Adria adijo?

MrDaco

Guru
11. sep 2007
11.759
5.910
113
Švabi, katerim so adrijo prodali, so bili res zelo rdeči! :bonk:Prodaja je pa bila v vsakem primeru bedarija, tudi če bi jo izvedli koderlajsasti. Pa ne vlačit v vsako stvar ideologije in se obmetavati, kdo je napravil kako neumnost.
Vedno znova poudarjam to, ker vehementno zagovarjaš bedarije ki jih počne levi politični pol. Sory ne morem drugače. Adrija je bila vreča brez dna. Gdo je držal vrečo sem pa že napisal. In bolje da se vreča zapre, kot da se v nedogled to dela. In kar si napisal je sicer res ("vsaka resna država ima svojega letalskega ponudnika".) Ampak mi nismo resna država.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.482
5.023
113
AA je propadala vsaj 10 let. Verjetno je bil zadnji dobiček 2007.

Mislim, da ni kolikor toliko realne ekonomske variante, da imamo slovenskega prevoznika. Slovenci nikakor nismo domoljubi, ko gre za denar. Ljudje bodo za par 10 % razlike naročili drobnarijo neposredno iz Kitajske, ne pa od slovenskega trgovca, ki je stvar uvozil in mora dajati za to neko minimalno poprodajno uslugo. Za zasebna potovanja bodo ljudje že za par 10 € razlike gotovo šli na sosednja letališča. Pa vemo, da bo razlika večja. Tak prevoznik bi živel le od službenih potovanj, pa še to bolj ali manj iz javnega sektorja in podjetij v večinski državni lasti. Torej bi državno lokalno letalsko družbo dvakrat (pre)plačali.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.303
4.122
113
AA je propadala vsaj 10 let. Verjetno je bil zadnji dobiček 2007.

Mislim, da ni kolikor toliko realne ekonomske variante, da imamo slovenskega prevoznika. Slovenci nikakor nismo domoljubi, ko gre za denar. Ljudje bodo za par 10 % razlike naročili drobnarijo neposredno iz Kitajske, ne pa od slovenskega trgovca, ki je stvar uvozil in mora dajati za to neko minimalno poprodajno uslugo. Za zasebna potovanja bodo ljudje že za par 10 € razlike gotovo šli na sosednja letališča. Pa vemo, da bo razlika večja. Tak prevoznik bi živel le od službenih potovanj, pa še to bolj ali manj iz javnega sektorja in podjetij v večinski državni lasti. Torej bi državno lokalno letalsko družbo dvakrat (pre)plačali.
No če je skupna cena na strani kupca se pravi, čas storitev tudi cene parkiranja ali poceni dostop z vlakom, potem ima smisel, če pa ne pol pa lahko vse skupaj pozabiš.

Štajerci imamo do Zagreba isto pot kot do Brnika, Gradec je še bližje in do Dunaja tudi ni več kot 2 uri vožnje.

Tako da je to letališče v Ljubljani res samo za Ljubljanske politike in morebitne gospodarstvenike.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
6.238
2.517
113

Zgodovina​

1960: Prva leta​


Inex-Adria Avipromet, Douglas DC-6B, na letališču Le Bourget, leta 1971.

Adria Airways Douglas DC-6B JFK






Letalska družba je bila ustanovljena marca 1961 kot Adria Aviopromet. Prvi direktor družbe je bil Mirko Zlatnar, ki je pred tem skušal na letališču Lesce ustanoviti podobno podjetje z imenom Slovenski aerotransport. V avgustu je Adria od družbe KLM kupila dve letali DC-6B in začela leteti prve komercialne lete z nizozemsko posadko. Adria je opravila svoj prvi let z domačo posadko decembra 1961.


Skozi naslednja leta je Adria opravljala turistične lete iz Nemčije, Združenega kraljestva, Nizozemske in Skandinavije na jadransko obalo.

