Vmax. EV

Yagi

Fizikalc
24. jan 2008
714
29
28
Zanima me, zakaj EV ne dosegajo tako visokih končnih hitrosti. Npr. tudi 250km/h je ZF. Tesla S ima malo čez 200km/h, ostali pa nekje med 130-160km/h ! Le Concept-One naj bi imel blizu 300km/h!
V čem je "catch" ?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
V menjalniku.

El. motor ima zelo visoko območje delovanja, ampak max rpm je še zmeraj omejen in proti max rpm tudi moč (učinkovitost) začne padati in verjetno v veliko primerih raje kar omejijo to max hitrost. Če bi pa že v štartu dali višjo prestavno razmerje, pa tudi ogromen navor el. motorja nebi bil optimalen za nizke hitrosti.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
V menjalniku.

El. motor ima zelo visoko območje delovanja, ampak max rpm je še zmeraj omejen in proti max rpm tudi moč (učinkovitost) začne padati in verjetno v veliko primerih raje kar omejijo to max hitrost. Če bi pa že v štartu dali višjo prestavno razmerje, pa tudi ogromen navor el. motorja nebi bil optimalen za nizke hitrosti.

Tvoja razlaga je popolnoma napačna! (če konkretno govorimo o vzrokih za omejitev najvišje hitrosti el.avtomobilov). Avto,ki ima (naprimer) "električnih" 150 KM,bi z lahkoto dosegel enako končno hitrost,kot bi jo enak avto z "bencinskimi/dizelskimi" 150 konji,pa tudi tehnično je to zelo preprosto narediti...
Vzrok je samo en: DOSEG!
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ok, ni problema se pustim v vse prepričati, ampak vseeno mi prosim serviraj eno krivuljo navora in moči elektromotorja, ki ima vsaj 300 Nm navora, nekje 100 kW moči in še ohranja max moč pri 20.000 obratih.

Nekako se mi zdi, ampak prosim naj mi nekdo dokaže nasprotno, da je to razmerje med navorom in močjo precej odvisno do koliko max vrtlajje el. motor gre.

Edit: le kako lahko Tesli moč tako pada proti 13.000 rpm, to verjetno nima veza z mojo logiko, a ne?
tesla_roadster_torquegraph_v2a.gif
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Pa poizkusimo secirati tale primer SLS AMG, podatki so sledeči:
552 kW
1.000 N·m
13.000 rpm
250 kmh top speed

Glede na podatke o navoru, maksimalno moč tale motor doseže pri 5.280 vrtljajjih, če se pri 250 kmh vrti z 13.000 obrati potem max moč doseže šele pri 101 km/h.

Pri 50 kmh je na voljo 272 kW (1.000 Nm @ 2600 rpm)
Pri 30 kmh je na voljo 163 kW (1.000 Nm @ 1560 rpm)

Kako dobro ohranja moč od 100 km/h naprej je pa neznannka in bi rabli en tak graf kot je od Tesle zgoraj, ampak recimo, da ima še 450 kW, kar je čez glavo za 250 km/h.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ok, ni problema se pustim v vse prepričati, ampak vseeno mi prosim serviraj eno krivuljo navora in moči elektromotorja, ki ima vsaj 300 Nm navora, nekje 100 kW moči in še ohranja max moč pri 20.000 obratih.

Ne razumeš!
Navor za doseg najvišje hitrosti ni pomemben (je pomemben za pospeške,ampak mi debatiramo o najvišji končni hitrosti).
F1 ima lahko 700 KM,prav tako ima lahko 15-tonski šlepar 700 KM! Verjetno mi ni treba poudarjati,kolikokrat več navora ima šlepar v primerjavi z F1? Ampak če bi motor izt F1 vgradil v šleparja,bi z njim dosegel isto najvišjo hitrost,kot z originalnim motorjem. Prav tako bi enako hitrost dosegel z eletromotorjem z enako močjo!
(seveda pogoj za vse skupaj je ustrezno prilagojen menjalnik,ampak osnova za doseganje končne hitrosti je v moči,ne v navoru)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ti ne razumeš preproste funkcije navor * rpm = moč, vse ostalo je vprašanje prenosnih razmerij. Oz. če povem drugače iz krivulje moči na tistem grafu se izračuna kakšen naj bi bil navor na gredi motorja glede na vrtljaje.
Kaj je pomembno pri el. motorju? Da ima čim bolj široko območje tiste max moči, mogoče je tehnično mogoče narediti tak motor, ampak kot vidim v praksi v EV takih motorjev ni.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Ti ne razumeš preproste funkcije navor * rpm = moč, vse ostalo je vprašanje prenosnih razmerij...

