tezave s klimo

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Evo, sem probal. Prižgem klimo in čakam.. začela je mrzlo pihati po "samo" 8 minutah. Ko je pihala kakšno minuto ali dve mrzlo sem dal na max. gretje. Toplo je začelo pihati v manj kot 10s, pustim kakšnih 30sekund, nato vklopim klimo na max. - mrzel zrak je rabil kakšnih 5sekund, čez 30sekund preklopim na gretje, v parih sekundah piha toplo, dam nazaj na klimo, par sekund in piha mrzlo...

Skratka, preklop med mrzlim in toplim pihanjem je ok. V manj kot 10sekundah se zamenja mrzlo/toplo in obratno ob preklopu.
 

forgot1

Fizikalc
7. feb 2010
1.615
88
48
Sorry, moje ideje so žal izčrpane.
Si pa s tem izločil težave z loputo in sondami v kabini.


LP
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Hvala! Ena zadeva več izločena
smile-1.gif

Evo še 5* ker vidim, da nimaš še nobene zvezdice
smile-1.gif
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
Jutri pa v nedeljo misli bit fajn toplo. Izmeri na koliko stopinj pride temperatura. Začne kaj preveč ružit ko vklopiš klimo ?
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
AndrejD, ne glede na vreme je temperatura pihanja nizka (bom pa še vseeno namenil temu posebno pozornost). Ropota pa tudi nič.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Elektromagnetna sklopka je zato ker to ni nič drugo kot jermenica ki ima tudi prosti tek kot bicikl...ko je klima izklopljena se vrti samo zunanji del, ko pa vklopiš klimo pa elektromagnet razmakne zagozdice in zunanji del jermenice potegne sabo kompletno jermenico na kompresorju, pol se on vrti vedno z enako hitrostjo kot jermenica razen če povišaš obrate pol gre seveda hitreje...
Če manjka plin klima deluje slabše , ko pa pritisk nplina pade pod določeno mejo pa zaradi varnostnega stikala ki da signal točno pri določeni meji sploh ne vklopi kompresorja...

In po tvojem potem ko ima motor 600 obratov hladi 10x slabše kot pri rdečem polju (6000 rpm), ker se kompresor vrti 10x počasneje!
rolleyes-1.gif


Mislim da je naloga elektromagnetne skopke da prenaša KONSTANTNO moč in izhodne obrate ne glede na vhodno moč oz. obrate! Torej to da klima dela vedno z isto močjo je naloga elektromagnetne sklopke ki prenaša pravilno moč in obrate do kompresorja ...

To kar si ti dal primerjavo o biciklu je pa "centrifugalna sklopka" .. jo dobiš recimo pri avtomatikih (moped) in ostalih malih motorjih (motorne žage, kose, ...).

Za začetek ti svetujem, da si prebereš članek, ki sem ga spisal že nekaj časa nazaj: Vzdrževanje klimatske naprave

Sicer pa ima mac77 prav - elektromagnetna sklopka na kompresorju deluje izključno po principu ON/OFF. Pri novejših vozilih pa elektromagnetne sklopke ni več in se kompresor vrti vedno, ko je vžgan motor, tudi če klima ne deluje. Za vklop klime v tem primeru služi elektromagnetni ventil, ki odpira/zapira sistem, po katerem kroži plin.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Plin se ne zamenja, ampak doda. Star plin se posesa ven, prečisti in nazaj napolni v sistem. Manjkajočo količino pa je seveda potrebno nadomestiti z novim plinom.

Ko sem nazadnje delal s serviserjem ki se ukvarja s polnjenjem klima naprav, mi je povedal da se plin menja in ne prečisti. Torej stari se spravi posebej in se sistem napolni komplet z novim plinom. Tako mi je tudi naredil... Slišal sem še da nekateri serviserji radi "prečistijo" plin kar bi se naj ne delalo. Povedal še mi je tudi marsikaj zanimivega o teh avtomatskih napravah, ki jih uporabljajo na servisih. Glede na to da se oni redno izobražujejo v teh zadevah. Se mi zdaj poraja zanimivo vprašanje kdo ima prav ?
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Nategnil te je. Noben stroj nima dveh ločenih posod za plin. Plin je plin R134a, je obstojna kemijska spojina s formulo C2H2F4. Razlike med "starim" in "novim" plinom zato ni. Pri izčrpavanju plina je potrebno sistem prečistit, ker vsebuje tudi vlago (vodo) ter morebitne trde delce. To je vsa umetnost.
 

shift

Guru
20. jul 2007
9.928
2.341
113
za šankom
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Zanimivo
zmaga.gif

a ti hladnilnik tudi izklapljaš ko ga ne potrebuješ???
kompresor ACja deluje na zelo podoben način kot hladilnik ki ga imaš v kuhinji pa glej ga zlomka delajo 15 in več let brez težav in to 24/7
 

B81

22. jul 2007
37.616
10.910
113
Eno vprašanje:

Je mogoče, da ti zaradi premalo plina komresor ne zalaufa? (to se čuti na obratih, tako da točno veš, kdaj se prižge in kdaj ne).
Ker mi je lansko sezono klima delala, včasih pa tudi ne, letos pa sploh ne in tudi kompresor se zelo redko prižge.

Hvala
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik shift pravi:
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Zanimivo
zmaga.gif

a ti hladnilnik tudi izklapljaš ko ga ne potrebuješ???
kompresor ACja deluje na zelo podoben način kot hladilnik ki ga imaš v kuhinji pa glej ga zlomka delajo 15 in več let brez težav in to 24/7

Kompresor hladilnika oz. hladilne skrinje nikakor ne deluje deluje 24/7, ampak je vezan na termostat in se vklopi po potrebi.

@Tony: Ne, ker ima kompresor nekoliko drugačno zasnovo. Ko je klima izkjučena, je moč, potrebna za vrtenje kompresorja praktično enaka ničli - kot da bi jermen gnal prazno jermenico.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.746
434
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Eno vprašanje:

Je mogoče, da ti zaradi premalo plina komresor ne zalaufa? (to se čuti na obratih, tako da točno veš, kdaj se prižge in kdaj ne).
Ker mi je lansko sezono klima delala, včasih pa tudi ne, letos pa sploh ne in tudi kompresor se zelo redko prižge.

Hvala

Seveda je. Sestavni del vsake avtomobilske klimatske naprave je senzor pritiska plina v sistemu oz. "presostat". Če je pritisk v sistemu prenizek (torej je plina premalo), presostat onemogoči delovanje klimatske naprave.
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.237
1.396
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Nategnil te je. Noben stroj nima dveh ločenih posod za plin. Plin je plin R134a, je obstojna kemijska spojina s formulo C2H2F4. Razlike med "starim" in "novim" plinom zato ni. Pri izčrpavanju plina je potrebno sistem prečistit, ker vsebuje tudi vlago (vodo) ter morebitne trde delce. To je vsa umetnost.

Imel je 2 jeklenki, in ni bil avtomatiziran stroj... kot jih imajo na servisih. Ampak ena druga naprava. Sistem je čistil približno 30min.
Ko je ven spuščal plin se je slišalo da gre v eno jeklenko. Novi plin je potegnil iz ene druge jeklenke, no jaz sem mislil da je tisto voda v resnici pa je bil plin...
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
ksz...

Ok, a ima še kdo kakšen predlog/morebitno rešitev kaj bi bilo narobe? Ali pa vsaj kakšen kvaliteten klima servis (LJ z okolico ali Prekmurje).
Ker v teh vročih dnevih se bom skuhal v avtu... Da mi pa začne klima mrzlo pihat 200m od doma pa tudi nima nobenega smisla
smirk-1.gif
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Pojdi na Ares, Renaultova delavnica na Agroservisu. Majo enega sposobnega delavca, ki dela samo AUX (klime, štrom ...). Ne vem, kako se piše, ti samo prosi za "električarja", bo že pravi prišel do tebe. Delajo samo pon-pet, ob sobotah majo samo dežurstva za PP.

Priporočam, da si takoj ob 8h tam, ker pozneje že začnejo stranke letat gor pa dol po delavnicah, majster zrihtaj mi to, zrihtaj mi ono ...
 

JustOne

Pripravnik
20. avg 2007
436
24
18
Gorenjska
Ventilatorji (eden ali več) na hladilniku se vrtijo, ko vklopiš klimo? Lahko se ti eden od ventilatorjev prepozno vklopi, namreč ko vklopiš klimo se zunanji "hladilnik" klime izredno hitro segreje, če eden od ventilatorjev ne deluje bo, predvsem na mestu, klima slabo ali pa sploh ne hladila. Med vožnjo jo hladi zrak skozi rešetke, takrat je situacija rahlo boljša.