Vzdrževalec / polnilec akumulatorja

Rekreacija

Guru
7. avg 2019
1.727
1.011
113
Na servisu so mi spraznili aku. Danes zjutraj obrnem kljuc in nic, vzgem na booster, ker se mi je mudilo na dopust, naredim 150km in priklopim na Lidlov polnilec, napetost kaze 14,5V, vendar ga ni nafilal. Naj kar takoj kupim drugega ali ga lahko doma resim s Ctek pro25s z rekond funkcijo?
Kupi nov akumulator, ga daj polniti, tega s katerim imaš pa težave ka pa priključi vzporedno pa se bo napolnil. Ni za v "smeti".
 

jezek

Guru
24. jul 2008
4.607
1.987
113
Rekond ni za obujanje hipno spraznjenih ampak oslabelih zaradi starosti. Odgovor ali novega ali ne je odvisen tudi od starosti
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

luka51

Guru
16. avg 2007
15.070
6.392
113
Kakorkoli obračamo tole, če se aku ni po 150 km vožnje in potem še na polnilcu ni napolnil je hin. mogoče mu malo podsljšaš življenjsko dobo ampsk ko bo hladno in bo mogo kresnit bo ziher zatajil.
Zaj če ti ni problem v takem primeru na boster štartat je to ok. Čecrabiš nekaj na kar se lahko zaneseš kupi novo.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
4.607
1.987
113
Zakaj bi vezal vzporedno? Če Lidl ne štarta (in ponavadi ne - že pri voltažah pod 9V) pritakneš batt od makite/parksida za 3 sekunde da štarta....
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.168
245
63
Matr komplicirate zaradi enega akumulatorja. Če se ti ne napolni, je zanič. Džabe ti kaže 14V, če ga ne pomeriš pod bremenom. Takrat boš videl, koliko realno kaže voltov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: B81

B81

22. jul 2007
38.812
11.765
113
Matr komplicirate zaradi enega akumulatorja. Če se ti ne napolni, je zanič. Džabe ti kaže 14V, če ga ne pomeriš pod bremenom. Takrat boš videl, koliko realno kaže voltov.
točno, sem sam telovadil z accuji, en večji traktorski, nabavim Ctek 7, da jih bom spravil k sebi... na koncu sem imel Cteka, 3 stare in 2 nova accuja.... brezveze odlašat..
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe in tony

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.555
377
83
35
Sem nabavil novega, stari je zdrzal 5 let. Veliko kratkih razdalij, obcasno sem ga filal z Lidlovim polnilcem, pa se mi zdi, da ta stvar naredi vec skode kot koristi in da tega ne diram sploh, pa da vidimo, ce bo zdrzal 5 let.
 

scorpion

Majstr
25. apr 2008
2.168
245
63
Zakaj bi ga polnil občasno?
Razen če ti avto 3 mesece stoji. Če ga redno uporabljaš ni potrebe.
Točno tako. Pri vsakodnevni uporabi ga ne rabiš nič dofilavat. Sploh pri starejših avtih, ko ni bilo toliko nekih elektronskih zadev, akumulator rabiš samo za vžig, potem ga lahko odklopiš in se voziš, dokler ga ne ugasneš. Seveda ti ne delajo ne luči, ne radio, itd... ampak pelješ se.
Jaz se spomnim primera, ko sem imel polota, nekje leta 2010. Najbrž je bil aku že slab, ampak dva tedna sem ga pustil na soncu doma, ko sem šel na dopust. V tem času je spustil dušo. Najprej se je oglasil naknadno vdelan alarm ob padcu napetosti, nato se je avto odklenil in tak ostal.
5 let pa je nekako povprečna življenska doba (originalno vgrajenih akumulatorjev).
Pri naslednjem avtu (letnik 2011) mi je originalni šel po 5 letih, pozimi. Bil je zaprt tip (kjer ne moreš preverjat nivoja tekočin). Na pumpi mi je še normalno vžgal, peljal sem se 500m, ga ugasnil, nato pa tudi zaverglal ni več. Je pa res, da je zadnje čase takrat rabil nekoliko milisekund več za vžig (start tipka). Skratka, pobralo ga je v trenutku.
 

cerveza

Pripravnik
9. sep 2012
54
22
8
Točno tako. Pri vsakodnevni uporabi ga ne rabiš nič dofilavat. Sploh pri starejših avtih, ko ni bilo toliko nekih elektronskih zadev, akumulator rabiš samo za vžig, potem ga lahko odklopiš in se voziš, dokler ga ne ugasneš. Seveda ti ne delajo ne luči, ne radio, itd... ampak pelješ se.
Aja? Kdo ti pa svečke prižiga, če akumulator odklopiš? Če ni iskre, ti tudi motor ne bo lavfal. Pri dizlu še pa nisem sprobal :).
 
  • Wow
  • Haha
Reactions: Piton in motofrik

damirj

Guru
9. maj 2012
5.714
2.670
113
Je pa res, da je zadnje čase takrat rabil nekoliko milisekund več za vžig (start tipka). Skratka, pobralo ga je v trenutku.

Ker svinčevi akumulatorji trpijo za sulfatizacijo plošč. Ta svičev sulfat nastaja pri praznjenju in ni prevoden, medtem ko se pri polnjeju iz njega proizvaja nazaj svinec in sulfat, ki gr ev elektrolit. Proces je velikokrat popolnoma reverzibilen in neškodljiv, tudi popolnoma prazne akumulatorje se da desulfatizirat skoraj do novega, včasih pa se pri tem procesu zalomi in naredi se stik med ploščama. Takrat je ta celica uničena. Če se to zogidi na več celicah, potem tudi popolnoma poln akumulator nima več nominalnih 12V napetosti, pač pa 10V ali 8V in avto v te mslednjem primeru ne bo več vžgal. Stik med ploščama se zgodi v trenutku, dovolj je pol mm2 stične površine.
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX in tony