Zavarovanje hibridnih vozil (pri zavarovalnicah)

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Pozabil sem napisati, da se pri zavarovanju Ampere upošteva moč bencinskega motorja (63kW) in je temu primerno nizka tudi zavarovalnina.

Če nakup opravite pri Avtotehni VIS (tukaj sem ga jaz), vam prva 4 leta Avtotehna krije 50% kasko zavarovanja in pri njih pride osnovni + polni kasko z vsemi dodatki malenkost čez 750 EUR (s 55% boniteto - ki jo imam).
 
Nazadnje urejeno:

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.263
4.845
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pozabil sem napisati, da se pri zavarovanju Ampere upošteva moč bencinskega motorja (63kW) in je temu primerno nizka tudi zavarovalnina.

Kdo ti je pa te buče prodal???
bonk.gif


Pravilno se zavaruje na moč el. motorja, saj je la ta kot pogonski sklop, to kar si napisal je napačno in v primeru da boš povzročil prometno nesrečo in boš ti krivec, boš iz svojega žepa doplačal sorazmeren delež škode, ker je bil avto podzavarovan.

Toliko v vednost...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Garfildd pravi:
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Pozabil sem napisati, da se pri zavarovanju Ampere upošteva moč bencinskega motorja (63kW) in je temu primerno nizka tudi zavarovalnina.

Kdo ti je pa te buče prodal???
bonk.gif


Pravilno se zavaruje na moč el. motorja, saj je la ta kot pogonski sklop, to kar si napisal je napačno in v primeru da boš povzročil prometno nesrečo in boš ti krivec, boš iz svojega žepa doplačal sorazmeren delež škode, ker je bil avto podzavarovan.

Toliko v vednost...

In moj zavarovalničar in prodajalec od Vis-a. Oba sta gledala v homologacijski kartonček.
P.1.2 - nazivna moč: 63kW
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Pa smo pri malem tisku za zavarovalniški in pravniški kotiček ...

Ogo, za kakšno moč pa je pri tebi zavarovano? Moč bencinskega ali seštevek bencinskega in elektro motorja?
 

ozze

Majstr
24. jul 2009
2.137
314
83
Ko sem bil povabljen na testno vožnjo s priusom, je bilo rečeno 'poudarjeno - kot prednost', da se pri zavarovanju upošteva le moč bencinskega motorja. Bilo je pa to pred cca 5 imi leti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sej zato. Tudi meni se je vedno zdelo, da se pri Priusu zavaruje moč bencinskega motorja, ker sem to že nekje slišal.
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.263
4.845
113
Ampera/Volt se vozita na elektro motr kateri ima nazivno moč 110kw če se prav spomnim in bencinski motor nima prav nobene veze s pogonom vozila je samo vir električne energije, katero rabi za pogon motorja, kaj ti pa v homoligaciji piši pod P.2.2?

Pri Priuski je drugače, imata vpliv in bencinski motor in elektro motor, vendar se upošteva tam kjer je večje moč in v tem primeru
je to bencinski motor.

Skratka, zadeva je šla čez, na tehničnih so pozorni samo na št. šasije im prostornino za obračun cestnine, ostalo ap jih ne gane kaj dosti ali so pravi kilovati ali ne... V tvojem primeru, če je šlo skozi čez tarifacijo potem agent ne bo imel reklamacije, ti pa se boš vozil
z neustrezno zavarovanim avtomobilom v primeru avtomobilske odgovornosti.
Jaz sem preverjal glede zavarovanja, ker sem se hotel 100% prepičati da ne bi bilo kaj narobe in dobil potrjeno informacijo.
Je pa logično, da se upošteva višje KW za izračun in premijo, isto kot pri ostalih osebnih vozilih...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
Pa smo pri malem tisku za zavarovalniški in pravniški kotiček ...

Ogo, za kakšno moč pa je pri tebi zavarovano? Moč bencinskega ali seštevek bencinskega in elektro motorja?

