sl.wikipedia.org
Zgodovina
1960: Prva leta
Inex-Adria Avipromet,
Douglas DC-6B, na letališču Le Bourget, leta 1971.
Adria Airways Douglas DC-6B JFK
Letalska družba je bila ustanovljena marca 1961 kot
Adria Aviopromet. Prvi direktor družbe je bil
Mirko Zlatnar,
ki je pred tem skušal na letališču Lesce ustanoviti podobno podjetje z imenom Slovenski aerotransport. V avgustu je Adria od družbe
KLM kupila dve letali
DC-6B in začela leteti prve komercialne lete z nizozemsko posadko. Adria je opravila svoj prvi let z domačo posadko decembra 1961.
Skozi naslednja leta je Adria opravljala turistične lete iz
Nemčije,
Združenega kraljestva,
Nizozemske in
Skandinavije na
jadransko obalo.
Z odprtjem novega
ljubljanskega letališča je Adria preselila bazo iz
Zagreba v
Ljubljano. Leta 1969 se je družba združila s srbsko družbo
InterExport v
Beogradu, tako se je družba preimenovala v
Inex-Adria Aviopromet (Inex-Adria Airways).
[1] Flota se je znova začela spreminjati.
1970: Letala na reaktivni pogon[uredi | uredi kodo]
V letu 1969 je letalska družba kupila prvo reaktivno letalo
McDonnell Douglas DC-9-30 s 115 sedeži. Pričela se je modernizacija flote, ki je dovoljevala Adrii, da začne znova delovati na turističnih letih.
Septembra 1969 so odprli prvo redno linijo
Ljubljana–
Beograd.
Tako je družba imela marca 1970 v lasti štiri letala Douglas DC-6B in eno letalo Douglas DC-9-30 ter eno naročeno.
Leta 1972 je Adria z najetim letalom
Douglas DC-8-55 vzpostavila redne lete v
ZDA in
Kanado. Zaradi nizkega povpraševanja so bili že prihodnje leto ukinjeni. Povečalo pa se je število turističnih letov, prav tako je Adria začela leteti na rednih linijah v
Jugoslavijo.
Leta 1980 je bila Adria že spoštovana letalska družba s svojimi turističnimi ter rednimi leti.
Maja 1981 je Adria kupila tri nova letala
McDonnell Douglas MD-80. Eno izmed teh letal se je kasneje zaletelo v goro na
Korziki. Vsi na krovu so bili mrtvi.
V letu 1982 je družba začela izpeljevati turistične povezovalne lete v
Nemčijo in
Švico, ki so bili pomembni zaradi internacionalnega prometa.
Leta 1984 je Adria uvedla prvo redno mednarodno linijo
Ljubljana–
Beograd–
Larnaca.
Poslovanje Adrie je bilo zdaj zelo dobro, zato so istega leta podpisali tudi nakup 5 novih letal
Airbus A320. Prav tako so kupili dve novi letali
Dash 7 zaradi
Zimskih olimpijskih iger v
Sarajevu.
Tako je Decembra 1985 Adria imela štiri McDonnell Douglas DC-9-30, dve McDonnell Douglas DC-9-50, eno McDonnell Douglas MD-81, tri McDonnell Douglas MD-82 in dve letali Dash-7. Leto pozneje se je floti pridružilo še eno letalo McDonnell Douglas MD-82. Zaradi programa o rekonstruiranju je Adria leta 1986 zapustila združenje
Inex, postajala je neodvisna družba in spremenila ime v
Adria Airways.
[1]
Kmalu je postala tudi članica
IATA.
V letu 1989 je v floto prispel prvi
A320, triinštirideseti, ki jih je do takrat izdelal
Airbus. Poganjali so ga prvi motorji
IAE (IAE Engines).
1990: Nastajanje rednega prevoznika[uredi | uredi kodo]
Ko je
Jugoslavija pričela razpadati, se je ustavila tudi turistična industrija na
Jadranu. Septembra 1990 sta v floto priletela še dva nova
Airbusa A320. Decembra 1990 je bil podpisan referendum o neodvisnosti Slovenije, deklariran je bil 25. junija 1991. 28. junija 1991 so Jugoslovanska letala napadla Adriin hangar na
Brniku in poškodovala štiri letala. Novi Airbus A320 je bil delno poškodovan, zato je odletel v
Toulouse na skoraj enoletno popravilo.
Precej so bili poškodovani tudi letali
Dash-7 in en DC-9-30. Ostala letala so bila parkirana na bližnjem letališču
Celovec in so se tako izognila bombardiranju. Adria je bila v tem letu predvsem zelo zaposlena z registracijami.
Leta 1991 je družba imela 13 letal: tri
Airbus A320, štiri MD-82, en MD-81, tri DC-9-30 in dva Dash-7. Dve letali A320, ki naj bi jih dostavili v juniju 1991 so bili prodani drugim družbam.
Adria Airways je ob končanem lastninjenju, ko je leta 1996 Republika Slovenija opravila prevzem tričetrtinskega deleža, postala slovenska nacionalna družba, pričela je z rekonstrukcijo ter vzpostavila nove linije v
Evropo.
[1]
Leta 1996 je družba začela dogovore z
Lufthanso.
Aprila 1997 je Adria naročila dva nova
Bombardier CRJ-200LR z opcijo naročila enega več. Letala so bila dostavljena leta 1998, ko sta oba Dash-7 on dva DC-9-30 zapustila floto Adrie.
CRJ-200 je bil najboljša možnost za redne in dovolj pogoste lete iz Ljubljane. Leta 1999 je flota Adrie vključevala tri letala Airbus A320 in tri letala CRJ-200LR.