Vožnja s spremljevalcem - zakaj ne?

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
rolleyes-1.gif


Statistika o varnosti je statistika, ki je najbolj zlagana od vseh.

Primer ...

Si oče otroka ki ima 16 let. Opcije sta dve:
1. postaneš spremljevalec in moraš obvezno sedet zraven otroka 2 leti, potem naredi izpit in je sposoben za samostojno vožnjo
2. ne postaneš spremljevalec in pustiš da naredi izpit pri 18h ter je sposoben za samostojno vožnjo

Pri opciji 1. je čisto možno da se otrok nikoli ne vozi s tabo, ker se tebi ne da ali pa on noče. Ampak ker gre nekaj truda za tako rešitev je vseeno to statistično zanemarljivo.

Pri opciji 2. si še vedno oče otroka in čeprav ima 18let mu lahko težiš 2, 3, 4 ... leta pri vožnji (dober starš). Lahko pa mu ne pa naj se fura od izpita dalje sam (slab starš).

Ljudje ki se odločijo da postanejo spremljevalci so skoraj gotovo "dobri" starši, torej bi v točki 2 ravnali tako da bi otroku bili spremljevalci kjub temu da lahko samostojno vozi.

Torej statistika ki kaže da so vozniki iz točke 1. bolj varni mladi vozniki ni taka zato ker mulc vozi od 16-18 let s tabo, ampak zato ker so v tej kategoriji starši ki so "dobri", medtem ko so v kategoriji 2. starši ki so dobri in tudi slabi.

Torej hočem povedat da ni nobene razlike med:
a. furaš s fotrom od 16-18 leta
b. furaš s fotrom od 18-20 leta

.. in tu za katero opcijo se odločiš je stvar preferenc. Je pa opcija b. v vsem bolj udobna, zato se tudi večina odloči za njo. Kot rečeno pa jasno obstajajo primeri ko se otrok pri recimo 18h totalno osamosvoji (dobi službo, začne delat) in v takem primeru za opcijo b. nimaš možnosti. Tako da sam podpiram da je na izbiro (tudi) tak način, ker kot sem rekel, fizično je otrok sposoben vozit od 12leta dalje.

Problem je da danes otrok ki bi bili pri 18h sposobni it živeti na svoje, stran od staršev, ne vidim. Že samo če dela otrok 4 letno srednjo šolo bo doma do najmanj do 20ga (19 + malo luftanja) leta. Če dela še faks bo pa doma najbrž do 25 leta. V tem času avta realno ne bo rabil, če že za določene potrebe mu je na voljo družinski avto. Če misliš da ne zna vozit, mu lahko ves ta čas pametuješ in dihaš na vrat!
zmaga.gif
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.696
9.478
113
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
rolleyes-1.gif


Pri opciji 2. si še vedno oče otroka in čeprav ima 18let mu lahko težiš 2, 3, 4 ... leta pri vožnji (dober starš). Lahko pa mu ne pa naj se fura od izpita dalje sam (slab starš).

Ljudje ki se odločijo da postanejo spremljevalci so skoraj gotovo "dobri" starši, torej bi v točki 2 ravnali tako da bi otroku bili spremljevalci kjub temu da lahko samostojno vozi.

Kle ga mimo streljaš in to bogato. Slab - dober starš....ta definicija ti ne gre čisto. Mulc bi moral bit pri 18 letih sposoben skrbet sam zase, ne pa da ma tastare na vratu do nevem kerega leta. Sam to je proces zaupanja, ki se začne že v vrtcu, nadaljuje v šoli in potem naprej. Odgovornosti se ne naučiš tako, da ti tastari nezaupljivo sedijo na vratu in potem pri 25 letih rataš čudežno izkušen in odgovoren. Pri 24. sem prevažal nosečo ženo v avtu, po tvoje bi mi moral pa foter šele počasi zaupat ključe od makine.
stupid-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
"slab" in "dober" je tu mišljeno samo s stališča prometne vzgoje oz. konkretnega primera da si sposoben sedet z otrokom v avtu ko on vozi kot začetnik.

Glede ostalega pa lahko govoriš karkoli, ampak pri 18h se 80% populacije drži mame za kiklo. Od ostalih 20% jih je pa 90% takih ki so zabluzili že v rani mladosti (skregani s starši, zadrogirani/zapiti, ...).
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Bolana logika. To da mulcu zaupaš te definira kot slabega starša? Prej bi rekel, da je ravno obratno. To kar si napisal za dobrega starša je definicija invalida, ki vzgaja invalida (z vsem spoštovanjem do invalidov).

Ne vem no, če tukaj najbolj glasne vprašaš so vsi najboljši šoferji, vsi so zvozili z 18 leti, s 16 leti so se osamosvojili,....blablabla....skratka...poglejte me, vse sem dosegel sam in nič mi ne fali.......zdaj ko imajo svoje otroke se pa ta logika kar naenkrat obrne....otroka je treba do 20 leta za rokco, vsakih 5 minut moram vedet kje je, še 4 leta moram zraven sveti da bo sposoben peljat naravnost, ne da se mu niti možnosti da bi probal sam. Enako kot v prvem razredu, prva naloga, že svetimo zraven, če dela prav....ena reč obstaja, ki se ji reče zaupanje. Začne se ga gradit z rojstvom. Ali pa nikoli oziroma se ga nadomešča s kontrolo. Kaj od obojega definira dobro starševstvo naj pa vsak sam presodi.

Drugače pa ja, če je ful zagret in hoče mu bom pač naredil uslugo in se šel kvalificirat za spremljevalca. Kaj velike koristi pa v tem ne vidim. Bolje bo vozil če ga bom naučil osnovne kulture in strpnosti (ne samo za volanom), ampak hej, tega ga moram učit že danes. Ne pri 16 letih s kontrolo popravljat, kar sem prej falil. In če sem prepričan, da rabi mene zato da se bo naučil vozit sem definitivno falil. Že davno pred njegovim 16 letom.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
18.696
9.478
113
Poznam precej 30+ letnikov ki so še na mamini sisi in kar nekaj 18 letnikov ki so že lepo samostojni in razgledani. Tko da bi te tvoje procente mal znižal. je pa težko mulca spustit v svet, verjemi. Sam je treba to naredit in to dosti pred 18. letom.
 

nacek

Guru
13. okt 2012
2.936
572
113
naprimer takole

Rojevajo se edinstveni, inteligentni, samosvoji, enkratni in neponovljivi otroci (vsaj tako so prepričani njihovi starši). Odraščajo v prepričanju, da je svet podrejen njihovemu zadovoljstvu. Njihovi sreči. Njihovemu samouresničenju. Mi smo tu zaradi njih. Oni so tu zaradi sebe.

Enačba žal ne deluje.

http://siol.net/siol-plus/kolumne/svobodni-za-umret-430728
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.102
4.071
113
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Bolana logika. To da mulcu zaupaš te definira kot slabega starša? Prej bi rekel, da je ravno obratno. To kar si napisal za dobrega starša je definicija invalida, ki vzgaja invalida (z vsem spoštovanjem do invalidov).

Ne vem no, če tukaj najbolj glasne vprašaš so vsi najboljši šoferji, vsi so zvozili z 18 leti, s 16 leti so se osamosvojili,....blablabla....skratka...poglejte me, vse sem dosegel sam in nič mi ne fali.......zdaj ko imajo svoje otroke se pa ta logika kar naenkrat obrne....otroka je treba do 20 leta za rokco, vsakih 5 minut moram vedet kje je, še 4 leta moram zraven sveti da bo sposoben peljat naravnost, ne da se mu niti možnosti da bi probal sam. Enako kot v prvem razredu, prva naloga, že svetimo zraven, če dela prav....ena reč obstaja, ki se ji reče zaupanje. Začne se ga gradit z rojstvom. Ali pa nikoli oziroma se ga nadomešča s kontrolo. Kaj od obojega definira dobro starševstvo naj pa vsak sam presodi.

Drugače pa ja, če je ful zagret in hoče mu bom pač naredil uslugo in se šel kvalificirat za spremljevalca. Kaj velike koristi pa v tem ne vidim. Bolje bo vozil če ga bom naučil osnovne kulture in strpnosti (ne samo za volanom), ampak hej, tega ga moram učit že danes. Ne pri 16 letih s kontrolo popravljat, kar sem prej falil. In če sem prepričan, da rabi mene zato da se bo naučil vozit sem definitivno falil. Že davno pred njegovim 16 letom.

Spet ne jemet iz kontaksta in dobesedno. Dober starš je lahko tudi tisti ki je otroka izučil tako da ko dobi pri 18h letih izpit bo znal voziti po par "probah" brez nadzora po pameti. To sem itak že omenil da "varna vožnja" je malo vezana na izkušnje ampak več ali manj na pamet (definicija: prilagajanje vožnje svojemu znanju in razmeram na cesti).
 

ginek

Fizikalc
21. sep 2007
545
54
28
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Ne vem zakaj bluzite o varnosti ko pa je že v prvem postu jasno da gre predvsem za zdravljenje kompleksov in forsiranje ciljev starih preko svojih otrok. Komaj čakam da bo vozil avto....am zakaj že? Zdrav 16 letnik se poserje na fotrove želje in gre s kolegi na bus, samo da ima mir pred njim. Bolan pa se s fotrom (ki je mimogrede njegov best frend (takoj za mamo)) na sovoznikovem sedežu uči furat. Da se bo lahko pri osemnajstih pohvalil da je mamo in ata sam peljal na informativnega na faks.

Napačna predpostavka, da je to pretežno fotrova želja, ker pač nismo v mestu in dobro ve da bo s tem bitsveno bolj mobilen. Potem vse tvoje nadaljne besedičenje izpuhti. Če ti nisi imel dovolj odprtega odnosa s starši, ne pomen, da velja za vse familije.
priden.gif

BTW, moji so prvič vadili avto vozit z mamo, ker foter (jaz) takrat nisem imel časa.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Samo svoje mnenje sem napisal.

Tudi tvoja predpostavka da sem iz mesta je totalno sfaljena in je vse tvoje nadaljne otresanje popolnoma odveč. Tudi o tem kakšen je bil/je moj odnos s starši.

Mobilnost in spremljevalca omenjat v istem stavku je precej noro. Če moram za vsak premik fehtat za avto in spremljevalca potem temu težko rečem mobilnost. Vsaj v primerjavi z busom/kolesom/mopedom. Aja, ups, na mopedu ne more foter zadaj špilat kontrolorja.
bonk.gif


Pri 14-ih sem imel 6km do šole in izpit za moped, ampak sem se večino časa vozil z busom ali kolesom. Izpit za avto pa pri 18-ih. Foter in mat sta bila dovolj pametna da sta me z idejami kaj in kako naj bi kaj počel pustila pri miru. Znotraj postavljenih pravil seveda. In ne, ko sem naredil izpit ni imel foter nobene ideje da bi se še kdaj z mano vozil da bo popravljal napake in pametoval. Če sem rabil avto sem ga dobil. Hkrati mi je bilo jasno da ob prvi pyzdariji tega bonusa ne bo več. Kaj bo čez deset let ko bom s svojimi na tem pa težko rečem. Upam da ne bom preveč falil in bodo vredni zaupanja. Če bo kdo rabil pomoč pa jim bom verjetno na voljo.
 

paci

Fizikalc
19. jul 2007
1.573
8
38
A misliš ,da ti bodo otroci za to hvaležni?
Na koncu ugotoviš ,da vsi naredijo izpit ene prej eni kasneje ,malo pa jih je ,ki si plačajo izpit sami .Za nekatere je bolje ,da izpita nimajo še pri 20 letih...Navadno forsiranje otrok (mladostnikov ) tako ,kot razni krožki treningi nakoncu pa vsi nehajo.
Moji niso nikoli izrazili želje po izpitu pri 16 letih.
Tudi zdaj ,ko ga imata in nista več mlada voznika me redko kam peljeta, da se pa še v avtu pregovarjamo kako peljati ,pa hvala lepa .
Sicer ,pa na koncu "kdo ves ta cirkus plača?" Starši veretno in to 2x pri 16 in še pri 18...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.185
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Bolana logika. To da mulcu zaupaš te definira kot slabega starša? Prej bi rekel, da je ravno obratno. To kar si napisal za dobrega starša je definicija invalida, ki vzgaja invalida (z vsem spoštovanjem do invalidov).

