Volkswagen e-Up

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
V članku so ga primerjali z Leaf-om, jaz pa mislim, da je bolj konkurenca Zoe, kot Leafu.
 

bpfc

Majstr
12. sep 2008
1.908
58
63
Bomo videli, kako se bo vse skupaj razpletalo. Jaz sem bil do sedaj večni pristaš Volkswagna. Samo glede na to, kako se Volkswagen dela, da nekaj dela v zvezi z EV, in se drži nekje zadaj, bom verjetno moral zamenjati firmo.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.590
10.810
113
sem tu vmes, vsaj 10k€ preveč
smile-1.gif


Some might consider the sticker pretty hefty considering the size of the vehicle.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.972
6.991
113
Vprašanje tudi kakšen bo domet na baterije, dvomim da bo več kot 100, 150km ?
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
V članku so ga primerjali z Leaf-om, jaz pa mislim, da je bolj konkurenca Zoe, kot Leafu.

Niti enemu niti drugemu. Je ravno vmes med njima. Bil bi recimo konkurenca električnemu Polu, če smo pri VW, Leaf pa Golfu. Up je pa pol metra krajši od Zoe.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik darjan pravi:
Vprašanje tudi kakšen bo domet na baterije, dvomim da bo več kot 100, 150km ?

Kaj zdaj dvomiš,da bo več kot 100 km,ali dvomiš da bo več kot 150 km? Med tema dvema ciframa je ogromna razlika...

Pa fajn bi se bilo zavedati,da tovarniški podatek o dosegu ne pove skoraj nič,če nimaš podatka,pod kakšnimi pogoji je ta podatek pridobljen. Če avto tiščiš konstantno po avtocesti 130 km/h,bo po mojem naredil največ 70 do 80 km, pri konstantnih 50 km/h pa se bo po moji oceni doseg podaljšal na kakih 170 km...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Nekaj mi je padlo v oči, namreč tisti B mode ali max rekuperacija naj bi bila zajetnih 40 kW, to je kar konkretno bremzanje in si tega načina nebi upal uporabljati, če se ob tem ko spustiš gas pedal ne prižgejo luči za zaviranje. Kaj hitro se ti lahko zgodi da ti eden parkira v rit. Po drugi strani strani pa ni čisto jasno zakaj bi sploh uporabljal te različne stopnje ker v dokumentu piše tole:
Citat:
The drive motor of the e-up! selectively operates as a generator for producing electricity during coasting and
braking phases

Torej stopnjo rekuperacije si nastimaš za "coasting phase" torej takrat ko ne pritiskaš na nobeno stopalko, ampak rekuperacija deluje tudi v "braking phase" torej je rekupearcija obešena tudi na pedal zavore. Zakaj torej te posebne stopnje rekuperacije če vse to lahko kontroliraš s pedalom za zavoro?

Drugače pa se boš pozimi moral kar dobro potruditi (beri: zmrzovati) da ti bo uspelo prevoziti več kot 100 km na eno polnjenje.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Andy je nekje omenil da ima Ampera 60 kW na visji stopnji rekuperacije, ter da se to obcuti kot normalen pojemek oz. kot da bi zaviral z motorjem. Spustis gas, zavira. Noces rekuperacije, ne spustis gasa do konca. Tko imajo vsi elektricarji. Doneva, da bi bil pri Up-u isti obcutek. Ceprav ti imas Priusa, ce se ne motim, bos povedal, kako je pri tebi. Mene pa bo Andy popravil, ce se motim.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Mogoče je odgovor v tem ker ko zaviraš s pedalom se uporablja t.i. "brake blending" torej delujejo tako klasične zavore kot tudi rekuperacija, posledično nekaj energije mečeš stran. Ampak vseeno delati celo znanost iz teh stopenj rekuperacije je pa tudi preveč, voznik bo nastavil nekaj srednjega in tam pustil, B pa bo uporabljal samo kakih gorskih prelazih.

P.S. Prius ne pozna različnih stopenj, ima samo B način ampak tam se vmeša še ICE kot zaviralec. Bom pa pomeril koliko je rekuperacije v normalnem D načinu, čeprav mislim, da je moč odvisna od hitrosti. Drugače pa 50kW pri 100 kmh je občutno manj zaviranja kot 30kW pri 40 kmh.
 
Nazadnje urejeno:

mr_

Guru
20. sep 2007
9.368
2.745
113
Osebno bi si zelel v el. avtu moznost nastavitve vec stopenj rekuperacije. Vsaj dve. Kar se tice pedala za zavoro pa bi rekel, da obvezno delujejo klasicne zavore, ko pritisnem, seveda tudi rekuperacija, mogoce pa bi bilo fajn iz vidika izkoristka, da bi pamet avta preklopila na mocnejso regeneracijo ob pritisku oz. mocnejsem pritisku in nazaj na prejsnjo nastavitev ob popustitvi.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Andy je nekje omenil da ima Ampera 60 kW na visji stopnji rekuperacije, ter da se to obcuti kot normalen pojemek oz. kot da bi zaviral z motorjem. Spustis gas, zavira. Noces rekuperacije, ne spustis gasa do konca. Tko imajo vsi elektricarji. Doneva, da bi bil pri Up-u isti obcutek. Ceprav ti imas Priusa, ce se ne motim, bos povedal, kako je pri tebi. Mene pa bo Andy popravil, ce se motim.

