Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Ne na pamet.
Ni problem visoka napetost. Nevarnost so visoki tokovi enosmerne napetosti.
In ima gasilec po svoje prav - "ne bi ga ni štapom diral".
Za prvi "stik" s karamboliranim, torej za odklop baterije, naj bi bil ustrezno zaščiten. Torej zaščitna oprema za delo z visokimi tokovi.
Ah daj no? Kaj ti še lahko storijo visoki tokovi, česar že sam požar ne
Da steče električni tok je potrebna potencialna razlika (napetost) in sklenjen tokokrog. Vsak tokokrog ima neko upornost. Po Ohmovem zakonu je tok enak kvocientu napetosti in upornosti (I= U/R). Upornost človeka je tam 1000 ohm. Torej pri 400 V lahko skozi telo steče 0,4 A toka.
Je pa sproščena toplota odvisna od kvadrate toka in upornosti tokokroga (P=I*I*R). V kratkem stiku je upornost majhna (zato se reče kratek stik) in ob enaki napetosti stečejo veliki tokovi (nikakor pa skozi človeka). Veliki tokovi povzročijo povečanje temperature (to se uporablja npr. pri varjenju) kar pa itak ni nek problem, saj gori že litij in je že itak vroče.
Problem je, ker gašenje z vodo še zmanjša upornost in s tem so še višji tokovi, kar povzroča še višjo temperaturo. Gašenje s peno pa tudi nima hitrega učinka, ker zaradi gorenje vir toplote ni le oksidacija (pena prepreči dostop kisika) ampak visoko temperaturo povzročajo tudi električni tokovi.
Torej se gorečega električnega avtomobila praktično ne da pogasiti. Ogenj ugasne sam, ko se električni tokokrog prekine in zgori litij, kateri je prišel v stik z zrakom. Tako ima gasilec celo prav, da se gorečega avta ne bi niti dotikal. Nenazadnje tudi, če bi se ga, ne bi požar trajal nič manj časa. Razen toplote in dima pa ne bi bil izpostavljen nobeni večji nevarnosti, kot pri klasičnem avtu. Še več, pri klasičnem avtu lahko pride še do eksplozije goriva.