Teslo v Tesli Y

IbizaDriver

Guru
Osebje foruma
21. jul 2007
10.195
3.822
113
Kaj je bila nastavljena max hitrost?

Jaz sem vozil Model Y long range pa je bil nastavljen na 140 kmh.
Ampak povsšek je že tukaj hud.
Pa sem že vozil Megane RS in octavia RS.
140 ja. Takoj prideš do tja. Pa rekel bi, da je kar prav, da je tako, ker bi jih sicer res strgali iz ograj.

Je pa tako, če primerjam recimo z zadnjim podobno zmogljivim avtom, s katerim sem se peljal, SL63AMG, je tesla iz mesta opazno hitrejša, pa tam to 100 gotovo tudi, potem naprej, ko bencinar "zagrabi", pa bi šel verjetno naprej. Imam sicer primerjavo samo do 140, a že če gledam recimo situacijo, da pelješ za kamionom in potegneš, je bil SL bolj impresiven (nekaj gotovo doda tudi zvok). Po mestu pa.... Za normalnega človeka preveč.

Chill mode je kar uporaben ja, vsaj ne "cuka" tako avto.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
47.774
6.761
113
pri taščici
Jaz sem na rwd naredil primerjavo med normal in chilli.
Start iz "krizisca, do naslednjega odcepa
150kmh normal
140 chilli
Sem pricakoval večjo razliko.
Bi moral enkrat testirat se kao prehitevanje.
Da vidim koliko bolj risk je prehitevat v chlli.
Performace ne mores primerjat z rwd, ker ko ima rwd 100, ima performace najbrz vsaj 160 notri
 

KarEn

Majstr
27. jan 2008
2.252
328
83
toni: tegale verjetno nisi ravno dobro razumel. Če si kdaj na discovery channel-u gledal Australian Gold Diggers, tam premečejo več sto ton za nekaj gramov zlata, ampak to nima veze z onesnaževanjem (pač izpirajo). Tako da jasno, ni to izkoplješ zemljo/kamenje in je 100% vse kar na karjolo naložiš litij. Ampak zadeva nima nujno kakršnekoli zveze z onesnaževanjem (če ni sam postopek ekstrakcije tak da bi onesnaževal - odkrito rečeno ne vem kakšen je, ampak to kar si napisal zveni precej pompozno, pa mislim da ni take pene). Za foro si poguglaj koliko vode potrebujejo za proizvodnjo steklenice piva, pa ga boš nehal piti če si ekolog/vegan. :valjamse:
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.580
10.798
113
1.
Most commercial lithium extraction is from salt-flat brines through a process of evaporation and chemical recovery. Lithium is also recovered from lithium-bearing ores, such as spodumene, through a process that involves crushing, roasting and acid leaching.

onesnaženje pa je podobno kot za nafto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony in delavec44

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
toni: tegale verjetno nisi ravno dobro razumel. Če si kdaj na discovery channel-u gledal Australian Gold Diggers, tam premečejo več sto ton za nekaj gramov zlata, ampak to nima veze z onesnaževanjem (pač izpirajo). Tako da jasno, ni to izkoplješ zemljo/kamenje in je 100% vse kar na karjolo naložiš litij. Ampak zadeva nima nujno kakršnekoli zveze z onesnaževanjem (če ni sam postopek ekstrakcije tak da bi onesnaževal - odkrito rečeno ne vem kakšen je, ampak to kar si napisal zveni precej pompozno, pa mislim da ni take pene). Za foro si poguglaj koliko vode potrebujejo za proizvodnjo steklenice piva, pa ga boš nehal piti če si ekolog/vegan. :valjamse:
Prenehaj se naslajati nad lastno nevednostjo.

Onesnaženje zaradi rudarjenja litija je izjemno problematično. Za tisto kar ostane od cele pokrajine smo že pred stoletjem izumili besedo badland (mimogrede, na takih površinah se nato snema filme, ki se kao dogajajo na Luni, kdo bi vedel zakaj).
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.046
9.689
113
Dokler stane 100 km cca. 3€ pri polnjenju doma, res ne rabiš šparat pri vsakodnevnih vožnjah. V 50.000km s Teslami sem "šparal" (torej vozil po omejitvah) samo parkrat, ko sem bil na potovanju.
Še en ''Darjan''. Eko EVjaši.
Čeprav ok, ti vsaj plačuješ elektriko, Darjan je poštudiral, kako je vse free. Do menjave baterije in motorja.
 