Ne vem no, če tukaj najbolj glasne vprašaš so vsi najboljši šoferji, vsi so zvozili z 18 leti, s 16 leti so se osamosvojili,....blablabla....skratka...poglejte me, vse sem dosegel sam in nič mi ne fali.......zdaj ko imajo svoje otroke se pa ta logika kar naenkrat obrne....otroka je treba do 20 leta za rokco, vsakih 5 minut moram vedet kje je, še 4 leta moram zraven sveti da bo sposoben peljat naravnost, ne da se mu niti možnosti da bi probal sam. Enako kot v prvem razredu, prva naloga, že svetimo zraven, če dela prav....ena reč obstaja, ki se ji reče zaupanje. Začne se ga gradit z rojstvom. Ali pa nikoli oziroma se ga nadomešča s kontrolo. Kaj od obojega definira dobro starševstvo naj pa vsak sam presodi.

Drugače pa ja, če je ful zagret in hoče mu bom pač naredil uslugo in se šel kvalificirat za spremljevalca. Kaj velike koristi pa v tem ne vidim. Bolje bo vozil če ga bom naučil osnovne kulture in strpnosti (ne samo za volanom), ampak hej, tega ga moram učit že danes. Ne pri 16 letih s kontrolo popravljat, kar sem prej falil. In če sem prepričan, da rabi mene zato da se bo naučil vozit sem definitivno falil. Že davno pred njegovim 16 letom.

Ob vsem napisanem pa rpikladno izpustiš dejstvo (ali pa ga enostavno ne veš), da nabiranje izkušenj v prvih letih vožnje vkljuuje še vse ka drugega kot "je sposoben vozit toliko, da ne ubije sebe ali koga drugega". Imaš lahko še tako dobro vzgojenega otroka, pa če nima izkušenj, če ne zna prepoznat nevarnih situacij preden se zgodijo, ga zlahka ubije kak [cenzura].
In ja, če nekdo izkušen sedi zraven, mu bo lahko med vožnjo potalal nešteto nasvetov, kako postat dober voznik. In spet: dober ne pomeni, da se zna peljat defenzivno po omejitvah, ampak da zna biti proaktiven, da je spreten, da pozna trike, ki olajšajo vožnjo njemu in drugim, da vnaprej prepozna situacije v prometu ...
Tega se lahko sam uči leta in leta in leta (in se po možnosti na koncu še kot večina voznikov nikoli ne nauči) ali pa mu nekdo pri tem pomaga - če to sam obvlada. Če ne, mu ap pač ne bo, ampak trdit, da je vožnja pri 16 s spremljevalcem generalno odveč, je bedarija.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Ok, bi napisal kaj več, ampak se mi res ne da. Ti je že par ljudi napisalo razloge zakaj je to smiselno, ampak ok.
Vsi, ki nameravamo s tem prenesti LASTNE V ŽIVO pridobljene izkušnje na ta male, zato, da se jih njim ne bo treba učiti iz nule, smo pač loleki, ki svoje otroke zavijamo v vato in jih pazimo pred vsem živim.
Vprašal te bom samo tole. je tvoj froc pri petih napravljal drva, obdeloval njivo, se pri šestih zložil s krosom? Toliko o vati...
Pa še ena zanimiva zadeva: tisti, ki smo za to zadevo (ki je btw. znanstveno dokazano, da so takšni varnejši vozniki) vas druge ne imenujemo z debili ali čemerkoli podobnem (karkoli si že pisal o vati in pretirani skrbi za tamale, ki niso sposobni se usrati brez nas), medtem ko vi svojo odločitev ''opravičujete'' s kao, da smo mi nesposobni oz. preveč zaščitniški do otrok. Loool.
Meni ni treba opravičevati moje odločitve, ker vem, da je pravilna. ZAME in za VARNOST mojega froca.
Ajd, uživaj.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Še vedno ne razumeš. Kaj je narobe če se učiš vozit po tistem ko izpit že imaš? A to ne gre?

Ko sem sam naredil izpit sem se moral vozit s starši, avto je bil njihov in hoteli so videt kako vozim. Kmalu sem lahko sam vzel ključe in se vozil samostojno, ker so presodili da vozim ok za na cesto.

Glede avtošole in znanja vožnje je pa tudi tako da naprej po ravni cesti zna vsak vozit po 100h vožnje čisto ok če ni motorično hendikepiran. Zanimivo da ti super duper vozniki (tudi taki ki delajo 50k km letno in to že 10 let zapored), potem pridejo v moje rovte in delajo zastoje s prepočasno vožnjo, niso sposobni ocenjevat širine vozil in se ne znajo srečevat, ne znajo zrikvercat 3 ovinke in v malo večjem klančka zakurijo sklopko.

Na kakšni razriti lokalni cesti ne zna vozit noben meščan, še tisti ki si lastijo terence ne. Tam kamor grem jst z 2WD izkušeni cestni vozniki odpovejo. Ko zapade sneg in ni ravno pluga na 30min (kar je spet "na deželi" normalno) 80% voznikov odpove, 15% voznikov se nekaj sili in dela zastoje ene 5% jih pa zna vozit (pa ne mislim da divjajo, te mečem v tistih prvih 80%).

Pa 90% alterja ki se ima za super voznike bi v nekem povprečenem italjanskem mestu naredila zastoj v prvem križišču. Bognedaj da bi se zapeljali izven evrope.

Torej kdor pravi da ima vozniške izkušne oz. se s tem celo hvali verjetno vozi celo življenje po isti trasi, po možnosti AC kjer izkušenj rabiš najmanj. Izkušnje ima po mojem tisti ki zna vozit povsod solidno in ga ne zmoti sprememba ceste, vozila, okolja ... ampak takih je malo.
A se ti zavedaš, da si se self-ownal.
Vse to kar pišeš namreč PRINESEJO IZKUŠNJE. Itak se Ljubljančan cijazi po rovtah, če se ni prej nikoli peljal po rovtah, temveč samo po 7 metrov široki cesti. Isto velja za vaščana, ko prvič pride v Ljubljano, kjer bo doživel srčni infarkt zaradi prometa. Ko bosta nekajkrat bila v teh voznih razmerah, pa ne bo več panike. IZKUŠNJE torej.
wink-1.gif

In točno to trobim že od začetka: froc bo pod mojim nadzorom nabiral izkušnje, sam mu bom predal svoje nabrane izkušnje in pri 18-ih bo lahko samostojno VARNO vozil z npr. 10.000 prevoženimi kilometri, na katerih bo nabral SVOJE izkušnje. In mu ne bo problem vozit po rovtah ali pa v Ljubljani.
cool-1.gif

In ja, še vedno se lahko skanta, ampak sem 100% prepričan, da se bo froc z 10.000 prevoženimi km bistveno kasneje skantal kot pa s 30-imi urami avtošole. Zato ker bo že znal določene situacije prepoznati kot nevarne in preventivno ukrepati.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Jaja, ne da se ti ker se ti je surla zavozljala pa si pozabil citirat in boldat. Jao ej, sej ti nisem mame nategnil. Zakaj sprašuješ za mnenje če potem padaš ven ko kdo samo nakaže drugače. Daj, raje limaj malega na krosli mi bomo pa lajkali da si đek. Obljubim da te bom samo še hvalil. Pa cigodisko blinkerje tudi.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.663
1.482
113
Nimam komentarja.

Je pa sedaj jasno, da za nizek delež spremljevalcev pri vožnji kandidatov ni vzrok samo neobveščenost. Razlogov je mnogo, mnogo več.

Prijelo me je citirati mojo prfokso angleščine iz gimnazije (rada je rekla, da je že stara in samo še čaka penzijo, in pri tem včasih še malo pomodrovala), recimo takole: jebemu boga, jest grem v Skandinavijo živet. Tam so vsaj normalni ljudje...
tongue-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.574
336
83
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Zakaj sprašuješ za mnenje če potem padaš ven ko kdo samo nakaže drugače.
Tole so razlogi o katerih se da debatirat in ob njih recimo nisem padel ven:
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Cena je ta, da mora spremljevalec biti star najmanj 21 let, ne sme biti mladi voznik, ne sme biti starejši od 70 (75) let in kar je najpomembnejše, ne sme imeti več kot 5KT, katere pridobi zaradi prehitre vožnje oz. Vožnje pod vplivom alkohola.

In zadnja dva pogoja sta verjetno za večino deal-breaker...
ostalih stroškov ne vidim, razen magnetne nalepke, evidentiranja in ja, doplačila. ZT ti z DRAJvom ponudi 50% popusta za doplačilo (povrnejo zanazaj za tekočo premijo), dodatnih 50% pa ko opravijo tečaj varne vožnje na Vranskem pod njihovim mentorstvom. In potem ta popust velja za vsa vozila, ki so registrirana v družini, ki živi na istem naslovu. Za dobo trajanja mladega voznika.
Verjetno pa modernejše zavarovalnice dajo toliko komercialca, da se doplačilo ne pozna...
evil.gif

To je pa driska nekega subjektivnega razmišljanja, ki skoraj nima veze s temo, razen, da starše, ki želimo, da bo otrok čim bolj VAREN udeleženec v prometu zmerja z obsesivnimi kontrolfriki, itd.
Citat:
Uporabnik jello pravi:
Bolana logika. To da mulcu zaupaš te definira kot slabega starša? Prej bi rekel, da je ravno obratno. To kar si napisal za dobrega starša je definicija invalida, ki vzgaja invalida (z vsem spoštovanjem do invalidov).

Ne vem no, če tukaj najbolj glasne vprašaš so vsi najboljši šoferji, vsi so zvozili z 18 leti, s 16 leti so se osamosvojili,....blablabla....skratka...poglejte me, vse sem dosegel sam in nič mi ne fali....... zdaj ko imajo svoje otroke se pa ta logika kar naenkrat obrne....otroka je treba do 20 leta za rokco, vsakih 5 minut moram vedet kje je, še 4 leta moram zraven sveti da bo sposoben peljat naravnost, ne da se mu niti možnosti da bi probal sam. Enako kot v prvem razredu, prva naloga, že svetimo zraven, če dela prav....ena reč obstaja, ki se ji reče zaupanje. Začne se ga gradit z rojstvom. Ali pa nikoli oziroma se ga nadomešča s kontrolo. Kaj od obojega definira dobro starševstvo naj pa vsak sam presodi.

Pa da ne boš pozabil MOJEGA osnovnega vprašanja:
Kaj menite vi? Kakšni so razlogi za tako nizek odstotek?
Torej zanimajo me potencialni RAZLOGI, ne subjektivno driskanje. Za to si odpri svojo temo, pa tam lahko driskaš tudi o mojem lučkarstvu. Hvala.
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.150
3.872
113
Meni očitaš da trgam iz konteksta potem mi pa v odgovor serviraš točno to. Repliciral sem utiševalcu na definicijo dobrega starša. Tako kot prej tebi z lučkami. S katerimi mi boš spet postregel ob prvi priložnosti. Da nimajo s to temo nobene veze. Res je nimajo. Imajo pa jo s tvojim sprejemanjem drugačnega mnenja. Dajva tole zaključit kot podobne konflikte v temah o rižanju dizlov da gre preprosto samo za nevoščljivost. Z moje strani da ne bo pomote.
 

zajbel

Pripravnik
17. dec 2008
859
1
18
Citat:
Uporabnik maurice pravi:
Tudi jaz menim, da otrok pri 16-ih letih še ni dovolj zrel, da vozi avto.

Se bojim, da je tudi tukaj na forumu več ljudi, ki po zrelosti niti slučajno ne dosegajo povprečnega 16 letnika.