Zavarovanje hibridnih vozil (pri zavarovalnicah)

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.160
3.630
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?
Ker ima verjetno tako v prometno dovoljenje (oziroma homologacijo) vpisano moč motorja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?
Ker ima verjetno tako v prometno dovoljenje (oziroma homologacijo) vpisano moč motorja.

Pa še povej kje piše da če sta moči dve (kot v tem primeru) da se zavaruje po največji?!
crazy1.gif
 

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
15.160
3.630
113
Marlbor
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?
Ker ima verjetno tako v prometno dovoljenje (oziroma homologacijo) vpisano moč motorja.

Pa še povej kje piše da če sta moči dve (kot v tem primeru) da se zavaruje po največji?!
crazy1.gif
Vprašal sem tehnično službo, oziroma odsek za avtomobilska zavarovanja, pa so tako rekli na zavarovalnici kjer delam.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Naj povejo, kje tako piše. To tudi mene zanima. Nekje mora to pisati, vsekakor ni to nekako tako, na palec, oz. rekla-kazala.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Uf..eni se preveč sprašujete in komplicirate...

Nekako kot je ze Utiševalec napisal...stvar zavarovalnice je, po kaki logiki ti zavarujejo AO. Noben predpis ali drzavni zakon ali kaj podobnega ne predpisuje, po kakšnem ključu ti naj zavarovalnica zakasira...lahko se pojavi zavarovalnica, ki ti bo zaracunala glede na barvo avta...recimo novoprišli Ergo da zelo malo na moč motorja, zraven je še odločilen spol, kraj bivanja (mesto, podeželje), znamka vozila...

In pač tako se je nekdo odloču - vzporedni hibrid se vzame benz "primarni" motor, zaporedni (upam da sem se prav izrazu) pa tisti "pogonski", torej moč elektromotorja.

Itak je obračun glede na moč motorja blesav če se pogovarjamo o AO...nekdo se lahko z yugecom ravno tako pelje 100km/h po naselju in se trešči v 3 parkirane porše in nardi ogromno škode...nevarno se lahko voziš z močnim ali šibkim vozilom..
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik Pbutec pravi:
Ok, cele litanije ste napisali, noben pa še ni napisal, kaj ima hibrid vpisan v homologacijo ali prometno dovoljenje?
Tisto je edini podatek, ki je pomemben za razvrstitev vozila v ustrezni premijski sistem.

Evo.
1539455-homolomo_lex2.jpg
 

Priponke

  • 1539455-homolomo_lex2.jpg
    1539455-homolomo_lex2.jpg
    45,5 KB · Ogledi: 319
Nazadnje urejeno:

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Itak je obračun glede na moč motorja blesav če se pogovarjamo o AO...nekdo se lahko z yugecom ravno tako pelje 100km/h po naselju in se trešči v 3 parkirane porše in nardi ogromno škode...nevarno se lahko voziš z močnim ali šibkim vozilom..

Ma tole na kilovate in kube je ostanek še nekega socialističnega uravnovilovskega sistema. Pri ultra športnikih je morda reč res takšna, da jih bolj uporabljajo za razbijanje, kot za vožnjo, za ostalo je pa največ odvisno od samega šoferja , ki je največji rizični faktor in ne sama moč motorja.

Zato je tudi bolano, da se zavarovalnice ne znajo zmenit za eno pametno bazo rizičnih šoferjev, oz šoferskih bonifikacij. Ne pa da imajo luknjo v sistemu, ki na eni strani omogoča razbijačem reset malusa, na drugi strani pa dobrim šoferjem, ki par let niso avta imeli v lasti in registrirali isto vzamejo.
rolleyes-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?

Ravno tu je problem. Ker se ne seštevajo v celoti. In potem je problem raznoraznih pogojev. Tudi dinamometer bi pokazal različne rezultate odvisno od metodologije merjenja moči. In seveda se noben ne bi znal zmenit za te pogoje. Kombinirane moči v homologacijah itak ni vpisane, verjetno iz prej navedenega razloga - ni predpisane metodologije.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Veš kako bi muserjeva skočila, če bi začele zavarovalnice izmenjevat podatke o tem, kdo je varen in kdo nevaren voznik...
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.779
15.842
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Matey, kako pa kaj pri tebi kaže?