Z odprtjem novega ljubljanskega letališča je Adria preselila bazo iz Zagreba v Ljubljano. Leta 1969 se je družba združila s srbsko družbo InterExport v Beogradu, tako se je družba preimenovala v Inex-Adria Aviopromet (Inex-Adria Airways).[1] Flota se je znova začela spreminjati.

1970: Letala na reaktivni pogon[uredi | uredi kodo]​

V letu 1969 je letalska družba kupila prvo reaktivno letalo McDonnell Douglas DC-9-30 s 115 sedeži. Pričela se je modernizacija flote, ki je dovoljevala Adrii, da začne znova delovati na turističnih letih.

Septembra 1969 so odprli prvo redno linijo LjubljanaBeograd.

Tako je družba imela marca 1970 v lasti štiri letala Douglas DC-6B in eno letalo Douglas DC-9-30 ter eno naročeno.

Leta 1972 je Adria z najetim letalom Douglas DC-8-55 vzpostavila redne lete v ZDA in Kanado. Zaradi nizkega povpraševanja so bili že prihodnje leto ukinjeni. Povečalo pa se je število turističnih letov, prav tako je Adria začela leteti na rednih linijah v Jugoslavijo.

1980: Modernizacija[uredi | uredi kodo]​

Leta 1980 je bila Adria že spoštovana letalska družba s svojimi turističnimi ter rednimi leti.

Maja 1981 je Adria kupila tri nova letala McDonnell Douglas MD-80. Eno izmed teh letal se je kasneje zaletelo v goro na Korziki. Vsi na krovu so bili mrtvi.

V letu 1982 je družba začela izpeljevati turistične povezovalne lete v Nemčijo in Švico, ki so bili pomembni zaradi internacionalnega prometa.

Leta 1984 je Adria uvedla prvo redno mednarodno linijo LjubljanaBeogradLarnaca.

Poslovanje Adrie je bilo zdaj zelo dobro, zato so istega leta podpisali tudi nakup 5 novih letal Airbus A320. Prav tako so kupili dve novi letali Dash 7 zaradi Zimskih olimpijskih iger v Sarajevu.

Tako je Decembra 1985 Adria imela štiri McDonnell Douglas DC-9-30, dve McDonnell Douglas DC-9-50, eno McDonnell Douglas MD-81, tri McDonnell Douglas MD-82 in dve letali Dash-7. Leto pozneje se je floti pridružilo še eno letalo McDonnell Douglas MD-82. Zaradi programa o rekonstruiranju je Adria leta 1986 zapustila združenje Inex, postajala je neodvisna družba in spremenila ime v Adria Airways.[1]

Kmalu je postala tudi članica IATA.

V letu 1989 je v floto prispel prvi A320, triinštirideseti, ki jih je do takrat izdelal Airbus. Poganjali so ga prvi motorji IAE (IAE Engines).

1990: Nastajanje rednega prevoznika[uredi | uredi kodo]​

Ko je Jugoslavija pričela razpadati, se je ustavila tudi turistična industrija na Jadranu. Septembra 1990 sta v floto priletela še dva nova Airbusa A320. Decembra 1990 je bil podpisan referendum o neodvisnosti Slovenije, deklariran je bil 25. junija 1991. 28. junija 1991 so Jugoslovanska letala napadla Adriin hangar na Brniku in poškodovala štiri letala. Novi Airbus A320 je bil delno poškodovan, zato je odletel v Toulouse na skoraj enoletno popravilo.

Precej so bili poškodovani tudi letali Dash-7 in en DC-9-30. Ostala letala so bila parkirana na bližnjem letališču Celovec in so se tako izognila bombardiranju. Adria je bila v tem letu predvsem zelo zaposlena z registracijami.

Leta 1991 je družba imela 13 letal: tri Airbus A320, štiri MD-82, en MD-81, tri DC-9-30 in dva Dash-7. Dve letali A320, ki naj bi jih dostavili v juniju 1991 so bili prodani drugim družbam.

