Tempomat in zaviranje

dem

Fizikalc
4. avg 2011
1.939
14
38
Meni nova sedmica ne zavira. Pa tudi pri tistih ki zavira, dvomim da zavre tako nahitro da bi bilo lahko nevarno. Kaj pa če bi ga po nesreči iz 150 na 50 naštimal? Se ubiješ in to je to?
 
Nazadnje urejeno:

THEDuke

Fizikalc
4. maj 2014
1.215
12
38
Dark Chest of Wonders
Pri megnau ne zavira, ce ga hoces vklopit mors stisnat vsaj 2 - 3 gumbe


Eidt: ubistvu zavira ce pr 150 nastavis 120 zacne premzat ampak zato je potrebnih vsaj 10klikov po vklopu
 
Nazadnje urejeno:

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.213
1.384
113
ksz tudi vectra 2004 sama zavira s tempomatom.

Je kakšna možnost to nahitro izključiti ?
Ker namesto bi pustila tistih 5kmh več po klancu navzdol začne bremzat na nastavljeno hitrost.
 

rocky9

Fizikalc
3. feb 2009
2.837
9
38
Citat:
Uporabnik SavageSam pravi:
Citat:
Uporabnik mr_ pravi:
Iz kolegove nesrece se je razvila debata ali navaden tempomat zavira. Nekdo je imel nesreco, kjer se je zenska zgovarjala, da je ponesreci vkljucila tempomat in je ta zavrl. Sem trdil, da je nemogoce, da bi navaden, torej brez radarja in,ali kamer ter ostalih senzorjev zaviral, npr iz 150 km/h na 120km/h. Razen kolikor pac zavira motor in upor. Kasnejekolega pravi, da je poskusil in da je pojemek vecji, kot ce bi le spustil gas. A4, l'11. Kar imam izkusenj z VAG vozi, nikoli zasledil kaj takega. Je to mozno?

Tudi jaz potrjujem navedbe tvojega kolega - isto A4 letnik 2011; ob zmanjšanju hitrosti na tempomatu iz npr. 130 na 100, začutiš konkreten pojemek. Bolj kot če samo spustiš gas.

Ja, ampak si moral TI nastaviti na 100 iz 130, ali pa si imel nastavljeno na 100, pa si dal po gasu in prišel do 130, pa je potem tempomat sam zmanjšal na to hitrost...da bi pa avto kar sam od sebe z navadnim tempomatom zaviral, pa močno dvomim.
Vem da na Mazdi 6, ko nastaviš na neko hitrost tempomat, pa greš potem čez in potem spustiš gas se hitrost vrne na tisto prej nastavljeno hitrost, vendar ne zavira kot noro, ampak gre lepo počasi do tiste hitrosti (ročni menjalnik).
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.858
392
83
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Podvprašanje: od kdaj mora tiste spredaj pojasnjevat zakaj je zaviral? Lahko bi tudi zaradi muce, tisti zadaj mora pazit, kolkerkoli se nam to včasih zdi čudno.

Baba pač ne zna držat goflje zaprte..
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.265
1.894
113
Verjetno bo pomagalo, če napišeš o katerem avtomobilu se gre 'ženski del' zgodbe).

Tudi če tempomat zavira kot tak definitivno ne bo zaviral ob vključitvi, ker se ti najprej pojavi hitrost, ki jo imaš trenutno na števcu.

(in sumim da ako že zavira, da se potem tudi vklopijo bremzne luči...torej zadaj je bil problem varnostne razdalje...kaj epa ženska počela je pa druga zgoda vsekakor je na dlani, da sama ne ve tega).
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.497
762
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:

Tudi če tempomat zavira kot tak definitivno ne bo zaviral ob vključitvi, ker se ti najprej pojavi hitrost, ki jo imaš trenutno na števcu.

Tole je ocitno spet odvisno od avta... Pri Mazdi je recimo tako, da ce je tempomat izkljucen (ce ga recimo prvic aktiviras odkar je bil motor zagnan) ni nastavljena nobena hitrost in se s pritiskom na gumb "SET +/-" nastavi na trenutno hitrost... Ce pa je bil med voznjo ze aktiven in se je deaktiviral (recimo s pritiskom na zavoro ali sklopko ali pa rocno preko gumba "CANCEL") pa se s ponovno aktivacijo (gumb "RES") samo vklopi, hitrost pa je ze od prej definirana in pac ce je trenutna hitrst nizja, zacne pocasi pospesevati, ce pa je trnutna hitrost visja pa zavira z motorjem ... Edino ce pritisnem recimo na tipko za povisanje ali znizanje nastavljene hitrosti ("SET +/-" ), se nastavi na trenutno hitrost voznje... Zavira pa ne, ce gre za navaden tempomat brez radarja.

b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_OM.pdf_%28SECURED%29-20150907-074425.png


b2225_Mazda6_8EJ9-EE-14D-R-SI_Edition1_OM.pdf_%28SECURED%29-20150907-074752.png
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
33.760
15.813
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
BMW je imel možnost tempomata pri večjih motorjih, ki je tudi zaviral in tako držal nastavljeno hitrost (npr. po klancu dol), če se prav spomnim.

Pri mojem je tako ja. Na momente prav blesav filing, ko začne to izvajat
grin1.gif
Zaradi pojemka mislim. Drugače pa če se vozim recimo 150 in imam tempomat nastavljen na 130 in ga vklopim mi samo spusti gas in grem lepo počasi proti 130, ne zavira sunkovito. Po klancu navzdol pa zaradi vzdrževanja hitrosti pav zoprno cuka. Aja gre pa za BMW3 2004 letnik.
 
