VW afera - kako vložiti zahtevek za vračilo

stop

Majstr
5. sep 2007
3.203
397
83
Las Vegas
Kaj če kupim sedaj rabljen vw pa npr da je še iz tujine uvožen bom imel enake možnosti pri vpoklicu ali pač ne ?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.745
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Jaz ne bom dokazoval ničesar, ker si ne lastim VW traktorja. Ampak dejstvo je, da samo s SW popravkom, kot ga napovedujejo za 2.0 TDI motorje ne morejo doseči istih voznih lastnosti in hkrati dosegati norm na testih... če bi bilo to možno, ne bi imeli "cheat" načina. Verjetno lahko pa dosežejo "zadovoljivo podobne" in bo zato samo SW popravek. Za 1.6 motorje pa očitno ne morejo samo s SW popravkom doseči podobnih lastnosti in bo zato očitno potreben še HW poseg.

Lahko pa je rešitev (birokratsko gledano) povsem enostavna. VAG je znan po tem, da imajo njihovi motorji v resnici nekoliko višjo moč/navor od deklarirane. V praksi to pomeni da ima recimo (podatki so seveda špekulacija) 2.0 TDI motor deklariranih 103 kW, v resnici jih ima pa recimo 110 kW. SW update bo sicer vzel nekaj moči, ampak bo zadeva še vedno znotraj specifikacij (vozne lastnosti pač niso merljiva zadeva).

To je seveda samo špekulacija ...
 

merdzo

Majstr
6. avg 2007
3.768
169
63
Pomojem bi moral VW ob SW popravku izdat novo specifikacijo vozila. Lastnika vozila zanima predvsem poraba. Če bo ta višja kot prej, ima uporabnik pravico do nekega nadomestila.
Glede na razsežnost pa mislim, da bi morala tukaj država prevzet pobudo in zaščititi interese svojih ljudi; tako lastnikov vozil kot ostalih, ki smo bili prikrajšani za čistejši zrak.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.765
1.572
113
Emona / Carnium
Moj občutek je, da se nihče preveč ne razburja. V prvi vrsti lastniki vozil. Kakšna objava na FB in to je to. Na tak način se ne bo zgodilo nič. Nikoli btw.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Jaz avto na vpoklic sploh ne bi peljal, si samo narediš škodo.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.359
2.738
113
Zato pa se verjetno omenja resitev, da se nevpoklicanim in updejtanim vozilo odvzame homolomo-
 

XXXL

Guru
9. sep 2007
7.347
766
113
Bi lahko morda jaz kaj iztožil od VW? Sicer nimam njihovega avta, ampak vseeno berem redno vse novice in simpatiziram s prizadetimi lastniki. Kakšen tisočak bi mi pripadal, ali pa če mi dajo enega Passata z "okvaro", da bom prizadet še jaz.
 

mistique

Guru
16. jun 2009
13.765
1.572
113
Emona / Carnium
Če si ga sam ne kupiš ne moreš biti prizadet
evil.gif
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
Pomojem bi moral VW ob SW popravku izdat novo specifikacijo vozila. Lastnika vozila zanima predvsem poraba. Če bo ta višja kot prej, ima uporabnik pravico do nekega nadomestila.
Glede na razsežnost pa mislim, da bi morala tukaj država prevzet pobudo in zaščititi interese svojih ljudi; tako lastnikov vozil kot ostalih, ki smo bili prikrajšani za čistejši zrak.

1. "bold": Ja, ker vse NAPISANE porabe so do mililitra natančne.
hysterical-1.gif

2. "bold":
hysterical-1.gif
Kako pa veš da niso vpletene tudi druge avtomobilske znamke? V "zakulisju" se govori, da so bile vpletene vse velike avtomobilske znamke, ampak razne Toyote so vse te znamke manjše kot pa VW, zato tudi nimajo velikega vpliva na trg in se zaenkrat še ne dela pompa okoli tega...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Mikrohard pravi:
Jaz ne bom dokazoval ničesar, ker si ne lastim VW traktorja. Ampak dejstvo je, da samo s SW popravkom, kot ga napovedujejo za 2.0 TDI motorje ne morejo doseči istih voznih lastnosti in hkrati dosegati norm na testih... če bi bilo to možno, ne bi imeli "cheat" načina. Verjetno lahko pa dosežejo "zadovoljivo podobne" in bo zato samo SW popravek. Za 1.6 motorje pa očitno ne morejo samo s SW popravkom doseči podobnih lastnosti in bo zato očitno potreben še HW poseg.

Sicer pa:
Dva identična avtomobila, en originalen in drug z popravki po vpoklicu. In narediš različne teste z vzporedno identično vožnjo (povprečna poraba na par 1000km), moč na valjih, itd. Lahko tudi isti avto pred in po s podobnimi testi. Gotovo obstaja kak način.

Ne bo šlo, bi rekel. Edina varianta so meritve s sodnim izvedencem prej in potem, pa še to v bistvu ne dokaže nič, ker je VW oglaševal le par podatkov (poraba po normi, največja moč in navor, pospešek ipd). In če ti ostanejo enaki, ima kupec tak avto kot ga je VW obljubil. Vse ostalo pač ne šteje ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik merdzo pravi:
Pomojem bi moral VW ob SW popravku izdat novo specifikacijo vozila. Lastnika vozila zanima predvsem poraba. Če bo ta višja kot prej, ima uporabnik pravico do nekega nadomestila.

Normna ziher ne bo višja, in edino normna šteje.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Tako je, rezultat na NEDC bo isti, ker je že sedal avto na NEDC deloval tako kot bi moral tudi na cesti.
 

