Avto 4X4

krimec

Majstr
7. maj 2011
3.839
140
63
Nisem govoril o vožnji navzdol, ampak o dejanskem zaviranju z zavorami. Je pa res razlika med osnovnimi pogoni 4x4 in naprednimi-dražjimi (x drive itd).
 

Sheriff

Fizikalc
26. jan 2009
1.953
0
36
Fantje, ne rabimo odkrivat tople vode v vezi 4X4 ker v nobeni debati nismo prišli do konca...

Moj predlog Tdi-ju je KLIK pa računaj porabo -40% ker je na plin že predelan
wink-1.gif

Jst bi definitivno kj tazga kupu za ta budžet...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.157
4.143
113
Citat:
Uporabnik tdi pravi:
Lepa predstavitev. Zahvaljujem.
nahrung002.gif

Pri teh predstavitvah in komercialnih videih je potrebno vedet par stvari.

Pri prvem videu je nov passat, in nov "subaru". 10 let stari passat ima boljši pogon (torsen) mislim da od začetka serijsko z elektronsko zaporo prednjega in zadnjega diffa. Subaru je zapore (elektronske) dobil pred kratkim. Torej pri avtih do 5k eur je (žal) quatro precej bolj sofisticiran pogon od subarujevega (seveda se bodo sedaj oglasili vsi lastniki subarujev da to ni res, ampak tehnično tako je).

Pri ostalih videih so sicer neki ameriški zvarki, recimo jota RAV4 mogoče pri novejših letnikih nima polne zapore sredinskega diffa (se mi ne da preverjat), zagotovo pa jo imajo stare verzije (in tako zagotov spelje v klanec na drugem posnetku).

Sicer na testu kjer ima samo eno kolo oprijem pogrnejo vsi pravi terenci cenovnega ranga do 5k eur s serijsko opremo, po drugi strani pa recimo večina močnejših 2WD (ki imajo elektronsko zaporo diffa) lahko spelje ko ima samo eno (jasno sprednje) kolo oprijem.

Za vožnji po snegu je poleg pogona precje bolj pomemben ostali handling vozila in tu pravi terenci pogrnejo. Tako se boš s kakšnim 2WD vozilom nižjega ranga precej bolj varno in zabavno peljal kot v terencu za 5k. Jasno ko se ustavi se ustavi, 4WD ima tu prednosti (v stilu počasi se daleč pride).

Za urejene ceste ki so zasnežene tako raje normalno vozilo s pravim 4WD kot pa terenca. V rangu do 5k euro se res spomnem samo vw/audi quatro vozil pa subaruja.

Mala vozila novejšega letnika (panda, swift, ignis, SX4 ...) imajo vsa pogon na visko sklopki, večina jih je brez el. zapor na oseh (panda ima kot dodatno ponudbo) in so torej kot taka le malce boljša od 2WD (vsekakor pa spadajo glede na teste v videih v kategorijo FAILED). Starejša mala vozila (stara panda, justy) so pa na ročno priklopljivih pogonih.

Torej ker sem se zapisal, kvalitetni pogon do 5k EUR je samo v VAG grupi!
evil.gif
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Citat:
Uporabnik zino pravi:
ne rabim, vozim xdrive
cheer.gif

Če slučajno veš - a je med xdriveom pri FL e60 (letnik 08,09...) kakšna razlika, če je model označen kot x (starejši) ali xdrive (novejši, mislim da napis na blatniku). Npr. "tvoj" model: 530xd ali 530d xDrive.

Zgolj kozmetika ali tudi spremembe pri pogonu?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.157
4.143
113
Novi xdrive je bil razvit za X5 (delno v sodelovanju s landroverjem ali bolje rečeno so bavarci to firmo izkoristili za potrebe X5) in potem uporabljen dalje pri ostalih serijah. Gre kar za inovativen pristop k 4WD, ki v teoriji ponuja precej je pa naravnan bolj na BMW logiko (torej hitri odzivi pogona, kar posledično pomeni več športnosti kar pa ni vedno ravno ok za recimo "ternsko" uporabo).

Stari X pogoni so nekaj drugega oz. gre za klasične 4WD pogone v raznih variacijah.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.149
11.018
113
kod Džej-Zija
Serješ. Subaru ima že kar nekaj let tudi delno zaporo zadnjega diffa, celo v večih izvedbah. Poleg tega stari Passat so torsen diffom nima nikakršnih zapor sprednjega in zadnjega diffa. Bilo je nekaj Audijev, recimo V8, ki so imeli tudi zadnji diff torsen, večinoma sta pa sprednji in zadnji diff odprta pri Passatih.
 

zino

Guru
3. sep 2007
6.682
2.480
113
enak pogon pred in po FL. novi imajo samo drugo oznako tak kot si napisal, stara 530xd, po novem pa 530d-xdrive
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.157
4.143
113
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Serješ. Subaru ima že kar nekaj let tudi delno zaporo zadnjega diffa, celo v večih izvedbah. Poleg tega stari Passat so torsen diffom nima nikakršnih zapor sprednjega in zadnjega diffa. Bilo je nekaj Audijev, recimo V8, ki so imeli tudi zadnji diff torsen, večinoma sta pa sprednji in zadnji diff odprta pri Passatih.

Govorim o elektronskih zaporah (ki so pri quatro B5 platformi serijski) in pa verjetno noben subaru do 5k nima zadnjega LSDja. Ja?
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.234
770
113
EU
Ok fantje odločte se zdej keri proizvajalci avtov nas nategujejo s temi 4x4 in kateri ne
grin1.gif


Ali je to BMW, Mercedes, Audi, VW, Subaru, Mazda, Hiundai, Toyota, Fiat itd.?