Adria Airways je ob končanem lastninjenju, ko je leta 1996 Republika Slovenija opravila prevzem tričetrtinskega deleža, postala slovenska nacionalna družba, pričela je z rekonstrukcijo ter vzpostavila nove linije v Evropo.[1]

Leta 1996 je družba začela dogovore z Lufthanso.

Aprila 1997 je Adria naročila dva nova Bombardier CRJ-200LR z opcijo naročila enega več. Letala so bila dostavljena leta 1998, ko sta oba Dash-7 on dva DC-9-30 zapustila floto Adrie.

CRJ-200 je bil najboljša možnost za redne in dovolj pogoste lete iz Ljubljane. Leta 1999 je flota Adrie vključevala tri letala Airbus A320 in tri letala CRJ-200LR.

 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon in tri10let

tomi

Guru
1. sep 2007
18.594
9.811
113
40
MB
pa sej je vsem jazno (razen biziju) da to tržno ne more obstajat in laufat

velike letalske družbe ki delajo volumen imajo 1-2% marže, kak naj pol ena adrija s štirimi linijami kaj nardi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: BuDi in Pepe

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
pa sej je vsem jazno (razen biziju) da to tržno ne more obstajat in laufat

velike letalske družbe ki delajo volumen imajo 1-2% marže, kak naj pol ena adrija s štirimi linijami kaj nardi.
In vsem nasvetu, razen tebi, je jasno, da države subvencionirajo svoje nacionalne prevoznike, ker praktično nikjer ne delajo z dobičkom.
 

B81

22. jul 2007
36.992
10.530
113

Zgodovina​

1960: Prva leta​


Inex-Adria Avipromet, Douglas DC-6B, na letališču Le Bourget, leta 1971.

Adria Airways Douglas DC-6B JFK






Letalska družba je bila ustanovljena marca 1961 kot Adria Aviopromet. Prvi direktor družbe je bil Mirko Zlatnar, ki je pred tem skušal na letališču Lesce ustanoviti podobno podjetje z imenom Slovenski aerotransport. V avgustu je Adria od družbe KLM kupila dve letali DC-6B in začela leteti prve komercialne lete z nizozemsko posadko. Adria je opravila svoj prvi let z domačo posadko decembra 1961.


Skozi naslednja leta je Adria opravljala turistične lete iz Nemčije, Združenega kraljestva, Nizozemske in Skandinavije na jadransko obalo.

Z odprtjem novega ljubljanskega letališča je Adria preselila bazo iz Zagreba v Ljubljano. Leta 1969 se je družba združila s srbsko družbo InterExport v Beogradu, tako se je družba preimenovala v Inex-Adria Aviopromet (Inex-Adria Airways).[1] Flota se je znova začela spreminjati.

1970: Letala na reaktivni pogon[uredi | uredi kodo]​

V letu 1969 je letalska družba kupila prvo reaktivno letalo McDonnell Douglas DC-9-30 s 115 sedeži. Pričela se je modernizacija flote, ki je dovoljevala Adrii, da začne znova delovati na turističnih letih.

Septembra 1969 so odprli prvo redno linijo LjubljanaBeograd.

Tako je družba imela marca 1970 v lasti štiri letala Douglas DC-6B in eno letalo Douglas DC-9-30 ter eno naročeno.

Leta 1972 je Adria z najetim letalom Douglas DC-8-55 vzpostavila redne lete v ZDA in Kanado. Zaradi nizkega povpraševanja so bili že prihodnje leto ukinjeni. Povečalo pa se je število turističnih letov, prav tako je Adria začela leteti na rednih linijah v Jugoslavijo.

1980: Modernizacija[uredi | uredi kodo]​

Leta 1980 je bila Adria že spoštovana letalska družba s svojimi turističnimi ter rednimi leti.

Maja 1981 je Adria kupila tri nova letala McDonnell Douglas MD-80. Eno izmed teh letal se je kasneje zaletelo v goro na Korziki. Vsi na krovu so bili mrtvi.

