Utekavanje novega motorja.

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
torej pazit oz. lepo delat z avtom je neumnost? eee hepane....
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
Mislim ej kire neumnosti tukaj berem... pa kaj potem če padejo na naslednje lastnike? Meni cisto lepo dol visi, kaj se bo zgodilo z avtom ko je pri drugem lastniku. Ce hoces bit ziher kupis novo, ce pa ne pa rabljeno...

kretenizmi gor al pa dol...jaz avto vozim tako kot ga in mi na kraj pameti ne pride de bi se sekiral kaj se bo zgodilo cez pet let novemu lstniku...

Mah logično!

Zdaj bom jaz gledal, kaj bo si sedmi lastnik začel z avtom če mu nebo delal. Kupiš, voziš kot ti paše in veseli, prodaš dalje,
če crkne naslednji dan po prodaji, meni ravno dol visi, kupec je videl, testiral, me drkal v glavo zakaj ima prasko na vratih,
spraševal tumarije "kak vitrex ste dajali noter", sedaj pa jebiga, mel je dovolj časa za test, za nakup se je sam odločil in to je to...


In če bi sam kupoval nov avto za obdobje enega leta, tut nevem če bi nevem kako pazil na avto, vozis kot voziš, je garancija, je kasko,
in gremo... (ker pa nisem fin. sposoben pa vozim 2nd hand avte; zaenkrat brez težav knock-knock)
 

malcomX

Plastic
21. jul 2007
20.111
4
36
40
Z nekega planeta
www.mojabivsa.com
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
torej pazit oz. lepo delat z avtom je neumnost? eee hepane....

Zakaj, sej sem si ga pa sam kupil in sam šparal in sam vzdrževal, bom pa ja počel s svojimi stvarmi tako kot meni paše.

Si kupiš terenca in ga nebos vozil po napornem terenu ker to ni pažnja in lepo delanje z avtom? Te pa najboljse da mamo
vsi kliote v garažah in jih damo ven v nedeljo k maši.

Avto je na parkingu zato da mi služi ne pa zato da si razbijam glavo vsakič ko gre dež.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
pa kwa vm špila... sej nisem rekel da ga moraš vozit do 2k rpm, ne vozit pozimi ter v dežju, skoz garažirat... point je samo v recimo ne-tiščanju gasa pri neogreti mašini in ne-ugašanju vročega motorja (in po možnosti turbine) zaradi prehitrega segrevanja in krčenja materialov ter seveda redno servisiranje. to dejansko ni tako težko izvajat (samo malce samokotrole ter manj žeščnobe rabiš) in če se tega držiš, boš zelo verjetno imel bolj malo izrednih servisov pa tudi kasneje bodo naslednji lastniki bolj zadovoljni z avtomobilom, če pa se ti j3be za take zadeve, kot npr. tebi in hepanu, pa bodo naslednji lastniki zelo verjetno imeli težave, po možnosti pa že celo ti kot prvi lastnik. je pa dejansko malo možnosti da tak scenarij, sploh, če delaš z avtom ko svinja z mehom in ga potem prodaš čez par deset tisoč km.

sicer me pa tako razmišljanje sploh ne preseneča, zato pa je situacija z avtomobili v sloveniji takšna kot je. bravo
roza.gif
 

HEPAN

Majstr
5. sep 2007
2.889
155
63
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
torej pazit oz. lepo delat z avtom je neumnost? eee hepane....

bereš tekst ne pa vsebine....

pravim samo, da je brezveze lepo delat zato ker bi lahko potem naslednji lastnik naje....

jaz upoštevam to kar piše v navodilih in potem normalna vožnja dalje, rdeče polje mi je (ne tako kot večina na alterju ki skoz vozi do blokade) bolj ali manj tuje, servisiram tako kot piše, prask ne barvam.

Sem pa pristaš tega da če komu paše da goni svoj avto naj ga goni...

sem upal da bo kdo povedal kaj tehničnih stvari glede samega utekanja, zakaj utekat in kaj s zgodi v tem času...ampak tako kot običajno na alterju in prej na Mobisuxu, smo vključno z mano spet zasmetili temo...
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
torej pazit oz. lepo delat z avtom je neumnost? eee hepane....

