Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Aja? Pol novinarji lažejo? Sem ti obarval, da boš lažje razumel...
Vzporedni test: Od žalosti do velikega zadovoljstva
Vir / Avtor: Matjaž Terzič
17. januar 2015 (nazadnje spremenjeno: 15:33 17. januar 2015)
Oznake: BMW serije 1 in audi A3 sportback
Zagotovo vsak od nas vsaj tu in tam doživi nenadno spremembo razpoloženja na bolje. Ko nas nekaj pošteno ujezi ali spravi v slabo voljo, pa naslednji trenutek vso jezo pahne v popolno pozabo in smo naenkrat dobre volje in se nam kar samo smeji. Ko se na primer vaš priljubljen nogometni klub vso tekmo muči, pa v zadnjem protinapadu v 90. minuti doseže zadetek za zmago. Ali pa vas otrok z muhastim obnašanjem spravlja ob živce, potem pa naredi kaj tako prikupnega, da vas v hipu razvedri. Ali pa... No, saj razumete.
Naš zadnji tak pripetljaj je kakopak povezan z avtomobili, natančneje s testnimi vožnjami. Sami imamo pri teh zadevah dokaj ustaljen »protokol«, sploh ob prevzemu vozila. Preden se odpravimo na cesto, morda le zapustimo parkirišče, saj je sprva na vrsti uvodno spoznavanje – namestitev sedeža, ogledal in volana, pogled na specifikacijo vozila, otip kakovosti armaturne plošče in okoliških materialov, pregled opreme. Do zadnje točke je bilo pri dveh izmed naših zadnjih avtomobilov vse v najlepšem redu in je mejilo na vrhunskost. Petvratna BMW serije 1 in audi A3 sta bila lepa avtomobila, udobna, nemudoma smo našli primeren položaj za volanom, prostora smo imeli dovolj, tudi preglednost je bila več kot zgledna.
Nato pa manjši šok – v audiju A3, v katerega smo sedli najprej, smo se želeli povezati z našim pametnim telefonom, pa ni šlo – ker tega ni imel. Želeli smo utišati radio z ukazom na volanu, pa ni šlo – ker tega ni imel. Iskali smo, kje bomo na prihajajoči vožnji na avtocesti na tempomatu nastavili hitrost, pa ga nismo našli – da, ker ga ni imel. Nejeverno smo še enkrat pogledali na prejeto specifikacijo vozila in ugotovili, da se nismo motili – pri redni ceni 22.930 evrov 1,6-litrski turbodizelski audi A3 sportback z opremo attraction ni imel vsega naštetega, če ne bi imel za dodatno doplačilo vgrajenih še samodejne klimatske naprave, zadnjega parkirnega sistema, aluminijastih platišč in še nekaj malenkosti, kar mu je ceno dvignilo na 28.140 evrov, pa v osnovi tudi vsega tega ne bi imel. Da šoka pri BMW serije 1 z 2-litrskim turbodizelskim motorjem ni bilo, je poskrbelo dejstvo, da je prav vse in še mnogo več (samodejni 8-stopenjski menjalnik, navigacija...) münchenčan imel. A je kmalu sledil še precej večji šok – pogled na njegovo specifikacijo je namreč razkril, da je bilo prav vse našteto vgrajeno kot dodatna oprema, to se pravi za doplačilo, in da v osnovni ceni ne bi bilo zajeto prav nič, kar smo našteli doslej, tak, za današnje kriterije »prazen« avto pa bi stal kar 26.250 evrov. To se pravi še dobre tri tisočake več od konkurenta, od katerega je imel sicer večji in malenkost močnejši motor (116:110 konjev oziroma 85:81 kilovatov), kaj več pa ne. In še zadnji šok: z vso našteto opremo in še nekaterimi malenkostmi je cena omenjenega BMW znašala, reci in piši, 35.167 evrov.
Kakšen avto, iz višjih razredov in predvsem bolje opremljenega, dobite za omenjeni osnovni ceni, na tem mestu ne bi pisali, saj sem niti ne spada. Vse skupaj pa nas je spravilo v precej slabo voljo, saj sta se nam zdeli ceni previsoki. Pri čemer se vrnimo na začetek tega zapisa.
Vožnja teh dveh avtomobilov je torej tisto, kar ju loči od velike večine konkurence, kar ju loči tudi od cenovno primerljivih avtomobilov, ki jima zaradi razreda, v katerega spadajo, ne morejo biti konkurenca, in v čemer sta tako dobra, da tisti, ki mu to pri avtu pomeni dovolj, pač zanju odšteje več denarja. Pa da ne bo pomote, dobra, odlična sta še v marsičem, kar smo omenili že na začetku, pa tudi pri porabi, ki je na našem testu pri BMW-ju znašala 6, pri audiju pa 5,7 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov. In če že omenjamo odlične in slabše plati, omenimo še solidne, povprečne. Mednje bi lahko umestili prostornosti na zadnjih klopeh, ki sta sicer v obeh primerih udobni in deljivi v podobnem razmerju 60:40 (BMW) in 40:60 (audi), ter v prtljažniku, ki ima pri 4,32 metra dolgem BMW volumen 360, pri centimeter krajšem audiju pa 380 litrov.
Več fotografij na
www.dnevnik.si
4,32 m
je dolžinska mera BMW serije 1, medtem ko je audi A3 sportback centimeter krajši in ima pet centimetrov krajšo medosno razdaljo (2,64:2,69 metra).
Sklep: podobne lastnosti, drugačna značaja
Da, v zapisu smo oba avtomobila večkrat obravnavali kot eno, v istih kategorijah smo večinoma samo uporabili dvojino – enostavno zato, ker imata BMW serije 1 in audi A3 sportback v primerjavi s konkurenco enake prednosti in slabosti, ko ju primerjamo med seboj, pa je razlik zelo malo. Oziroma so te vezane na lastnosti znamk – BMW ima pogon na zadnji kolesi, oblikovno deluje bolj športen, voznik se v njem v skladu s tem počuti malenkost bolj utesnjeno, audi pa ima klasični sprednji pogon, ima malenkost bolj zadržano obliko, ne daje občutka utesnjenosti in je malce bolj pregleden. Vse drugo je odvisno od tega, ali so vam bliže bavarci iz Münchna ali bavarci iz Ingolstadta, saj se oba vozita fenomenalno in ponujata posamezniku ali paru dovolj udobja, imata povprečno prostornost zadaj in v prtljažniku in sta precej, res precej draga. A če radi uživate v vožnji in je to tisto, kar vas zanima pri avtomobilu, sta vredna vsakega evra, pri čemer je audi vseeno nekaj ugodnejši. Pa še to: čeravno pri osnovni opremi za ta cenovni razred pogrešamo marsikaj, je glede varnosti vse na svojem mestu.
Zelo veliko je odvisno od tega, ali so vam bliže bavarci iz Münchna ali bavarci iz Ingolstadta, saj se oba vozita fenomenalno in ponujata posamezniku ali paru dovolj udobja, imata povprečno prostornost zadaj in v prtljažniku in sta precej, res precej draga.
Edit typo