Vprašanje o avtomatskem menjalniku

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Na kratko: Ali motor z avtomatskim menjalnikom (in ne v sistemu ročnega pretikanja prestav) lahko zavira, ko popustimo plin?


Prijatelj mora na 3-4 mesece menjati zavorne ploščice (Passat, prejšnja generacija, ne vem točno, kateri menjalnik) in trdi, da je enako pri vseh avtomatikih. Torej da ob popustitvi gasa menjalnik avtomatsko pretakne v prosti tek in je potrebno v celoti zavreti s pomočjo trenja v zavorah.

Če je to res, bi prosil, če mi lahko nekdo razloži, kje je tu logika (zakaj ne bi motor pomagal pri zaviranju, tako kot pri ostalih avtomobilih).

Nimam pojma o avtomobilih, tako da se vnaprej opravičujem, če je vprašanje smešno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Ni res ..

Je pa res da ti bo pri 70km/h po klancu navzdol v avto režimu menjalnik vozil v najvišji prestavi. Isto velja za vstope v zavoje itd. S sodobnimi tiptronici niti ni velik problem menjat ročno, tako da na klancu samo prestaviš v ročni način (ročico proti sebi) in daš v željeno prestavo.

Če ne zaviraš z motorjem pa jasno kuriš zavore in tole kar doživlja tvoj prijaltej je normalno v kolikor ne vozi počasi ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Noben ne pretakne v prosti tek, je pa res, da zavirajo manj kot ročni. Ampak v 2 letih z A4 z multitrniv menjalnikom in 100kkm smo ploščice, če se prav spomnim, menjalile 1x.
Po moje jaha z levo nogo na zavori in uniučuje ploščice in diske. ALi pa daje not kake cheap shit. Normalno to ni, razen če dela 15 ali 20 kkm na mesec.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.740
1.526
113
Ni res.

Avtomatski menjalnik res povzroči nekaj večjo obrabo zavor, vendar v največji meri zaradi tega, ker moraš na križišču ob rdeči luči na rahlo držati zavoro, saj avto ves čas "sam" leze naprej. Vendar so to razlike v nekaj odstotkih (namesto 150k km ti bodo diski zdržali 140k km)...

Tudi če bi se voznik vozil ves čas po hudih klancih gor in dol, softver menjalnika pa bi bil preveč zanič, da bi vedel, da mora po klancu navzdol pretakniti v ustreznejšo (nižjo) prestavo oziroma bi bil voznik preglup, da bi to storil sam, se to ne bi v prvi vrsti poznalo v takšni katastrofalni obrabi ploščic ampak v pregretju zavor (in posledični odpovedi le-teh).

Skratka, moj nasvet je, naj zamenja mehanika. In da vgraditi kvalitetne zavore (ponaredek za 12 EUR/kpl to ni).
zmaga.gif
 
Nazadnje urejeno:

shootek

Fizikalc
3. sep 2007
916
102
43
select 1 from dual;
Vsak 'pameten' avtomatik bo po klancu navzdol, ob rahlem pritisku na zavoro zamenjal eno prestavo (ob močnejšem klancu tudi dve) navzdol in zaviral z motorjem.(oz. vsaj pri mmojem je tako) Po ravnini je pa res, da zavira motor manj kot bi z ročnim menjalnikom (seveda če to hočeš).

Tako da bi tudi jaz rekel, da avtomatik pokuri malo hitreje zavore, vendar to par odstotkov.
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.915
115
63
mb+ -20km
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Ni res.

Avtomatski menjalnik res povzroči nekaj večjo obrabo zavor, vendar v največji meri zaradi tega, ker moraš na križišču ob rdeči luči na rahlo držati zavoro, saj avto ves čas "sam" leze naprej. Vendar so to razlike v nekaj odstotkih (namesto 150k km ti bodo diski zdržali 140k km)...


Tudi če bi se voznik vozil ves čas po hudih klancih gor in dol, softver menjalnika pa bi bil preveč zanič, da bi vedel, da mora po klancu navzdol pretakniti v ustreznejšo (nižjo) prestavo oziroma bi bil voznik preglup, da bi to storil sam, se to ne bi v prvi vrsti poznalo v takšni katastrofalni obrabi ploščic ampak v pregretju zavor (in posledični odpovedi le-teh).

Skratka, moj nasvet je, naj zamenja mehanika. In da vgraditi kvalitetne zavore (ponaredek za 12 EUR/kpl to ni).
zmaga.gif
Zakaj bi moral drzati zavoro na semaforu,če pa ga lahko daš v ler,pa tud če bi držal zavoro,ne vem zakaj bi se zavore obrable pri stoječem vozilu
cool-1.gif

Odpiralcu teme,avtomatski menjalnik ne zavira.Za zaviranje moraš sam prestavit v manual in prestavljat.
Kaj se tiče zavornih oblog,da juh menjava na 3-4 mesece,to nikakor ni normalno,al vozi z levo nogo na zavori,al dela 30000km mesečno,ali pa (verjetno pravi razlog) daje neki poceni škart material namesto oblog.
lp.
 

cat

Fizikalc
3. sep 2007
915
81
28
To, da avtomatski menjalnik ne zavira ne bo držalo. Seveda zavira, ampak precej manj kot ročni. Pri mojem bivšem avtu je po bregu navzdol bilo pač potrebno premakniti ročico iz D v 3 (ali 2). Če je nekomu pretežko premakniti ročko pa naj menjuje ploščice.
 

FRooT

Pripravnik
19. avg 2007
507
8
18
Problem je pa pri večjih avtih . Vem da Landrover disco 2 z avtomatiko ( NAVADNO ) fulll hitro skuri bremze, če se veliko po hribu navzdol voziš, ker roko na srce tist menjalnik pa res NE zavira. Pro BMW jevem steptronicu pa kot je shootek napisal .. ravno obratno .. nobene povečane porabe diskov in ploščic ob normalni vožnji.

LP M .
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Če ima klasičen avtomatski menjalnik, je logično, da pokuri več ploščic, ker ima tak menjalnik običajno 4 prestave, zaradi česar so prestavna razmerja zelo dolga, pa še običajno prestavlja navzdol zelo pozno.

Razni tiptronici, DSGji in podobne modernejše zasnova so druga zgodba.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.081
6.929
113
pri taščici
Se vse ploščice približno enako obrabljajo?
Če dela normalno km (recimo 10kkm v 3 mescih) potem naj menja mehanika. ALi pa naj vozi vsaj približno po omejitvah.
Če vozi "po omejitvah" naj poskrbi da bodo ploščice spustile ko bo dvignil nogo z bremze.
Kakšna pa je poraba (kak motor).
Sem imel klasiko starega avtomatika enoprostorca, pa sem prepričan da bi z enim kompletom naredil vsaj 50kkm ali več(in to s "ponaredkom" ploščic.
Tega podatka ne morem več preverit kar sem avto po kakšnih 20kkm od menjave zavor prodal. So pa imele še več kot dovolj "mesa" ob prodaji.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
Vidim, da tudi tu ni nekega povsem enotnega mnenja.


Bom še malo bolj specifično vprašal:

Predpostavimo, da se vozimo 100 km/h v 5. prestavi (oziroma najvišji pač... nimam pojma, koliko jih je običajno pri avtomatikih). Avto je v povsem samodejnem načinu pretikanja prestav. Naenkrat povsem odmaknemo nogo s pedala za plin. Kaj se zgodi?

1) Motor ostane v 5. prestavi in začne počasi zavirati vozilo.

2) Motor ostane v 5. prestavi in začne počasi zavirati vozilo ter med ustavljanjem počasi pretika v vse nižje prestave.