Ne bom jaz vozil avta ko star ata zato da bo kupec menjal diske 15kkm kasneje.. neumnost pa je da imaš skoraj nov avto pobutan na vsakem vogalu, pa se ti jebe za to. Eni res vozijo kot da če bojo prvih 20km stegnili preko 3k rpm da jim bo turbina spustila.. recimo mi smo na dci motorju po konstantnem tiščanju 4. v blokadi po avtocesti 10km po turbini zlili cca 3 litre mrzle vode, pa je mašinca delala še nadaljnih 10k km in še ob prodaji avtomobila ( da ne bo kdo rekel da smo koga nategnili, 8 let star avto je šel za 1000 € od bajte in za vse napake se je povedalo. )
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
pravim samo, da je brezveze lepo delat zato ker bi lahko potem naslednji lastnik naje....

to je res. jaz lepo delam z avtom zato, da bi meni bolj dobro služil in ne zato, da bi bolje služil naslednjemu lastniku. ampak če jaz delam lepo z avtom je to win-win situacija, zakaj bi se mi torej j3balo zanj, po domače povedano?


Citat:
Uporabnik HEPAN pravi:
sem upal da bo kdo povedal kaj tehničnih stvari glede samega utekanja, zakaj utekat in kaj s zgodi v tem času...ampak tako kot običajno na alterju in prej na Mobisuxu, smo vključno z mano spet zasmetili temo...

takih debat je bilo že na miljone in najboljši catch je pa to, da imajo tudi profesionalne mehankarske ekipe različne načine ulaufavanja motorjev, eni lepo stopnjujejo napore motorje, eni pa dejansko sam po gasu pa ma da ne ribne. tako da tukaj ne bomo ugotovili popolnoma nič novega.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
Citat:
Uporabnik lager pravi:
Ne bom jaz vozil avta ko star ata zato da bo kupec menjal diske 15kkm kasneje..

diske si izpostavil, joj prejoj.. na to pa res ne rabiš gledat, navaden potrošen material, ki se ga menja velikokrat.... pazit je treba na kakšne dražje zadeve kot pa zavore.

Citat:
Uporabnik lager pravi: Eni res vozijo kot da če bojo prvih 20km stegnili preko 3k rpm da jim bo turbina spustila.. recimo mi smo na dci motorju po konstantnem tiščanju 4. v blokadi po avtocesti 10km po turbini zlili cca 3 litre mrzle vode , pa je mašinca delala še nadaljnih 10k km in še ob prodaji avtomobila ( da ne bo kdo rekel da smo koga nategnili, 8 let star avto je šel za 1000 € od bajte in za vse napake se je povedalo. )

hysterical-1.gif

aja pa mašina verjamem da je delala še nadaljnih 10k km, konec koncev ste z vodo šokirali turbino.....
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Citat:
Uporabnik lager pravi:
Ne bom jaz vozil avta ko star ata zato da bo kupec menjal diske 15kkm kasneje..

diske si izpostavil, joj prejoj.. na to pa res ne rabiš gledat, navaden potrošen material, ki se ga menja velikokrat.... pazit je treba na kakšne dražje zadeve kot pa zavore.

Citat:
Uporabnik lager pravi: Eni res vozijo kot da če bojo prvih 20km stegnili preko 3k rpm da jim bo turbina spustila.. recimo mi smo na dci motorju po konstantnem tiščanju 4. v blokadi po avtocesti 10km po turbini zlili cca 3 litre mrzle vode , pa je mašinca delala še nadaljnih 10k km in še ob prodaji avtomobila ( da ne bo kdo rekel da smo koga nategnili, 8 let star avto je šel za 1000 € od bajte in za vse napake se je povedalo. )

hysterical-1.gif

aja pa mašina verjamem da je delala še nadaljnih 10k km, konec koncev ste z vodo šokirali turbino.....

Lej, nisem tisti ki pozna motor samo na papirju in preko youtuba. Glede diskov imaš prav, ampak je bilo v kontekstu šparanja avtomobila. Pravtako glede motorja. Seveda smo šokirali turbino, pa od takrat ni niti ene kapljice olja več spustila ( so tudi cevi bile enako 'suhe' ). Tudi ohišje ni počilo. Ampak fora je v tem da se eni toliko preveč ukvarjajo s šparanjem, da je groza. Pri kolegu imajo caravello vr6 in so olje menjali šele po 100k km ( vmes seveda dotočili liter sem in tja, ampak ok ) pri 400k km prevoženih. Bilo je tudi v smislu namernega uničevanja, ker je bil avto na listi za odstrel..
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
ja kakšni znajo res dobr pretiravat pri šparanju, to je popolnoma res in takim se smejim. prav tako pa se smejim takim, ki se jim totalno j3be za avto, rekoč, sej ga bom itaq pol prodal, briga me (da bi pa zaradi takega ravnanja kaj crknilo že njemu pa običajno tudi pomisli ne).

drugače pa en sam "šok" oz. par izjem (gas pri mrzlem) res ne bo ravno nevemkoliko uničilo stvari, samo če ti pa tako obnašanje pride v navado...

