tovornjaki

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Še moje izkušnje, merjeno z GPS. Večina tovornjakarjev res ne zmore več kot 90 km/h oz tam nekje. So pa ekstremi tudi z preko 110 km/h v ameriškem stilu. Kako zaobidejo blokade, je pa drugo vprašanje.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
keber: laguna ima točno.
Po čem to sklepaš?

Meni je tudi Accord kazal točno z novimi gumami, za kar mi je policija celo izstavila rumeno-rdeče "potrdilo".
Zdaj ko so gume že precej obrabljene (a še vedno v zakonskih mejah), mi kaže 7-8% več kot je v resnici (pa še kak procent več bo, preden bom nabavil nove gume). No, večina avtov pa ne kaže točno niti z novimi gumami. Da pa števci tudi pri dobrih avtih lažejo tudi do 15% pri avtocestnih hitrostih, ni nobena redkost.
 

Jado

SCANIA, na uro ziher 140
21. maj 2008
15.631
211
63
Kranj
ker ima nove lagune in sprobal s 3 navigacijami...golf resno laže 10%...

vseeno prehitro gonijo pa basta.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
accord ima pnevmatike 225/50R17, torej je premer 2×22,5×0,50+17×2,54=65cm. da bi ti samo zaradi obrabe pnevmatik števec kazal 7% več, bi se morale pnevmatike obrabit za 65×0,07/2=2,2cm na vsaki strani. jaz bi na tvojem mestu raje preveril, če imaš dovolj tlaka v pnevmatikah
smile-1.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.

Drugega si ne morem razložiti, zakaj bi obrati postopno padali za isto prikazano na števcu. Tudi obcestni prikazovalniki brzine ter gps kažejo enako. "Potrdila" policije pa zaenkrat še nisem dobil, razen pri nekaj tednov starih gumah.

Pa izračun je nekoliko drugačen, čeprav pri majhnih procentih bistveno ne vpliva na rezultat.
 

Radirko

Fizikalc
18. avg 2007
6.242
0
36
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.

Tukaj nekaj ne stima - ce se guma stanja in splosci, potem se mora vrteti hitreje, da doseze isto hitrost kakor prej. Ce se guma vrti hitreje, se mora tudi motor vrteti hitreje, saj najbrz tvoj menjalnik ni kar naenkrat pridobil bolj ugodno prestavno razmerje oziroma sklopka neverjetno boljsi stik (da bi prej drsela in bi zato potreboval vec rpm). Obrati torej niso mogli pasti ali pa tvoja teorija ne drzi
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Jado pravi:
ker ima nove lagune in sprobal s 3 navigacijami...golf resno laže 10%...

vseeno prehitro gonijo pa basta.






























zato ker imajo kamioni umerjen števec in to vsak posamezno o pa kaže bolj natančno kot pa števec osebnega vozila in razne navigacije.
Blokada je pa vezana preko tahografa tam pa ne moreš nič čarat, vsaj tako ne da se bi videlo.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.

Drugega si ne morem razložiti, zakaj bi obrati postopno padali za isto prikazano na števcu. Tudi obcestni prikazovalniki brzine ter gps kažejo enako. "Potrdila" policije pa zaenkrat še nisem dobil, razen pri nekaj tednov starih gumah.

Pa izračun je nekoliko drugačen, čeprav pri majhnih procentih bistveno ne vpliva na rezultat.

Tu mi nekaj smrdi - skoraj ne morem verjeti, da imaš 7% razlike v obratih med novo in iztrošeno pnevmatiko.

Kot prvo "popravek" sass-ovega izračuna:

Izhodišče: nove pnevmatike 225/50 R17
Ne upoštevam "sploščitve" gume zaradi teže vozila (enaka napaka v primeru nove in izrabljene gume ozr. razlika "napake" zanemarljiva). Ravno tako ne upoštevam morebitno večje posedanje stare pnevamtike. Upoštevam vedno enako pritisk.

Da bi izračunal razliko v prikazu hitrosti je potrebno izračunati obseg pnevmatike (vsak obrat pomeni en impulz za števec).