  • Haha
Reactions: Bakki33

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Prenehaj se naslajati nad lastno nevednostjo.

Onesnaženje zaradi rudarjenja litija je izjemno problematično. Za tisto kar ostane od cele pokrajine smo že pred stoletjem izumili besedo badland (mimogrede, na takih površinah se nato snema filme, ki se kao dogajajo na Luni, kdo bi vedel zakaj).

Po nepotrebnem širiš FUD.

Praktično ves dodaten litij, ki ga je bilo treba na hitro proizvesti zaradi velikega povpraševanja v zadnjih letih je prišel iz Avstralije, v obliki spodumna. V Avstraliji delajo 6% koncentrat, to potem roma na Kitajsko kjer se pa zgodi tisti umazani roasting in acid leaching. Ampak niti približno ni tistih ton, ki jih omenjaš kontaminiranih in spremenjenih v večno puščavo. To kar delajo v Avstraliji ni neka ekološka katastrofa, tam praktično ni onesnaževanja. Prava svinjarija se dogaja na Kitajskem.

Sedaj pa k številkam:
"Roughly, 7 to 8 tonnes of min 6% spodumene concentrate equals 1 tonne of lithium carbonate or hydroxide, Australia miners told Fastmarkets."
Vir: https://www.fastmarkets.com/insight...loping-at-accelerating-pace-on-growing-demand

Za 1 kWh se potrebuje ca. 0,7 kg litijeva karbonata (LCE).

Torej za 50 kWh baterijo v avtu je potrebnih celih 280 kg 6% spodumene concentrate.

Sedaj pa čakam tebe da predložiš svoje štivlke in vire ki stojio za temi številkami. Ne vem, nikogar pa ne moti da en ICE avto v življenjski dobi skuri 10 ton nafte v luft.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Faktor 100 sem pobral med sedenjem na WCju.

Ven bom privlekel genialno frazo iz tem o cepljenju: tj. "veliko se govori". Pa gremo: veliko se govori o umazanem rudarjenju litija v državah tretjega sveta, npr. v Čilu.

Jasno je, da bo v eni najbogatejših držav na svetu (kot je Avstralija) to bolje regulirano, in tam je bil manj umazan način rudarjenja slučajno cenovno sprejemljiv.

Sedaj pa gremo na tvoj poskus whitewashinga: ne, 10 ton nafte v luft ni nekaj, kar ne moti nikogar. Važno pa je opozoriti, da klinčeve litijeve baterije niso rožice. A sploh zmoremo razumeti, kaj smo naredili - sprejeli smo zakonodajo, ki je nove ICE avte čez 12 let prepovedala. Alternativa z BEV se zdi oh in sploh boljša, ampak, a smo sploh razmislili, kaj vse bo potegnila za sabo? Ta svet ni samo moje dvorišče za bajto, je cel svet. (Mimogrede, to je tudi argument EU za prepoved ICE - ja, na globalni ravni ne bomo nič kaj dosti spremenili, ampak bomo pa za zgled! Pa bomo res?)
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.749
829
113
Ja, se strinjam niso rožice, ampak prosim fakte na mizo, ne mi pa opletat z nekimi tonami rude za eno baterijo, ki je kontaminirana z ne vem čim, to pač ne drži.
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.302
1.547
113
Če litij ne bi bil problem, ne bi vlagali v razvoj natrijevih baterij. Onesnaženje ob strani, če bo enkrat zmanjkalo nafte, bo tudi litija.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
Ja, se strinjam niso rožice, ampak prosim fakte na mizo, ne mi pa opletat z nekimi tonami rude za eno baterijo, ki je kontaminirana z ne vem čim, to pač ne drži.
Tukaj je podana ocena, da je treba predelati najmanj 12 ton rude za eno teslino baterijo:

"The hard-rock mine that supplies some of the lithium Tesla uses said its ore naturally contains up to about 2.1% lithium (...)"
in
"The only way a truck hauling 500,000 pounds of earth would contain minerals for just a single car battery is if the ore’s lithium content was 0.1%. The ores from the hard-rock mine Tesla uses contain up to 2.1% lithium."