..če je pa avto na listi za odstrel je pa itaq to nekaj popolnoma drugega. in zabavnega
grin1.gif
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
ja kakšni znajo res dobr pretiravat pri šparanju, to je popolnoma res in takim se smejim. prav tako pa se smejim takim, ki se jim totalno j3be za avto, rekoč, sej ga bom itaq pol prodal, briga me (da bi pa zaradi takega ravnanja kaj crknilo že njemu pa običajno tudi pomisli ne).

drugače pa en sam "šok" oz. par izjem (gas pri mrzlem) res ne bo ravno nevemkoliko uničilo stvari, samo če ti pa tako obnašanje pride v navado...

..če je pa avto na listi za odstrel je pa itaq to nekaj popolnoma drugega. in zabavnega
grin1.gif

Tisti dci megane ki je bil za odstrel je zdržal ogromno
evil.gif

Kar se pa grdega ravnanja tiče.. sem odpiral en motor ( 16v 150KM bencinar ) ki v svojih 200k km ni niti enkrat videl lahke noge, sem bil presenečen nad tem kar sem videl. Glavni gredni ležaji skoraj kot novi, ojnični vsi super razen na zadnjem cilindru malo manj ( najdlje od oljne pumpe ) cilindri pa čisto brez roba in brez ris. Obročki sicer bolj tako tako, ampak dobro. Pa bi rekel da bo drugačna zgodba ( olje se je menjavalo po sistemu 'ko mi [censored] zdrsne' in mrzlega se je tudi tiščalo iz dvorišča na regionalko in do blokade, vedno ).

Da imaš pa nov avto, pa se ti jebe in delaš z njim kot svinja z mehom je kot bi metal evre skozi okno. Pri starih gajbah kjer je par prask kaplja v morje in itak gajbo prodaš za par € ni toliko pomembno. Sicer pa tudi če bi bil prisiljen se peljat z enim starim avtom, bi vsaj toliko odštel da bi avto bil nekako v dobrem stanju. Ker drugače daješ vtis totalnega klošarja ( že tako se voziš v oldtimer-ju )
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
34.098
16.270
113
Citat:
Uporabnik lager pravi:
sem odpiral en motor ( 16v 150KM bencinar ) ki v svojih 200k km ni niti enkrat videl lahke noge, sem bil presenečen nad tem kar sem videl.

naj ugibam.. kakšen oplov 1.8 gsi motor? teli so svoje čase dost pretrpeli...
grin1.gif

pa seveda da obstajajo tudi izjeme, le-te potrjujejo splošno pravilo
tongue-1.gif
(pa itaq se na take napore različni motorji odzivajo različno, ne moreš primerjat na splošno dizla z bencinarjem, pol imamo pa še r4, r6, v6, v8, itd., popolnoma različne štorije, in ko dela in ko je treba kaj popravit)

Citat:
Uporabnik lager pravi:
Da imaš pa nov avto, pa se ti jebe in delaš z njim kot svinja z mehom je kot bi metal evre skozi okno. Pri starih gajbah kjer je par prask kaplja v morje in itak gajbo prodaš za par € ni toliko pomembno. Sicer pa tudi če bi bil prisiljen se peljat z enim starim avtom, bi vsaj toliko odštel da bi avto bil nekako v dobrem stanju. Ker drugače daješ vtis totalnega klošarja ( že tako se voziš v oldtimer-ju )

no sej o tem govorim, gre tudi za nek normalen odnos do stvari.. je pa res da (pre)polni ljudje na te stvari malce drugače gledajo
grin1.gif

pri starih avtih mora pa tehnika delovati čimbolj brezhibno že zaradi lastne varnosti, kje je pol šele splošen izgled. oz. vtis....
grin1.gif
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.005
6.176
113
Šparat ne šparat.... Moj avto, ko se bomo odločili za nov nakup, bo šel dalje k ženi. Naslednji enako, in tako naprej. Zato, ja... nekateri imamo interes da bo avto delal dobro tudi naslednjemu lastniku.