Tako je. Pri Amperi gre pri maksimalnem zaviranju 60kW direktno v baterijo. To sem videl na lastne oči preko OBD2 BT modula in Torque aplikacije, pa ima 'samo' 16kWh baterijo, ampak toplotno menedžirano.
Npr, pri vožnji z Ljubelja v Celovec, na najhujših klancih, 3 osebe, brez problema vidiš 40kW regeneracije.

Šele potem uporabi frikcijsko zavoro kot dodatek zaviranju.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja ampak to verjetno pri zaviranju s pedalom, kaj pa coast v B načinu? Pri zaviranju tudi Prius rekuperira z 21 kW pa ima samo 1.3 kWh baterijo
wink-1.gif


e-UP! naj bi v Coast načinu v B mode zaviral kar s 50kW, brez zavornih luči se mi zdi to nevarno.
 
Nazadnje urejeno:

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.117
4.088
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Nekaj mi je padlo v oči, namreč tisti B mode ali max rekuperacija naj bi bila zajetnih 40 kW, to je kar konkretno bremzanje in si tega načina nebi upal uporabljati, če se ob tem ko spustiš gas pedal ne prižgejo luči za zaviranje. Kaj hitro se ti lahko zgodi da ti eden parkira v rit. Po drugi strani strani pa ni čisto jasno zakaj bi sploh uporabljal te različne stopnje ker v dokumentu piše tole:
Citat:
The drive motor of the e-up! selectively operates as a generator for producing electricity during coasting and
braking phases

Torej stopnjo rekuperacije si nastimaš za "coasting phase" torej takrat ko ne pritiskaš na nobeno stopalko, ampak rekuperacija deluje tudi v "braking phase" torej je rekupearcija obešena tudi na pedal zavore. Zakaj torej te posebne stopnje rekuperacije če vse to lahko kontroliraš s pedalom za zavoro?

Drugače pa se boš pozimi moral kar dobro potruditi (beri: zmrzovati) da ti bo uspelo prevoziti več kot 100 km na eno polnjenje.

B je "brake" in ga aktiviraš s potegom ročice menjalnika povsem nazaj (iz D). Uporabno pri kakšnih spustih da ti ni treba ves čas tiščat noge na zavori če ti D rekuperacija ne sfolga več. Bi skoraj trdil da se aktivira tudi zavorna luč s potegom ročice v B položaj, pa verjetno položaj ni zaklenjen in ti vrne ročico nazaj v D ko spustiš šalthebl.

D stopnje se nastavlja +- in nekako ustrezajo klasičnim prestavam, pač če imaš rekuperacijo na max. boš ob odvzemu plina kar konkretno zaviral če pa imaš rekuperacijo na min. lahko pa ob odvzemu plina mirno cruzaš dalje.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.677
1.488
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ja ampak to verjetno pri zaviranju s pedalom, kaj pa coast v B načinu? Pri zaviranju tudi Prius rekuperira z 21 kW pa ima samo 1.3 kWh baterijo
wink-1.gif


e-UP! naj bi v Coast načinu v B mode zaviral kar s 50kW, brez zavornih luči se mi zdi to nevarno.

Strah je odveč, 50 kW ni veliko.

Če zavoro pohodiš do konca imaš zavornega učinka verjetno ene 1000 kW. Točnih številk ne vem, ampak zavore imajo vsekakor 10x več "konjev" kot motor.
zmaga.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Hvala za osnovnošolsko lekcijo, to je meni vse jasno. Nihče ni govoril o zaviranju v sili, kjer je lahko res več 1.000 kW, govorimo o zaviranju preko motorja in ne pozabimo ta motor zavira preko diferenciala, verjetno je jasno kaj to pomeni brez zapore diferenciala samo na prednjih kolesih za varnost. Zato je to dopustno samo do neke mere (e-UP! dopušča 50 kW), naprej pa morajo rekuperaciji obvezno pomagati klasične zavore (brake blend) zaradi varnosti.
V normalnem prometu bo varen voznik, ki malo predvideva promet v naprej večjo moč potreboval samo na AC ali hudih klancih, za normalni predvidljivi promet se pa da shajati s 30 kW zavorne sile.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.197
1.201
113
www.adriamedia.si
Zanimivo, da zna mercedes orenk rekuperacijo udarit na zadnjih kolesih, pa ni nič nevarno (no, pri PSA so se tega ustrašili in se rekuperacija v ovinku in nad 130 na uro izklopi).