 

sajkek

Guru
16. mar 2008
35.580
10.798
113
sej pozabljamo. to ni samo litij. to je baterija. prazna. potem se vedno ostaja pridobivanje elektrike za to baterijo.

smeh je , sploh ko greš 1000km juzno od nas.
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.868
753
113
www.jernej.org
Ah ja... spet te debate, kaj je bolj eko. Kako stvari izgledajo, je odvisno le in samo od tega, kdo je plačal raziskavo. Popolnoma transparentne raziskave, ki bi vzela vse v zakup pa ne boš našel.

Smešno mi je tudi, kako se pri EV-jih v eko bilanco računa vse, kar je možno (od proizvodnje baterije, proizvodnje elektrike, itd). Pri ICE-jih se pa gleda samo na porabo goriva v avtu.

Evo... ena kontra na komentar zgoraj, koliko elektrike se porabi za "prazno baterijo"...

Koliko elektrike se porabi za proizvodnjo goriva... exxon mobile je objavil, da za proizvodnjo 6 litrov dizla porabijo 42kWh energije. Torej bi se lahko povprečen električen avto peljal 200km z energijo, ki je potrebna, da se proizvede dovolj goriva, s katerim se bo povprečen ICE potem peljal 100km. Pa se proizvodnja elektrike šteje v eko bilanco EV-jev, ne pa v eko bilanci ICE-jev.

Mene osebno boli k, kaj je bolj eko in kaj ne. Jaz vozim EV, ker je vožnja bolj udobna, ker mi je bolj praktično polniti doma in v službi kot pa tankati med potjo. In ker mi je všeč misel, da lahko energijo za vožnjo proizvedemo sami... nafte pa sami ne moremo črpat.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
"Popolnoma transparentne raziskave, ki bi vzela vse v zakup pa ne boš našel."

Drži. Sprijazniti se bo treba, da nam propagirajo (tudi spravljajo v zakonodajo) tisto, za kar nekdo pri koritu percipira, da mu bo prineslo (ogromne) koristi.

Okolje? Ne me basat.

Žep povprečnega človeka? Haha.
 
  • Všeč mi je
Reactions: mosseero in krko

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
"exxon mobile je objavil, da za proizvodnjo 6 litrov dizla porabijo 42kWh energije."

Pa še pripeljati ga je treba, najprej s tankerji in nato s cisterno do pumpe... :zavijazocmi: (S tega vidika je miniranje plinovodov še bolj idiotsko.)

"In ker mi je všeč misel, da lahko energijo za vožnjo proizvedemo sami..."

Se strinjam. Tole je pravzaprav en čuden life-hack. Človek bi pričakoval, da bodo SE obdavčili do amena, pa jih skoraj mečejo za tabo...
 

delavec44

Guru
17. dec 2012
2.302
1.547
113
"exxon mobile je objavil, da za proizvodnjo 6 litrov dizla porabijo 42kWh energije."

Pa še pripeljati ga je treba, najprej s tankerji in nato s cisterno do pumpe... :zavijazocmi: (S tega vidika je miniranje plinovodov še bolj idiotsko.)

"In ker mi je všeč misel, da lahko energijo za vožnjo proizvedemo sami..."

Se strinjam. Tole je pravzaprav en čuden life-hack. Človek bi pričakoval, da bodo SE obdavčili do amena, pa jih skoraj mečejo za tabo...

42kWh energije ja, ne elektrike. In če bi prebral članek je tu notri tudi transport. Od odkritja, črpanja, transporta, rafinerije, človeške sile do konca.

In če hočete pošteno primerjavo, potem pri elektriki upoštevajte tudi energijo za vzpostavitev in vzdrževanje omrežja. Ali je tu transport pa zastonj? Pa še energijo za gradnjo elektrarn.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.676
1.487
113
"In če hočete pošteno primerjavo, potem pri elektriki upoštevajte tudi energijo za vzpostavitev in vzdrževanje omrežja."

V cajtengih je bil objavljen podatek Elektra Lj, da so lani morali zavrniti vloge za priklop 500 malih sončnih elektrarn (običajna cena izgradnje 10-15k EUR) na javno el. omrežje.

Izračunali so tudi, da bi jih strošek nadgradnje omrežja, s katerim bi lahko vseh 500 priklopili stal: 500 * 185.000 EUR = 92 mio EUR.

Verjetno se izkaže, da stroška nadgranje omrežja s proizvedeno el. SE ne pokrijejo v vsej življ. dobi...
 

Podobne teme

I
Odgovori
4
Ogledi
5.467