Tesla MODEL 3

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.404
113
Moderni EVji imajo že tako velike baterije, dnevno pa večina dela relativno malo kilometrov, da brez problema alociraš recimo 10% kapacitete baterije na trejdanje z elektro sistemom, pa nisi nič prikrajšan. Pri moji Koni EV to znese več kot 6 kWh.
Obenem taki mali cikli tudi ne prinašajo večje obrabe baterije. Ker jih baterija zdrži nekaj 10 tisoč.

6 kWh na avto sicer ne zveni veliko, vendar to pomnoženo z velikim številom avtomobilov, pridemo do velikanskega distribuiranega zalogovnika energije.
Sedaj se morajo samo še štromarji zbuditi iz tehnološke in mentalne kome ter začeti razmišljati o varijantah, ki jim jih tehnologija ponuja.
 

Najbolji

Guru
20. feb 2008
4.103
858
113
6 kw je ogromno glede na cas (ponoci) in pricakovano st. Koncno se bo zacelo delati pametno, pred tem se stromarji uredijo omrezje. Odlocno ZA!
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.495
9.200
113
6 kw je ogromno glede na cas (ponoci) in pricakovano st. Koncno se bo zacelo delati pametno, pred tem se stromarji uredijo omrezje. Odlocno ZA!
:valjamse:
Tak nedolžen stavek, zadaj pa verjetno MIA naložbe.
To je isto, kot da bi jaz rekel, da ni panike, kupim vikend pod Triglavom 20km od zadnje razrite ceste. In bo top, samo še občina potegne cesto, vodovod in elektriko do te lokacije in bo zmaga.
 
  • Haha
Reactions: Gonzo

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
Nisem iz stroke, ne bom se delal pametnega... Ampak nekako se mi zdi, da se dela velik problem iz zastarelega omrezja? Mogoče je res zastarelo.. In kje je problem?
Gradijo se avtoceste, letalisca, cela mesta iz nic... In 50 let nazaj ko so vecino delali na roke je slo, zdaj pa kaj?
Verjetno ni volje kot pa kaj drugega..raje evre v zep kot pa v investicije.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
Finance? Dajte ga lomit.. Pufamo se za vse mozne bedarije in kraje.. A posodobit elektro omrezja in postavit 10 novih daljnovodov pa ne bi slo?
Ziher je to ceneje kot tes6 ki ga bomo ocitno po 10 letih obratovanja zaprli ahaha...
 

Gavran

direktor!
22. jul 2007
9.015
4.933
113
Nuku`Alofa
Pri daljnovodih je največji problem umeščanje v prostor - nihče ga noče blizu svoje hiše ali čez njegovo parcelo.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.329
9.710
113
kod Džej-Zija
Finance? Dajte ga lomit.. Pufamo se za vse mozne bedarije in kraje.. A posodobit elektro omrezja in postavit 10 novih daljnovodov pa ne bi slo?
Ziher je to ceneje kot tes6 ki ga bomo ocitno po 10 letih obratovanja zaprli ahaha...
Če se prav spomnim, je cifra, potrebna za posodobitev omrežja, ki bi zmoglo prehod vseh vozil na elektriko pri nas, nekje 20 mrd evrov. Tako da bo težko to ceneje kot Teš6 z vsemi podkupninami vred.
 

jonny77

Guru
16. sep 2007
10.728
2.340
113
Pomurje
Pri nas na vasi je elektro omrežje takšno kakšnega je naredil TITO.
Enih kablov nizkonapetosnega omrežja niso spravili v zemljo, pa se je xy cest, pločnikov itd. obnovilo.
Vedno ko malo zaropota smo brez štroma.
Trafoti samo zunaj pošminkani, notri stanje izpred 50 let.

Zadnjih 30 let spijo in se mastijo.
 

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.049
1.457
113
39
A to ze tudi vkljucuje vse podkupnine? :)

Vsa vozila EV.. To bo kdaj, cez 50 let?

30 ali 50% bo ze zelo dobro ce bo cez.. 15, mogoče 20 let?
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Če se prav spomnim, je cifra, potrebna za posodobitev omrežja, ki bi zmoglo prehod vseh vozil na elektriko pri nas, nekje 20 mrd evrov. Tako da bo težko to ceneje kot Teš6 z vsemi podkupninami vred.

In ti to veš, ker si slišal v gostilni ali kako? Res ne vem kakšno željo imate nekateri biti pametni kar tako malo na pamet?


