Vžig avta

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Glede dizla; ima grelne svečke in je pametno počakat da lučka "grelna spirala" ugasne. Avto sicer ponavadi BP vžge, ampak bolje je če prvih par taktov kresne v vseh valjih kot pa da šiba nafto v izpušni sistem in potem dalje v razne "drage" filtre.

Da pokomentiram še tole (delno napačno) izjavo - pri starejših dizelskih vozilih je res potrebno počakat, da "spirala" ugasne, saj se šele takrat konča ogrevanje. Pri novejših vozilih pa se lučka običajno prižge le za kontrolo, saj je ogrevanje ob kontaktu že končano. Vsekakor pa common-rail dizel motor vžge vedno na vse cilindre tudi pri -20ªC in to brez pomoči ogrevalnih svečk, tako da so razne bojazni o iztekanju nafte v izpušni sistem brezpredmetne. Ogrevalne svečke so pri common-rail dizlih zgolj zaradi ekologije.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
Verjetno tako delata že vsaj 30 let..torej je vseeno če še naprej
wink-1.gif


Tudi če je dizel...pri temp. zunaj nad 5 stopinj nimaš kaj čakat...kresneš od šuba in pelješ.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Glede dizla; ima grelne svečke in je pametno počakat da lučka "grelna spirala" ugasne. Avto sicer ponavadi BP vžge, ampak bolje je če prvih par taktov kresne v vseh valjih kot pa da šiba nafto v izpušni sistem in potem dalje v razne "drage" filtre.

Da pokomentiram še tole (delno napačno) izjavo - pri starejših dizelskih vozilih je res potrebno počakat, da "spirala" ugasne, saj se šele takrat konča ogrevanje. Pri novejših vozilih pa se lučka običajno prižge le za kontrolo, saj je ogrevanje ob kontaktu že končano. Vsekakor pa common-rail dizel motor vžge vedno na vse cilindre tudi pri -20ªC in to brez pomoči ogrevalnih svečk, tako da so razne bojazni o iztekanju nafte v izpušni sistem brezpredmetne. Ogrevalne svečke so pri common-rail dizlih zgolj zaradi ekologije.

E vidiš, to pa nisem vedel! Torej CR motor sploh ne rabi grelnih svečk? Pha, od starih dizlov res ni veliko ostalo!
evil.gif
 

Dr_S

Pripravnik
22. avg 2007
899
6
18
Pol hodiš ven in noter iz avta in se bencinska pumpa aktivira in ugaša ....

Bencinska pumpa polni sistem s približno 3bari.
In ko avto ugasneš v sistemu (fuel railu) ni takega pritiska, ker ni dobro za injektorje.
Torej ko daš kontakt, bencinska nafila fuel rail in ne ko odpreš vrata ...

In ni nič narobe kar si napisal, da bi čakal 5min da se mal ogreje, pa da se "sprehodiš" čez prestave, sam ni pa potrebno tega.

Tako kot sem napisal.
Ko daš kontakt počakaš da bencinska napolni sistem (1-2s) in potem prižgeš.
Če je mrzli vžig (zjutraj) potem je priporočljivo počakat toliko časa da olje vsaj enkrat zaokroži skozi celoten sistem(to je odvisno od gostote olja) recimo da je 10s dovolj.
In pelješ...

Pri dizlih je pa dobro počakati da ogrevalne svečke ogrejejo nafto zaradi lažjega vžiga... čakanje da olje vsaj enkrat zaokroži pa je priporočljivo tudi pri dizlu.

Če pa želiš pa ga lahko takoj zahodiš v blokado ...
bonk.gif
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Ma jaz sem imel enega accenta...sem ga vžgal takoj...ključ noter,obrnem in že peljem....pa je peljal do 350 tisoč km...pa je še delal kot brez težav...in za dizle slišim da tudi drugi to delajo...se jim ne čaka une grelne svečke...pa nimajo težav z avti.

In zdaj da bodi pameten kaj je prav in kaj ne. :D
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.387
5.662
113
Ma jaz mam eno lantro....200k pržigam takoj brez da se vse lučke pogasnejo.....dela BP

Verjamem samo v to da je dobr če počakaš par sekund da olje zaokrož...oz da se vzpostavi normalen pritisk olja in da vse kar se vrti in giblje v motorju "plava" v olju
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Ma jaz mam eno lantro....200k pržigam takoj brez da se vse lučke pogasnejo.....dela BP

Verjamem samo v to da je dobr če počakaš par sekund da olje zaokrož...oz da se vzpostavi normalen pritisk olja in da vse kar se vrti in giblje v motorju "plava" v olju

To je bedarija, če stisneš gas na 5000 obratov takoj po vžigu bo tudi olje takoj napolnilo vse predele motorja!
evil.gif


Torej formula je taka, če čakaš v štandgasu potem ti motor 10 sekund dela na "suho", če pa daš gas do 3k pa se ta čas zmanjša na 2-3 sekunde. No koncu si na istem ...

Pa to da motor dela na "suho" prvih nekaj sekund seveda sploh ni res, kritične dele motorja "namaže" takoj, oljčni kanali ki gredo nazaj v karter (in res traja par sekund da kaj pride v njih) so pa je lahko tudi vedno suhi, ker nimajo nobene funkcije zaradi katere bi rabili mazanje, sploh pri mrzlem motorju.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.157
55
48
Osrednja Slovenija
Če nič ne kompliciraš, laufa 300.000 kot moj. Olje je v kanalih vedno, razen ob menjavi oljnega filtra in olja. V ta namen je protipovratni ventil. Sistem za gorivo je pod tlakom, razen če kak ventil pušča. Pumpa se v večini primerov zažene ob kontaktu, a ker je sistem poln bencina se tlak vzpostavi še predno štarter reče klik. Edina stvar, zaradi katere je pri nekaterih treba čakat so razni alarmni sistemi in blokade ter pri dizlih ogrevanje. Sam nikdar ne čakam in po tistem ko sem videl stanje cilindrov tudi več ne pazim na motor, ker je popolnoma brez veze (govorim za bencinarja seveda, da mi ne bo kdo turbine v glavo zabrisal zaradi zadnjega stavka)
smile-1.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.271
3.907
113
Citat:
Uporabnik Dr_S pravi:
Pol hodiš ven in noter iz avta in se bencinska pumpa aktivira in ugaša ....