3) Motor takoj prestavi v prosti tek. Ko pritisnemo na zavoro, prestavi v prestavo in počasi zavira skupaj z zavorami.

4) Motor takoj prestavi v prosti tek in ga boli za vse (tudi za zaviranje), dokler spet ne pritisnemo na stopalko za plin.
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.915
115
63
mb+ -20km
Odgovor št.2 bo držal,ostalo ne pije vode,s tem da motor zelo zelo malo(skoraj nič) zavira,ker praktično ni dovolj obratov
za zaviranje
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:

Odpiralcu teme,avtomatski menjalnik ne zavira.Za zaviranje moraš sam prestavit v manual in prestavljat.
Ni res, zavira. Manj kot ročni, a vendarle zavira, še posebej, ko je pretvornik navora vklopljen.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Redno vozim avtomatika cca. 5 let. Pri meni je odvisno tudi v kaksnem nacinu je menjalnik. Imas sportni ter normalni. Ko je v sportnem je menjalnik veliko bolj odziven, zato tudi prej "salta" navzdol, kick down je bolj opazen. Tudi pri zaviranju je opazno, da hitrejem menja. Ne vem tocno kaj dela tvoj prijatelj, nekaj sigurno narobe. Morda nacin voznje ali kvaliteta zavornih oblog. Sem dinamicen voznik in sem menjal obloge pri dorbih 90.000 km. Sedaj imam novi avto in mislim, da jih bom menjal pri okoli 100.000 km.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Če ima klasičen avtomatski menjalnik, je logično, da pokuri več ploščic, ker ima tak menjalnik običajno 4 prestave, zaradi česar so prestavna razmerja zelo dolga, pa še običajno prestavlja navzdol zelo pozno.
Klasični avtomatiki imajo trenutno večinoma 5 (redkeje, starejši) ali 6 prestav (pogostej), boljši imajo 7 ali 8 prestav.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.373
1.240
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:
Vidim, da tudi tu ni nekega povsem enotnega mnenja.


Bom še malo bolj specifično vprašal:

Predpostavimo, da se vozimo 100 km/h v 5. prestavi (oziroma najvišji pač... nimam pojma, koliko jih je običajno pri avtomatikih). Avto je v povsem samodejnem načinu pretikanja prestav. Naenkrat povsem odmaknemo nogo s pedala za plin. Kaj se zgodi?

1) Motor ostane v 5. prestavi in začne počasi zavirati vozilo.

2) Motor ostane v 5. prestavi in začne počasi zavirati vozilo ter med ustavljanjem počasi pretika v vse nižje prestave.

3) Motor takoj prestavi v prosti tek. Ko pritisnemo na zavoro, prestavi v prestavo in počasi zavira skupaj z zavorami.

4) Motor takoj prestavi v prosti tek in ga boli za vse (tudi za zaviranje), dokler spet ne pritisnemo na stopalko za plin.

2
Avtomatik NIKOLI ne prastavi v prosti tek, razen če to storiš sam s prestavno ročico.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik bero1 pravi:
Zakaj bi moral drzati zavoro na semaforu,če pa ga lahko daš v ler,
Ker s prestavljanjem v ler narediš več obrabe kot če ga pustiš v prestavi in držiš zavoro.

Vir? Ker ga tudi jaz dajem v ler na semaforju, ker drugace mi avto leze naprej, ce pa drzim bremzo pa kurim LED lampe.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.117
10.968
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik mosseero pravi:
Če ima klasičen avtomatski menjalnik, je logično, da pokuri več ploščic, ker ima tak menjalnik običajno 4 prestave, zaradi česar so prestavna razmerja zelo dolga, pa še običajno prestavlja navzdol zelo pozno.
Klasični avtomatiki imajo trenutno večinoma 5 (redkeje, starejši) ali 6 prestav (pogostej), boljši imajo 7 ali 8 prestav.

Trenutno ja, letniki 2000 so imeli pa pri marsikateri firmi samo 4.