Moč bencinarja, jasno.
smile-1.gif
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Pri Priusu, Lexusih in podobnih s hibridnim pogonom, je primarni vir energije itak bencinski motor. Dolgoročno avto čez kilovate bencinskega motorja ne more iti. Kratkotrajno ima sicer dobrobit boosta energije iz baterije in elektromotorja, vendar pri max outputu gre baterija cugrund v minuti in avto postane želvica, ki prisilno polne izpraznjeno baterijo. Pri novem Priusu, Lexusu CT je ta kratkotrajni boost cca 36 dodatnih konjičev na kolesa.

Pri elektrikih, kot je Volt/Ampera, je pa dobro vprašanje.

Zanima me namreč, a obstaja kakšna pravna definicija, katera moč se jemlje za izračun premije zavarovanja?

Pri Voltu/Amperi, če jemljemo definicijo, da gre za električarja, bi bila relevantna verjetno moč električnega pogona. Če gledamo, da zna delati tudi samo kot hibrid - ko je baterija prazna, pa spet samo moč bencinskega motorja, preko katere ob izpraznjeni bateriji avto itak ne more iti.

Tiste na tehničnih namreč prav malo briga definicija moči za zavarovanja. Slednje mora brigat samo zavarovalničarje in pravnike, ki se ukvarjajo z odškodninskimi posledicami avtomobilskih nesreč. Zato me pač zanima, kateri zakonski ali drugi, recimo zavarovalniški akt, to urejuje?

Ko bomo slednje našli, bomo prišli tudi do odgovora na vprašanje.
wink-1.gif


Ogo
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Problem je bil v tem, ker Ampere še ni bilo v šifrantu avtomobilov, tam kjer se izbira avto za zavarovanje. Zato sta oba šla gledati homologacijski kartonček in oba sta potrdila, da je ta šifra to to.
Po moje še na zavarovalnicah ne vejo, kaj točno je. Se moram pozanimati, kako so zavarovane ostale Ampere.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Garfildd pravi:
Ampera/Volt se vozita na elektro motr kateri ima nazivno moč 110kw če se prav spomnim in bencinski motor nima prav nobene veze s pogonom vozila je samo vir električne energije, katero rabi za pogon motorja, kaj ti pa v homoligaciji piši pod P.2.2?

111kW. Samo, kot je rekel že Ogo. Ko se baterija sprazni, imaš na voljo le max. moč bencinskega motorja, ki buferira baterijo. Torej, če nikoli ne polniš, se voziš izključno na bencinski motor.

Poleg tega, ni avto gnan izključno na elektro motor. Ko se sprazni baterija, se pri določenih pogojih bencinski motor direktno priključi na gnana kolesa, npr. nad 135km/h, ker je izkoristek boljši, kot da gre energija preko kablov v baterijo in iz baterije v elektro motor.

Tudi zato je max. hitrost Ampere 160km/h, ker jo omejuje 1.4l atmosferski bencinski motor z 82 konji.

In kar se mene tiče, je koncept zelo podoben Priusu ali Lexusu, le da tukaj traja max. moč malo dlje, ker si omejen z močjo bencinskega motorja.
Tudi pri Priusu ali Lexusu se ne sešteva motorjev, pa čeprav lahko nekaj časa vozita s sešteto močjo. Tukaj je še celo tako, da Ampera ne sešteva moči bencinskega in elektro motorja, kar počne Prius ali Lexus.
 
Nazadnje urejeno:

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.263
4.845
113
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Problem je bil v tem, ker Ampere še ni bilo v šifrantu avtomobilov, tam kjer se izbira avto za zavarovanje. Zato sta oba šla gledati homologacijski kartonček in oba sta potrdila, da je ta šifra to to.
Po moje še na zavarovalnicah ne vejo, kaj točno je. Se moram pozanimati, kako so zavarovane ostale Ampere.