Torej: (17'' x 2,54 / 2) + (22,5 * 0,5) = 32,84 cm (ozr. 0,3284 m)

Obseg: 2 x PI x r = 2 x 3,14 x 0,3284 = 2,06 m

Ocena porabe profila: 1 cm - torej je novi polmer 0,3184 m in novi obseg 2,00 m

Torej je razlika 0,06 m ozr. 6 cm, kar znese 3%. Torej števec na račun iztrošenosti pnevmatike kaže 3% višjo hitrost kot ob novi pnevmatiki.

Da bi pa sedaj lahko izračunal razliko v obratih motorja, pa bi potreboval prestavno razmerje. Lahko pa se pošpilamo s predpostavkami.

Torej:
hitrost 130 km/h = 36,11 m/s
5 prestava
3000 obratov motorja

36,11 m/s pomeni 36,11 : 2,06 = 17,53 obrt/s pnevmatike

17,53 obratov iztrošene pnevmatike (torej obseg 2,00 m) pomeni 35,06 m/s ozr. 126,22 km/h ("dejanske" hitrost - na števcu pa še vedno kaže 130 km/h)

Po sklepnem računu bi to pomenilo, da bi potreboval 2913 obratov motorja za dosego te "hitrost" - ozr. 2,9% manj, kar pa je bistvno manj kot navednih 7%.


@Radirko - ne samo, da teorija drži - tudi praksa dokazuje
wink-1.gif



Na koncu koncev pa to sploh ne igra vloge - bistvno je, da števci v vozilih "lažejo" - nekateri bolj, nekateri manj. Po mojih izkušnjah pa je napaka nekje v rangu 8% do 10%.


Kamionski števci "lažejo" nekaj manj (v %) - lažejo pa tudi in sicer zaradi pobrabe pnevmatik (ne pozabite, da se tahografi po trenutno veljavni zakonodaji umerjajo na vsaki dve leti in v tem času se z gumo lahko zgodi marsikaj).
 

stein

Fizikalc
16. sep 2007
19.575
1
36
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Na koncu koncev pa to sploh ne igra vloge - bistvno je, da števci v vozilih "lažejo" - nekateri bolj, nekateri manj. Po mojih izkušnjah pa je napaka nekje v rangu 8% do 10%.
Ne samo v vozilih, ampak vsi števci in merilniki "lažejo"- nekateri bolj, nekateri manj.
Laiku je to mogoče presenetljivo, ampak naj se za trenutek zamisli in pove, kako bi naredil instrument, ki bi bil, recimo na 0,000001 % natančen?
Za nekaj preprostega, kot je recimo meritev dolžine palice.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.151
6.964
113
pri taščici
Kzs
7% razlike med novo in staro pnevmatiko?? Hahaha.....=e pri kamionu ne, ne pa pri avtu).
1cm obrabe pri alter vozniku??? Haha.... Cca 8mm ima nova guma profila, minimalni dovoljen profil je 1,6mm, vendar za alter voznike ze manj kot 4mm profila ni vec varno. Koliko je sedaj odstopanje?
Sicer pa moj stevec je glede na navigacijo na gsm lagal do 2% (kazal vec), "radarji" ob cesti se manj odstopanja kazejo, stacionazne oznake ob cesti na razlicnih relacijah so tudi skoraj do % tocne. Sem pa pred kratkim kupil nove gume, in je po stacionazah razlikemed 1 in 2%.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Na koncu koncev pa to sploh ne igra vloge - bistvno je, da števci v vozilih "lažejo" - nekateri bolj, nekateri manj. Po mojih izkušnjah pa je napaka nekje v rangu 8% do 10%.
Ne samo v vozilih, ampak vsi števci in merilniki "lažejo"- nekateri bolj, nekateri manj.
Laiku je to mogoče presenetljivo, ampak naj se za trenutek zamisli in pove, kako bi naredil instrument, ki bi bil, recimo na 0,000001 % natančen?
Za nekaj preprostega, kot je recimo meritev dolžine palice.