Dopis je v sestavljanju... kot je že garfieldd napisal, je potrebno vse skupaj lepo predstaviti, od trenutne situacije kar se zavarovanja različnih hibridov tiče, do delovanja le-teh ter dodana dokumentacija v smislu večih homologacijskih kartončkov, prometnih dovoljenj, zavarovalnih polic teer pogojev. Bo v kratkem odposlan.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?

Večkrat si že napisal o tem seštevnju moči, kar pa nikakor ni res. Moč na kolesih hibrida bo seštevek moči bencinskega motorja in kratkotrajne moči iz BATERIJE. Pri Priusu je na papirju moč iz baterije 26 kW, v praksi pa tako moč odda samo za kakšno sekundo, potem pa ko bencinski motor pride do max obratov pade tok na 90 A kar pri 200 V pomeni zgolj še ca. 18 kw boosta.

Nikakor v nobenem pogoju pa Prius ne proizvede več kot 100 kW moči (v praksi ca. 90 kW), zakaj je temu tako in zakaj je potem el. motor 60 kW, če baterija ni zmožna proizvesti take moči si pa preberi tu (hint del moči gre iz ICE -> MG1 -> MG2, del pa direktno iz ICE na kolesa):
http://www.elektro-vozila.si/forum/6-Hibridi/961-Toyota-Prius

Če se dotaknemo še Ampere in njene moči si pa na Siolu sam prilepil tale graf:
http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1010_2011_chevrolet_volt_test/photo_43.html

Torej max moč na kolesih je nekje na oko 36% večja kot pri Priusu, torej če za Priusa trdimo, da ima 100 kW ima potem tvoja Ampera 136 kW.
Če bodo zavarovalnice prišle do zaključka, da se enostavno sešteje bencinski in elektro motor je pa to en velik šus v glavo.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Zanimivo je tudi to da nekateri trdite da je to napaka agenta da ne razvrsti hibrida v pravilen razred, zakaj pa je potem na Triglavem informativnem izračunu ravno tako upoštevano 73 kW za Priusa in 111 kW za Ampero:
https://www4.zav-triglav.si/isklepanje/avto/informativnaPonudba/

Ja no mogoče zato ker je neveden Agent dodal vozila v šifrant, dejstvo je da nikakor ne more biti krivda voznika da ga je zavarovalnica razvrstila v razred kot ga je.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Potem mi naj pa nekdo pove, zakaj so ostali hibridi lahko zavarovani le za moč bencinskega motorja, kljub temu, da lahko delujeta oba hkrati in se moči seštevajo?

Večkrat si že napisal o tem seštevnju moči, kar pa nikakor ni res. Moč na kolesih hibrida bo seštevek moči bencinskega motorja in kratkotrajne moči iz BATERIJE. Pri Priusu je na papirju moč iz baterije 26 kW, v praksi pa tako moč odda samo za kakšno sekundo, potem pa ko bencinski motor pride do max obratov pade tok na 90 A kar pri 200 V pomeni zgolj še ca. 18 kw boosta.

Nikakor v nobenem pogoju pa Prius ne proizvede več kot 100 kW moči (v praksi ca. 90 kW), zakaj je temu tako in zakaj je potem el. motor 60 kW, če baterija ni zmožna proizvesti take moči si pa preberi tu (hint del moči gre iz ICE -> MG1 -> MG2, del pa direktno iz ICE na kolesa):
http://www.elektro-vozila.si/forum/6-Hibridi/961-Toyota-Prius

Če se dotaknemo še Ampere in njene moči si pa na Siolu sam prilepil tale graf:
http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1010_2011_chevrolet_volt_test/photo_43.html

Torej max moč na kolesih je nekje na oko 36% večja kot pri Priusu, torej če za Priusa trdimo, da ima 100 kW ima potem tvoja Ampera 136 kW.
Če bodo zavarovalnice prišle do zaključka, da se enostavno sešteje bencinski in elektro motor je pa to en velik šus v glavo.

Če imam pravilne podatke je pri PiP-u maksimalna moč , ki ga da baterija na elektro motor 38kW.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
To je pravilno ja za plug-in, težava je pa da v primeru ko deluje bencinski motor MG2 ne prenese tolikšne moči, ker jo nekaj pride po poti iz ICE -> MG1 -> MG2, in bi bilo teh dodatnih 38 kW preveč, zato so zmogljivosti Plug-in Priusa identične oz. nekaj manjše zaradi teže vozila, kot pri navadnem.