Po čem to sklepaš?Citat:
Uporabnik Jado pravi:
keber: laguna ima točno.
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
ker ima nove lagune in sprobal s 3 navigacijami...golf resno laže 10%...
vseeno prehitro gonijo pa basta.
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.
Drugega si ne morem razložiti, zakaj bi obrati postopno padali za isto prikazano na števcu. Tudi obcestni prikazovalniki brzine ter gps kažejo enako. "Potrdila" policije pa zaenkrat še nisem dobil, razen pri nekaj tednov starih gumah.
Pa izračun je nekoliko drugačen, čeprav pri majhnih procentih bistveno ne vpliva na rezultat.
Ne samo v vozilih, ampak vsi števci in merilniki "lažejo"- nekateri bolj, nekateri manj.Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Na koncu koncev pa to sploh ne igra vloge - bistvno je, da števci v vozilih "lažejo" - nekateri bolj, nekateri manj. Po mojih izkušnjah pa je napaka nekje v rangu 8% do 10%.
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Ne samo v vozilih, ampak vsi števci in merilniki "lažejo"- nekateri bolj, nekateri manj.Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Na koncu koncev pa to sploh ne igra vloge - bistvno je, da števci v vozilih "lažejo" - nekateri bolj, nekateri manj. Po mojih izkušnjah pa je napaka nekje v rangu 8% do 10%.
Laiku je to mogoče presenetljivo, ampak naj se za trenutek zamisli in pove, kako bi naredil instrument, ki bi bil, recimo na 0,000001 % natančen?
Za nekaj preprostega, kot je recimo meritev dolžine palice.
Citat:
The indicated speed must never be less than the actual speed, i.e. it should not be possible to inadvertently speed because of an incorrect speedometer reading.
The indicated speed must not be more than 110 percent of the true speed plus 4 km/h at specified test speeds. For example, at 80 km/h, the indicated speed must be no more than 92 km/h
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.
Drugega si ne morem razložiti, zakaj bi obrati postopno padali za isto prikazano na števcu. Tudi obcestni prikazovalniki brzine ter gps kažejo enako. "Potrdila" policije pa zaenkrat še nisem dobil, razen pri nekaj tednov starih gumah.
Pa izračun je nekoliko drugačen, čeprav pri majhnih procentih bistveno ne vpliva na rezultat.
Tu mi nekaj smrdi - skoraj ne morem verjeti, da imaš 7% razlike v obratih med novo in iztrošeno pnevmatiko.
Kot prvo "popravek" sass-ovega izračuna:
Izhodišče: nove pnevmatike 225/50 R17
Ne upoštevam "sploščitve" gume zaradi teže vozila (enaka napaka v primeru nove in izrabljene gume ozr. razlika "napake" zanemarljiva). Ravno tako ne upoštevam morebitno večje posedanje stare pnevamtike. Upoštevam vedno enako pritisk.
Da bi izračunal razliko v prikazu hitrosti je potrebno izračunati obseg pnevmatike (vsak obrat pomeni en impulz za števec).
Torej: (17'' x 2,54 / 2) + (22,5 * 0,5) = 32,84 cm (ozr. 0,3284 m)
Obseg: 2 x PI x r = 2 x 3,14 x 0,3284 = 2,06 m
Ocena porabe profila: 1 cm - torej je novi polmer 0,3184 m in novi obseg 2,00 m
Torej je razlika 0,06 m ozr. 6 cm, kar znese 3%. Torej števec na račun iztrošenosti pnevmatike kaže 3% višjo hitrost kot ob novi pnevmatiki.
Da bi pa sedaj lahko izračunal razliko v obratih motorja, pa bi potreboval prestavno razmerje. Lahko pa se pošpilamo s predpostavkami.
Torej:
hitrost 130 km/h = 36,11 m/s
5 prestava
3000 obratov motorja
36,11 m/s pomeni 36,11 : 2,06 = 17,53 obrt/s pnevmatike
17,53 obratov iztrošene pnevmatike (torej obseg 2,00 m) pomeni 35,06 m/s ozr. 126,22 km/h ("dejanske" hitrost - na števcu pa še vedno kaže 130 km/h)
Po sklepnem računu bi to pomenilo, da bi potreboval 2913 obratov motorja za dosego te "hitrost" - ozr. 2,9% manj, kar pa je bistvno manj kot navednih 7%.
@Radirko - ne samo, da teorija drži - tudi praksa dokazuje
Citat:
Uporabnik keber pravi:
No, potem pa prosim za eno logično razlago:
pri novih gumah je avto imel pri 130 km/h cca 4100 obratov v peti
pri zdajšnih, ki so že bolj pri koncu ima cca 3800 obratov, torej okoli 7% razlike
Prav tako je pri novih, ko je števec kazal 130 km/h, toliko kazal tudi GPS, prav tako radarji ob cestah ter (žal) tudi policijski radar, razlika en km, preden je odštel toleranco.
No, v treh letih opažam, da se je dejanska brzina glede na kazano postopoma zmanjšala sorazmerno s padcem obratov za isto brzino.
Kar je logično: če prilezem na 4100 obratov, se vozim realnih 130, števec pa kaže skoraj 140 km/h.Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Motiš se.
Če govorimo izključno o hitrosti po števcu, bo pri 130 po števcu enako vrtljajev pri novi in obrabljeni gumi - kolo se pač obrne x-krat (v tvojem primeru 17,53 krat) na sekundo (in poslediæno motorna gred tudi) in takrat števec kaže 130.
To pa je lahko ...?Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Edina logična razlaga tule je, da ti števec vedno bolj laže iz razloga, ki nima nič z gumami.
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Hitrost prikazana na na števcu: manjša (obrabljena guma) ob enaki prikazani hitrosti kot ob novi gumi pomeni manjše število obratov (s strinjam s kebrom).
tukaj si preberi o delovanju analognega kazalca hitrosti, ali obratov:Citat:
Uporabnik keber pravi:
To pa je lahko ...?Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Edina logična razlaga tule je, da ti števec vedno bolj laže iz razloga, ki nima nič z gumami.