Avtomobilski merilniki hitrosti MORAJO kazati več, kot avto v resnici gre. Drugače avto ne gre skozi tipsko homologacijo in ga ni mogoče registrirati v nobeni članici EU. Konec.

Citat:
The indicated speed must never be less than the actual speed, i.e. it should not be possible to inadvertently speed because of an incorrect speedometer reading.
The indicated speed must not be more than 110 percent of the true speed plus 4 km/h at specified test speeds. For example, at 80 km/h, the indicated speed must be no more than 92 km/h
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
No, potem pa prosim za eno logično razlago:
pri novih gumah je avto imel pri 130 km/h cca 4100 obratov v peti
pri zdajšnih, ki so že bolj pri koncu ima cca 3800 obratov, torej okoli 7% razlike

Prav tako je pri novih, ko je števec kazal 130 km/h, toliko kazal tudi GPS, prav tako radarji ob cestah ter (žal) tudi policijski radar, razlika en km, preden je odštel toleranco.
No, v treh letih opažam, da se je dejanska brzina glede na kazano postopoma zmanjšala sorazmerno s padcem obratov za isto brzino.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Računam glede na obrate, ki jih drži avto v peti prestavi pri točno 130 km/h in ti so v treh letih lepo postopno padli za cca 7 %. Tlak vedno nafila isti vulkanizer ob menjavi gume zimsko-letne. Se pa guma tudi sicer nekoliko splošči zaradi starosti, utrujenosti materiala in tudi stanšanja kotalne površine, kar je logično, tako da vse to pripomore k temu.

Drugega si ne morem razložiti, zakaj bi obrati postopno padali za isto prikazano na števcu. Tudi obcestni prikazovalniki brzine ter gps kažejo enako. "Potrdila" policije pa zaenkrat še nisem dobil, razen pri nekaj tednov starih gumah.

Pa izračun je nekoliko drugačen, čeprav pri majhnih procentih bistveno ne vpliva na rezultat.

Tu mi nekaj smrdi - skoraj ne morem verjeti, da imaš 7% razlike v obratih med novo in iztrošeno pnevmatiko.

Kot prvo "popravek" sass-ovega izračuna:

Izhodišče: nove pnevmatike 225/50 R17
Ne upoštevam "sploščitve" gume zaradi teže vozila (enaka napaka v primeru nove in izrabljene gume ozr. razlika "napake" zanemarljiva). Ravno tako ne upoštevam morebitno večje posedanje stare pnevamtike. Upoštevam vedno enako pritisk.

Da bi izračunal razliko v prikazu hitrosti je potrebno izračunati obseg pnevmatike (vsak obrat pomeni en impulz za števec).

Torej: (17'' x 2,54 / 2) + (22,5 * 0,5) = 32,84 cm (ozr. 0,3284 m)

Obseg: 2 x PI x r = 2 x 3,14 x 0,3284 = 2,06 m

Ocena porabe profila: 1 cm - torej je novi polmer 0,3184 m in novi obseg 2,00 m

Torej je razlika 0,06 m ozr. 6 cm, kar znese 3%. Torej števec na račun iztrošenosti pnevmatike kaže 3% višjo hitrost kot ob novi pnevmatiki.

Da bi pa sedaj lahko izračunal razliko v obratih motorja, pa bi potreboval prestavno razmerje. Lahko pa se pošpilamo s predpostavkami.

Torej:
hitrost 130 km/h = 36,11 m/s
5 prestava
3000 obratov motorja

36,11 m/s pomeni 36,11 : 2,06 = 17,53 obrt/s pnevmatike

17,53 obratov iztrošene pnevmatike (torej obseg 2,00 m) pomeni 35,06 m/s ozr. 126,22 km/h ("dejanske" hitrost - na števcu pa še vedno kaže 130 km/h)

Po sklepnem računu bi to pomenilo, da bi potreboval 2913 obratov motorja za dosego te "hitrost" - ozr. 2,9% manj, kar pa je bistvno manj kot navednih 7%.


@Radirko - ne samo, da teorija drži - tudi praksa dokazuje
wink-1.gif

Motiš se.
Če govorimo izključno o hitrosti po števcu, bo pri 130 po števcu enako vrtljajev pri novi in obrabljeni gumi - kolo se pač obrne x-krat (v tvojem primeru 17,53 krat) na sekundo (in poslediæno motorna gred tudi) in takrat števec kaže 130.

Če pa govorimo o realnih 130, pa si kiksnil tule: pri iztrošeni pnevmatiki za realnih 130 ne potrebuješ več 17, 53 obrata kolesa / s, temveč več. 17,53 bi pomenilo, kot si izračunal, 126 na uro. Za 130 bi rabil pa več vrtjajev, pri tvojem primeru cca 18,1. Razlike je 3% - ampak 3% več, ne 3% manj ... Torej 3.095 obratov motorja. Efekt manjše (obrabljene, recimo) gume je enak efektu krajšanja prestavnega razmerja - in zato je vrtljajev več, ne manj.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik keber pravi:
No, potem pa prosim za eno logično razlago:
pri novih gumah je avto imel pri 130 km/h cca 4100 obratov v peti
pri zdajšnih, ki so že bolj pri koncu ima cca 3800 obratov, torej okoli 7% razlike

Prav tako je pri novih, ko je števec kazal 130 km/h, toliko kazal tudi GPS, prav tako radarji ob cestah ter (žal) tudi policijski radar, razlika en km, preden je odštel toleranco.
No, v treh letih opažam, da se je dejanska brzina glede na kazano postopoma zmanjšala sorazmerno s padcem obratov za isto brzino.

Edina logična razlaga tule je, da ti števec vedno bolj laže iz razloga, ki nima nič z gumami.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Motiš se.
Če govorimo izključno o hitrosti po števcu, bo pri 130 po števcu enako vrtljajev pri novi in obrabljeni gumi - kolo se pač obrne x-krat (v tvojem primeru 17,53 krat) na sekundo (in poslediæno motorna gred tudi) in takrat števec kaže 130.
Kar je logično: če prilezem na 4100 obratov, se vozim realnih 130, števec pa kaže skoraj 140 km/h.

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Edina logična razlaga tule je, da ti števec vedno bolj laže iz razloga, ki nima nič z gumami.
To pa je lahko ...?
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.645
2.692
113
še v SLO - ampak komaj
Nja - ja in ne (to da sem kiksnil). Malo smotano napisal in mešal hitrost po števcu in dejansko hitrost.
wink-1.gif


Dejanska hitrost: manjša (obrabljena guma) pomeni večje potrebno število obratov (se popolnoma strinjam s tabo)

Hitrost prikazana na na števcu: manjša (obrabljena guma) ob enaki prikazani hitrosti kot ob novi gumi pomeni manjše število obratov (s strinjam s kebrom)

Skratka - na AC 150km/h po števcu in si še na dokaj varni strani. Na mojem pomeni 150 km/h po števcu 139 km/h po navigaciji - torej 7,9% pogreška.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Hitrost prikazana na na števcu: manjša (obrabljena guma) ob enaki prikazani hitrosti kot ob novi gumi pomeni manjše število obratov (s strinjam s kebrom).

Ne. V tem primeru je vrtjajev enako. Prikazana hitrost je odvisna od vrtljajev koles - če je prikazana hitrost enaka, je tudi vrtjajev koles enako. Da to pomeni tudi enako št. motornih vrtjajev, pa že veš.
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.233
869
113
Citat:
Uporabnik keber pravi:

Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Edina logična razlaga tule je, da ti števec vedno bolj laže iz razloga, ki nima nič z gumami.
To pa je lahko ...?
tukaj si preberi o delovanju analognega kazalca hitrosti, ali obratov:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer
na kratko, električna napetost v žici povzroči elektromagnetno polje, ki odkloni magnet na kazalcu. v nasprotno smer - proti ničli, kazalec potiska torzijska vzmet. mogoče se s časom zaradi utrujanja materiala spremeni togost torzijske vzmeti. če se togost zmanjaša, pomeni da ti kaže višje obrate