Za ljubitelje letalstva...

Madafaka

Fizikalc
18. feb 2009
3.343
0
36
27
Bronx


Mami lej, brez rok
grin1.gif


Ej, če sem pa komu fauš v življenju, ste pa to vi, piloti
cry12bpy.gif

Edino telih akrobacij ne, ker bi pomojem še včerajšnje kosilo na kupolo razmazal
grin1.gif

688973-Mamilej,brezrok.jpg
 

Priponke

  • 688973-Mamilej,brezrok.jpg
    688973-Mamilej,brezrok.jpg
    35,2 KB · Ogledi: 104

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.644
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
Hehe... eni se pa tolažimo z modelčki raznih letal...in helikopterjev
grin1.gif

So mi pa takile filmčki vedno zanimivi, vsaj kar se tiče manevrov, ki jih prava letala dejansko zmorejo. Reality check
smile-1.gif
 

kajn

Guru
5. okt 2007
2.844
1.686
113
Iskajoč brata
Uf, pal ka bo enkrat mal denarja ležalo naokoli (upam), si bom pa privoščil enga modelčka na benz. Tuk de ga razbijem
uf-1.gif
 

Florjan

Pripravnik
1. sep 2007
444
1
16
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
žal vremenske razmere v pomurju tokrat niso dopustile, da bi se srečal s piloti pa se pomenil o kobri
frown-1.gif

Saj ne rabim še jutri! Hvala za prijaznost! Upam, da ni bilo preveč škode...
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.628
2.406
113
Pomurje
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
žal vremenske razmere v pomurju tokrat niso dopustile, da bi se srečal s piloti pa se pomenil o kobri
frown-1.gif

Danes še niti naših vrlih avstrijcev ni bilo na spregled. So videli, da bo pihnilo krepko čez stotko, pa so rajši vse skupaj v hangar postavili.

Če imaš mogoče možnost preveri v rakičanu na meteorološki postaji ali na letališču, kakšni so bili kaj sunki v tej prvi nevihti.

Lp

Lp
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
sem vprašal Petra glede cobre... v bistvu rabiš obe roki... z eno roko potegneš palico do kraja... višinska krmila (na repu) se dvignejo navzgor, hkrati pa z drugo roko nastaviš obe šobi v smeri proti gor.. to v momentu obrne avion na hrbet.... ampak še preden dosežeš 90° ga moraš začeti popuščati - palico v nevtralo, smerne šobe pa obrniti navzdol... to začne zaradi moči in zaradi vztrajnostnega momenta obračati avion proti tlom... ampak ker si pač obrnjen za 90 oz. več stopinj, se začne avion izravnavati.. cobra pa pa ne pomeni, da avion stoji na mestu, ampak se zaradi momenta še vedno premika naprej, oz. v smeri trebuha.
 

Florjan

Pripravnik
1. sep 2007
444
1
16
Ljubljana
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
sem vprašal Petra glede cobre... v bistvu rabiš obe roki... z eno roko potegneš palico do kraja... višinska krmila (na repu) se dvignejo navzgor, hkrati pa z drugo roko nastaviš obe šobi v smeri proti gor.. to v momentu obrne avion na hrbet.... ampak še preden dosežeš 90° ga moraš začeti popuščati - palico v nevtralo, smerne šobe pa obrniti navzdol... to začne zaradi moči in zaradi vztrajnostnega momenta obračati avion proti tlom... ampak ker si pač obrnjen za 90 oz. več stopinj, se začne avion izravnavati.. cobra pa pa ne pomeni, da avion stoji na mestu, ampak se zaradi momenta še vedno premika naprej, oz. v smeri trebuha.

Hvala tebi in Petru!
Pravzaprav je torej vse v sorazmerno hitrem potegu palice k sebi. Prvotni Suhoji niso imeli preusmeritve šob. S premikom šob verjetno poveča učinek vertikalne rotacije, zato je možen obrat za 360 stopinj. Z dodajanjem moči motorju (kdaj jo pa odvzame? Pred potegom?) pa doseže, da ne zdrsne nazaj na rep?
Oprosti, ampak zelo me zanima, ker bi le rad vedel, kje je tista finta, da je to tako zahtevna figura (recimo bolj za letalo). Saj bi šel v kak drugi forum, pa nikjer ni nobenega strokovnjaka, tu vas še največ najdem.
Gledal sem tudi posnetke Raptorja. Se pa vidi, da je nov in mnogo bolj sposoben od ostale "flote" ZDA. Normalno!
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Citat:
Uporabnik Florjan pravi:
S premikom šob verjetno poveča učinek vertikalne rotacije, zato je možen obrat za 360 stopinj. Z dodajanjem moči motorju (kdaj jo pa odvzame? Pred potegom?) pa doseže, da ne zdrsne nazaj na rep?
Exactly. Na rep ne pade glih zaradi momenta. Poleg tega pa se avion v resnici cel čas premika še nekoliko naprej... ni 100% na miru, čeprav iz tal tako izgleda...
s premikom šob "proti dol" pa povzroči, da ga spet začne obračat na gobec.
 

C152SLO

Fizikalc
21. avg 2007
1.444
1
36
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
sem vprašal Petra glede cobre... v bistvu rabiš obe roki... z eno roko potegneš palico do kraja... višinska krmila (na repu) se dvignejo navzgor, hkrati pa z drugo roko nastaviš obe šobi v smeri proti gor.. to v momentu obrne avion na hrbet.... ampak še preden dosežeš 90° ga moraš začeti popuščati - palico v nevtralo, smerne šobe pa obrniti navzdol... to začne zaradi moči in zaradi vztrajnostnega momenta obračati avion proti tlom... ampak ker si pač obrnjen za 90 oz. več stopinj, se začne avion izravnavati.. cobra pa pa ne pomeni, da avion stoji na mestu, ampak se zaradi momenta še vedno premika naprej, oz. v smeri trebuha.

No, potem sem celo še jaz prav napisal. Seveda vektorski potisk pri tem še toliko bolj pomaga.
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Včeraj sem imel čast sprobat Sukhoi SU-29 v akro.... neverjetno kaj to rusi delajo...

Aldo mi pravi "Look on the left wing and you will see us flying like the helicopter" in je avion postavil na eliso.pri 60% moči... Pure power
smile-1.gif
 

Apachi

gps navigator
Osebje foruma
21. jul 2007
2.195
20
38
Murska Sobota
Pri koritu? No.. odvisno kako definiraš korito...

Glede na to, da sem vodja Petrovega ground teama.. bi skoraj bilo logično, da sem prijatelj s vsemi, ki letijo skupaj v grupi po mitingih.. ali?
smile-1.gif
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Citat:
Uporabnik Apachi pravi:
Pri koritu? No.. odvisno kako definiraš korito...

Glede na to, da sem vodja Petrovega ground teama.. bi skoraj bilo logično, da sem prijatelj s vsemi, ki letijo skupaj v grupi po mitingih.. ali?
smile-1.gif

zmaga.gif