tezave s klimo

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
hi.

klima piha hladno (7.5°C), vendar da zacne pihati hladno rabi 15min. Pred pol leta je za pihanje mrzlega zraka rabila 10min, pred tem 5min. V cem je fora, da se to dogaja?
Kompresor je ok, ker se vidi na obratih takoj ko prizgem klimo.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Plina je dosti? Zračni (mikro)filter kabine OK?

.. tole dvoje je najpogostejša napaka za slabo delovanje klime!
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Plina je baje dovolj, saj piha mrzlo. Kaj ima pa mikrofilter v zvezi z zamikom pihanja mrzlega zraka mi pa res ni jasno..
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik Infernus pravi:
Plina je baje dovolj, saj piha mrzlo. Kaj ima pa mikrofilter v zvezi z zamikom pihanja mrzlega zraka mi pa res ni jasno..

Čisto fizikalno gledano imaš "hladilnik" in imaš zrak ki gre čezenj .. če ti 15 minut ne piha mrzlo je torej:
a. napaka na "hladilniku"
b. napaka pri dotoku zraka

.. če praviš da ima zrak dovolj malo stopinj bi rekel da se lahko "hladilnik" prepočasi ohlaja (kar je lahko posledica premalo plina) oz. premalega pretoka zraka.

Si probal s kombinacijo zaprtega kroženja? (kaj bolje/slabše)

Si probal po določenem času ko klima dela jo dat na off za nekaj časa (5 min) in ptoem spet vklopit (kako je potem hitra)?
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Infernus pravi:
hi.

klima piha hladno (7.5°C), vendar da zacne pihati hladno rabi 15min. Pred pol leta je za pihanje mrzlega zraka rabila 10min, pred tem 5min. V cem je fora, da se to dogaja?
Kompresor je ok, ker se vidi na obratih takoj ko prizgem klimo.

Ali imaš avtomatsko klimo? Če da , preveri(jo) ti naj senzor notranje temperature, tipala. Lahko, da ti nagajajo in kažejo napačne podatke.
Šele potem preveri mehanske dele klime.
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
ce dam na krozenje zraka se obnasa isto. ce klimo izklopim ko piha mrzlo in nazaj prizgem zopet rabi 10-15min da zacne pihati mrzlo.
klima je avtomatska, vendar se obnasa isto kot ce jo vklopim kot rocno.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Tako na daleč bi potem rekel da te jebe nekaj v povezavi s kompresorjem (ce je plina RES dovolj) .. lahko je težava pri "sklopki" pa ti kompresor teče z manjšimo obrati. Ampak vse te težave so nekako povezane tudi s tem da bi ti potem klima slabo hladila ..

Aja a to testiraš v "min" načinu ali pri neki nastavljeni temperaturi? Če daš na "min" (kaj imaš ti ne vem) potem lahko izvzameš vse senzorje, ker bi v tem načinu morala klima delati na max. pa četudi je potem notri temperatura 0 stopinj!
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
tako naredim:

prizgem avto, temp. nastavim na denimo 21°C in kliknem tipko AUTO (avt. klima). naprej dela vse sam.. prilagodi nacin pihanja, hitrost, krozenje zraka.....

ali pa kliknem tipko MAX COOL, kar mi dela kot rocna klima na max hlajenje - ventilatorji na max in krozenje zraka.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
kompresor ne more delati z zmanjšanimi obrati, sklopka vklopi ali ne, to tudi lahko vidiš, torej dela z normalnimi obrati ali pa ne dela..
..najprej napolniti klimo,..pomoje ušlo malo plina pa ni take učinkovitosti
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
Sicer ne vem koliko se moj mehanik spozna na klime, vendar po njegovih besedah če bi plina bilo premalo ne bi pihalo (ko piha mrzlo) 7.5°C, ampak bi temperatura bila bistveno višja.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
kompresor ne more delati z zmanjšanimi obrati, sklopka vklopi ali ne, to tudi lahko vidiš, torej dela z normalnimi obrati ali pa ne dela..
..najprej napolniti klimo,..pomoje ušlo malo plina pa ni take učinkovitosti

Sklopka (je to sploh pravi izraz?) je elektromagnetna kar pomeni da prenaša samo določeno količino obratov do kompresorja - jasno lahko kaj crkne (se zatakne) in potem požene preveč ali premalo.

Plina je v klima lahko do določenega nivoja, če jo pod tem nivojem se kompresor ustavi (zazna zmanjšan pritisk) .. med optimalno količino in pa minimalno količino je še kar dolga lestvica. Načeloma kompresor takrat deluje, sam pač ker je plina manj je efekt hlajenja slabši. Odvisno je sicer od izvedbe, ampak če je plina manja ima klima manjšo hladilno moč. Vedet pa morašp da kompresor ne dela nosntop ampak pri določeni doseženi temperaturi se ustavi .. torej čisto logično je da kompresor tudi pri manj plina lahko pri določenih pogojih (nizka zunanj temp.) pride do min. temperature samo rabi dalj časa.

Sedaj za vikend bo malce bolj toplo pa pusti avto na soncu in preveri če še doseže to temperaturo (7.5). Sicer pa tudi ne stane ravno premoženje da preveriš tlak plina če še nisi ...
 

Infernus

Fizikalc
8. jun 2008
2.301
6
38
A mi lahko kdo poda info o kakšnem dobrem klima servisu v LJ ali bližnji okolici ali v Prekmurju... Težava je edino v tem, da avta ne morem pustiti na servisu za več kot kakšni dve ali tri ure.

Hvala!
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
V prekmurju so meni včasih servisirali v Toyotinem servisu Ferenčak v Lipi (med Črenšovci in Beltinci) ko so iskali zakaj ne dela klima. So mi preverili tlak, dali barvilo, našli luknjo v hladilniku in mi potem po menjavi hladilnika zastonj še enkrat napolnili. Kasneje pa tudi še par let kasneje spet enkrat polnili.
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
kompresor ne more delati z zmanjšanimi obrati, sklopka vklopi ali ne, to tudi lahko vidiš, torej dela z normalnimi obrati ali pa ne dela..
..najprej napolniti klimo,..pomoje ušlo malo plina pa ni take učinkovitosti

Sklopka (je to sploh pravi izraz?) je elektromagnetna kar pomeni da prenaša samo določeno količino obratov do kompresorja - jasno lahko kaj crkne (se zatakne) in potem požene preveč ali premalo.
















daj ne zajebavaj se
cool-1.gif


Elektromagnetna sklopka je zato ker to ni nič drugo kot jermenica ki ima tudi prosti tek kot bicikl...ko je klima izklopljena se vrti samo zunanji del, ko pa vklopiš klimo pa elektromagnet razmakne zagozdice in zunanji del jermenice potegne sabo kompletno jermenico na kompresorju, pol se on vrti vedno z enako hitrostjo kot jermenica razen če povišaš obrate pol gre seveda hitreje...
Če manjka plin klima deluje slabše , ko pa pritisk nplina pade pod določeno mejo pa zaradi varnostnega stikala ki da signal točno pri določeni meji sploh ne vklopi kompresorja...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.144
4.126
113
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
Elektromagnetna sklopka je zato ker to ni nič drugo kot jermenica ki ima tudi prosti tek kot bicikl...ko je klima izklopljena se vrti samo zunanji del, ko pa vklopiš klimo pa elektromagnet razmakne zagozdice in zunanji del jermenice potegne sabo kompletno jermenico na kompresorju, pol se on vrti vedno z enako hitrostjo kot jermenica razen če povišaš obrate pol gre seveda hitreje...
Če manjka plin klima deluje slabše , ko pa pritisk nplina pade pod določeno mejo pa zaradi varnostnega stikala ki da signal točno pri določeni meji sploh ne vklopi kompresorja...

In po tvojem potem ko ima motor 600 obratov hladi 10x slabše kot pri rdečem polju (6000 rpm), ker se kompresor vrti 10x počasneje!
rolleyes-1.gif


Mislim da je naloga elektromagnetne skopke da prenaša KONSTANTNO moč in izhodne obrate ne glede na vhodno moč oz. obrate! Torej to da klima dela vedno z isto močjo je naloga elektromagnetne sklopke ki prenaša pravilno moč in obrate do kompresorja ...

To kar si ti dal primerjavo o biciklu je pa "centrifugalna sklopka" .. jo dobiš recimo pri avtomatikih (moped) in ostalih malih motorjih (motorne žage, kose, ...).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
glej hladi vedno isto, ni pomembno koliko je obratov....pol maš pritisk olja pri 6T obratih tudi 10x večji kot pri 600?
..glej nisem samo enkrat delal na klimiin kompresorju, tako da zadevo poznam ne govorim na pamet..
kregat se mi pa ne da ,,
brez zamere..
 

forgot1

Fizikalc
7. feb 2010
1.615
88
48
Preveri loputo za dotok hladnega / toplega zraka ( ' mešalno loputo ' )
Lahko, da katera od sond v kanalih ne deluje pravilno, lahko pa, da je čisto mehanska napaka (loputa se zatika ali pa ima mehanizem zračnost)

LP
 

forgot1

Fizikalc
7. feb 2010
1.615
88
48
Ko klima hladi, preklopi na vroče, ko piha vroče, preklopi na hladno.
Nekajkrat ponovi.
Spremembe se morajo občutiti takoj, v roku 10-15 sekund.
V roku 20-30 sekund mora biti en ali drugi extrem.

Loputa je velikokrat vzrok za precej drage servise, čeprav ponavadi strošek ni velik, se mehaniki ' znajdejo '.

Navedeno dejstvo, da rabi vedno več časa, da začne hladiti, je eden od indicev, da bi lahko bila loputa.
Hladiti začne takoj, loputa pa se zatakne in ne spusti hladnega zraka v kabino. Ko odpre, hladi kot je treba.
Po tem, ko se ponovno pripre, potrebuje zopet veliko časa, da odpre.


LP