V letu 1982 je družba začela izpeljevati turistične povezovalne lete v Nemčijo in Švico, ki so bili pomembni zaradi internacionalnega prometa.

Leta 1984 je Adria uvedla prvo redno mednarodno linijo LjubljanaBeogradLarnaca.

Poslovanje Adrie je bilo zdaj zelo dobro, zato so istega leta podpisali tudi nakup 5 novih letal Airbus A320. Prav tako so kupili dve novi letali Dash 7 zaradi Zimskih olimpijskih iger v Sarajevu.

Tako je Decembra 1985 Adria imela štiri McDonnell Douglas DC-9-30, dve McDonnell Douglas DC-9-50, eno McDonnell Douglas MD-81, tri McDonnell Douglas MD-82 in dve letali Dash-7. Leto pozneje se je floti pridružilo še eno letalo McDonnell Douglas MD-82. Zaradi programa o rekonstruiranju je Adria leta 1986 zapustila združenje Inex, postajala je neodvisna družba in spremenila ime v Adria Airways.[1]

Kmalu je postala tudi članica IATA.

V letu 1989 je v floto prispel prvi A320, triinštirideseti, ki jih je do takrat izdelal Airbus. Poganjali so ga prvi motorji IAE (IAE Engines).

1990: Nastajanje rednega prevoznika[uredi | uredi kodo]​

Ko je Jugoslavija pričela razpadati, se je ustavila tudi turistična industrija na Jadranu. Septembra 1990 sta v floto priletela še dva nova Airbusa A320. Decembra 1990 je bil podpisan referendum o neodvisnosti Slovenije, deklariran je bil 25. junija 1991. 28. junija 1991 so Jugoslovanska letala napadla Adriin hangar na Brniku in poškodovala štiri letala. Novi Airbus A320 je bil delno poškodovan, zato je odletel v Toulouse na skoraj enoletno popravilo.

Precej so bili poškodovani tudi letali Dash-7 in en DC-9-30. Ostala letala so bila parkirana na bližnjem letališču Celovec in so se tako izognila bombardiranju. Adria je bila v tem letu predvsem zelo zaposlena z registracijami.

Leta 1991 je družba imela 13 letal: tri Airbus A320, štiri MD-82, en MD-81, tri DC-9-30 in dva Dash-7. Dve letali A320, ki naj bi jih dostavili v juniju 1991 so bili prodani drugim družbam.

Adria Airways je ob končanem lastninjenju, ko je leta 1996 Republika Slovenija opravila prevzem tričetrtinskega deleža, postala slovenska nacionalna družba, pričela je z rekonstrukcijo ter vzpostavila nove linije v Evropo.[1]

Leta 1996 je družba začela dogovore z Lufthanso.

Aprila 1997 je Adria naročila dva nova Bombardier CRJ-200LR z opcijo naročila enega več. Letala so bila dostavljena leta 1998, ko sta oba Dash-7 on dva DC-9-30 zapustila floto Adrie.

CRJ-200 je bil najboljša možnost za redne in dovolj pogoste lete iz Ljubljane. Leta 1999 je flota Adrie vključevala tri letala Airbus A320 in tri letala CRJ-200LR.

Zanimivo branje. Zakaj je torej to vse skup propadlo? Ljudje so nehali potovat z našimi?
Niso našli destinacij v tujino?
 

bizi

Guru
21. nov 2007
27.271
-2.011
113
Kočevska
Nek bedak, zaradi mene lahko rdeč ali črn, je vse skupaj prodal nekim švabskim barabam, verjetno za lepo provizijo, ki so družbo samo izmolzli in uničili. Potem so pa izginili iz poslovnega sveta.
 

Mr_Wolf

Guru
8. jan 2008
3.222
3.626
113
saj razumem kaj si želel povedat, ni ti pa glih najbolj ratalo. :D

in spet, visokih plač?

mi ne, posvečeni pa.
Saj zaradi takšnih visokih plač, 2x preveč zaposlenih itd... ...so pa vsakih par let potrebovali dokapitalizacije.
Čez prst 5 mio/leto.
In nekako ne spomnim, da bi imeli izgubo zato, ker bi bili izredno poceni (npr, v primerjavi z nizkocenovci).
Spet citat dr. Mad Max Tajnikarja: "Adria ni zato, da dela dobiček, ampak, da vozi potnike."
(Kradljive socialistične tace ven iz mojih žepov.)
.
Aja, pa še to...
...zadnja 3 korona leta so potrebe po (dnevnih) poslovnih poteh/letih - če gledam našo firmo - zmanjšale za min. 50 %.
2019 si nebi predstavljal, koliko stvari se da čisto OK urediti tudi preko on-line sestankov.
Ne pa, da za 2-3 urni sestanek letiš 1.000 km stran in isti dan nazaj - brezveze, nimamo (več) časa za to.
V zasebnem sektorju je pač treba tudi kaj narediti, ne samo "delati"/potovati.
.
Paraziti v JS, se pa seveda imajo ves čas na tem svetu za furati se (dnevno?) z letali gor in dol. Pa še tuja dnevnica pade :zmaga: !
Win-win:zavijazocmi:.
.
Če pa letiš na počitnice, se pa tudi lahko zapelješ do ZG, VE ali GR.
.
Hough.
 

tomi

Guru
1. sep 2007
18.594
9.811
113
40
MB
In vsem nasvetu, razen tebi, je jasno, da države subvencionirajo svoje nacionalne prevoznike, ker praktično nikjer ne delajo z dobičkom.
nerabijo delat z dobičkom, ne moremo jih pa masno dokapitalizirat, ob tem pa mi za lj - fra računat 400 € iz zagreba pa je isti let 130 €. jasno je (celemu svetu razen tebi) da tu nekaj ne štima.
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
13.303
4.122
113
Povratna Ljubljana Frankfurt za 1.3 na 2.3

Za pol cene prideš skozi če greš čez Istanbul.
Screenshot_20230223_061524_momondo.jpg
 

BuDi

Guru
6. sep 2007
7.450
3.765
113
Representatives from the Anisos Holding Company, registered in the British Virgin Islands, with investments in aviation and aviation technology, recently held talks with the Slovenian Ministry for Finance concerning the establishment of a Slovenian-based carrier called Slovenia Air They had previously met with representatives from the Ministry for Infrastructure. According to the Finance Ministry, “The representatives of Anisos Holding Company presented us with their plans regarding the establishment of a new airline based in the Republic of Slovenia. They were interested in our view of Slovenia's air connectivity and possibilities regarding potential (existing) tax incentives for foreign companies or so-called greenfield investments. In this regard, we provided them with brief general information that applies to all foreign investors”.

Based on initial plans, Slovenia Air would operate out of Maribor to points in Europe, as well as Hong Kong, in a bid to turn Slovenia’s second-largest city into a transfer hub between Europe and Asia. The plan draws striking similarities to those of SHS Aviation, which won a concession for Maribor Airport in 2017, and planned to establish a similar airline with flights to Europe and Asia. Although a carrier was established, it was short-lived and SHS Aviation eventually terminated their concession agreement of the airport in 2019. The two are not related. During the first three quarters of the year, Maribor Airport, which has no commercial flights, handled 3.536 passengers.

The Slovenian government is still considering the possibility of establishing a new national carrier through a Public Private Partnership model. So far, it has held talks on the matter with Slovenian-registered Amelia International, as well as Cyprus Airways, while it suggested for Air Baltic to establish a base in Ljubljana. Previously, the government said additional details about a planned new carrier set to replace Adria Airways, which went bankrupt over four years ago, would be outlined this autumn. "Slovenia needs an airline, it's a matter of discussion under what conditions, and it will definitely need a strategic partner. We should not be complacent just because there are enough airports in our neighbourhood", the Slovenian Minister for Economic Development and Technology, Matjaž Han, said in September.

Videti je resno in legitimno. Zdaj pa bo. :cheer: