KSZ.
Uradni vs. neuradni vs. kozolec vs. "sam svoj mojster" je nikoli končana debata.
Glede na moje izkušnje je tako, uradni servisi so še vedno profesionalci z profesionalnim odnosom tako do stranke kot do avta. Ta profesionalni odnos je včasih moteč, včasih pa prav prijeten. Do sedaj sem na uradnem servisu še vedno dobil kavico, povabilo na testiranje novih vozil, kakšno strokovno debato o tem in onem. Slabost je vsekakor cena, pa tudi to da ne vidijo iz plašnic in včasih delajo sami sebi delo meni pa strošek. Poznajo pa napake in težave avtov v nulo in te opozorijo na te stvari (kar pri ostalih kategorijah ponavad ni praksa). Z uradnega servisa imam tudi dve neprijetni izkušnji, prvič so mi izubili spodnjo plastično zaščito motorja (sicer je bila bolj uboga - vezice style), drugič so mi premalo/preveč zategnili matico na vzvodu stabilizatorja in se mi je losala. No načeloma se to lahko vsakemu zgodi, je pa naprijeten občutek. Doma sta dve vozili, eno novejše in eno precej staro (15+ let) in obe se vozita servisirat od vedno na uradni servis. Vedno je bilo vse ok in verjetno tudi po zaslugi takega rednega servisiranja tudi oldtimer še vedno vozi.
Nepooblaščeni večji servisi so zame največji šalabajzerji. Načeloma se na vse spoznajo, imajo vso opremo (so kao uradni servisi) in popravijo vse od a-ž. Dejansko pa se spoznajo vse na pol, naredijo vse na pol in zaračunajo samo malo manj kot pa uradni servis. Recimo na priznanem servisu turbin so mi v mojega puhalnika vgradili napačen olnji filter in najcenejše olje, sam smatram to za totalen amaterizem (ker je ravno tisti malenkostni filter + zanič olje eden od glavnih dejavnikov okvare turbine pri mojem tipu motorjev).
Kozolčarji oz. manjši "lokalni" s.p.ji so precej poceni, imajo sicer ponavadi precej izkušenj in znanja ampak spadajo bolj v kategorijo "površnosti". Če znajo, naredijo hitro, stvar dela in to je to. Je pa res da moraš priti k njim z znano napako in to odpravijo, ne delajo pa celotnega "servisa" (kot prvi dve kategoriji, ki ti menjata tudi brisalce če so zanič). Za popravljat malenkosti nimam pripomb, se tudi sam poslužim kdaj (dela ki bi jih naredil sicer sam, samo je preveč dela/časa oz. nimam orodja).
Naredi sam varianta je najbolj sigurna in če te to delo zanima, znaš prebrat kakšno servisno dokumentacijo (service manual) in imaš plac se da redne servise pa tudi kakšen izreden narediti lepo doma. Ni pa ta opcija najcenejša, ker sam bom vedno kupil najboljše olje, najboljši filter in ostale materiale, si vzel čas (3x več kot uradni servis), ampak narejeno bo kot je treba!