zimske gume

vaginko

Fizikalc
2. sep 2007
10.870
36
48
Torej moram kupit ene zimske gume. Zdaj ko imam gor letne so run on flat gume, torej nimam rezervne gume niti spreja.
Bi kupil zimske, ki so ravno tako run on flat, ali bi kupil kakšne navadne in dokupil sprej?

Kaj bi bilo boljše in zakaj? dimenzije 205/55/16.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
9
38
haj tudi jaz imam isto situacijo na litih platiščih imam RFT letne ,doma pa imam še zimske gume praktično nove ,ki pa niso RFT ,vendar oklevam ali naj kupim 4 feltne in namontiram te zimske gume vendar moram potem dokupiti še kit oz spraj za flikanje gum ali pa naj kupim komplet novih platišč z gumami RFT.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik vaginko pravi:
Torej moram kupit ene zimske gume. Zdaj ko imam gor letne so run on flat gume, torej nimam rezervne gume niti spreja.
Bi kupil zimske, ki so ravno tako run on flat, ali bi kupil kakšne navadne in dokupil sprej?

Kaj bi bilo boljše in zakaj? dimenzije 205/55/16.

Kolikor so meni znana dejstva o run-on-flat so to precej slabe gume oz. ima "isti" model precej drugačne zmogljivosti od ne run-on-flat gume - iz tega stališča in iz stališča njihove cene sploh ne vem zakaj bi kupil tako gumo!
crazy1.gif


Da se voziš slabše in dražje zato da ti ob morebitnem predrtju ni potrebno rok umazat?

Pa spet, za manjše luknje je dovolj injekcija (polnilo) in pa en mali kompresor - oboje dobiš za manj kot 15 EUR. S tem da če stvar drži niti ni treba do vulkanizerja, se veselo voziš dalje. Če imaš pa run-on-flat pa kolikor vem tega polnila niti ne smeš uporabit, kar pomeni, da moraš obvezno do vulkanizerja ki ti na "drag" način zaflika luknjo.

Če je luknja večja (poškodba, ki prereže gumo) je tudi na run-on-flat prepovedano vozit, medtem ko uporaba polnila prav tako ne reši situacije - kar pomeni da moraš v vsakem priemru dobit nadomesten prevoz!

Moje mnenje je da je edina delujoča alternativa dvigalka + rezervna guma, če tega nimaš je pa vseeno če nimaš pri sebi nobene druge pomoči. Mogoče je polnilo+kompresor uporabna stvar, ker se ti ni treba umazat rok pa če deluje se veselo voziš dalje ... run-on-flat je pa samo način kako slabšo gumo prodat za dvojno ceno!
zmaga.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
RFT in navadno gumo boš ločil le po tem, da je RFT manj udobna (zaradi trdih bokov se prenese malo več tresljajev). Oprijem je pri obojih enak. Večina voznikov jih pa sploh ne bi ločila. Je med RFT in normalno gumo manj razlike kot med enako široko gumo enakega kotalnega obsega pri za eno cifro večjem platišču (torej z nižjim presekom) ...
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.574
9
38
Saj ravno to je finta ,da se lahko polješ od 80 km pa do 200 km (glede na obteženost vozila ) s prazno gumo in šele nato poiščeš vulkanizerja ,ki ti pomojem mora zamenjati gumo z novo.,ki jo seveda spet plačaš.
 

Narodnjak

Majstr
20. jul 2007
10.358
307
83
39
Ljubljana
KSZ:

jz sm zanč enga karavana prvleku iz nemčije, švaba mi dal še zimske gume v prtlažnik, dons jih šu pospravljat v klet in vidm da so TIGAR gume, serbia and montenegro.... a niso te včasih ble najboljše gume?
smile-1.gif
 

doctorz

Guru
7. sep 2007
7.921
650
113
pred racunalnikom
Citat:
Uporabnik paci pravi:
Saj ravno to je finta ,da se lahko polješ od 80 km pa do 200 km (glede na obteženost vozila ) s prazno gumo in šele nato poiščeš vulkanizerja ,ki ti pomojem mora zamenjati gumo z novo.,ki jo seveda spet plačaš.

Saj pravim kaj ko ti crkne ponoči ko nedela vulkanizer ?? Ali pa nekje bogu za hrbtom ??
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik Narodnjak pravi:
jz sm zanč enga karavana prvleku iz nemčije, švaba mi dal še zimske gume v prtlažnik, dons jih šu pospravljat v klet in vidm da so TIGAR gume, serbia and montenegro.... a niso te včasih ble najboljše gume?
smile-1.gif

Seveda, nikoli se niso obrabile ! Kako bi lahko bile se kaj boljse ?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
RFT in navadno gumo boš ločil le po tem, da je RFT manj udobna (zaradi trdih bokov se prenese malo več tresljajev). Oprijem je pri obojih enak. Večina voznikov jih pa sploh ne bi ločila. Je med RFT in normalno gumo manj razlike kot med enako široko gumo enakega kotalnega obsega pri za eno cifro večjem platišču (torej z nižjim presekom) ...

To ne bo držalo, mislim da so bili eni testi kjer se je izkazalo da RFT gume niso enako dobre kot klasični modeli v enaki dimenziji (enaka znamka in model). Zadeva je mislim da bila objavljena v naši AMZS reviji ...

Tekalna plast je načeloma ista, ampak zaradi "trdote" (ki si jo omenil) je jasno da se guma ob obremenitvah (zaviranje/pospeševanje/zavijanje) obnaša drugače ... sicer malce, ampak vseeno!

Pa kot sem rekel, ni nekega pametnega razloga zakaj jo imeti, sploh pri nas. Recimo na nemški AC še razumem, ker je dejansko ojačana guma tudi dodatna "varnost" - pa spet, če imaš senzorje (za RFT so obvezni) ti bo začelo piskat preden bo guma nevarno prazna.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik doctorz pravi:
Citat:
Uporabnik paci pravi:
Saj ravno to je finta ,da se lahko polješ od 80 km pa do 200 km (glede na obteženost vozila ) s prazno gumo in šele nato poiščeš vulkanizerja ,ki ti pomojem mora zamenjati gumo z novo.,ki jo seveda spet plačaš.

Saj pravim kaj ko ti crkne ponoči ko nedela vulkanizer ?? Ali pa nekje bogu za hrbtom ??
V SLO z RFT gumo po prazi prideš čez pol države.
Sicer pa AMZS (zunaj pa OAMTC, ADAC ...) dela 24/7 ...
In ne spet past na alter nivo pa vseh po sebi sodit. Vsaj 50% voznikov itak ne zna zamanjat gume in zanje je RTF odlična rešitev.
 

masterr

Fizikalc
14. apr 2010
1.502
0
36
ok. Cerkno
Da ne odpiram nove teme, je to čisto pri vsaki zimski gumi, ki jo voziš tudi poleti, da postane za naslednjo zimo preveč trda in je slaba za v sneg.

2 leti nazaj kupljene nove zimske gume, prva zima OK grejo dobr v sneg, celo poletje se avto vozi na istih gumah, pride zima, avto gre zelo slabo v sneg, kljub temu, da majo gume dost profila.