Varnost v cestnem prometu je vsekakor zelo pomembna tema, sploh za motoriste, ki nas na cesti držita le dve kolesi...
Predlagam, da se v ta topic vpisujejo nasveti za varno vožnjo in morebitne slabe izkušnje, ki ste jih doživeli in kar je najpomembneje preživeli!
Nekaj mojih načel:
1. Spoštuj omejitev hitrosti v naselju in to brezpogojno, ne pozabi, da je poleg neprevidnih otrok, starejšin in tudi mlajših ljudi na cesti tudi kak pes, maček, putka (najboljša je seveda v fritezi, pod kolesi pa niti ne...). Pes, ki prleti zza vogala pod motor je lahko razlog, da boste kropljeni....
Pri 40 km/h oz. 50 km/h imamo večjo možnost preživetja ali pa celo izpeljati situacijo tako, da bomo zvečer doma ob pivu (lahko tudi malinovcu) pripovedovali kako nesramen je sosedov maček...., da je lovil kosa čez cesto....
2. Na cestah izven naselja tudi ni priporočljivo preveč prekoračiti omejitve hitrosti, posebno pozornost je potrebno nameniti prehitevanju. Meni se zdi nevarno prehitevati več kot dve vozili skupaj, kadar se spraviš prehitevat, se prepričaj, da v območju prehitevanja ni možnosti zavijanja levo (stranske ulice) in seveda desno....z desne stranske ulice lahko kdo zapelje na nasprotni pas in incident je tukaj...Sploh pa se je potrebno vprašat ali je res nujno prehiteti vse pred sabo, če vozijo lepo po omejitvah? Moje mnenje je, da ne.... Torej, spet je zelo pomembna potrpežljivost, naj se vam nikomor ne mudi, vozimo se itak iz užitka in ne zaradi nuje...(večina nas).
3. Izkoriščanja potenicala motorja....dejstvo je, da vsi vozimo motorje, ki so za normano cestno uporabo precej premočni....in ta moč nas vsak trenutek vabi, da jo izkoristimo....jah, smo pač samo ljudje s svojimi slabostmi in temu vabilu se težko upremo. Kar predstavljajte si, da vas v postelji pričakuje res izjemna deklina....z vsemi dodatki...jah, težka bo ne? Marsikdo bo skočil brez premišljanja....
No, z motorjem naj bo malo drugače....velikokrat se je zavoljo lastnega preživetja in seveda zaradi našin najdražjih potrebno zadržati in sprostiti konjiče malo kasneje....
Jaz recimo prakticiram takole, s cestnine, če je prazno ga navijem do konca (prve tri prestave), potem pa lepo v šesto in normalno naprej. Štarti iz semaforjev so tudi zelo privlačni, če se odločiš za hiter štart, naj bo nasprotni pas bolj ali manj prazen....(da ne bo kdo z napsrotne smeri prehiteval kolone...) in seved tvoj pas. Hitro potegni, srece naj utripa...in najbolj bistveno je, da ne držiš visoke hitrosti v nedogled, par sekund, nato pa spet nazaj v okvire CPP. To prakticiraj samo na odsekih kjer ni dovozov stranskih cest...kak traktor s prikolico in kak stardec zna tvoji družini zelo zagreniti življenje, res pa je, da bi bilo tvoje ime vsaj enkrat omenjeno v časopisu....
4. Motor vedno spoštuj in ga nikoli ne podcenjuj. Vedno te lahko preseneti z reakcijo katere do tedaj še nisi doživel....Vozi tako, da se počutiš varno in ne sledi hitrejšim izkušenejšim kolegom....naj te raje čakajo pet minut ali celo pol ure, bolje čakanje kot sprevod...
5. Bistveno je pa seveda predvidevanje, vedno in povsod, tudi kjer je prednost pričakuja, da lahko kdo tega ne upošteva. Vozi zelo defenzivno, ne zapletaj se v spore z avtomobilisti ali kamionarji....te lahko hitro kdo zbije vstran....
6. Vožnja v skupinah pa vsaj meni ni najbolj prijetna....preveč dela z okolico in posledica je nezbranost....
7. Ne padaj na razne provokacije....marsikateri motorist te bo prehitel kot za šalo....mene osebno je na Planinskih ridah prehitel celo skuter.....pa jebat ga...nisem ga lovil, sem pa resno razmišljal, da bi počakal na temo in se do teme skril v grmovje...
8. Pred vožnjo preveri vremensko napoved....kak dež lahko zelo oteži vožnjo.....
9. Tehnično brezhiben motor!
10. Alkohol naj ne bo spremljevalec, po furi seveda paše sedem perčkov, med furo pa naj teče le voda in bencin....
Evo, to je samo moje mišljenje...ne me napadat, še vi dodajte kaj, kar nam bo vsem morda nekoč pomagalo....