Točno zaradi tega kar si napisal, sem bil tudi jaz najprej malo v dvomu, zato sem preveril na zavarovalnici, pri odgovrnih osebah za te stvari in so mi rekli da je osnova za izračun AO pri Amperi elektro motor.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Zakaj pa potem pri Priusu ni osnova za izračun vsota elektro motorja in bencinskega motorja, ker to je dejanska moč, ki jo avto premore?

Priuska sešteva moč obeh motorjev in daje to moč direktno na kolesa. Ko Amperi zmanjka baterija, jo žene izključno le moč bencinskega motorja - poponoma enako kot pri Priusu. Zakaj taka razlika med avtomobiloma?

Rad bi, da zavarovalničarji podkrepijo, tako kot je rekel Ogo, svoj način ugotovitev s kakšnimi predpisi, ne samo s tem, kar jim najbolj paše.

Npr. tudi moj Vectrix ima max. moč 21kW, dolgotrajno pa 4kW - tako piše v homologaciji, pa je registriran kot 4kW. Hočem, da se mi pokaže predpise, ki to določajo, ne pa da se delajo take razlike. Pri Vectrixu se vzame manjša moč. Pri Priusu manjša moč, pri Lexusu manjša moč, a pri Amperi večja moč. Ne gre to tako.
In tudi Prius se lahko vozi izključno na elektro pogon.

Kaj pa Prius Plug In, ki pride jeseni, ki lahko naredi do 20km na elektro motor? Poleg tega tudi Prius Plug In lahko vozi več kot 20km v kombiniranem načinu, to je bencinski in elektro motor s SEŠTETO močjo - temu pravijo blended mode. Se ji bo seštevalo moč obeh motorjev?

Res ne mislim pustiti, da se bodo delale take razlike.

Eto. Moj video testne Prius Plug-In-a, z vožnjo izključno na elektro motor:


Recimo na Eko Rally-ju v Ajdovščini, v Power modu, sem vozil z 150 konji, to je seštevek moči bencinskega in elektro motorja. Bo Prius Plug-In padel v 150 konjsko kategorijo?
 
Nazadnje urejeno:

Garfildd

Guru
24. jul 2007
6.263
4.845
113
Za Ampero sem se pozanimal in mislim da je tukaj zadeva čisto jasna, moč se ne sešteva, zatorej tudi ni nobene logike da bi se moč seštevala za zavarovanje. Se pa avto vozi lahko z največ 111kw naenkrat ali pa tudi manj odvisno od okoliščin, zato je osnova za izračun zavarovanja 111kw in ne druga "ljubša" varianta.

Bom se pa tudi pozanimal za druge variante pogonov, kako se obračuna premija in zakaj tako, ker če se res sešteva moč, potem je prav
da se obračuna taka premija...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Ja, Prius in Prius Plug-In se pa lahko vozita z največ 150 konji naenkrat pa ne padeta v 150 konjsko kategorijo. Zanimivo, ne?

A pri Priuski se pa lahko jemlje 'ljubšo' varianto?

In še za nameček, Priuska ima celo 60kW elektro motor poleg bencinskega. Bencinski je okoli 100 konjski. Moči se pri Priusu seštevata (to omgoča planetarni sistem pogonskih koles), to lahko potrdi tudi Ogo. Povej, si jih upate dati v 200 konjsko kategorijo in retroaktivno popraviti kategorijo že vsem Prius is hibridnim Lexus vozilom, ki so že na cesti?

Na tem naslovu si lahko ogledate delovanje Priusinga CVT-ja: http://eahart.com/prius/psd/

Zdaj pa se igrajte s sliderji in poglejte, kako PRius sešteva moči elektro in bencinskega motorja.

Ni prav, da se pri Prius/Lexus jemlje pogon, ki je ozko grlo vozila, pri Amperi pa ne. Če se pri Prius/Lexusu jemlje pogon, ki je ozko grlo, v tem primeru je to bencinski motor, je prav, da se pri Amperi naredi isto in vzame pogon, ki je ozko grlo in to je bencinski pogon.

