Vojna pogonov v slabih in dobrih razmerah

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.529
4.640
113
S kolegi smo zašli v pogreto debato o pogonih v avtomobilih in kaj je najbolj uporaben pogon za dobre in slabe razmere. Prišlo je do veliko različnih mnenj, pa sem se odločil, da preverim alter skupnost kaj meni.

Postavimo najprej skupne parametre za lažje primerjanje:

Avto je srednji do višji rang, limuzina/karavan. Ni SUV, saj so večinoma pametni SUVi že vsi s štirikolesnim pogonom. Motor je srednje močan dizel (okoli 200KM) + avtomatski menjalnik. Teža avta je okoli 1700 do 1800 kg, gume so širše, recimo 225 do 245 širine. Avto nima nobenih drugih terenskih pomagal v obliki reduktorjev, itd. Gume so primerne letnemu času.

Pogoni, ki so na voljo:
- prednji
- zadnji
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..)
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...)

Avto se bo vozil v slovenskih in tujih cestah v soncu, dežju, poledici, snegu, dobrih in slabih cestah. S katerim pogonom bi se vozil najbolj varno, najdlje, najbolje?

Argumenti za/proti po pogonih:

- prednji (univerzalen, na vseh podlagah soliden, obvezne dobre gume, pozimi za sneg je dobro imeti ožje)
- zadnji (odličen za suho podlago, v vseh ostalih razmerah slabši. Obvezno odlične gume)
- ne stalni štirikolesni (VW, Škoda,..). Kombinacija, ki pride prav, a je vprašljiva uporabnost, saj nikoli ne veš kdaj in koliko prime. Manj pokuri od stalnega štirokolesnega.
- stalni štirikolesni (Audi, Mercedes,...). Top kombinacija v vseh razmerah. Dobre gume še vedno obvezne. Požre več bencina.

Glavna debata se je razvila med prednjim pogonom z ožjimi dobrimi gumami in stalnim štirikolesnim v dobrimi, a širšimi gumami, kateri se pelje bolje v slabih razmerah (sneg, poledica,...).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.577
336
83
Kras
www.mtl.si
Not again...
PS: a mi prosim poveš v kateri javni inštituciji greješ stolček? Ker ne verjamem, da bi te v realnem sektorju mirno gledali, kako pišeš eseje med službenim časom...
 

darkstar66

Guru
1. apr 2013
1.196
702
113
Avto se bo vozil v slovenskih in tujih cestah v soncu, dežju, poledici, snegu, dobrih in slabih cestah. S katerim pogonom bi se vozil najbolj varno, najdlje, najbolje?

hysterical-1.gif
: Kaj pa tema in megla ?
 

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Kaj dosti ni za debatirat. Jasno je da je štirikolesni pogon v prednosti, kaj so njegove slabosti je pa tudi napisano.

Torej, če rabiš pozimi hodit v kakšne klance, vzemi štirikolesni pogon, za vse ostalo bo ok tudi sprednji/zadnji pogon.

V primeru da denar ni problem, se pa v vsakem primeru vzame štirikolesni pogon in imaš mir.

Moj nasvet: Audi A6 Allroad.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Janez:

Za vse razmere in ceste je AWD seveda top izbira, vzameš kar pač preferiraš (Audi quattro, BMW xdrive, Mercedes 4matic, Subaru AWD), ne vem pa kje si slišal da je zadnji pogon le za suho cesto, pelje se namreč vrhunsko tudi v mokrem in snegu (razen v ekstremnih pogojih pri vožnji v hude klance).
cool-1.gif
 
Nazadnje urejeno:

MojsterS

Fizikalc
10. sep 2007
1.279
45
48
Jaz se še vedno dobro spomnim šank debat o tem ali gre v sneženi klanec bolje lahek avto s prednjim pogonom in ozkimi gumami ali težak avto s štirikolenim pogonom in širokimi gumami. To je bila kot vojna in mir oz. revni proti bogatim. Do zaključka pa nismo prišli
grin1.gif


Glede na gornje pogoje je pa odgovor jasen - štirikolesni pogon. Hm, butasto vprašanje za lastnike štirikolesnih pogonov z viskozno sklopko. Ali v avtu veš kdaj se je vklopil ali ne? Je kakšna lučka, kot za sistem proti spodrsavanju?
 

ThaShizznitt

Fizikalc
13. jan 2008
4.781
4
38
Z AWDjem lahko na hrib zvleces unga s prednjim pogonom in ozkimi gumami, medtem ko obratno pac ne gre
smile-1.gif
Enough said.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.745
15.802
113
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
ne vem pa kje si slišal da je zadnji pogon le za suho cesto, pelje se namreč vrhunsko tudi v mokrem in snegu (razen v ekstremnih pogojih pri vožnji v hude klance)
cool-1.gif

Pa še to ni nujno
grims-1.gif
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Sumica:

V zasnežen in poledenel klanec in predvsem po klancu navzdol gre najboljše lahek avto z ozkimi gumami in AWD pogonom, ala subaru justy, impreza, fiat panda 4x4 ipd.

Seveda gre težek terenec s pravimi gumami bp v zasnežen hrib, dol pa zaradi velike teže bolj kot ne po jajcih, sploh če je spodaj led.