Niki11

Pripravnik
22. feb 2013
192
1
18
Citat:
Kdor se bo sedaj skliceval na "ekološko osveščenost" pade takoj! Glede na to, da Kia ponuja avte, ki imajo nižje porabe (vsaj napisane v oglasih) od vseh VW, potem je to sam bullshit. Kar pa itak je vse to skupaj en bullshit.
Ne enači tistega kar piše na oglasu, kjer vsi proizvajalci uporabljajo za porabo najnižje vrednosti s tem, kar je počel Volkswagen. Volkswagen je zavestno goljufal pri meritvah, na podlagi katerih so v homologacijah zapisani povsem drugačni podatki od dejanskih. Da ne govorimo kako je Volkswagen oglaševal svoje dizle v stilu najbolj čistih in ne vem še kakšnih.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
ksz...

Jaz pa mislim da ne bo težko dokazati da je avto drugačen. Ob nakupu je namreč pomemben delež pri odločitvi prdedstavljala testna vožnja. Ker se občutkov ne da meriti, je treba pomeriti (lahko z sodnim izvedencem, na certificiranih valjih) karakteristike vozila pred in po predelavi. Če se ugotovi da je odstopanje večje od napake merilne naprave je zadeva lahko razloh za tožbo.

Sicer pa itak ni pomembno: ko se bodo pričele predelave, bo gotovo več novinarskih hiš dalo pomerit avte. Tudi če meritev ne bo certificarana, bodo rezultati, skupaj z placebo efektom, dovolj da se bodo ljudje začeli pritoževati. Če bo tega več (kar bo), bo moral VW že zaradi svojega dobrega imena ukrepati.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Mene pa zanima še druga plat zgodbe. Neko znano pravilo alu eejstvo je, da imajo VW agrwgati večjo moč, kot je deklalirano. Recimo da ima oglaševane 103KW. Daste avto na valje pred kao posegom. Valji pokažejo 110KW. Ste v tem primeru, zagovorniki odškodnin, priprvaljeni plačati razliko v registraciji im zavarovanju, katero ste premalo plačevali pred tem?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.746
827
113
Zadeva je simpl, pred posegom so bili oškodovani vsi razen lastnikov vozil (država, konkurenca, ljudje ki dihamo zrak ...), po posegu bo oškodovan lastnik, ampak samo za del, ki ni bil skladen s tehničnimi podatki iz kataloga.
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Citat:
Uporabnik Gargy pravi:
Mene pa zanima še druga plat zgodbe. Neko znano pravilo alu eejstvo je, da imajo VW agrwgati večjo moč, kot je deklalirano. Recimo da ima oglaševane 103KW. Daste avto na valje pred kao posegom. Valji pokažejo 110KW. Ste v tem primeru, zagovorniki odškodnin, priprvaljeni plačati razliko v registraciji im zavarovanju, katero ste premalo plačevali pred tem?

Razliko v registraciji in zavarovanju? Po "registracijo" verjetno misliš cestnino. Tam razlike ni, saj je vezano na prostornino motorja, ki ostaja enaka. Glede zavarovanja pa tako: če valji pokažejo 110kw bo kar še isti razred (z upoštevanjem napake meritve), če bi pa slučajno prišel nad to, pa rade volje plačam tistih 30eur razlike za 3 leta. Pa v tem primeru bi bilo treba kaznovati homologacijski urad, ker so se pustili zavesti in homologirali vozilo z napačnimi podatki, razliko pa naj krije uvoznik, ki je te podatke prijavil.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik IbizaDriver pravi:
ksz...

Jaz pa mislim da ne bo težko dokazati da je avto drugačen. Ob nakupu je namreč pomemben delež pri odločitvi prdedstavljala testna vožnja. Ker se občutkov ne da meriti, je treba pomeriti (lahko z sodnim izvedencem, na certificiranih valjih) karakteristike vozila pred in po predelavi. Če se ugotovi da je odstopanje večje od napake merilne naprave je zadeva lahko razloh za tožbo.

Sicer pa itak ni pomembno: ko se bodo pričele predelave, bo gotovo več novinarskih hiš dalo pomerit avte. Tudi če meritev ne bo certificarana, bodo rezultati, skupaj z placebo efektom, dovolj da se bodo ljudje začeli pritoževati. Če bo tega več (kar bo), bo moral VW že zaradi svojega dobrega imena ukrepati.

Itak vse v evropi bazirana na PR in ugledu.
Meritev pred in po? Na certificiranih valjih? Ja, morda se bo kdo res našel, ki bo jurja ali dva v to investiral. V nekaj, česar sodišče najverjetneje ne bi upoštevalo (zakaj? ker tudi pred nakupom nisi testnega avta dal na certificirane valje, pomembno pa je, kakšen je bil avto ob nakupu in ne pred vpoklicom, nek občutek je pa preveč subjektivna zadeva).
 

Habakkuk

Zelenc'
4. nov 2015
1
0
1
Uredba EU, ki velja v vseh članicah

uredbe Euro 5 in 6 o emisijah iz potniških vozil (Uredba (ES) št. 715/2007) vozila opremiti tako, da „med normalno uporabo“ (člen 5(1)) izpolnjujejo zahteve v zvezi z emisijami, in ker uredba izrecno prepoveduje uporabo odklopnih naprav (člen 5(2)), ki so opredeljene kot „vsak del vozila, ki zaznava temperaturo, hitrost vozila, vrtilno frekvenco motorja, uporabljeno prestavo, podtlak v polnilnem zbiralniku ali kateri koli drug parameter z namenom aktiviranja, prilagajanja, zakasnitve ali prekinitve delovanja katerega koli dela sistema za uravnavanje emisij, ki zmanjšuje učinkovitost sistema za uravnavanje emisij pod pogoji, pričakovanimi pri normalnem delovanju vozila in pri normalni uporabi“