Toyota Prius Plug-In

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Andy je zmeraj malo površen pri svojih izračunih, zanimivo da je površen samo v tisto stran kot njemu bolj paše
wink-1.gif


Drugače pa to nabijanje kako se bodo z EV vsi vozili zastonj in sanje tistih revežev, ki še za bencin nimajo kako bi bilo super se vozi za 1€/100 km. Kako je bilo pa včasih ko so bile konjske vprege? So se mogoče s prvimi avti vozili socialci? To je lepo vidno s Teslo, ponudi tistemu, ki ima denar nekaj več (zmogljivosti, tehnika) za dokaj primerljivo ceno in si zmagal. Potem pa nadaljuj v nižje cenovne segmente in ko bo prišla cena do socialcev bo stroškovno še vedno doakj vseeno ali boš izbral EV ali klasiko. Za EV se bo takrat odločalo prevsem zato ker bo ponujal več.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Nisem namenoma. Sem mislil, da če omejim med 100 in 110 konji, da zajamem 1.2 TSI mašine.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Meni je všeč hibrid, ki se na akumulatorje lahko realno pelješ 100km,
za daljše razdalje razdalje pa poženeš vgrajen agregat moči 5 kW z 10 do 15 litri bencina.

Če ob štartu vožnje zašeneš 5kW agregat narediš brez polnjenja 200km namesto 100km

Torej popolnoma električno vozilo z agregatom na bencin/dizel/LPG/CNG

Prius in Ampera to nista
BMW i3 naj bi nekaj takega omogočal

Ali je tak hibrid smiselen, kot sem zgoraj opisal ?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Ideja je dobra,po mojem bodo tako ali tako vsi hibridi šli počasi v to smer,torej malo večji doseg na elektriko + manjši agregat kot range extender.Vendar pa je 5 kW premalo,da bi normalno polnil baterije,rabil bi vsaj 20 ali 30 kW,da bi bila zadeva smiselna.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Meni je všeč hibrid, ki se na akumulatorje lahko realno pelješ 100km,
za daljše razdalje razdalje pa poženeš vgrajen agregat moči 5 kW z 10 do 15 litri bencina.

Če ob štartu vožnje zašeneš 5kW agregat narediš brez polnjenja 200km namesto 100km

Torej popolnoma električno vozilo z agregatom na bencin/dizel/LPG/CNG

Prius in Ampera to nista
BMW i3 naj bi nekaj takega omogočal

Ali je tak hibrid smiselen, kot sem zgoraj opisal ?

Hja, ne vem. Tako kot je SHARK1 že napisal, potrebuješ močnejši ICE. Na primer, za vzdrževanje hitrosti 100km/h potrebuješ nekje okoli 16-17kW moči. Če greš v Črnokalski klanec po avtocesti, še toliko več.
Osebno mi je zelo všeč 1.0 litrski turbo mlinček, ki ga bodo dali Opel Adam-a. Je aluminijast in močnejši kot obstoječi 1.4l v Amperi. Po moje bo ta 1.0l mlinček v 2015 Voltu/Amperi.
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.223
1.726
113
40
Ja, čez nekje 2 leti prihajata novi Volt/Ampera in Prius...koliko je razbrati bodo pa to že cenejše in tehnično dosti bolj zadovoljive igrače!

Obema se bo podaljšal elektro domet, cena pa tudi opazno dol...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Filozofija Toyote in HSD (Hybrid Synergy Drive) je kot že ime pove v sinergiji dveh različnih pogonov. Toyotina filozofija je da je ICE še vedno lahko pod določenimi pogoji bolj učinkovit kot je današnje povprečno električno omrežje, briga njih to da je elektrika N-krat cenejša od bencina, to ni point. Imeti plug-in hibrida kjer je dosega na elektriko toliko da ICE skoraj nikoli ne dela je pa bedarija brez primere, bolje že v štartu takoj odstarnit ICE, tisti podaljšani doseg pa reševati na bolj preprost način, pa četudi je to ICE velik kot kavni mlinček (i3 je že nekaj v tej smeri).

