Še update po danes prejetem sporočilu od AKOS:
******
Spoštovani,
pišemo vam v zvezi z vašim vprašanjem z dne 12. 8. 2020 o težavah pri zagotavljanju kakovostne povezave ponudnika A1, na katerega smo vam dne 28. 9. 2020 podali odgovor o vaših možnostih, da lahko opravite meritve hitrosti. Sporočamo vam, da smo po prejemu vašega sporočila zadevo podrobno preverili, in sicer tako z lastnimi meritvami, kot tudi s poizvedbo pri operaterju A1 Slovenija in pri ponudniku Netflix. Po opravljenih meritvah in
poizvedbah smo ugotovili, da na omrežju operaterja A1 Slovenija v večernih urah dejansko prihaja do slabše uporabniške izkušnje pri uporabi storitev ponudnika Netflix. Po prejetih izjasnitvah operaterja A1 in ponudnika storitev Netflix se je izkazalo, da težava ni na strani operaterja A1 Slovenija, temveč na strani A1 Telekom Austria, preko katerega A1 Slovenija v celoti dobiva promet (storitve) od ponudnika Netflix. Do slabe uporabniške
izkušnje naj bi prihajalo zaradi zasičenih zasebnih peering povezav, ki jih ima veleprodajni dobavitelj A1 Telekom Austria vzpostavljen s ponudnikom Netflix, kar se je posledično odražalo tudi pri uporabnikih operaterja A1 Slovenija. Navedeno je potrdil tudi Netflix, kjer so izpostavili, da težava ni njihovi strani, temveč na strani njihovega partnerja A1 Telekom Austria. Netflix navaja, da lahko kadarkoli poveča kapacitete oziroma doda nov
vmesnik na že vzpostavljeni lokaciji ali katerikoli drugi lokaciji (javnem vozlišču), če pride taka zahteva s strani operaterja. Čeprav se A1 Telekom Austria povezuje z Netflixom tudi na javnem stičišču na Dunaju (VIX), je večina prometa v vršnih urah potekala preko zasebne peering povezave, na kateri je zaradi velikega povpraševanja uporabnikov prihajalo do zasičenja. Kot navaja operater A1 naj bi se sedaj del prometa preusmeril tudi preko
omenjenega dunajskega stičišča (VIX), s čimer naj bi bila težava odpravljena.
Prosimo vas, da nam v roku 8 dni sporočite, ali in kdaj se je kakovost pretočnega videa Netflix popravila ter morda dopišite še kakšna druga opažanja.
Obenem vam pojasnjujemo, da gre za poslovno odločitev A1 Slovenija, zato agencija na odločitev, kje in na kakšen način bo slednja pridobivala pretočne vsebine ponudnikov vsebin iz globalnega interneta, ne more vplivati.
*****
Situacija se je v zadnjem času opazno izboljšala, vse pohvale pa tudi AKOS za tak odziv.