Še AvtoMagazin, ko je testiral Ampero, je naletel na Reduced Power, ker bencinski motor ni mogel dostavljati zadosti energije. SJTV1 lahko to potrdi. Moram najti link na njihov Preview.
Eto: http://www.avto-magazin.si/novice/sneg-elektrika-in-ampera/
Citat:
Težava zanjo pa je, kot kaže, črnokalski vzpon, saj se na zaslonu izpiše 'propulsion power is reduced', kar naj bi pomenilo, da je avtomobil zmanjšal pogonsko moč.


Torej, boste pri Priusu/Lexusu popravili 'krivico', ki jo delate Amperi? In to vsem, ki so že na cesti, tako kot se hoče npr. meni - za nazaj.

Ker če boste hoteli delati razliko, da se bo pri Prius/Lexus jemalo ljubši pogon, pri Amperi pa najmočnejši, bom pa jaz gnal stvari naprej. In isto velja za vsa hibridna vozila, ki prihajajo na trg, Peugeote, Citroene,... Npr., tale 4-kolesni Peugeojev hibrid daje hkrati moč na sprednji kolesi iz diesel pogona, na zadnji pa iz elektro motorja. Se jim sešteje moč obeh pogonov pri izračunu zavarovalne premije?

Če česa ne prenesem je pa krivic. Sigurno imajo tudi zavarovalnice kakšen nadzorno državno inštitucijo. Bom pa tam razčiščeval.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Eto Toyota Prius:

http://www.toyotaadria.com/si/pdf/specifikacije/specifikacije_prius.pdf

Največja moč (kW/vrt./min): 99 DIN KM (73/5200)

Dodatne informacije o elektromotorju:
Največja moč (kW): 60

Skupna moč elektromorja in bencinskega motorja torej je 73kW + 60 kW = 133kW. Si upate dati Toyoto Prius v razred s 133kW?

ZMOGLJIVOSTI:
0 -100 km/h (s): 10,4

Misliš, da bi lahko imela od 0-100 10,4 sekunde, če ne bi delovala oba motorja (bencinski in električni) hkrati in bi se moč seštela?

Še dodatni dokaz:


Preskoči na 0:30 minute. Poglej display na desni strani, kjer je narisan LCD avtomobil. Poglej puščice. Rdeče puščice gredo iz bencinskega motorja na kolesa, prav tako gredo zelene puščice iz elektro motorja na kolesa - torej seštevek moči obeh motorjev. Sem dokazal zadosti?


Še 1x; povej, bodo po zgledu Ampere, zavarovalnice popravile kategorijo moči tudi za VSA hibridna vozila, ki seštevajo moč obeh motorjev in ne le bencinskega? Ker če ne, bo mogoče SJTV1 z veseljem raziskal, kako je s tem, lahko pa se obrnem tudi na kakšne druge Avto/Moto novinarje, ki jih poznam, s katerimi sem že sodeloval, pa da raziščejo, zakaj taka diskriminacija.
Vse kar hočem je enako merilo za vsa hibridna vozila; tako za Prius, Lexus, hibridnega Peugeota, Citroena, kot tudi za Ampero.
 
Nazadnje urejeno:

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.809
113
tole zavarovanje glede na konje je itak ena najbolj "pametnih" pogruntavščin sistema..ni čudno da zadeva ne vzdrži. Zavarovanje bi moralo biti glede na trenutno vrednost avta, in case closed. Tako pa banalen primer nekdo z jugecom ki ne plačuje nič, lomi S 65 AMGje , in sistem kao laufa..malo morgen.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
No, sej kar si napisal je točno to, čemur se posmehuješ. Če je Yugo še vreden 50 EUR, bi zanj zavarovanje plačal 10 EUR. A če bi se z njim zaletel v Mercedesa... :)

Sicer je pa tole off-topic in predlagam, da počakamo na odgovor Garfildd-a. Če bo potrebno, bom odprl novo temo, kjer bomo debato lahko nadaljevali.