Uvoz iz Nemčije?

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
ker spet ne najdem, bi prosil postopek uvoza vozila iz nemčije:
- grem do hendlerja, pogledam, plačam (kaj plačam bruto al neto?)
- preverim, da imam vse (farcojgbrif, šekheft, račun)
- vzamem export tablice
- peljem domu, se vstavim na RTI
- nardim homologacijo, skladnost vozila, plačam davek DMV
- naredim tehnični, plačam registracijo in se vozim

to je to?
 

mumumu

Zelenc'
19. feb 2012
10
0
1
greš gor, daš fejk tablce gor, voziš po omejitvah, potem prepustiš kakmu dilerju, da ti zrihta papirje....

simpl ko pasulj.......
 

bero1

Majstr
2. sep 2007
2.897
104
63
mb+ -20km
Citat:
Uporabnik markoman pravi:
ker spet ne najdem, bi prosil postopek uvoza vozila iz nemčije:
- grem do hendlerja, pogledam, plačam (kaj plačam bruto al neto?)
- preverim, da imam vse (farcojgbrif, šekheft, račun)
- vzamem export tablice
- peljem domu, se vstavim na RTI
- nardim homologacijo, skladnost vozila, plačam davek DMV
- naredim tehnični, plačam registracijo in se vozim

to je to?

Točno tako kot si napisal, gori plačaš bruto, pa vzami začasne 5 dnevne tablice, so cenejše.

lp
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Če ti kaj pomaga, je en uporabnik nekega drugega foruma zelo podrobno opisal postopek. Ti ga bom kar prilepil sem
smile-1.gif


Pa srečno branje
smile-1.gif


Začetek:
Dobil sem kar nekaj vprašanj glede uvoza vozila iz nemčije, katerega sem sam uvozil lani septembra. Obljubil sem, da bom v ta namen ustvaril novo temo, ki bo v pomoč vsem, ki bi pravtako želeli sami uvoziti vozilo pa ne veste kako in kaj oz. se bojite prevelike papirologije.

Podobna tema že obstaja, toda je že malce zastarela. Bazira še na starem DMVju in razvlečena, tako, da več v veliko pomoč tistim, ki razmišljajo o uvozu vozila.

Skratka, zakaj je v naslovu omenjena tudi Nemčija? Zato, ker toplo svetujem, da svojega bodočega lepotca iščete predvsem v Nemčiji. Zakaj? Zato ker je tam največja izbira in preverljiva zgodovina avta. Potem pa obstaja še množica subjektivnih argumentov, kot so boljše ceste in na splošno boljša ohranjenost avtomobila, kot tudi bolj pedantno servisiranje avtomobila.

Torej prvi korak je samo iskanje, v ta namen predlagam dve strani, in sicer:

http://www.mobile.de/home/index.html Ta stran je najbolj usmerjena na Nemčijo, čeprav so gor avti iz vse EU. Ta stran ima supe opcijo "Scheckheftgepflegt", kar pomeni, da ima avto potrjeno servisno zgodovino. Predlagam, da imate to opcijo vedno obkljukano.
http://www.autoscout24.de/ To je pa druga stran, ki je tudi zelo popularna in je tudi bolj EU usmerjena, tako, da tisti, ki ne boste kupovali avtomobila iz DE raje uporabljate to stran.


Iskanje avta je neke vrste umetnost, toda po občutku, saj sem sam veliko prečesaval avto.net svoje case, je tujina druga dimenzija. Avto.net jaz ne gledam več niti v sanjah. Hočem povedati to, da je v povprečju kvaliteta prodajanih avtov po mojem občutku čisto druga, tudi če ima avto kakšno napako/poškodbo je to vedno jasno označeno (slikano) in napisano. To mislim, da pove vse.

Skratka, ko najdete svoj sanjski avto je pametno, da odprete oz. v primerni temi vprašajte še kolege forumaše, za drugo mnenje. To je vedno dobrodošlo. Tukaj je na mestu še en nasvet, vedno si izberite več "sanjskih avtov", tako, da ko greste na pot si zasigurate, da boste prišli domov z novim. Včasih to ni mogoče (redek model, specifične želje), a nič zato, tudi jaz nisem imel backupa, pa sem se vseeno domov peljal z novim.

