Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Dejmo še eno rečt o amortizerjih; čeprav je že bilo veliko napisanega, me zanima katere priporočate? Plinske, oljno/plinske?
KYB, Monroe, Boge ..?
Sedaj so na avtu še originalne, Boge, pa ne bi bilo slabo jih zamenjat. Sicer se avto ne maje preveč, ampak je le premehak. Torej, kaj vzet? Imamo koga ki jih ugodno zrihta?
dejstva:
- plinski amortizerji ne obstajajo; obstajajo pod imenom "plinski" enocevni ali dvocevni, ki imajo poleg olja tudi plin
najprej je potrebno poznati delovanje amortizerja, kako je sestavljen
- trdota je pogojena z vzmetjo, ne amortizerjem; amortizer blaži NIHANJE, ki se ustavari pri gor/dol in to nihanje prehaja preko amortizerja v TOPLOTO, torej amortizer oz. olje se segreva
na grobo se delijo na enocevne in dvocevne; enocevni imajo po navadi večjo batnico in vedno plin ter imajo veliko večji kontrapotisk kot klasični dvocevni - rečemo, da so bolj "športni", ker so zaradi zgradbe trši klasičen tak je npr B16 od Bilsteina, ali pa če pogledate kak današnji WRC avto, ko je batnica skoraj enaka debelini ohišja
dvocevni, ki so na večini avtov, pa imajo dodan plin, ali pa tudi ne, po večini ja
npr REFLEX monroe je primer dvocevnega s plinom, pri čemer je disk, ki kontrolira prehajanje olja, posebne izvedbe. stari monroe je deloval samo v določenem območju (slaba izbira zaradi posedenih vzmeti), novi REFLEX pa ima disk, ki kontrolira prehajanje enako, ne glede na to, v katerem območju se nahaja batnica z ventilom na koncu
to je na grobo: vedeti je treba, da se prostornina med komoro 1, kjer je batnica, in komoro 2, kjer je ni, spreminja, če gre batnica dol, saj določen del zaseda volumen batnice: tako mora olje "nekam iti", za kar po večini poskrbi za izenačitev prostornine spodnji batek pri enocevnem s plinom, ali pa druga cev, kjer je plin in se tako "stiska" , da nadomesti razliko v prostorninah
potem so prišli sistemi z elektronskim ventilom, ki uravnava to prehajanje, kar je razvil Ohlins in Monroe skupaj; stari XC70 na primer, ali pa današnji dober primer opel insignia ali pa Audi a6 s CES podvozjem, kjer vidite neko "bulo" in konektor na spodnjem delu ohišja
tako elektronika prilagaja zadevo glede na pogoje na cesti, hitrost vozila ter nagibanje šasije
l.2004 mislim da je bil sistem vgrajen v WRC avte oz. v pariz-dakar, kjer je bil plin izven ohišja, za regulacijo pa sta skrbela kar dva elektromagnetna ventila
Še ena o "trdoti" - amortizerji imajo odzivni čas "batnice", hitrejši kot je, bolj "trd" se nam zdi amortizer oz. vožnja; na primer REFLEX ima zelo kratek čas odzivnosti batnice (pomeni, hitro "pobira" nihanje vzmeti, je hitro odziven) ; premalo se posveča pozornosti tudi PK gumicam, ki so na batnici amortizerja