PiP je hardwersko čisto navaden Prius, popravljen ima samo software, povečano baterijo in dodan polnilec. Inverter, elektromotor, ICE in vse drugo je do pike enako. Zato je ta trenutna cenovna razlika, čisto in samo zato ker Toyota misli, da je na trgu toliko vreden.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Imeti plug-in hibrida kjer je dosega na elektriko toliko da ICE skoraj nikoli ne dela je pa bedarija brez primere,

To ciljaš na Ampero?

P.S.: Premajhen kavni mlinček te ne bo peljal po Črnokalskem klancu s 130km/h. Še s 100km/h boš imel lahko probleme.
 
Nazadnje urejeno:

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Imeti plug-in hibrida kjer je dosega na elektriko toliko da ICE skoraj nikoli ne dela je pa bedarija brez primere, bolje že v štartu takoj odstarnit ICE, tisti podaljšani doseg pa reševati na bolj preprost način, pa četudi je to ICE velik kot kavni mlinček (i3 je že nekaj v tej smeri).

Zakaj bedarija brez primere? Ravno to je odlična stvar,da imaš backup v nekem motorju,ki ti napolni baterijo,če se občasno pelješ na daljšo razdaljo.
No razen če ti je v veselje,da si ves čas v skrbeh,kdaj ti bo na daljši poti zmanjkalo elektrike...
Pri npr. BMW i3 bi brez vsakega razmišljanja raje vzel model z range extenderjem kot čistega električarja. Tako bi odpadle skrbi tudi ob daljših vožnjah.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
Tako je!

V bistvu sem še toliko bolj zadovoljen, da imam Ampero, ker letos, na poti na Pag, je bila tako močna burja (peljal je samo en mali trajekt, ki ga je tako premetavalo, da so bili avti z paške strani čisto mokri, ko so zapeljali s trajekta), da smo v Prizni (do tam 270km) se odločili, da gremo naokoli, čez Masline, kar je naneslo 410km.

Z istim tankom bencina + elektrike smo naredili 410km do Paga, 700km po Pagu samo na elektriko in 270km nazaj domov, pa še je ostalo 1/4 tanka bencina.

Recimo, da bi šli z Modelom S, bi me že kar stiskalo, če bi naredil tistih 410km. Z BMW i3, ki ima električnega + ICE dosega 300km, pa bi moral iskati bencinsko črpalko. Ne vem, če sem od Prizne od Maslin videl kakšno odprto v nedeljo zjutraj.

Meni je Ampera popoln avto zame.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Tako kot je N75 rekel, že ko greš od doma bi aktiviral generator, se vmes ustaviš za 30 min, generator dela (žal to danes ni ravno legalno). Torej v Črnokalski klanec te ne bo peljal kavni mlinček temveč energija, ki jo je že prej naredil na zalogo oz. je ostala še od polnjenja na vtičnici. Seveda tak sistem zahteva baterijo kot jo ima danes povprečen polni EV (min 24 kWh, raje 36 kWh).

Glede Ampere pa se mi zdi, da je obstala preveč vmes, torej potrebuje več EV dosega in manjši motor, saj naslednji model gre v to smer, ampak premalo. Je tehnološko napreden tu ni kaj za očitati (električni pogon, zasnova prenosa), ampak sama vloga ICE je tu "samo za nujne primere ampak zmogljivosti pa morajo biti"
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.085
4.080
113
S 5kW generatorjem, kot je N75 predlagal, v eni uri generiraš 5kWh. Ne vem, če je to zadosti.

Ja, to je happy case scenarij, ki si ga opisal. Zdaj si pa zamisli, da moraš v Koper in takoj nazaj v Ljubljano in v Koper prideš s prazno baterijo.
Še AM je imel probleme z Ampero v takem scenariju nazaj grede v Črnokalski klanec, ker je bila baterija prazna, 86KM ICE-ja pa je bilo premalo za 130km/h v klanec.

Odvisno od tega, koliko km-jev delaš na dan oz. kje vse lahko polniš vmes. Če lahko polniš v službi, zakaj potrebuješ več kot 2*80km baterije? Vedno več nakupovalnih centrov pa ima polnilne postaje, ki jeh redno uporabljam (najbolj recimo CityPark Ljubljana, Sparkasse pri Mercatorju Šiška) in si med opravki/nakupi še podaljšuješ doseg.

Ni vsak avto za vsakega, ampak so kompromisi med tehnologijami. Kupiš pa avto, ki najbolj leži tvojemu načinu življenja.

Ampak, dosti smo nasmetili temo
wink-1.gif
Mogoče se lahko premaknemo v temu namenjeno temo.
 
Nazadnje urejeno:

jonny77

Guru
16. sep 2007
11.446
2.394
113
Pomurje
Čakajo na 2050 bo napisal Morskipes.

Očitno jih nekaj muči ali pa so dejansko močno zaspali pri razvoju.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
A čakaš moj komentar?
grims-1.gif


Citat iz članka: Fuel efficiency will get a lift from a new gasoline engine with thermal efficiency rates above 40 percent, Ogiso added. The current Prius engine, the most efficient in Toyota's fleet, has a 38.5 percent efficiency rate. Higher thermal efficiency means more energy is captured to power the wheels, and less is lost through heat.

Kaj drugega kot take izjave niti nisem pričakoval od Toyote...ker očitno je važno samo to,da bo nova generacija imela boljši bencinski motor....da bi pa slučajno omenili baterijo in morebitni večji elektro doseg,neeee,to pa ni bistveno...
rolleyes-1.gif

Predvidevam,da bo nova generacija plug-in Priusa imela enako veliko baterijo,bodo pa do nezavesti poudarjali,da ima motor za 2,5% boljšo učinkovitost...in fanatični Toyota verniki bodo spet ploskali od navdušenja
hysterical-1.gif

(Gašper in Jonny,čakam da me spljuvata hehe)
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Če nisi dojel je članek v osnovi za klasičnega Priusa, plug-in je omenjen samo v enem odstavku in jasno, da bo bencinski motor pri obeh enak.

Je pa Toyoti prioriteta da proda miljon enot svojih hibridov, plug-in bo še dolgo časa samo nišni produkt z nekaj tisoč prodanih enot. Zanimivo je pa to da PiP presega prodajo Volta na ameriškem trgu, kako je to mogoče, če ima pa nikakvo baterijo?

Veliko proizvajalcev se baha s koncepti že desetletja, kaj spravijo do povprečnega Janeza, ki kupuje avto za 15-20k €? Toyota je z Yarisom in Aurisom HSD še najbližje približku "tehnologija za rajo".
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Je pa Toyoti prioriteta da proda miljon enot svojih hibridov, plug-in bo še dolgo časa samo nišni produkt z nekaj tisoč prodanih enot.

Ja,dejansko jim je (in jim bo očitno še naprej) prioriteta prodaja navadnih hibridov namesto plug-in,ampak to je žalostno....
No,na srečo prihaja konkurenca,ki jih bo kmalu prisilila v drugačno razmišljanje!
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
2
36
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:
Veliko proizvajalcev se baha s koncepti že desetletja, kaj spravijo do povprečnega Janeza, ki kupuje avto za 15-20k €? Toyota je z Yarisom in Aurisom HSD še najbližje približku "tehnologija za rajo".

To imaš prav! Mogoče je imela Toyota kdaj celo dober namen glede razvoja teh hibridov,pa so se vmešali naftni lobiji,ki se seveda ne morejo sprijazniti z izgubo trga.
(zanimivo branje glede ni-mh baterij: http://en.wikipedia.org/wiki/Patent_encumbrance_of_large_automotive_NiMH_batteries )
In dokler so v ozadju take zgodbe,se lahko v nedogled in brez smisla prepiramo o tem,zakaj Toyota forsira prodajo navadnih hibridov
smirk-1.gif

Sicer pa mislim da ni več toliko važno,kaj dela in misli Toyota,konkurenca že dela svoje,številke preprosto kažejo,da se trenutno svetovna količina prodanih plug-in vozil poveča vsako leto za okoli 100% glede na prejšnje leto...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Morda si spregledal ampak pri povečevanju prodaje plug-in hibridov ima veliko težo prav Prius Plug-in, če bi odprl link ki sem ga pripopal zgoraj bi videl da 100% rast glede na prejšnje leto dosega PiP, Volt žal ne. Ampak zdaj boš rekel, to je prodaja samo v Ameriki to ne šteje ...

Kaj točno pa pripravlja konkurenca? Iz VAG grupe so zelo glasni, bomo videli kakšna uspešnica bo Golf GTE za 35k € in 8,8 kWh baterijo.