Zamenjava oranžne plinske jeklenke (propan)

I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne ne, ne gre za goljufanje, gre za neko praktičnost. Sem pozabil detajle, moram osvežiti spomin, toda zdi se mi, da je nekaj povezano z zimskimi in letnimi temperaturami.

Butan je sicer energijsko močnejši od propana, ga pa manj nafilaš v bombo ob točki utekočinjenja. Na koncu si energetsko na istem.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.163
-8.273
113
Če je plin utekočinjen, je tlak v jeklenki ~ 30 bar. (ne vem točno, sem pozabil, toda za ilustracijo bo dovolj). Klasični regulator za gospodinjstvo vzdržuje delovni tlak 30 mbar na gorilniku, kar pomeni okoli 1,5 kg/h porabe plina.
Eno je tlak na gorilniku, koliko kg/h bo šlo, pa je odvisno od premera šobe, ki določa pretok.

S 30 mbar prav komot futraš 5 kW gorilnik
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.208
699
113
No zmrzne glih ne....se pa neha uparjat nekje pri 0°C in izgubi potisk iz jeklenke. Zato se obvezno meša s propanom, če ga želite uporabljat kot kurivo pri temperaturah pod 0°C.

Sicer pa... a je tako težko googlat pauporabljat Wikipedijo.

Še to....Ogljikovodiki imajo pribljižno eneko kalorično vrednost na kg. Imajo pa različno specifično težo, zato je kalorična vrednost "krajših" ogljikovodikov nižje na Liter.
Zato imajo vozniki na autoplina raje več Butana kot propana v mešanici...ker se prodaja autoplin na litre. Sploh pri poletni mešanici, ki se zarati višje temperature okolice lažje uparja.

PS Imel nekoč avto na plin..Zdaj imam pa 3 viličarije, tako da vem kaj pišem.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Eno je tlak na gorilniku, koliko kg/h bo šlo, pa je odvisno od premera šobe, ki določa pretok.

S 30 mbar prav komot futraš 5 kW gorilnik

To so že detajli. V gospodinjstvu se uporabljajo plinske šobe standardiziranih premerov. Zato pa navajam "v gospodinjstvu".
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.142
5.753
113
pri taščici
Po mojih info v 10kg flasah dobiš propan butan ali pa čisti propan.
Prvi na mrazu zmrzne(gospodinjstvo), drugi ne(viličarji, izolaterji zunaj) , razlika v kalorični vrednosti je cca 20% (kg), če pa je razlika v teži bombe pa ne vem.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.208
699
113
Propan...Gostota: 507,7 kg/m3, Kurilna vrednost: 50,35 MJ/kg=25,56MJ/liter
Butan...573 kg/m3, Kurilna vrednost 49,50 MJ/kg=28,36MJ/liter

Torej Propan ima za 1,17% večjo kalorično vrednost na kg
in
Butan ima 11% večjo kalorično vrednost na liter volumna
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

matej1990

Fizikalc
14. feb 2020
468
110
43
Mam gril kateri na obeh grelcih tera nekaj manj kot 9 kwh v polni moci. Po spec 2x 16MJ na uro. Bom dal 50mbarov regulator.
Imaš nekje na grilu oznako koliko mbar bi naj bil.
1592293217303.png
Ta ima kar za vse standarde, če si jaz to prav razlagam in mu je vseeno kaj gor priklopiš: 30, 37 in 50mbar.

Gorenc G1 in G2 gorilnika imata recimor le 30mbar, pa spravi ta močnejši skupaj celo 14 kW.

Meni je bilo rečeno, da je vse skupaj isti šmorn. 50mbar bi naj bil namenjen, če imaš več grilov/gorilnikov na isti jeklenki. Za vse ostalo bi naj bil 30mbar dovolj.
 

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.120
287
83
Imaš nekje na grilu oznako koliko mbar bi naj bil.
Poglej priponko 34280
Ta ima kar za vse standarde, če si jaz to prav razlagam in mu je vseeno kaj gor priklopiš: 30, 37 in 50mbar.

Gorenc G1 in G2 gorilnika imata recimor le 30mbar, pa spravi ta močnejši skupaj celo 14 kW.

Meni je bilo rečeno, da je vse skupaj isti šmorn. 50mbar bi naj bil namenjen, če imaš več grilov/gorilnikov na isti jeklenki. Za vse ostalo bi naj bil 30mbar dovolj.

