2019 Mercedes EQC

mr_

Guru
20. sep 2007
8.886
2.355
113
To je pravi avto, ne pa Tesla, kjer se streha odlepi. Čez leto, dve, jih bo naš strokovnjak, tesladoomer, uvaža in dilal kot neki najboljšega na svetu.
 
  • Všeč mi je
Reactions: afroC

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ravno za nove Tesle iz nemčije sem imel možnost uvažat lol. :) Jih je kolega preprodajal v Belorusijo/Rusijo, vendar je zdaj padlo v vodo, ne dobi več Tesl.

Tudi on je največji hejter pa je imel rdečo Model S, zdaj ima ID3. Je on prav dobro zaslužil od Tesle tudi za kakega Taycana.

Boli mene patak kaj vozite, sploh pa če kak euro zaslužim zraven. Vsak tele ma svoj vesele se prav prnas. :D
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

bev

Fizikalc
25. apr 2017
332
209
43
Tule seka foušija na polno. Kaj vas briga če nekdo preplača avto? Še vsak ga je. Zakaj butci doplačate za električne šipe?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

Floki

Guru
6. sep 2007
9.851
2.986
113
Polnilnico za 100 jurjev € moraš nekako poplačat noben jih ne bo zastonj gradil. In z 9 centi na kWh kot jih imaš doma se ti e ne splača postavljat.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Polnilnico za 100 jurjev € moraš nekako poplačat noben jih ne bo zastonj gradil. In z 9 centi na kWh kot jih imaš doma se ti e ne splača postavljat.
Pa ne samo to. Samo obračunska moč za en ubogi Ionity z 2 priključkoma (2x350 kW) je dva jurja pa pol na mesec (cca 3,5 € na kW moči), pa je vseeno, a se ju ponuca enkrat z max močjo ali 100x. Tudi s 50 c na kWh marže (kar je recimo 65 c na kW cena polnjenja) rabiš 5000 kWh polnjenj na mesec (ali 100 polnjenj po 50 kWh ali 3 take na dan, da pokriješ samo to. Kje je še priključna moč ob postavitvi, pa postaja, pa zemeljska dela, pa ... In to se mora amortizirat v recimo 8 letih.
Za primerjavo: na Ionityju sem v pol leta ponucal 100 kWh ...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.851
2.986
113
Ionity je itak samo za tiste ki
a. jim je vseeno koliko stane samo da je hitro ker imajo preveč denarja
b. se ti res nekam mudi ali daleč potuješ pa nimaš časa čakat

za vse ostalo je domači štekar.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Mene načeloma ne moti visoka cena na Ionityju... za tiste parkrat na leto, ko bi ga mogoče uporabil. Ampak s pretirano ceno imajo lahko na koncu še manj profita (oz. večjo izgubo) kot bi imeli sicer. Je pa treba razumeti, da so EV-ji šele v povojih in posledično so polnilnice težko profitabilne... tega bi se morali proizvajalci EV-jev zavedati in pokriti izgubo za naslednjih 5-10 let (ter ponuditi normalne cene polnjenja). Podobno kot počne Tesla.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.149
5.754
113
pri taščici
Ionity je itak samo za tiste ki
a. jim je vseeno koliko stane samo da je hitro ker imajo preveč denarja
b. se ti res nekam mudi ali daleč potuješ pa nimaš časa čakat

za vse ostalo je domači štekar.
Mudi, hitro, daleč (500+km) ?
Z elektriko?
Zaenkrat utopija za moje pojme. Razen če si iz točke A.
Bolje da rentas dizla za 100 evrov/dan pa gasa.
Bo ceneje pa manj živcev kje boš "polnil".
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver in Pepe

sad

Guru
24. avg 2007
20.461
9.154
113
Pa ne samo to. Samo obračunska moč za en ubogi Ionity z 2 priključkoma (2x350 kW) je dva jurja pa pol na mesec (cca 3,5 € na kW moči), pa je vseeno, a se ju ponuca enkrat z max močjo ali 100x. Tudi s 50 c na kWh marže (kar je recimo 65 c na kW cena polnjenja) rabiš 5000 kWh polnjenj na mesec (ali 100 polnjenj po 50 kWh ali 3 take na dan, da pokriješ samo to. Kje je še priključna moč ob postavitvi, pa postaja, pa zemeljska dela, pa ... In to se mora amortizirat v recimo 8 letih.
Za primerjavo: na Ionityju sem v pol leta ponucal 100 kWh ...
Če pričakuješ/zahtevaš profit od štarta, potem pač se ne splača gradit Ionity polnilnic. Pameten vlagatelj si bo pripravil ustrezno strategijo in ta običajno vključuje tudi nekaj let izgube. Je pa recimo matematika enostavna: visoka cena, manj prihodkov, višja izguba. Si bodo že sami izračunali kaj se izplača.
A so kakšne podpore ali pa denar iz neba (recimo “kazenski” zaradi dieselgatea) pri gradnji teh polnilnic? Da pogledamo celotno sliko.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.625
766
113
Če je samo priključek dva jurja in pol na mesec, potem je baterijski buffer in manjša moč priključka (recimo 50 kW) no brainer, ki se ti zelo hitro povrne. Moč priključka potem večaš glede na potrebe, torej glede na zasedenost polnilnice.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Pa ne samo to. Samo obračunska moč za en ubogi Ionity z 2 priključkoma (2x350 kW) je dva jurja pa pol na mesec (cca 3,5 € na kW moči), pa je vseeno, a se ju ponuca enkrat z max močjo ali 100x. Tudi s 50 c na kWh marže (kar je recimo 65 c na kW cena polnjenja) rabiš 5000 kWh polnjenj na mesec (ali 100 polnjenj po 50 kWh ali 3 take na dan, da pokriješ samo to. Kje je še priključna moč ob postavitvi, pa postaja, pa zemeljska dela, pa ... In to se mora amortizirat v recimo 8 letih.
Za primerjavo: na Ionityju sem v pol leta ponucal 100 kWh ...



To ne drži. Prispevki se plačujejo na tok priključka in ne na moč.
In še vedno se lahko odloči za priklop na visokonapetostno omrežje, npr. na 21 kV in tako zniža tokove za cca 60 krat ter dramatično tudi prispevke za priključek. Cel kup velikih odjemalcev se odloča za to, nekateri celo financirajo svoj kilometer daljnovoda za to.
Standarden Ionity ima pa 4 priključke moči do 350 kW. Vsak ima v tandemu dva 400 V enosmerna polnilca do 175 kW.

Ionity Ilirska Bistrica je zvezan na 21 kV s svojim trafotom. Moč je pa 1000 kVA.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pa ne samo to. Samo obračunska moč za en ubogi Ionity z 2 priključkoma (2x350 kW) je dva jurja pa pol na mesec (cca 3,5 € na kW moči), pa je vseeno, a se ju ponuca enkrat z max močjo ali 100x. Tudi s 50 c na kWh marže (kar je recimo 65 c na kW cena polnjenja) rabiš 5000 kWh polnjenj na mesec (ali 100 polnjenj po 50 kWh ali 3 take na dan, da pokriješ samo to. Kje je še priključna moč ob postavitvi, pa postaja, pa zemeljska dela, pa ... In to se mora amortizirat v recimo 8 letih.
Za primerjavo: na Ionityju sem v pol leta ponucal 100 kWh ...

Ni panike, bodo že davkoplačevalci pokrili, tako kot ostale carbontard nebuloze.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Če pričakuješ/zahtevaš profit od štarta, potem pač se ne splača gradit Ionity polnilnic. Pameten vlagatelj si bo pripravil ustrezno strategijo in ta običajno vključuje tudi nekaj let izgube. Je pa recimo matematika enostavna: visoka cena, manj prihodkov, višja izguba. Si bodo že sami izračunali kaj se izplača.
A so kakšne podpore ali pa denar iz neba (recimo “kazenski” zaradi dieselgatea) pri gradnji teh polnilnic? Da pogledamo celotno sliko.


