Velika stavka pacientk in pacientov 10.1.2023

Floki

Guru
6. sep 2007
10.128
3.185
113
Državno zdravstvo ne zmore, lahko bi šli pri nekaterih storitvah do 115%, pa ne pridejo niti do 100%. Zasebno pa seveda ne sme.


Za širitve oziroma povečanje programov za skrajšanje čakalnih dob je ZZZS v letu 2019 plačal 40,1 milijona evrov. Na podlagi teh vlaganj je bil obseg opravljenih zdravstvenih storitev na posameznih področjih pomembno večji v primerjavi z letom 2018, poleg tega pa se je tudi v letu 2019 razširil seznam zdravstvenih storitev, ki jih ZZZS plačuje po dejanski realizaciji, količinsko neomejeno.


Avtor (pod psevdonimom) trdi, da je glavni razlog za čakalne dobe v zdravstvu pomanjkanje finančnih sredstev, ki se naj bi odražal na način, da ZZZS omejuje plačilo letnega obsega programa (plana). To naj bi bil celo razlog za "rdeče številke" slovenskih bolnišnic. Podatki in dejstva tega ne potrjujejo. Slovenske bolnišnice so namreč (v normalnem, predkoronskem) letu 2019 izvedle 99,9 odstotkov plana akutnih bolnišničnih obravnav (bolnišničnih operacij in posegov), čeprav ZZZS plačuje določene prednostne programe količinsko neomejeno, nekatere pa je bil pripravljen v letu 2019 plačati do 15 odstotkov preseganja nad planom. Tako so slovenske bolnišnice na primer v letu 2019 opravile le 93,1 odstotka plana operacij kile in žolčnih kamnov namesto 115 odstotkov. Tudi operacije hrbtenice so bile opravljene 97,9-odstotno, pa tudi številne druge ortopedske operacije niso bile opravljene 115-odstotno, do kolikor jih je bil ZZZS pripravljen plačati (podatki so javno objavljeni v Poslovnem poročilu ZZZS za leto 2019, tabela 21).

Večina denarja za skrajšanje čakalnih vrst je/bo iz interventnega zakona. Tise desetine milijonov v letih 2019 - 2021 splh niso zraven.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.553
6.298
113
Večina denarja za skrajšanje čakalnih vrst je/bo iz interventnega zakona. Tise desetine milijonov v letih 2019 - 2021 splh niso zraven.
Ampak kot kažejo dosedanje izkušnje, denar sploh ni problem in ne reši ničesar. Ne vem, zakaj vsi samo mečejo dodatni denar v nedelujočo stvar.
 

B81

22. jul 2007
37.386
10.735
113
Ker tako je.
Ti pa niti ne predvidevaš, ampak samo bluziš, ker ti ego ne dopušča priznanja, kako faljeno je bila zvedena ta ideja s pomočjo.
Saj je cela ideja v resnici bila sfaljena. Če se ne motim, si jo je izmislila prejšnja vlada, brezveze. In če je vsemu navkljub froc dobil laptop, je to menda ok, ne?
 

jest5

Guru
18. avg 2007
26.057
-8.736
113
Ne ni ok.
Ma imam občutek, da je tebi brez veze razlagati, kaj je pomen nameskih sredstev, tako da lahko zaključimo.
P.S. Ironija je, da bi se ti razpočil ob zelo podobnem primeru, če bi se šlo za kakšno drugo stvar.
 
  • Objave ne odobravam
Reactions: endvatri

B81

22. jul 2007
37.386
10.735
113
Sam sem videl stvari, ne v vrednosti laptopov, ampak v pravih vrednostih, kjer se je čisto legit nabavilo zadeve in kasneje prodalo z velikim plusom, tako da me ti mali zneski ne ganejo preveč. Tu sta vsaj froc ali bakica nekaj imela, tam pa je bogat postal pač malo bogatejši.
 

erikson

Guru
25. avg 2007
22.553
6.298
113
Zveza organizacij pacientov Slovenije ima sicer svoje predloge, o katerih pa večinski mediji pač ne poročajo tako aktivno, kot o nekih drugih pacientih.


Naš prvi predlog je uvedba telefonske številke 111 za bolnike. Vsakdo, ki ne more do osebnega zdravnika ali specialista, bi lahko poklical na 111 in bi tam dobil odgovor. Pravzaprav gre za mrežo, ki bi bila sestavljena iz dveh delov. Prvi del mreže bi bili zdravstveni pomočniki v zdravstvenih domovih.
Ko dobite napotnico, bi se podali k zdravstvenemu pomočniku in ta bi za vas preveril, kje je možno dobiti kakšno storitev in bi on telefonaril po zdravstvenih ustanovah in preverjal možnosti, kdaj in kje je mogoče dobiti kakšno storitev. To je še posebej pomembno za starejše ljudi, ki se v trenutnem sistemu pogosto ne znajdejo. Anglija to že pozna. To bi pomagalo tudi zdravnikom, ki se jim ne bi bilo treba ukvarjati s tem delom.
Drugi del pa je vzpostavitev mreže, ki bi delovala prek telefona. Delno to že počne mreža naših društev. Bi pa za to morali dobiti konkretna pooblastila in tehnično podpreti takšen sistem tako, kot delujeta 112 in 113. Nekdo se mora človeku javiti in mu dati povratno informacijo. Danes ljudje tega nimajo, je pa ključnega pomena.

Nekatere stvari pa se lahko začnejo izvajati takoj. Recimo zagotavljanje povratnih klicev, če telefonirate v zdravstveni dom. Ali pa recimo, da se vzpostavi pošiljanje SMS sporočil, s katerimi bi ljudi obveščali, kdaj imajo naročene termine. Za to ni potrebno velikih vlaganj, le poenotiti sisteme različnih deležnikov v zdravstvu. Nekateri to že delajo.
 

ferdo

Guru
3. sep 2007
10.614
3.923
113
Ljubljana
hmpg.net
1673817779786.png
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.621
1.216
113
Celje
dobro jutro.

kak se razlikuje to od vsega drugega kar upravlja država pri nas?
nič kaj.

In enkrat bo potrebno dati nekomu VSA pooblastila in podporo, da lahko natera koga u ku..c in postavi zadeve na novo.
Sedaj pa takoj, ko se začne govoriti o spremembah vsi skačejo po zraku. Seveda se na daleč vidi, da dostim ni interes preveč spreminjati zadev.
 

B81

22. jul 2007
37.386
10.735
113
zato pa mogoče trojka ne bi bla slaba, pa bi zdaj namesto 30 let imeli lovke 15 let :D

ker tole kar se gremo mi na dolgi rok vzdržno ni.
To sem sam rekel in "bil skoraj tepen".

Nismo mi dovolj sposobni. Tiste sposobme zatiramo (podjetniki), nesposobnim pa dajemo vedno vec. Kako se naj progres razvija v takem okolju...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N