Volkswagen e-Up

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ja ampak to verjetno pri zaviranju s pedalom, kaj pa coast v B načinu? Pri zaviranju tudi Prius rekuperira z 21 kW pa ima samo 1.3 kWh baterijo
wink-1.gif


e-UP! naj bi v Coast načinu v B mode zaviral kar s 50kW, brez zavornih luči se mi zdi to nevarno.

Coast v L načinu (Ampera ima L namesto črke B) je odvisen glede na hitrost, ko spustiš pedalko. Pri veliki hitrosti je nekje med 20-30kW, če pa pritisneš še pedal za bremzo, pa lahko naraste na do 60kW.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Odvisno kaj misliš pod orenk (>50 kW?), pa kako veš da pri tem ne sodelujejo klasične zavore na vseh kolesih, s pripravljenim ESP?

Recimo Tesla na zavornem pedalu nič ne povečuje regeneracije, kolikor jo je v "coast" toliko jo je tudi pri zaviranju, pri nižji hitrosti je to samo 20-30 kW pri višji pa do 60 kW. Tesla ima pogon zadaj.

Drugače pa kot zanimivost ima Toyotin TS030 (LeMans Hibrid) rekuperacijo samo na zadnjih kolesih z elektromotorjem moči 220 kW, jasno kljub temu se ponoči vidi žareče sprednje diske.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Odvisno kaj misliš pod orenk (>50 kW?), pa kako veš da pri tem ne sodelujejo klasične zavore na vseh kolesih, s pripravljenim ESP?

Ker sem, si moreš mislit, vprašal šefa razvoja za hibride. In ja, dela polna regeneracija ne glede na hitrost, tudi v ovinku. Šele, če bi ESP zaznal, da je kaj narobe, se jo zmanjša.
Ne vem pa na pamet, kako močna je regeneracija. Je že nekaj časa in kup avtov od takrat. Je pa (po spominu in občutku) močnejša od recimao PSA ali Priusove.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
No danes sem malo spremljal koliko je regeneracije pri Priusu v D brez pritiskov stopalk (coast) je od 3-4 kW odvisno od hitrosti, to se čuti kot zaviranje ene visoke prestave, če preklopim v B potem je regeneracija okrog 7-8 kW vendar zavira še ICE s ca. 3 kW, se pa to že občutno čuti in bi lahko že koga presenetil brez zavornih luči. Ob pritisku na zavoro v D ali B načinu je bila max regeneracija okrog 20 kW, več ne gre. Kdaj se vključijo in koliko pomagajo klasične zavore ne morem meriti.

Če ima tale e-UP! v coast (brez pritiska zavore) in B res do 50 kW regeneracije, se mi zdi to full.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Verjetno bi se kar nekaj energije pridobilo tudi z elektromagnetnim vzmetenjem. Posebno na slovenskih cestah.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Sem že par let nazaj bral en prispevek, kjer so MIT študenti predstavili koncept regeneracije energije iz vzmetenja.

Misliš, da je tukaj dosti energije, ki bi jo bilo možno regenerirati (recimo v stotinah Wh)?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Nekje v drugem članku sem zasledil 15,7s do 100 kmh, to je poooočasssssno

Sicer obljublajjo nižjo ceno od e-UP-ovih 26.900 EUR, ampak če razlika ne bo velika res ne vidim smisla.
 

PHOBiA

Guru
11. jul 2013
4.229
1.367
113
Bedasto, sploh nevem, kdo bi to kupil. Razen, če seveda plava v denarju. Raje kupim bencinskega UPa za 10.000€, za preostalih 16.900€ pa se vozim 15 let. Pa še baterija me ne j*be po nekaj letih
smile-1.gif
 

Evrofil

Dopisnik z Bruslja
18. jan 2008
4.522
1
36
Argh, kolk je pa tip nadlezen.
bonk.gif
Kill it with fire.

Moram priznati, da se mi zdi cena v kombinaciji z 85 miljami dosega usekana...
frown-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
A sem prav razumel, da je rekel da se e-UP izplača že po 30k miljah?

Torej e-UP 28k € - 5k € subvencije = 23.000 €
UP, z avtomatskim menjalnikom 10.500 €

Razlike 12.500 €, navaden UP pa potroši od 5-6 l/100 km. Povrne se bolj tam pri 160k+ km. Stroški so res nižji ampak kasko je pa dražji, tako da dvomim, da je razlike kaj več kot 100€ letno v stroških.

Je pa lepo videti, da ima zelo odziven gas pedal ...
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:


Razlike 12.500 €, navaden UP pa potroši od 5-6 l/100 km. Povrne se bolj tam pri 160k+ km. Stroški so res nižji ampak kasko je pa dražji, tako da dvomim, da je razlike kaj več kot 100€ letno v stroških.

Tole ni realna primerjava! Zakaj se v teh izračunih nikoli ne upošteva vrednost avtomobila? Razen če si računal,da bo imel rabljen električni avto po x letih enako vrednost kot enak model z bencinskim motorjem?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
A sem prav razumel, da je rekel da se e-UP izplača že po 30k miljah?

Torej e-UP 28k € - 5k € subvencije = 23.000 €
UP, z avtomatskim menjalnikom 10.500 €

Razlike 12.500 €, navaden UP pa potroši od 5-6 l/100 km. Povrne se bolj tam pri 160k+ km. Stroški so res nižji ampak kasko je pa dražji, tako da dvomim, da je razlike kaj več kot 100€ letno v stroških.

Je pa lepo videti, da ima zelo odziven gas pedal ...

e-UP! košta v angliji 19k funtov, torej 24k EUR. Enako opremljen UP! z avtomatskim menjalnikom pa je dražji od 10k EUR, "higline" oprema in še nekaj dodatkov ki jih ima e-UP stane v GB 12k GBP oz. 14k EUR. Torej razlika brez subvencije je 10k EUR, če praviš da je subvencije 5k je torej razlika 5k EUR. Štej še da ima anglija dražji bencin in se razlika hitreje kompenzira.

Edit: cena e-UPa z ODŠTETO subvencijo je 19k GBP, torej je razlika med UPoma okrog 10k EUR.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
OK, ste me sprovocirali, je pa seveda od države do države različno, ampak še vedno sem mnjenja da je zgoraj v videu močno, močno pretiraval. Pri nas je najdražji Up! Highline z avt. menjalnikom 11.500 €, seveda se da še kaj doplačati, ampak dvomim da ima e-UP ta doplačila serijsko.

Torej primer 5 letnega lastništva, s prevoženimi 20k km letno, za oba je predpostavljeno, da bosta po 5 letih vredna še 41% novega:

Up bencin:
11.500 €, poraba 5,5 l/100 km, kasko 322 €, letna dajatev 62 €, servis 200€ letno, gume 100 € letno
----------
18,18 €/100 km
3.636,00 €/letno

e-Up:
23.000 €, poraba 1,5 €/100 km, kasko?? 400 €, letna dajatev 0 €, servis 100€ letno, gume 100 € letno
----------
18,02 €/100 km
3.604,00 €/letno

Torej pod temi pogoji je več ali manj isto. Če bi vzel krajšo dobo im manj km letno se bolj splača bencin, če bi vzel daljšo dobo oz. več km bolj se splača EV, pa tudi to ni nujno ker ne vemo kako bo z ohranjanjem cene. Če bi delal letno 30k km je pa razlika že kar občutna v prid e-UP (12,8 €/100 km: 15:2 €/100 km), ampak se potem zatakne pri dosegu, ker dnevno težko ves čas voziš na meji dosega.

Še vedno pa velja tistih mojih 160k km, nekateri ste to dojeli kot negativno ampak v resnici niti ni, ker v mojih možganih se EV "splača" že če je na enaki ceni kot klasika. In kot kaže v tem primeru je cenovno tam tam.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
V bistvu se ti pri cca.20.000 letnih kilometrih nakup splača v vsakem primeru,ne glede na to,ali ga potem prodaš po treh,štirih,petih ali x letih (če upoštevamo pri obeh približno enako,linearno izgubo vrednosti)...da ne omenjam dejstva,da se precej raje vozim v EV kot pa z bencinarjem,sploh pri kratkih relacijah ta prednost pride še bolj do izraza!