Nato sledi kontaktiranje prodajalcev. Niti se ne trudite s pisanjem emailov, ker ne boste dobili odgovora oz. boste dolgo čakali nanj v veliki večini primerov. Najprimernejši je direkten klic, toda veliko prodajalcev ne zna angleško, tako, da če ne znas nemško je lahko to problem. Prodajalca je pametno vprašati najprej o samem avtu (servisna zgodovina, morebitne poškodbe, karamboliranost in morebitne napake) z razliko od slovenskih dilerjev, nemški v večini pošteno povedo kako in kaj je z avtom. Pametno je tudi vprašati, če bo šel prodajalec z vami, da bo pomagal zrihtati začasne tablice. Potem ko se dejansko odličite za odhod je pametno to prodajalcu tudi prej najaviti, saj se lahko zgodi, da bo imel morda ravno tisti dan zaprto ali karkoli, tako, da se prepričate da boste hodili zastonj. Hkrati se je vedno pametno pozanimati, kakšno garancijo nudi prodajalec za avto, sploh to velja za novejše primerke bavarcev. Od prodajalca tudi nujno pridovite VIN številko, tako, da boste lahko preverili vozilo še pred odhodom (kako in kaj okoli tega obstaja posebna tema).

Odhod v Nemčijo. Če ne gre za avto velike vrednosti je najboljše da imate denar ka s seboj. V nasprotem primeru pa nikakor. 20k€ niti pod razno ni pametno tovoriti čez pol europe. V ta namen se lahko zmeniš recimo z banko Sparkasse, da se denar dvigne na kateri od njihovih izpostav v DE. Ali pa uporabiti kakšno drugo možnost.

Ob ogledu avta je pametno imeti s seboj merilec laka. Meritev pač ne laže, tako, da če prodajlec trdi da je bil avto nezaleten, lahko hitro preverite kako in kaj.

Potem sledi standarden ogled avta, tukaj jaz ne bom pameten, za to obstaja polno drugih vodičev. Omenil bi le to, da ni problem dobiti testne vožnje, za razliko od (spet) slovenskih prodajalcev, ki mislijo, da se boš prvič peljal šele ko bo avto 1 mesec tvoj. Skratka to je le še dodaten plus.

Potem sledijo pogajanja. Tukaj je spet obstja polno enih nasvetov. Omenil bi le lastno izkušnjo. Predlagam, da se najprej spogajate za neko ceno po telefonu (ko prodajalec vidi, da ste resen kupec - torej je bilo predlhodno vsaj že kakšen klic), potem pa še na samem kraju nakupa. Če imate ogledanih več avtov vam še posebej predlagam pogajalsko taktiko odhoda (morda mu pustite še svojo vizitko), ob tem, da moram poudariti, da morate pri prodajalcu pustiti vtis resnega kupca, ki maha z €.

Tukaj je na mestu še en nasvet, če želite avto preveriti na računalniku, ni druge možnosti, kot da peljete avto na uradni servis, tako, da vam še oni podajo neko mneneje. To se je obvezno pozanimati že iz Slovenije, tako pri prodajalcu kot tudi servisu, če je možno, ter recimo za ceno same diagnostike.

Skratka, ko si končno podate roke je čas za predajo ključev in ostale papirologije. Če je kupec prodajalec pravna oseba potrebujete original račun. Če je prodajalec fizična oseba pa potrebujete overjeno kupoprodajno pogodbo s strani notarja.

Nato sledi plačilo.

Torej potrebna dokumentacija ob prevzemu avta je: račun(pogodba), homologacija in nemško prometno dovoljenje.

Nato sledi pot na najbližjo občino. Pred tem morate dobro razmisliti, kolikodnevne tablice potrebujete 5 ali 30 dni. Močno vam svetujem, da v vsakem primeru vzamete 30 dnevne zaradi tega ker v Sloveniji zna trajat celoten postopek uvoza. Torej občina; če je prodajalec z vami toliko bolje. V principu pa je potrebno iti na generalno okence kjer se plača ta storitev, v primeru za 5 dnevne je to 95€, v primeru 30 dnevnih mislim da je ~180€. Potem je potrebno iti na ustrezno okence, ki ti izdajo tablice. Tam je potrebno izponiti in podpisati nek formular in na avtomatu storitev plačati ~10€. Potem se gre z potrjenim obrazcem k prvem okencu (kjer se je plačalo zavarovanje) in prevzeti tablice. Skratka to lahko komot zrihtate sami, ni noben bavbav (večji bavbav je najti občino, v kolikor greste to urejati sami).

Potem sledi montaža tablic na avto in to je to! Avto je vaš! Občutek pa čudovit. Od mesta nakupa pa do doma vas loči samo še široka avtocesta z odseki brez omejitev!

Pozor! Ne pozabite na vinjete! Tako avstrijsko kot tudi slovensko.



Sedaj sledi nekaj dni streznevanja in bojev z slovensko birokracijo. V kolikor ste bili pametni imate 30 dni "fore". Kar vam omogoča lagoden postopek. Obvezno si sproti kopirajte vse dokumente in Nemčije kot tudi v Sloveniji, ker nekatere vam bodo vzeli.

Pa začnimo. Opozorilo: VEDNO imejte s seboj vso razpoložljivo dokumentacijo o vozilu, ne glede na to kam greste.

Prvi korak je izbira najljubsega homologacijskega centra. V večini primerov avtomobila ni potrebno voziti na tapravo "homologacijo" temveč samo na ugotavljanje oz. na identifikacijo vozila (to dela več centov, kot samo homologacijo). Za Ljubljanski konec vam sam predlagam kar AMZS, saj tam ponavadi ni guzve ali pa kranjski Remont, tudi tu ni guzbe. Sam bi se izogibal LPPja na siroko, ker so tam ponavadi vedno vrste. Torej prvo morate peljati avto na samo homologacijo oz. identifikacijo. Tam plačate, za to uber storitev (da ugotovijo, da je avto za na cesto - ja kako sem pa do vas prisel, halo?) 96€. Oni vam izdajo dokument od izpustih CO2 vašega vozila. In opravijo samo homologacijo (en fotograf skače okoli avta).

Oboroženi z vso dokumentacijo nato romate na vam najbližji davčni urad. Tam poveste da uvažate avtomobil, teta bo uredila vso potrebno, vi ji samo izročite vso dokumentacijo. Nato jo vprašajte, kdaj lahko pričakujete odločbo. Ponavadi to traja od nekaj dni do enega meseca.

Zdaj je čas, da avto peljete k vašem BMW mojstru na strokoven pregled. To je tudi dobra priloznost, da z mehanikom naredita "servisni plan" kaj je vse za zamenjati v bližnji prihodnosti in kaj preventivno (razne gumice, tesnila, olja, ...).

Nato uživajte v vašen jeklenem konjičku dokler vas ne pokliče gosta iz davčne, da vam sporoči, da je odločba pripravljena. Se prej si izračunate sami, koliko davka boste morali plačati (Excel file se nahaja v priponki tega vodiča - pozor spremenite končnico doc -> xls, trapasta omejitev foruma pač), tako, da boste imeli pripravljen denar za plačilo računa. Nato seveda greste k tej gospe, ona vam da dva računa. En bo VELIIK (DVM), en ma majhen (Eko davek), to pojdite plačat in nato tako nazaj na davčno kjer vam ona izda potrdilo o plačilu DMV, to potrdilo nesite v vaš izbrani homologacijski center kjer oni lahko uradno začnejo s postopkom te homologacije. Tukaj načeloma ni zapletov, razen če vaš avto (model) še ni vpisan v sistem na DRSCju, potem to zna trajat, saj kot vemo, vnos pet parametrov v mogočen računalniški sistem traja, sploh če moraš ob tem piti kavico in preganjati tajnice. Tukaj sem jaz nasrkal, tako, da so mi 5 dnevne tablice pretekle in sem moral uporabiti "Jerry style" registracijo. Se dobro da ta obstaja.
No, ampak v principu se to čaka vsaj se kakšen dan (če so tajnice na DRSCju na dopustu).

Naslednja točka je zavarovanje vozila. Vozilo zavarujte pri vašem agentu na datum, ko boste šli delat prvi tehnični pregled. Tako, da je pametno, da se počaka na klic iz homologacijskega centra, da je dokumentacija ready.

Torej, ko vas pokličejo iz homologacijske centra, greste lepo dvigniti homologacijski kartonček o vozilu. Tako, zdaj imate končno vso dokumentacijo, ki jo potrebujete za sam tehnični pregled.

Pozor: če želite vaše testne tablice obdržati, jih snemite tip pred tehničnem pregledu, saj vam jih bo referentka hotela zapleniti. Madona, dobro sem plačal za te tablice, nikomur jih ne šenkam, sem si mislil sam, ko me je to spraševala, hkrati pa zadovoljivo gledal (cez okno se je videla Sedmička) na svoj custom registriran avto. Če bi imel gor se testne tablice bi mi jih verjetno zaplenila.

Dokumentacija za tehničnega pa je: slo. homologacija, zavarovanje + (se vsa ostala solata, ki je tudi lahko zahtevajo na vplogled). Po opravljenem tehničnem pregledu sledi izbira tablic, plačilo cestnine in ostalih storitev. Vi dobite novo prometno in nove tablice.

V tej točki se je avantura avta nakupa v tujini končala, hkrati pa pridobite super izkušnjo in razne anektode. Kot so recimo mene ustavili nemški kriminalisti na avtocesti, kjer so malo preverili dokumentacijo avta, mene in malo iskali drogo. Tip mi je prebrskal samo mojo osebno torbico in voznikov predal. Samo to! V prtljažniku bi pa lahko imel truplo.