Pa tudi sicer sem odločno proti temu da se stvai zavestno uničujejo, saj na koncu koncev delaš pkodo samemu sebi.
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Oplov c20xe motor ( 2.0 ) .. so ti motorji kar ogromno pretrpeli, je pa res da so izjemno dobro skonstruirani in je bil edini problem samo glava ( pa še to ne na vseh ).. se pa popolnoma strinjam s tabo glede zasnove, sej bi še kakšno rekla pa je preveč off topic
nahrung002.gif


Kar se tiče utekavanja sem nekako pristaš mešanega cikla.. torej normalna vožnja pa kdaj ko je motor že ogret še malo dinamičnega cikla. Sem že dobil avto v roke ki je imel po 50k km dobesedno penzionistične vožnje ( max v 4., nikoli na avtocesti, šaltanje pri max 3k rpm ) tako zamorjeno mašino, da je bila vožnja po AC ogromna muka zaradi zamorjenega motorja. Po cca par 100 km ''italijanskega tuninga'' ( beri več ali manj skozi nad 3k rpm ) se je stvar opazno izboljšala. Je pa res da že v tovarni motorje deloma utečejo, naredijo glavne kontrole tako da so skrbi o pretiranih obratih v začetnih kilometrih odveč. Je pa zelo priporočljivo da se potem po par 1000 km zamenja olje, že zaradi opilkov in dodatnih maziv ki se uporabljajo pri sestavljanju motorja. ( za prvi zagon ) Da bi pa zanalašč gonil prvih par 1000 km, je pa itak brezveze..
 
Nazadnje urejeno:

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
42.393
5.666
113
Kar se tiče gasa do daske ko je nov.......vse to ti že naredijo pri natovarjanju in pretovarjanju razni HEPANI
bonk.gif


Kar se tiče boljše poskočnosti.........bullshit.....določeni avti majo ECU ki si zapomni tvoj stil vožnje......snameš kleme za pol ure....stopš na bremzo da porabš tok v sistemu....in ko ga prižgeš voziš dinamično....ECU si to zapomne (če je tak) in imaš bolj poskočen avto
smile-1.gif
 

Mis

Fizikalc
1. sep 2007
2.627
0
36
V knjigci Fieste piše da je prvih 1500km treba naredit previdneje, pol pa lahko gasa.

Moja se tega striktno drži. Sem enkrat potegnil z drugo v 3500rpm, pa sem takoj poslušal kva tiščim... Pa sem reku da je ona vozila s 3500rpm po AC konstantno skor, pa je rekla da to ja, ne pa z drugo prestavo
srce-1.gif
 

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Čisto simpl je pri utekavanju novega avtomobila:
- izogibaš se visokih obratov,
- izogibaš se nizkih obratov,
- ne voziš samo v eni prestavi, temveč čim bolj menjavaš z različnimi režimi vožnje,
- izogibaš se visokim obremenitvam, pospeševanjem, vleki prikolice, ...
- izogibaš se nenadnim sunkovitim zaviranjem.

To je v osnovi to.

In še enkrat, ne utekava se samo motor, temveč tudi ostali deli avtomobila.
wink-1.gif
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.073
983
113
No, da odgovorim na naslov. Avto je najbolje utekavat na navadni ovinkasti cesti, kjer je dosti vzponov in spustov, kjer moraš pogosto menjavat prestave in dodajat gas, ter bremzat. Na tak način se motor najbolje uteče, saj se vsi deli med seboj dodobra uležejo. Glede navijanja gasa pa je tako. Dokler je avto mrzel, se naj ne bi izvajalo gas do daske, saj je olje še gosto in pride do pomanjkanja mazanja gibljivih delov, še posebej pri turbačih, kjer se turbina vrti preko 100.000 (stotisoč) obratov/min...to naj bi veljalo vedno, od novega naprej, tudi ko se že udela.....pri novem pa malce šparat z gasom...
 

Firing_Nukez

Pripravnik
3. mar 2010
328
0
16
Mah, jst sm prevozil 140.000 kilometrov brez, da bi se sekiral za obrate. Večinoma itak vozim po AC, pa še to redko pod 150. Olja pa mi praktično ne žre. Ravno zadnjič sem ga prvič po servisu dolil 1-2 deci (da je na optimalnem nivoju glede na priporočila, če se voziš na daljše ture), od servisa pa je preteklo 12.000 km. Sicer pa je najbrž precej odvisno tut od samega motorja, če je že v osnovi dobro zasnovan oz. morebitne napake, ki se pojavljajo ... pač moje mnenje.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.005
6.176
113
Taka vožnja v bistvu motorju še najbolj paše. Voziš po AC, motor 98% časa ogret, prestavljanja minimalno... Recimo za primer, ko tvoj motor naredi en cikel (hladen vžig-vožnja-ohladitev) moj motor naredi najmanj 6 ciklov, pa imama recimo enako število prevoženih. Zato moram jaz bolj polagat pažnjo kako se vozi...