Vprašanje o avtomatskem menjalniku

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
nisem bral vse, sam eni niste imel avtomatika pod ritjo nikoli

avtomatik, v režimu avtomatik ne bremza z motorjem omembe vredno. pač gre dol v brzini in počas pospešuje. tko k navaden avto, k ga daš pri 20 v 2 in spustiš vse..gre proti 60 pa da se ubiješ.
posledično več bremzaš. če znaš bremzat nucas ploščice, če ne znaš pač kuriš diske in ploščice. isto velja za ovinke.
tisti, ki avtomatika šalta, je bedak. imam klanec in domov ga našaltam v 3, od doma pa 3, dva ovinka 2 in to je to. da bi ga drkal 2 do 4..pa sej nisem nor.
glede držanja brmeze na semaforju. če se ne premikaš, s ene kuri nič, razen štroma za stop luči.
če ga daš na semaforju v ler, nisi anredil škode, kvečjemu korist, sej menjalnik je zato, da s euporablja, določeni segmenti menjalnika in motorja pa se razklenejo in se ne 'drsajo'. jaz spet ne šaltam, ker sej mam avtomatika.
izkušnje so iz mb, renoja, honde, forda, bmw-ja
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
915
81
28
Imam izkušnje iz enega svojega (Omega '95) in dveh službenih (Passat '03 in A6 '01) - menjalnik v režimu "D" res ni zaviral dovolj, da se hitrost po hribu navzdol ne bi povečevala. Ampak če sem recimo pri 60 prestavil iz D v 4 ali 3 je avto začel občutno zmanjševati hitrost (ob nabijanju obratov motorja seveda). Tako da vpliv "ni omembe vredno" vsaj pri meni niti približno ne velja.
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.915
115
63
mb+ -20km
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:
Zakaj bi moral drzati zavoro na semaforu,če pa ga lahko daš v ler,
Ker s prestavljanjem v ler narediš več obrabe kot če ga pustiš v prestavi in držiš zavoro.
Imaš kakšen vir zato,ker novinarji ste znani po pametnih izjavah?
smile-1.gif

Meni kmečka logika govori,da je manj škode v leru,kot pa v brzini.
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.915
115
63
mb+ -20km
Jaz sem v prejšnem postu govoril glih to,torej,če ga pustiš v D poziciji,ne zavira skoraj nič.
Eni v tej temi zgleda,da še sploh niso sedeli v avtomatiku,kajšele,da bi ga vozli.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
915
81
28
Odvisno precej od motorja. Na moji bencinski omiki je bil menjalnik že rahlo v kurtzu (po moji oceni vsaj 500kkm) preden je blagovolil prestaviti v nižjo prestavo, medtem ko je bila pri passatu 1.9 TDI to povsem druga zgodba. Motor je zaviral solidno, seveda pa je bilo potrebno pri konkretnih naklonih malo ročnega posega.

Spomnil pa si me na pot na morje leta nazaj - jaz in moja boljša polovica v Golfu II D, prijatelj in njegova v Audi 100 2.3. In na koncu mi reče, da me je celo pot preklinjal, ker je on kar naprej moral stiskati po bremzi, jaz pa sem samo spustil gas. Mislim da ima sam motor tu večji pomen kot menjalnik.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:
Zakaj bi moral drzati zavoro na semaforu,če pa ga lahko daš v ler,
Ker s prestavljanjem v ler narediš več obrabe kot če ga pustiš v prestavi in držiš zavoro.