Problem Ionitya je, da ima tako navite cene, da to deluje odbijajoče na elektrifikacijo voznega parka in na uporabo njihove infrastrukture. Še tisti, ki EVje imajo, se ga sedaj izogibajo v velikem loku, če le je možno.

Glavni strošek trenutno je pa itak fiksni, torej je preboj že cena nad variabilnimi stroški elektrike, to je pa pod 10 centov na kWh za tako velikega odjemalca, ki zna tradat štrom.

Skratka, če bi prodajali po 35 centov na kWh, bi celo folk polnil v večjem obsegu in bi pokrili vse variablne stroške in imeli za kritje fiksnih. Pri dovolj velikem obsegu polnjenja, pa celo profit.

Tako kot je sedaj, pa pajki predejo mreže čez ročke Ionityev. Ni ne kokošk, ne jajca.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
To ne drži. Prispevki se plačujejo na tok priključka in ne na moč.
In še vedno se lahko odloči za priklop na visokonapetostno omrežje, npr. na 21 kV in tako zniža tokove za cca 60 krat ter dramatično tudi prispevke za priključek. Cel kup velikih odjemalcev se odloča za to, nekateri celo financirajo svoj kilometer daljnovoda za to.
Standarden Ionity ima pa 4 priključke moči do 350 kW. Vsak ima v tandemu dva 400 V enosmerna polnilca do 175 kW.

Ionity Ilirska Bistrica je zvezan na 21 kV s svojim trafotom. Moč je pa 1000 kVA.

Omrežnina v tarifni skupini Polnjenje EV se plača po izmerjeni doseženi moči. 3 in neka € na kW. Če ne verjameš, poglej cenik SODO. Priklop na SN je OK, ampak potem je pa investicija večja. In to ne malo. Kakorkoli obrneš, krivda za drago polnjenje gre predvsem na račun fiksnih stroškov omrežja. In to bi morala financirat država (= vsi mi), dokler ne bo neke kritične mase EV, da bo polnjenj toliko, da potem računica kljub fiksnim stroškom zdrži.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.834
1.061
113
www.adriamedia.si
Problem Ionitya je, da ima tako navite cene, da to deluje odbijajoče na elektrifikacijo voznega parka in na uporabo njihove infrastrukture. Še tisti, ki EVje imajo, se ga sedaj izogibajo v velikem loku, če le je možno.

Glavni strošek trenutno je pa itak fiksni, torej je preboj že cena nad variabilnimi stroški elektrike, to je pa pod 10 centov na kWh za tako velikega odjemalca, ki zna tradat štrom.

Skratka, če bi prodajali po 35 centov na kWh, bi celo folk polnil v večjem obsegu in bi pokrili vse variabilne stroške in imeli za kritje fiksnih. Pri dovolj velikem obsegu polnjenja, pa celo profit.

Tako kot je sedaj, pa pajki predejo mreže čez ročke Ionityev. Ni ne kokošk, ne jajca.
Saj je 30 centov na kW, vsaj pri meni. We Charge kartica in gas. In ne, v tujini ni malo polnjenj. In ni pajčevine.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.823
723
113
www.jernej.org
Naloži WeConnect app in poskusi naročiti kartico brez povezanega avta. Meni ni pustilo, dokler nisem povezal avta... ampak jaz sem vzel akcijsko ponudbo 30 centov za eno leto brez naročnine, kar pride v povezavo z nakupom avta. Mogoče standardna ponudba ne bi zahtevala povezanega avta.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.403
113
Tesla pripravlja konkurenčno rešitev za superchargerje za ne-Teslaše.
Takrat se bo tudi konkurenca primorana zbuditi iz kome.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Ker tesla dobi vse skor zastonj? ;)

Sicer je pa to največji "kriminal", da se lahko po eu postavlja nezdružljive polnilnice v eno ali drugo smer. Se bledo spomnim desetletje + nazaj, da tega ne bodo dovolili. :sprasujemse: