Amortizerji

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Ja...lej avto plava po cesti; ok se ne maje kot šiba, ampka se čuti, da je premehak. Res je, da ko sem sam avtu se to manj občuti, ko smo pa trije v njem se pa bolj občuti.
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.764
3
38
ksz

Kdo v LJ ali v okolici trsa mortizerje oz jih popravi ce spustijo ze trsani in ali jih sam tudi odmontira iz vozila?
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.476
449
83
Obnavlja jih Jenko iz Homca, nekje okrog Kamnika, Domžal... nikoli nisem bil tam, sem se pa pred časom zanimal za obnovo na enem vozilu in po izkušnjah na naših forumih sodeč je ok. In bližje od Vuge iz NG.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Dejmo še eno rečt o amortizerjih; čeprav je že bilo veliko napisanega, me zanima katere priporočate? Plinske, oljno/plinske?
KYB, Monroe, Boge ..?

Sedaj so na avtu še originalne, Boge, pa ne bi bilo slabo jih zamenjat. Sicer se avto ne maje preveč, ampak je le premehak. Torej, kaj vzet? Imamo koga ki jih ugodno zrihta?
cool-1.gif

dejstva:
- plinski amortizerji ne obstajajo; obstajajo pod imenom "plinski" enocevni ali dvocevni, ki imajo poleg olja tudi plin
najprej je potrebno poznati delovanje amortizerja, kako je sestavljen
- trdota je pogojena z vzmetjo, ne amortizerjem; amortizer blaži NIHANJE, ki se ustavari pri gor/dol in to nihanje prehaja preko amortizerja v TOPLOTO, torej amortizer oz. olje se segreva


na grobo se delijo na enocevne in dvocevne; enocevni imajo po navadi večjo batnico in vedno plin ter imajo veliko večji kontrapotisk kot klasični dvocevni - rečemo, da so bolj "športni", ker so zaradi zgradbe trši klasičen tak je npr B16 od Bilsteina, ali pa če pogledate kak današnji WRC avto, ko je batnica skoraj enaka debelini ohišja

dvocevni, ki so na večini avtov, pa imajo dodan plin, ali pa tudi ne, po večini ja
npr REFLEX monroe je primer dvocevnega s plinom, pri čemer je disk, ki kontrolira prehajanje olja, posebne izvedbe. stari monroe je deloval samo v določenem območju (slaba izbira zaradi posedenih vzmeti), novi REFLEX pa ima disk, ki kontrolira prehajanje enako, ne glede na to, v katerem območju se nahaja batnica z ventilom na koncu

to je na grobo: vedeti je treba, da se prostornina med komoro 1, kjer je batnica, in komoro 2, kjer je ni, spreminja, če gre batnica dol, saj določen del zaseda volumen batnice: tako mora olje "nekam iti", za kar po večini poskrbi za izenačitev prostornine spodnji batek pri enocevnem s plinom, ali pa druga cev, kjer je plin in se tako "stiska" , da nadomesti razliko v prostorninah

potem so prišli sistemi z elektronskim ventilom, ki uravnava to prehajanje, kar je razvil Ohlins in Monroe skupaj; stari XC70 na primer, ali pa današnji dober primer opel insignia ali pa Audi a6 s CES podvozjem, kjer vidite neko "bulo" in konektor na spodnjem delu ohišja

tako elektronika prilagaja zadevo glede na pogoje na cesti, hitrost vozila ter nagibanje šasije

l.2004 mislim da je bil sistem vgrajen v WRC avte oz. v pariz-dakar, kjer je bil plin izven ohišja, za regulacijo pa sta skrbela kar dva elektromagnetna ventila
Še ena o "trdoti" - amortizerji imajo odzivni čas "batnice", hitrejši kot je, bolj "trd" se nam zdi amortizer oz. vožnja; na primer REFLEX ima zelo kratek čas odzivnosti batnice (pomeni, hitro "pobira" nihanje vzmeti, je hitro odziven) ; premalo se posveča pozornosti tudi PK gumicam, ki so na batnici amortizerja
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Ja...lej avto plava po cesti; ok se ne maje kot šiba, ampka se čuti, da je premehak. Res je, da ko sem sam avtu se to manj občuti, ko smo pa trije v njem se pa bolj občuti.

æe prav razumem, se avto pri zavoju nagne, kot stara ladja:)
pomeni, da amortizer ne opravlja svojega dela, najbrž pa so tudi udarne gumice na batnici zanič in jih stisne preko njihovih meja (če jih sploh še imaš v enem kosu)
novi vabijo:)
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.599
483
83
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Verjamem, da je to top shit; verjetno je tudi cena večja, kot je vreden avto
hysterical-1.gif


Zaenkrat imam dve ponudbi, Monroe refleks in original; je original malo dražje, samo je pa le original...:)

kaj je gor originalno?
npr VAG grupa ima tako SACHS na primer Sline športno podvozje, kot tudi Monroe npr. audi S3 l. 2000
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
Citat:
Uporabnik Simon_Vi pravi:
Ja...lej avto plava po cesti; ok se ne maje kot šiba, ampka se čuti, da je premehak. Res je, da ko sem sam avtu se to manj občuti, ko smo pa trije v njem se pa bolj občuti.

æe prav razumem, se avto pri zavoju nagne, kot stara ladja:)
pomeni, da amortizer ne opravlja svojega dela, najbrž pa so tudi udarne gumice na batnici zanič in jih stisne preko njihovih meja (če jih sploh še imaš v enem kosu)
novi vabijo:)

Lepo napisano !
cheer.gif


Ja, avto se pri zavoju kar lepo nagiba...:) Še posebej je zanimivo pri hitrih zaporednih zavojih
hysterical-1.gif

Poka, cvili, rožlja popolnoma nič !
smile-1.gif


Na avu so orginal Boge amortizerji.
 
Nazadnje urejeno: