Seveda se lahko in se bo uporabljal GPS, prej ali slej pa bodo OBU enote imele sprejemnik, ki bo znal loviti signal obeh satelitskih sistemov. Lahko da bo dovolj softverski upgrade.
Sledenje pri GSM je paranoja levičarskih frikov, ki bluzijo brez poznavanja zakonskih in tehnoloških zmožnosti, da o čisto praktičnih ne govorim. Kot prvo lociranje pri GSM ni niti približno natančno. Edini podatek je groba oddaljenost od bazne postaje, ta podatek je natančen na 500 metrov. Ni triangulacije, uporablja se metoda timing advance (TA) s pomočjo parametra, ki je že v osnovi nujen, da lahko sistem GSM sploh deluje. 500 metrov je premajhna natančnost, še posebej če upoštevamo, da povprečni sektor bazne postaje pokriva 120 stopinjski kot. Kjerkoli v tem trikotniku si lahko, sistem ve le, da si od bazne (špice trikotnika) oddaljen xy.x kilometra. V praksi je to za obračun cestnine premalo natančno. Še GPS navigacija včasih vožnjo po avtocesti zameša z vožnjo po nekaj deset metrov oddaljeni vzporedni regionalki.
Dodaten faktor pri GSM "lociranju" je frekvenca zapisovanja teh podatkov. Tisti levičarji, ki menijo, da ves čas blinka rdeča lučka se malce preveč posvečajo poceni hollywoodskim filmom. Podatek o "lokaciji" se zabeleži le ob začetku storitve, recimo govorne telefonije ali SMS-a. Potem pa ne več, četudi se uporabnik premika in posledično prehaja med več baznimi postajami. Bolj plastično. Jaz v LJ pokličem frenda, se usedem v avto in peljem v Portorož, vmes pa se ves čas pogovarjam. SIstem bo imel zgolj podatek o tem, da sem govorno zvezo vzpostavil na xy bazni v LJ, pri tem pa sem bil od celice 1, 2 ali 3 oddaljen cca metrov (z natančnostjo 500 metrov).
O pravnih zadržkih bi imela ogromno povedati Nataša Pirc Musar, o čisto organizacijskih pa še kdo - kako boš zagotovil, da ljudje ne bodo posojali telefonov drug drugemu? Kako boš zagotovil "sledenje" tujcem. S kakšno pravno podlago? Lahko bi še kaj razmislil, samo se mi ne da.
E-cestninjenje bo baziralo na satelitskem sistemu, GPS in Galileo. To je prihodnost, detajli tega cestninjenja pa se bodo še spreminjali glede na praktične izkušnje iz prvih držav, ki so uvedle/uvajajo tovrstno cestninjenje.