Konice na omrežju so tipično zvečer, ponoči ima pa omrežje viškov kolikor hočeš in brez problema vsak napolne svoj EV za tistih 40 km, ki jih bo opravil naslednji dan. Hitre polnilnice pa bodo na lokacija kjer bo omrežje omogočalo večjo moč, tam kjer te moči ne bo na razpolago tudi hitre polnilce ne bo, saj EV ima kolesa in se vsaj na vsakih 20 km dobi neka primerna lokacija z zadovoljivim omrežjem. Na koncu so tu še baterije, ki postajajo izredno poceni in bo ceneje postavit baterije kot pa nov transformator, da ne rečem daljnovod.
 
  • Všeč mi je
Reactions: afroC in Ginginova
I

Izbrisan uporabnik 474

In ti to veš, ker si slišal v gostilni ali kako? Res ne vem kakšno željo imate nekateri biti pametni kar tako malo na pamet?


Konice na omrežju so tipično zvečer, ponoči ima pa omrežje viškov kolikor hočeš in brez problema vsak napolne svoj EV za tistih 40 km, ki jih bo opravil naslednji dan. Hitre polnilnice pa bodo na lokacija kjer bo omrežje omogočalo večjo moč, tam kjer te moči ne bo na razpolago tudi hitre polnilce ne bo, saj EV ima kolesa in se vsaj na vsakih 20 km dobi neka primerna lokacija z zadovoljivim omrežjem. Na koncu so tu še baterije, ki postajajo izredno poceni in bo ceneje postavit baterije kot pa nov transformator, da ne rečem daljnovod.

Težko bi napisal več neumnosti iz svojega balončka...
 
  • Haha
Reactions: Gonzo

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Samo dva podatka štejeta:
- porabljena energija čez cel dan
- konična moč omrežja

Sedaj mi pa odgovori samo eno stvar, če pomnožim konično moč omrežja s 24h, za koliko bom presegel porabljeno energijo v enem dnevu? 0x? 2x? 5x?

Cheap hranilniki vključno z EV z V2G bodo poskrbeli za špice in prav nobene blazne (kot bi bila že sicer potrebna) nadgradnje omrežja ne bo potrebne.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Samo dva podatka štejeta:
- porabljena energija čez cel dan
- konična moč omrežja

To je enako, kot bi rekel, da je končna hitrost avtomobila odvisna od števila izpušnih cevi in števila marjetic ob cesti... Ni čudno, da pol EV obsedenci spravijo na dan takšne neumnosti (z kupom ostalih)
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Ok, ali če imamo 400 kVA transformtor, ali ta ni sposoben furat 400 kVA? Priznam da se ne spoznam, se transforamtor pregreje, če dela na max?

V naselju 200 hiš in 2x400 kVA transformatorja. Torej ima vsaka hiša v trenutku na voljo 4 kW, če to goni vsak 24h je kapacitete za 96 kWh na hišo na dan. Za bolj plastično predstavo to je 350 € na mesec za elektriko.

Zakaj je tako? Zato ker imamo špice v porabi (tipično zvečer) drugič pa skoraj nič porabe (ponoči). Če v to enačbo daš baterijske hranilnike kot buffer, si rešil praktično ves problem omrežja in transformatorjev. Cena baterijskih hranilnikov pada pod 100 €/kWh, do the math.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Ok, ali če imamo 400 kVA transformtor, ali ta ni sposoben furat 400 kVA?
na kratko, ne. Vsaj ne na dolgi rok in neikakor ne za življensko obdobje.

Priznam da se ne spoznam, se transforamtor pregreje, če dela na max?
Ti se nasplošno ne spoznaš na elektriko, teorijo poznaš iz EV črev. Na kratko, ja, se bo pregrel.

V naselju 200 hiš in 2x400 kVA transformatorja. Torej ima vsaka hiša v trenutku na voljo 4 kW, če to goni vsak 24h je kapacitete za 96 kWh na hišo na dan. Za bolj plastično predstavo to je 350 € na mesec za elektriko.
To je v tvojem mehurčku. V realnosti pa bo teh 2x400kVA bolj blizu 2x350kVA, z omrežjem ki zmore danes samo še 2x300kVA in z odjemniki, od katerih jih ima 75 3x10A, 75 jih ima 3x16A in 50 jih ima 3x25A. 120 od teh jih ima še toplotne črpalke... In pozimi, ko zalaufajo TČ, na skorajda dnevni ravni odbija (vsaj) po eno fazo.

Zakaj je tako? Zato ker imamo špice v porabi (tipično zvečer) drugič pa skoraj nič porabe (ponoči). Če v to enačbo daš baterijske hranilnike kot buffer, si rešil praktično ves problem omrežja in transformatorjev. Cena baterijskih hranilnikov pada pod 100 €/kWh, do the math.

Jap, baterijski hranilniki iz odsluženih baterij in V2G je rešitev vseh energetskih problemov. Daj še SmartGrid zraven, ko smo že tukaj. Ti res živiš v nekem mehurčku. Da nepoznavanja energetske situacije niti ne omenjam.