Imam podobno razpredelnico z drzavami in tlakom. Povrh se premeri dize. Za Slo omenja 1mm dizo - injector in tlak 30mbara. Za DE pa 0.85mm in tlak 50mbarov.
Grill pripeljan iz DE, dvomin da je uvoznik menjal injector. Zato me ima priklop na mocnejsi tlak in polni izkoristek gorilcev. Manj saj na gorilcu posledicno.
Picajzl pogled na gorenc regulator pise 29mbarov in 1,5 kg/h .
 
Nazadnje urejeno:

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ma kakšne to pokate?
Pač obstajata dva standarda, temu prilagojene so dize, če primerjamo dva "enaka" produkta.
Če mislite da je priklop na 50mbar "močnejši", predlagam da odprete jeklenko samo s 30mbar regulatorjem in štopate, koliko časa bo trajalo da bo jekleneka prazna. :(
 

Petrol

Petrol d.d.
31. avg 2011
108
20
18
Že več kot 15 let nimamo plinskega štedilnika in nisem več na tekočem kako je z menjavo 5/12kg plinskih jeklenk oranžne barve? Zadnjič sem jo spraznil z uporabo žara in bi jo rad zamenjal s polno, pa so me na Petrolu odslovili in mi govorili, da jemljejo samo rumene jeklenke.

Spoštovani,

na 250 Petrolovih bencinskih servisih v Sloveniji prodajamo rumene in modre jeklenke plina. Če imate prazno oranžno jeklenko, je postopek menjave sledeč:
- pri menjavi v polno rumeno jeklenko doplačate kavcijo + plin,
- pri menjavi v polno modro jeklenko plačate samo plin.

Več o plinskih jeklenkah in njihovi uporabi si lahko preberete tudi na naši spletni strani. V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete turi preko sistema Povej Petrolu.

Lep pozdrav,

Neža Berdajs
Trženje
Petrol d.d., Ljubljana
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in Oakey

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.208
699
113
Spoštovani,

na 250 Petrolovih bencinskih servisih v Sloveniji prodajamo rumene in modre jeklenke plina. Če imate prazno oranžno jeklenko, je postopek menjave sledeč:
- pri menjavi v polno rumeno jeklenko doplačate kavcijo + plin,
- pri menjavi v polno modro jeklenko plačate samo plin.

Več o plinskih jeklenkah in njihovi uporabi si lahko preberete tudi na naši spletni strani. V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete turi preko sistema Povej Petrolu.

Lep pozdrav,

Neža Berdajs
Trženje
Petrol d.d., Ljubljana

S temi raznobarvnimi Flašami za gospodinjski plin ste samo Sranje skuhal.
Kaj je manjkal oranžnim....razen, da ste razsuli enotno embalažo....
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hanzi

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
V bistvu s(m)o bili lastniki starih jeklenk okradeni. Tiste so bile lastniške, kar naenkrat pa smo ratali najemniki novih jeklenk.
To, da si je vsak izmislil svojo barvo je itak idiotizem. Še dobro da lahko tankam na vsaki pumpi. Al si bojo izmislili še ločene pumpe za nemška, pa italijanska in korejka vozila. :bonk:
Za piko na i pa še komplicirajo v 3pm, ko jeklenke ne rabiš več in bi jo rad samo vrnil ali zamenjal za večjo/manjšo.
Rabiš potrdilo o plačani kavciji. Zakaj že? Saj jih menda ne kupujemo nekdo na aliexpressu po 5€ in jih prodajamo "nazaj" Petrolu.
Pa samo na parih mestih jih jemljejo nazaj. Zakaj že?
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
14.132
2.208
113
Kolikor je bilo tu napisano je: Če kupiš si lastnik. Je tvoja. Ti pa Petrol določene odkupi nazaj. Za isto ceno.
Če se spomnim 45 nazaj, je bilo isto!
 

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
1.959
803
113
Spoštovani,

na 250 Petrolovih bencinskih servisih v Sloveniji prodajamo rumene in modre jeklenke plina. Če imate prazno oranžno jeklenko, je postopek menjave sledeč:
- pri menjavi v polno rumeno jeklenko doplačate kavcijo + plin,
- pri menjavi v polno modro jeklenko plačate samo plin.

Več o plinskih jeklenkah in njihovi uporabi si lahko preberete tudi na naši spletni strani. V primeru dodatnih vprašanj se lahko na nas obrnete turi preko sistema Povej Petrolu.

Lep pozdrav,

Neža Berdajs
Trženje
Petrol d.d., Ljubljana

jest bi pa pohvalu ga. Berdajs (in odločitev Petrola), da spremlja in sodeluje pri debatah foruma.
Podana informacija je korektna (za alter standarde napisana nadnivojsko ;) ) - iz prve roke.. in rešuje 2 strani aleter debate v 3 odstavkih ;)

tko da tema se lohk zaklene :p