Pri polotu letnik 03 pumpa nafila ko odpreš vrata. Jo vedno slišim (ponavadi zjutraj). Da pa tega ne dela vsakič ko odpreš in zapreš vrata ima pa najbrž neko pamet, ki ve da je že nafilala. Za druge avtomobile ne vem, najbrž ima še kateri podobno, samo da pumpa ni tako glasna in se je ne sliši.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
E vidiš, to pa nisem vedel! Torej CR motor sploh ne rabi grelnih svečk? Pha, od starih dizlov res ni veliko ostalo!
evil.gif

Za samo delovanje jih ne potrebuje, ne. Tudi EGR ventila motorji ne potrebujejo za samo delovanje. Ecology it is. Tako pač je.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.151
4.132
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
E vidiš, to pa nisem vedel! Torej CR motor sploh ne rabi grelnih svečk? Pha, od starih dizlov res ni veliko ostalo!
evil.gif

Za samo delovanje jih ne potrebuje, ne. Tudi EGR ventila motorji ne potrebujejo za samo delovanje. Ecology it is. Tako pač je.

No ja, sama zasnova dizla je taka da potrebuje za zgorevanje dovolj velik tlak IN temperaturo (količini sta jasno povezani) .. domnevam da je pri starih dilzih prišlo do težav zaradi slabega "mešanja" goriva in zraka, zato je bila poleg pogoja o ustreznem tlaku potrebna še določena temperatura (to so ob mrzlem izgorevalnem prostoru priskrbele grelne svečice).

Sedaj pa, če CR dizli vžgejo brez njih vprašanje zakaj so jih do sedaj potrebovali, ko se je za ekologijo vsem jebalo? Za klasične stare (t)dizle OK, pač je bilo gorivo slabo mešano z zrakom zaradi česar je zgorevanje slabše. Ampak kaj pa PD? PD ima še večje tlake od CRja in lahko vbrizga manjše "kapljice" goriva, ki se lepše mešajo .. pa kolikor vem so PD TDIji precej mučni za mrzel vžig. Kompresija je pa tam-tam pri dizlih že par let, ne glede na tehnologijo.

Skratka kje je razlika da sedaj kar naenkrat ni potrebo več imeti grelnih svečic za sam mrzel vžig?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Odgovor je enostaven - čas. Čas vbrizga (aka glavni problem PD motorjev) oz. injection timing je pri CR motorjih tako napredoval (oz. postal natančen), da se gorivo vbrizga izjemno natančno že ob mrzlem motorju, tako da se motor zažene brez problema brez pomoči ogrevalnih svečk.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.406
487
83
::1/128
K je glih v prvem postu omenjen B8... a ni pri B8 tako, da avto vžge, če držiš sklopko, že v drugem položaju ključa, kjer se sicer (le) prižgejo lučke (če ne držiš sklopke). Načeloma lahko brez da držiš sklopko porineš not ključ do drugega položaja, počakaš, da vgasnejo lučke in nato stisneš sklopko ter še enkrat porineš ključ notr, da vžge, vendar se tega recimo ne spomneš vedno in enostavno avto takoj vžge, ker držiš sklopko. Je torej za 2.0 TDI CR motor pri B8 OK, da ga vžgeš takoj, ali je treba čakat (nevem kako je s pumpo in grelnimi svečakami pri dotičnem avtomobilu)?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.378
1.241
113
www.adriamedia.si
Naš supertestni passat je tako vžiganje (takoj, od prve) zdržal 100.000 k pri nas, pa zdaj še 100+ pri naslednjem lastniku. Pa nič ne kažem, da bi ga kaj motilo ...
 

tado

Fizikalc
15. maj 2008
2.267
1
36
eno vprašanje. Imam popolnoma novo Pando (Fiat) staro 8 mesecev. Imam probleme z vžigom. Včasih popolnoma normalno vžge (počakam da se lučke pogasnejo, obrnem ključ in se takoj vžge). Zgodi se pa tudi večkrat da po enakem postopku, ko obrnem ključ potrebuje avto vsaj 5 sekund da se vžge dela "tttttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr". Ne žvergla. danes se je tudi zgodilo da ga je kar malo streslo. Kaj bi bilo?
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik Kamele0N pravi:
Ma jaz mam eno lantro....200k pržigam takoj brez da se vse lučke pogasnejo.....dela BP
Ne morete Hyundai z evropo primerjat
evil.gif


Accent 1996 - v 8 letih smo menjali enkrat akumulator
Accent 2004 - v 6 letih menjal motorček za centralno in pumpico za šipe (ter en ABS senzor, ker se je nekaj hecal, vozilo pa se je normalno)

Peuget 206 - sedmo leto:
- crkne na cesti - z drdrajočim delovanjem se nekako odvleče do servisa - šobe/tuljava nekaj sto evrov
- crkne na cesti - menjava hladilnika - nekaj sto evrov
- zadnji crkot na cesti, če ne bi prej skoraj s pištolo na glavi* izsilil zamenjavo mosta - petsto evrov

* - servis prodajalca skoz trdil, da je vse v redu