Nazadnje urejeno:

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Zavira motor zaradi vztrajnosti in prenosov (menjalnik, trenje). Torej če boš nastavil tempomat na 130 po višnjegorskem klancu v dolino bo načeloma obdržal to hitrost. Če boš prestavil tempomat iz 150 na 130 na isti razdalji pa se bo hitrost zmanjševala postopno (zakaj je napisano). Sistem ne posega aktivno v zaviranje preko zavornega sistema.
Razlaga, zakaj ni možno da je avto v trenutku zavrl iz 150 na 120 ob vklopu navadnega tempomata.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Desni gumb na volanu... 0 ti začasno izklopi tempomat, R ga aktivira na zadnjo nastavljeno (shranjeno vrednost). ČE vklapljaš tempomat z levim gumbom (+) pa seveda nastaviš tempomat na trenutno hitrost...
wink-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Boš hudo čutil...
Bom se popravil... če je tempomat z funkcijo zaviranja potem res zavira, samo IMHO dvomim da sunkovito...
Na svojemu vem, da če dodam plin (pa ne kick-down, ker le-ta izklopi tempomat) avto pospeši, ko spustim stopalko tempomat prevzame kontrolo in poizkuša zavreti na nastavljeno hitrost (z odvzemom goriva oz. s kontrolo lopute).
 

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Primer novega minija: če iz 90 zmanjšaš na 50 (4 konkretni kliki gumba "-" = zmanjšanje hitrosti za 40 km/h), zabremza konkretno, kot da bi odločno pohodil zavoro, lahko bi rekel da že na meji sunkovitega.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Verjetno bo pomagalo, če napišeš o katerem avtomobilu se gre 'ženski del' zgodbe).

Tudi če tempomat zavira kot tak definitivno ne bo zaviral ob vključitvi, ker se ti najprej pojavi hitrost, ki jo imaš trenutno na števcu.

To ne drži. Če je vklopljen, a v standby, ob pritisku na Resume pač poskuša doseči hitrost, ki je bila nastavljena. Le če je bil čisto izklopljen, se to ne zgodi (takrat gumb za resume ali dela kot Set ali sloh ne dela). Ampak pri veliko avtih (VAG included) se da imeti tempomat stalno vključen, ko avto vžgeš, je pač v standby.
Debata je v vsakem primeru irelevantna, zaviranje nikoli ni tako močno, da bi lahko bilo vzrok za nalet, če zadaj vozeči vozi normalno.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Zavira motor zaradi vztrajnosti in prenosov (menjalnik, trenje). Torej če boš nastavil tempomat na 130 po višnjegorskem klancu v dolino bo načeloma obdržal to hitrost. Če boš prestavil tempomat iz 150 na 130 na isti razdalji pa se bo hitrost zmanjševala postopno (zakaj je napisano). Sistem ne posega aktivno v zaviranje preko zavornega sistema.
Razlaga, zakaj ni možno da je avto v trenutku zavrl iz 150 na 120 ob vklopu navadnega tempomata.

Tudi z "ročno" uporabo zavor ne boš v tretnutku zavrl s 150 na 120.
In navadni tempomat (če z "navadni" misliš "nerardarski") ima lahko zavorno funkcijo in lahko zavira tudi z zavorami.

EDIT: vodim, da si to že napisal v naslednjem postu.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.187
1.197
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik afroC pravi:
Primer novega minija: če iz 90 zmanjšaš na 50 (4 konkretni kliki gumba "-" = zmanjšanje hitrosti za 40 km/h), zabremza konkretno, kot da bi odločno pohodil zavoro, lahko bi rekel da že na meji sunkovitega.

Zmanjša čisto umirjeno, na oko bi rekel, da ne več kot 1/3 razpoložjive zavorne sile (recimo temu 0,3G) ...
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.673
1.487
113
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Podvprašanje: od kdaj mora tiste spredaj pojasnjevat zakaj je zaviral? Lahko bi tudi zaradi muce, tisti zadaj mora pazit, kolkerkoli se nam to včasih zdi čudno.

Absolutno drži, kriv je tisti, ki je vozil zadaj. Vseeno je, kaj je počel avto pred njim.
 

plexix

Fizikalc
10. sep 2007
907
153
43
Seveda, tukaj je vprašanje varnostne razdalje, kateri je zadaj vozeči potem takem ni imel zadostne.

Lp,
 
19. jul 2007
2.838
1.563
113
Citat:
Uporabnik tony pravi:
Citat:
Uporabnik McGiver pravi:
Podvprašanje: od kdaj mora tiste spredaj pojasnjevat zakaj je zaviral? Lahko bi tudi zaradi muce, tisti zadaj mora pazit, kolkerkoli se nam to včasih zdi čudno.

Absolutno drži, kriv je tisti, ki je vozil zadaj. Vseeno je, kaj je počel avto pred njim.

Zakon pravi drugače.

Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP)

45. člen
(hitrost vožnje)


(3) Prepovedano je sunkovito speljevanje, zaviranje ali ustavljanje, razen v nevarnosti. Voznik dvoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po dveh kolesih. Voznik enoslednega vozila mora voziti tako, da ne zmanjšuje stabilnosti vozila, zlasti ne sme izpuščati krmila ali se voziti po enem kolesu.