OK, ste me sprovocirali, je pa seveda od države do države različno, ampak še vedno sem mnjenja da je zgoraj v videu močno, močno pretiraval. Pri nas je najdražji Up! Highline z avt. menjalnikom 11.500 €, seveda se da še kaj doplačati, ampak dvomim da ima e-UP ta doplačila serijsko.
Torej primer 5 letnega lastništva, s prevoženimi 20k km letno, za oba je predpostavljeno, da bosta po 5 letih vredna še 41% novega:
Up bencin:
11.500 €, poraba 5,5 l/100 km, kasko 322 €, letna dajatev 62 €, servis 200€ letno, gume 100 € letno
----------
18,18 €/100 km
3.636,00 €/letno
e-Up:
23.000 €, poraba 1,5 €/100 km, kasko?? 400 €, letna dajatev 0 €, servis 100€ letno, gume 100 € letno
----------
18,02 €/100 km
3.604,00 €/letno
Torej pod temi pogoji je več ali manj isto. Če bi vzel krajšo dobo im manj km letno se bolj splača bencin, če bi vzel daljšo dobo oz. več km bolj se splača EV, pa tudi to ni nujno ker ne vemo kako bo z ohranjanjem cene. Če bi delal letno 30k km je pa razlika že kar občutna v prid e-UP (12,8 €/100 km: 15:2 €/100 km), ampak se potem zatakne pri dosegu, ker dnevno težko ves čas voziš na meji dosega.
Še vedno pa velja tistih mojih 160k km, nekateri ste to dojeli kot negativno ampak v resnici niti ni, ker v mojih možganih se EV "splača" že če je na enaki ceni kot klasika. In kot kaže v tem primeru je cenovno tam tam.