Predlagam, da se v ta topic vpisujejo nasveti za varno vožnjo in morebitne slabe izkušnje, ki ste jih doživeli in kar je najpomembneje preživeli!
Nekaj mojih načel:
1. Spoštuj omejitev hitrosti v naselju in to brezpogojno, ne pozabi, da je poleg neprevidnih otrok, starejšin in tudi mlajših ljudi na cesti tudi kak pes, maček, putka (najboljša je seveda v fritezi, pod kolesi pa niti ne...). Pes, ki prleti zza vogala pod motor je lahko razlog, da boste kropljeni....
Pri 40 km/h oz. 50 km/h imamo večjo možnost preživetja ali pa celo izpeljati situacijo tako, da bomo zvečer doma ob pivu (lahko tudi malinovcu) pripovedovali kako nesramen je sosedov maček...., da je lovil kosa čez cesto....
2. Na cestah izven naselja tudi ni priporočljivo preveč prekoračiti omejitve hitrosti, posebno pozornost je potrebno nameniti prehitevanju. Meni se zdi nevarno prehitevati več kot dve vozili skupaj, kadar se spraviš prehitevat, se prepričaj, da v območju prehitevanja ni možnosti zavijanja levo (stranske ulice) in seveda desno....z desne stranske ulice lahko kdo zapelje na nasprotni pas in incident je tukaj...Sploh pa se je potrebno vprašat ali je res nujno prehiteti vse pred sabo, če vozijo lepo po omejitvah? Moje mnenje je, da ne.... Torej, spet je zelo pomembna potrpežljivost, naj se vam nikomor ne mudi, vozimo se itak iz užitka in ne zaradi nuje...(večina nas).
3. Izkoriščanja potenicala motorja....dejstvo je, da vsi vozimo motorje, ki so za normano cestno uporabo precej premočni....in ta moč nas vsak trenutek vabi, da jo izkoristimo....jah, smo pač samo ljudje s svojimi slabostmi in temu vabilu se težko upremo. Kar predstavljajte si, da vas v postelji pričakuje res izjemna deklina....z vsemi dodatki...jah, težka bo ne? Marsikdo bo skočil brez premišljanja....
No, z motorjem naj bo malo drugače....velikokrat se je zavoljo lastnega preživetja in seveda zaradi našin najdražjih potrebno zadržati in sprostiti konjiče malo kasneje....
Jaz recimo prakticiram takole, s cestnine, če je prazno ga navijem do konca (prve tri prestave), potem pa lepo v šesto in normalno naprej. Štarti iz semaforjev so tudi zelo privlačni, če se odločiš za hiter štart, naj bo nasprotni pas bolj ali manj prazen....(da ne bo kdo z napsrotne smeri prehiteval kolone...) in seved tvoj pas. Hitro potegni, srece naj utripa...in najbolj bistveno je, da ne držiš visoke hitrosti v nedogled, par sekund, nato pa spet nazaj v okvire CPP. To prakticiraj samo na odsekih kjer ni dovozov stranskih cest...kak traktor s prikolico in kak stardec zna tvoji družini zelo zagreniti življenje, res pa je, da bi bilo tvoje ime vsaj enkrat omenjeno v časopisu....
4. Motor vedno spoštuj in ga nikoli ne podcenjuj. Vedno te lahko preseneti z reakcijo katere do tedaj še nisi doživel....Vozi tako, da se počutiš varno in ne sledi hitrejšim izkušenejšim kolegom....naj te raje čakajo pet minut ali celo pol ure, bolje čakanje kot sprevod...
5. Bistveno je pa seveda predvidevanje, vedno in povsod, tudi kjer je prednost pričakuja, da lahko kdo tega ne upošteva. Vozi zelo defenzivno, ne zapletaj se v spore z avtomobilisti ali kamionarji....te lahko hitro kdo zbije vstran....
6. Vožnja v skupinah pa vsaj meni ni najbolj prijetna....preveč dela z okolico in posledica je nezbranost....
7. Ne padaj na razne provokacije....marsikateri motorist te bo prehitel kot za šalo....mene osebno je na Planinskih ridah prehitel celo skuter.....pa jebat ga...nisem ga lovil, sem pa resno razmišljal, da bi počakal na temo in se do teme skril v grmovje...
8. Pred vožnjo preveri vremensko napoved....kak dež lahko zelo oteži vožnjo.....
9. Tehnično brezhiben motor!
10. Alkohol naj ne bo spremljevalec, po furi seveda paše sedem perčkov, med furo pa naj teče le voda in bencin....
Evo, to je samo moje mišljenje...ne me napadat, še vi dodajte kaj, kar nam bo vsem morda nekoč pomagalo....