Zamenjava oranžne plinske jeklenke (propan)

Oakey

Majstr
3. feb 2016
830
497
63
Že več kot 15 let nimamo plinskega štedilnika in nisem več na tekočem kako je z menjavo 5/12kg plinskih jeklenk oranžne barve? Zadnjič sem jo spraznil z uporabo žara in bi jo rad zamenjal s polno, pa so me na Petrolu odslovili in mi govorili, da jemljejo samo rumene jeklenke.

Potem sem googlal kje bi jo še lahko zamenjal in ne najdem nobenega odgovora... vidim da so zdaj v prodaji še samo rumene, modre in zelene jeklenke, ne vem pa kaj lahko naredim z oranžno. Meni je vseeno kakšne barve jo dobim, v osnovi so verjetno vse enake... glavno, da dobim polno.

Kakšen nasvet?
 

Oakey

Majstr
3. feb 2016
830
497
63
a pa je človek kaj na izgubi, če se odloči za katerokoli izmed teh barv jeklenk?

Cene so verjetno tam-tam, plin je plin, jeklenke pa so verjetno vse enako varne... ali so morda polnjene pod različnim tlakom? Meni bi prav prišel avstrijski način polnitve (50mb)
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
a pa je človek kaj na izgubi, če se odloči za katerokoli izmed teh barv jeklenk?

Cene so verjetno tam-tam, plin je plin, jeklenke pa so verjetno vse enako varne... ali so morda polnjene pod različnim tlakom? Meni bi prav prišel avstrijski način polnitve (50mb)
???
30 ali 50 mb so edino regulatorji plina in odjemalci, ne pa jeklenka.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

zoom

Fizikalc
14. maj 2014
635
211
43
Če si z Bohinja se še bolj splača...
Menjava oranžna za oranžno samo še dol.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.322
5.842
113
pri taščici
Lani sem se dobil oranžno (tudi sam samo za žar) v lokalnem "Mercatorju".
Tele barve mi grejo na jetra.....ker vsaj jemlje samo svojo....
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

a pa je človek kaj na izgubi, če se odloči za katerokoli izmed teh barv jeklenk?

Cene so verjetno tam-tam, plin je plin, jeklenke pa so verjetno vse enako varne... ali so morda polnjene pod različnim tlakom? Meni bi prav prišel avstrijski način polnitve (50mb)

Seveda je. Plačaš jo. Oz. npr. na Petrolu ti zaračunajo nek "reverz", torej po ... letih vrneš jeklenko skupaj s papirjem in ti vrnejo denar za reverz. To je kakih ... 30 Ejev. Če pa papirja nimaš, ... :p

Jaz ga npr. že nekajkrat nisem več našel, jebiga.

Zamenjajo pa ne z novejšo, čeprav sem ravno pri njih kupil bombo pred kakimi 5 leti, vmes so pa menjali dobavitelja in barvo bombe hkrati. :bonk: Boli jih đoka.

Aja, tistih "50 mbar" je pa podatek regulatorja, v bombi je pa utekočinjen plin pod precej višjim tlakom, 30 ali 40 bar.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
Če imate oranžno jeklenko za UNP boste oranžno tudi dobili....če greste na Messer na Brnčičevo v Črnuče po plin.

Ta teden zamenjal 3 prazne za polne...
 

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.149
291
83
Mene zanima katera firma najbolj " golfa" z revno mesanico (prop-but) posledicno kaloricnostjo.
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
V bistvu niti ne goljufa....Ker je Propan dražji od Butana, čeprav ima Butan višjo kaloričnost...
Plin v jeklenkah se prodaja na kilo, za razliko od Avtoplina, ki se prodaja na litre.

Oboje je pa mešanica Propan-Butan.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX

BojanP

200. registrirani uporabnik
24. jul 2007
3.767
2.646
113
Seveda je. Plačaš jo. Oz. npr. na Petrolu ti zaračunajo nek "reverz", torej po ... letih vrneš jeklenko skupaj s papirjem in ti vrnejo denar za reverz. To je kakih ... 30 Ejev. Če pa papirja nimaš, ... :p

Jaz ga npr. že nekajkrat nisem več našel, jebiga.

Zamenjajo pa ne z novejšo, čeprav sem ravno pri njih kupil bombo pred kakimi 5 leti, vmes so pa menjali dobavitelja in barvo bombe hkrati. :bonk: Boli jih đoka.

Aja, tistih "50 mbar" je pa podatek regulatorja, v bombi je pa utekočinjen plin pod precej višjim tlakom, 30 ali 40 bar.
Zakaj pa imajo nemci 50mbar. Sem gledal en kamp štedilnik in imaš opcije 30 in 50 mbar. Zakaj razlika?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

50 mbar je delovni tlak na gorilniku. Če bi bilo v jeklenki samo 50 mbar nadpritiska, bi bilo notri v bombi samo par litrov plinskega propana.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne vem kaj opisujete da imajo nemci, morda imajo regulacijski ventil že kar vkomponiran v jeklenki. Kaj drugega si ne predstavljam.

Če je plin utekočinjen, je tlak v jeklenki ~ 30 bar. (ne vem točno, sem pozabil, toda za ilustracijo bo dovolj). Klasični regulator za gospodinjstvo vzdržuje delovni tlak 30 mbar na gorilniku, kar pomeni okoli 1,5 kg/h porabe plina. Če greš iz tega računat toplotno moč, dobiš kakih 1,5 kW energije.
Za močnejše gorilnike pa imaš tudi regulatorje 50 mbar, kar da na gorilniku kakih 3 kW energije.

Npr. oni gorilnik v gradbeništvu, tisti za varjenje izotekta za hidroizolacijo, zahteva regulator 150 mbar. S klasičnim 30 ali 50 mbar ne opraviš nič.
 
Nazadnje uredil moderator:

irwin

Majstr
13. mar 2008
1.149
291
83
V bistvu niti ne goljufa....Ker je Propan dražji od Butana, čeprav ima Butan višjo kaloričnost...
Plin v jeklenkah se prodaja na kilo, za razliko od Avtoplina, ki se prodaja na litre.

Oboje je pa mešanica Propan-Butan.


Gledam izkljucno na kaloricnost in z tem kvaliteto izgorevanja. Mi ne pomaga vec propana da mencam zraven ko gori pod robo na resetki. Nekaj naslisal da naj bi zimko sezono filali z vec procenti Butana. Nisem pa ziher. Valjda obstaja standard in kao dovoljena odstopanja. Kontrole s strani organov ne obstajajo. Lol...