Vse,kar si napisal,je res in vse popolnoma razumem!
Gre samo za to,da navor,o katerem ves čas govoriš,nima v tej debati praktično nobene veze. Zakaj? Vsak avto za doseganje najvišje hitrosti potrebuje določeno MOČ,s katero premaguje (predvsem) zračni upor. Kakšen navor motor oddaja pri največji moči,pri tem niti ni pomembno (glej še enkrat primerjavo F1 s šleparjem).
Seveda je rpm*navor=moč,to vemo vsi...ampak zakaj je to tukaj pomembno?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ok, nisva se razumela, navor sem v prvem postu omenjal kot neko merilo kakšno prestavno razmerje se bo uporabilo za pogon, ker ni čisto vseeno ali se pri 120 km/h motor vrti s 13.000 ali 6.000 obrati. In zdaj če pogledamo nek 80 kW električni motor, bodo verjetno prenos zasnovali tako, da bo dosegel teh 80 kW že pri nižji hitrosti, ker drugače bi bilo za kakšno hitro speljevanje premalo moči, posledično bo končna hitrost veliko bolj omejena. Ker kolikor vidim iz več grafov po netu moč s hitrostjo pada, edina rešitev bi bil mehanski menjalnik (prvi roadsterji so imeli 2 prestavi).

Pri pošasti s 500 kW pa mirno lahko to "prestavo" povečaš, ker z vso močjo pri nizki hitrosti itak nimaš kaj delat (za burnout verjetno še dovolj). Lahko bi se šel tudi predimenzioniran motor samo zato da bi imel širše to območje in bi ga omejil, npr. ker baterija nebi zmogla takih moči. Zato Rimac na papirju gre 300 kmh, ker ima 1088 HP in zato SLS gre "samo" 250 ker ima "samo" 740 konj
smile-1.gif
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Električni avto se omeji na hitrost 130km/h do 150km/h, to je neka hitrost da avto lahko pelje po avtocesti,
več kok 130km/h tako ali tako ne rabiš (za 80% voznikov)
nad 110km/h se hitro povečuje zračni upor in s tem doseg avtomobila
z električnim avtomobilom se na avtocesti vozi 110km/h do 130km/h

tudi elektromotor je malo preprostejši ker ne rabi tak razpon vrtljajev in navora

Za večina ljudi (80%) zadostuje hitrost 130km/h za ostale pa EV še ne pride v poštev.
 

EV123

Zelenc'
8. apr 2013
22
0
1
In vsekakor marsikateri nekoč tudi bo, samo ne še zdaj, ko so baterije še na začetku svojega razvoja (vsaj kar se tiče njihove aplikacije v vozilih).
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Električni avto se omeji na hitrost 130km/h do 150km/h, to je neka hitrost da avto lahko pelje po avtocesti,
več kok 130km/h tako ali tako ne rabiš (za 80% voznikov)...

Kakšne bučke so pa sedaj to? Zakaj potem po tvoje tudi ostali avtomobili niso omejeni na tako hitrost?
In kako lahko rečeš,da več tako ali tako ne rabiš? To lahko govoriš samo zase (povedano drugače: tvoj problem,če spadaš med upokojence,ki se po avtocesti ne upajo peljat hitreje kot 130 km/h).
Občasno paše tudi hitreje kot 160
cheer.gif