Vir? Ker ga tudi jaz dajem v ler na semaforju, ker drugace mi avto leze naprej, ce pa drzim bremzo pa kurim LED lampe.
Fordovi inženirji za menjalnike.
Če ga pustiš v prestavi, ga nič ne obremenjuješ, če prestavljaš v ler, obremnjuješ mehanizem za prestavljenje ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik softi pravi:
nisem bral vse, sam eni niste imel avtomatika pod ritjo nikoli

avtomatik, v režimu avtomatik ne bremza z motorjem omembe vredno. pač gre dol v brzini in počas pospešuje. tko k navaden avto, k ga daš pri 20 v 2 in spustiš vse..gre proti 60 pa da se ubiješ.
posledično več bremzaš. če znaš bremzat nucas ploščice, če ne znaš pač kuriš diske in ploščice. isto velja za ovinke.
tisti, ki avtomatika šalta, je bedak. imam klanec in domov ga našaltam v 3, od doma pa 3, dva ovinka 2 in to je to. da bi ga drkal 2 do 4..pa sej nisem nor.
glede držanja brmeze na semaforju. če se ne premikaš, s ene kuri nič, razen štroma za stop luči.
če ga daš na semaforju v ler, nisi anredil škode, kvečjemu korist, sej menjalnik je zato, da s euporablja, določeni segmenti menjalnika in motorja pa se razklenejo in se ne 'drsajo'. jaz spet ne šaltam, ker sej mam avtomatika.
izkušnje so iz mb, renoja, honde, forda, bmw-ja

Če daš ročni avto pri 20 v drugo, ne bo nikamor pospeševal (razen če ni pokvarjen), še malo bo zmanjšal.
Avtomatik zavira z motorjem, še poebej, ko je pretvornik navoraz zaprt - takrat je med motorjem in kolesi neposredna mehanska zveza, kot pri ročnem menjalniku. V najslabšem primeru zavira malenkost bolj kot ročni, ko stisneš sklopko (zaradi notranjega trenja avtomatika).
Pri vtomatiku se, ko je avto na mestu, nič ne obrablja (če ti citiram inženirja za menjalnike: lahko ga za zmeraj psutiš v prestavi ustavljenega z zavoro, pa mu ne bo nič - bo prej avto okoli zarjavel). Se pa obrablja mehanizem za prestavljanje, če ga stalno premikaš.
Izkušnje it praktično vsekag avtomatika, ki se v eu prodaja.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
ok.

če grem s turjaka dol in dam ročnega v 2 bo počasi dosegel 60
isto se bo zgodilo z avtomatikom, ki ga dam v 2
če pa avtomatika pustim v D bo 60 dosegel veliko prej in tudi presegel. pač šalta naprej ko se mu zdi.

a to drži?

če stojim, mam v D spustim bremzo, začne avto lzet naprej
stisnem bremzo, se začuti, da ga nekaj zabremza, obrati zanihajo. torej nekaj bi se premaknilo anprej, pa je več trenja na zavorah kot na elemntu, ki bi se zavrtel. posledičnio drsa.

spominjaš me na fotra ene babe, k je trdil, da je bolje bremzat z bremzam, ker ploščice stanejo manj, kot pa popravilo ročnega menjalnika. in smo se vozil..4 do ovinka, bremzanje, šaltanje dol, gas, ali pa še huje, bremzanje, šaltanje v ler..
 

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
916
102
43
select 1 from dual;
ksz

Me pa nekaj zanima. Zgoraj sem napisal, da je pri mojem avtomatiku (BMW steptronic) tako, da če ga imam v D (kar je 98%) in peljem navzdol po klancu na rahlo pritisnem zavoro in avto bo sam zamenjal eno ali dve prestavi navzdol (odvisno od klanca) ter tako zaviral z motorjem. Tudi zamenjal nebo nazaj navzgor, dokler ne pritisnem na pedal za gas. A to pri drugih ne obstaja?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.301
1.924
113
na 3 - 4 mesece?

Koliko pa naredi v teh par mesecih? 100.000 km?

Mislim da tu ni problem v menjalniku ampak v njegovi vožnji.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
na 3 - 4 mesece?

Koliko pa naredi v teh par mesecih? 100.000 km?

Mislim da tu ni problem v menjalniku ampak v njegovi vožnji.

ko dobi nove ploščice jijh stisne in prekuri v prvih 1000km. pol gre pa sam še dol. opozorjen an stil bremzanja prvih nekaj 100km na vseh servisih
 

Bakki33

Fizikalc
8. dec 2007
426
71
28
Zavira z motorjem... seveda pa je odvisno od hitrosti in v kateri prestavi se trenutno nahaja menjalnik. V mojem primeru mu včasih pomagam tako, da dam v ročni način pretikanja in sam da eno prestavo nižje. Po potrebi pa ročno še eno ali dve nižje in se lahko skoraj ustavi... pa ne dol s Pohorja, ampak po manjšem klancu, enako kot ročni menjalnik.

Ploščice sem menjal pri 105000, pa ima prazen avto dve toni!
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
voziva isti avto, sam da moj ne gre 200

btw
kako maš kaj porabo
jaz imam minimalca 7,2 -110-120 na uro, 1000km
slo ac 7,8 110-120
mešano 9,2-9,4 poleti in 10,2-10,4 pozimi
imam pa tik pred domom 3 km vzpona. večina vožnje je 25km v kosu po relativno odprti cesti

kako to, da si ga dal na 18-tke
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Eni ste res pametni, ampak o obrabi zavor pa ne veste veliko.

Če voziš vsak dan v službo čez en prelaz, ki ima recimo 500 mnv razlike v 10 km je hudičevo pomembno kako zaviraš in ploščice ob napačni vožnji uničiš v eni sezoni. Razlika med recimo 3. in 2. prestavo pri spustu je lahko tudi 50% hitrejša obraba ploščic. Če je avto težak (obtežen), če navzdol še pritiskaš na gas in ga voziš na polno pa je obraba toliko večja. Ploščice se da na tak način uničit tudi prej kot v 20k km ...

Obraba pri avtomatiku v taki situaciji brez da bi ročno pretikal je še večja; jasno z ročno izbiro prestave bi pa načeloma morala biti obraba ENAKA kot pri enakovredni prestavi pri ročnem.

V tej temi se omenja še "pametne" menjalnika; to res obstaja in recimo menjalnik zna dobivat podatke tudi o naklonu ceste itd., tak menjalnik bi načeloma znal prestavit v nižjo prestavo četudi hitrost narašča po klancu navzdol. Ampak v avtu o katerem je govora v tej temi pa verjemite da o taki funkcionalnosti ni ne duha ne sluha ... po klancu navzdol bo avto ob pridobivanju hitrosti ponavadi držal prestavo, oz. včasih celo šaltal navzgor (in potem moraš zavira zelo močno)!
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.081
6.929
113
pri taščici
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:

Odpiralcu teme,avtomatski menjalnik ne zavira.Za zaviranje moraš sam prestavit v manual in prestavljat.
Ni res, zavira. Manj kot ročni, a vendarle zavira, še posebej, ko je pretvornik navora vklopljen.
Ta pretvornik navora se imenuje tudi "over drive"?(pri menjalniku s 3 prestavami imaš še 4.)
Ali naj bi vozil skozi z over drive, ali naj bi izklapljal/vklapljal. Kdaj naj bi to počel.
Se strinjam ob začetku tisočletja ni imelo veliko avtomatikov 6, 7 prestav.

Naj pa avtor pove kak menjalnik je v passatu. Ker kot vem so v teh avtih obstajali klasični avtomatiki, tiptronici, multitronici (najbrž kasneje) pa mogoče še kaj.
Ampak pri nobenem od naštetih ne bi smel na tri mesce menjat ploščic.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Hvala vsem za komentarje!


Torej je varianta dve. Motor med pretikanjem v nižje prestave počasi zavira. V ler nikoli ne prestavi.

Jasno mi je, da je nekaj bodisi narobe z avtomobilom, bodisi s kolegovim serviserjem (in ploščicami). Zanimal me je samo princip delovanja menjalnika. Ker tole s prostim tekom mi ni šlo v račun...