Evo, ratal je kar dolg vodič kupovanja vozila v Nemčiji. Ob tem moram povedati, da sem jaz že dolgo sanjal o tem, da bom šel sam iskati željeno vozilo v nemčijo in ga lepo pripeljal domov. Je sigurno drugačen občutek ko prideš nategnen na suho od slovenskega prodajalca/dilerja vozil (izjeme seveda izzvzete!). Jaz vem, da bom vedno šel po svoj avto v Nemčijo, razen, če se zgodi kakšno srečno naključje tu v Sloveniji (recimo kašen zaupanja vreden forumas ravno prodaja vozilo katerega gledaš) .

Skratka upam, da vam bom kaj pomagal pri vaših avanturah nakupovanja. Vsekakor poročajte v tej temi. Seveda so tudi vsa ostala vprašanja in pripombe dobrodošle, kot tudi dodatni nasveti.

Konec
grin1.gif
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.574
17
38
no to, točno to sem rabil. hvala lepa, tudi sam se namreč odločam za nemčijo, predvsem zaradi slabih izkušenj pri nas. meni so za razliko od tega avtorja v postu poslali komplet fotografije in vse ostalo še isti dan po mejlu. na fotkah, tudi makro, so bile natančno označene vse poškodbe vozila. prodajalec mi je glede na povpraševanje odpisal v roku ene ure. gre pa za hišo avtohus na severu nemčije, ki je specializirana za export. izbira pa da te kap. če od tam ne prideš nazaj z nekim spodobnim avtom, pol ti ni pomoči. sicer znam tekoče nemško, ampak imam občutek, da bi šlo tudi z angleščino. lp
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Moraš pa vedet naslednje:
- po novem so uvozi v SLO zelo dragi
- včasih (pred leti) so bili uvozi zelo poceni in se je še splačalo
- izračunaš si lahko sam, kolikšni bodo stroški uvoza
- zelo visok DMV boš plačal, v kolikor ima avtomobil visok izpust CO2
- moraš vedet, kateri EURO izpust ima (euro 2, 3, 4, 5)
- koliko kW ima avtomobil
- imeti moraš original račun, ki ti ga da prodajalec (podjetje ali fizična oseba)

Tukaj imaš tabelo za izračun DMV (davek na motorna vozila): DMV

Spodoči, koliko ti prikaže izračun za DMV. K temu znesku prištej še:
- homologacijo vozila (nekje 100 EUR)
- pot do tja in nazaj (nekje 300 EUR)
- prenočišče?
- začasne tablice + zavarovanje v Nemčiji, da boš lahko prišel v SLO

Tukaj imaš primer izračuna, ko sem zase računal za enega Citroena C5, letnik 2008:
untitled-picture11.png


Torej 1.820 EUR bi plačal SAMO DMV, + homologacijo + stroške.

To naj bi bilo to
cheer.gif
 

sylver

Fizikalc
21. okt 2008
3.338
27
48
Izola, Ljubljana
Dodajam še naslednje (ZELO pomembo).

V kolikor pri nas davčna vidi ceno vozila, ki si jo plačal in jim bo zelo nizka, ti bodo zvišali DMV.

Primer:
- če pri nas tako vozilo s tako opremo, kilometri in starostjo stane po Eurotaksu nekje 19.000 EUR, ti bodo obračunali DMV na 19.000 EUR ne glede na to, da si ti plačal za avtomobil 14.000


V temu primeru bo veliko dražji DMV:
untitled-picture11.png


smile-1.gif
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
od tu je tudi znanec pred leti kupoval...majo kaj češ, izbral najlepšo vectro in se pripeljal domov. nakup je opravil v pol ure.
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Tudi sam se počasi odločam za menjavo in se oziram po tujini. Sestavek sem prebral, a nisem zasledil - Ali se pri prodajalcu v Nemčiji plača brutto ali neto cena?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.480
10.717
113
jap bruto potem pa še DMV, avti so postali precej dragi v DE :S no sicer pa tudi pri nas, če je vse tako kot štima, ker pa je tega malo, pa se nam zdijo da so "poceni"
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
12
38
Se pravi moram ceni, ki jo vidim recimo na mobile.de dodati DMV + homologacija = cena na cesto postavljen pri nas? (poleg registracije in zavarovanja seveda)
 

Ralliart

Fizikalc
26. sep 2007
4.765
3
38
ksz

A kej spremeni ce nekdo ki zivi v nemciji kupi vozilo in ti ga pripelje v slo? Vrjetno ni nic lazje/cenejse?