Definitivno pa ima 4x4 (ali AWD) veliko prednost pred singel pogonom v slabih razmerah.
wink-1.gif
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.104
4.073
113
Citat:
Uporabnik stankozaspanko pravi:
Sumica:

V zasnežen in poledenel klanec in predvsem po klancu navzdol gre najboljše lahek avto z ozkimi gumami in AWD pogonom, ala subaru justy, impreza, fiat panda 4x4 ipd.

Seveda gre težek terenec s pravimi gumami bp v zasnežen hrib, dol pa zaradi velike teže bolj kot ne po jajcih, sploh če je spodaj led.


Definitivno pa ima 4x4 (ali AWD) veliko prednost pred singel pogonom v slabih razmerah.
wink-1.gif

Prvi del ne drži, bolje gre v klanec težek avto z ozkimi gumami kot pa lahek. Po klancu navzdol pa čisto odvisno od terena in podlage. Vsekakor ima oprijem boljši težji avto, po drugi strani pa masa določa težišče in same sile po klancu tako da zna bit s težjim avtom bolj "zabavno" (kakšen jajc se ti itak po celem snegu ustavi sam od sebe navzdol na klancu in moraš držat gas da se kam premakneš).
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.545
433
83
audi a6 quattro, torsen diff, skoraj dve toni in 200+ PS, gume 225 50 17, rabljeni od 2004 naprej se prodajajo za drobiž
TUDI s klanca DOL; ker preklopljiv 4m ne deluje s klanca dol in ne zavira z motorjem vseh štirih, RAZEN kadar imate dodatno funkcijo za vožnjo s klanca dol (BMW preklopljivi, 4motion preklopljivi itd.)

Še kot zanimivost: sem imel passata 4m (stalen pogon) 2001, avf - lastnik si je namesto le-tega kupil RAV4 4x4 in še danes trdi, da ni primerjave, v korist passatu (bolje v klanec Lom pod Storžičem po snegu, boljša lega na cesti, bolj udobna vožnja zaradi daljše medosne)

Primerjava avto sprednji pogon ozke gume VS quattro stalni je res butasta, saj se ve, kdo prevlada (če pa kdo trdi nasprotno, se pa npr v Lom ali na Ljubelj avstrijska stran pri 30 cm snega še ni peljal).
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
Pozabli ste omenit mazdo, katera je edina (vsaj oglašujejo), da zna glede XY št. senzorjev predvidevat kaj se bo z avtom zgodilo
wink-1.gif

Če potegnem črto, je mazda zmagovalka.
Manjša poraba, ker ni stalni 4x4
Avto razmišlja pred teboj kako naj reagira in te ni strah presenečenj.
Cenejša od audi, mercedes.

Drugač pa pri stalnem 4x4 te je lahko približno tolk strah, kot pri zadnjem pogonu, ker zna tudi ritka zelo hitro zaplesat;) Samo dobra elektronika potem poskrbi, da zapleše v valčku in ne v rokenrolu:)) no pa še prednji kolesi seveda veliko pomagata, da gre ples naprej v ritmu ceste.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.832
-1.067
113
145 km SZ od Opatije
Moje mnenje je, da gre vsak avto dobro tudi v snegu, če imaš v prtljažniku naložen bilo kateri Miele aparat (pralni stroj, sušilec, ...), ne glede na firmo in pogon.
grin1.gif
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.333
9.568
113
EU
To je res, samo centrifuga na Miletu mora biti vklopljena, da avto dela kot Ruski ledolomec
cheer.gif
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
518
174
43
Citat:
Uporabnik sumica pravi:

Glede na gornje pogoje je pa odgovor jasen - štirikolesni pogon. Hm, butasto vprašanje za lastnike štirikolesnih pogonov z viskozno sklopko. Ali v avtu veš kdaj se je vklopil ali ne? Je kakšna lučka, kot za sistem proti spodrsavanju?

Izkušnje Ford Kuga 4x4 - Vklop zadnjega pogona čutiš kot da te nekdo malo porine v hrbet, ob zdrsavanju koles tudi utripa lučka za zdrs, prav posebne informacije o delovanju zadnjega pogona pa ni.
 

stankozaspanko

Fizikalc
27. jul 2012
4.930
8
38
Utiševalec: bistvo mojega prvega dela posta je v LEDU, kjer ima lažji AWD avto z ožjimi gumami prednost tako pri vzponu kot pri spustu, za sam vzpon v zasneženi klanec je seveda težek terenec s pravim pogonom in gumami top, prav tako pri spustu po snegu, po ledu pa greš navdol kot po jajcih. Sam pri spustu s terencem skoraj vedno uporabljam reduktor in prvo ali drugo prestavo (odvisno od situacije in podlage), pri osebnem (xdrive) pa HDC.

Smo se veliko prevozili po hribih in ti povem, da ne moreš verjet kako lahek avto kot je panda 4x4 ali subaru justy pelje po ledu v klanec. V globokem snegu pa sem s terencem že reševal tako pando 4x4, ki je nasedla, kot tudi Audi quattro.

Hondi: tako je, razni 4m ne delujejo s klanca navzdol, tu ti pomaga le asistenčni sistemi za spust ala hdc v BMW-ju, pravi quattro s torsenom ali pravi terenec z reduktorjem in stalnim ali priklopljivim 4x4 pogonom (kar RAV4 ravno ni
grin1.gif
).

Itak pa singel pogon ne moreš primerjati s pravim awd ali 4x4 v nobenem primeru.
zmaga.gif
: