Telemach / internet

WeWatchingYou

Majstr
22. jul 2007
11.085
445
83
121
Malo bolj spremljam omrežje zadnje dneve in sem opazil da v nočnem času deluje vse normalno.
No v bistvu je to kar pričakovano, čez dan so zadeve pač preobremenjene.
 

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
6.910
268
83
v leru
navi-guru.blogspot.com
Pri meni se je problem znova pojavil. Jutri jih pokličem pa naj rešujejo kakor vedo in znajo. Plačujem optiko, pa ne morem normalno interenta uporabljat. Niti za službo ne morem normalno delat, ker so videokonference motene in me meče ven, se povezuje...skratka nenormalno.
 

Spajky

Guru
7. jun 2017
2.745
665
113
Obala
... nisi razumel, naši ISP-i bodo prevalili većje stroške (pasovne širine, data stream, oprema) na stranke ... podobno kot PoopTV ... ne še takoj sicer; vse pride z zamikom ...
 

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
je Telemach v zadnjem tednu kaj spreminjal na internetu ?
Imam kameri Imou Ranger 2, priklopljeni od oktobra 2020. Na internet sta povezani preko Wifi Telemach modem, trenutno "77.38.25.64". V zadnjem tednu, če se povežem na kameri preko ustrezne aplikacije, prihaja do toliko prekinitev "network problem - check internet", da je zadeva praktično neuporabna.

Nekaj testov je pokazalo sledeče:
- če se z mobijem povežem na "77.38.25.64" ali "77.38.104.95" , je toliko prekinitev "network problem - check internet", da je zadeva praktično neuporabna;
- če pa se z mobijem povežem na "176.76.241.28" ali "31.15.131.202" ali "86.61.73.179", pa deluje vse brehibno, brez problemov.

Torej:
- kameri imata dobro povezavo na internet, drugače povezava do njih nikoli ne bi delovala, iz nobenega IP-ja;
- mobi ni pokvarjen, ker je enak problem z aplikacijo za Windows 10 na prenosniku preko kabla;
- če modem in router odklopim iz napajanja in potem vklopim samo modem, je enak problem - torej če bi morebiti napačno nastavljen router povzročal motnje, bi bil problem odpravljen ko je bil router izklopljen iz napajanja.

Tehnična podpora Telemach, Digitklik, Imou: pri njih vse OK.

Do IP "86...." imam VPN; aplikacija za kamere deluje vedno, ne glede ali se na "86...." priklopim direktno, ali preko VPN.
Aplikaciji nekaj ne ustreza, če se IP začne na "77.38...". Obstaja kje kakšen server z IP "77.38...", kamor bi se lahko priklopil za preizkus ?
Še kakšna druga ideja ?
_

 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.152
396
83
::1/128
Si ti ziher, da se res povezuješ direktno na omenjene naslove, ali gre vse skupaj preko nekega (kitajskega) clouda in je vmes še miljon drugih faktorjev? :)

Na kakšen način si sploh testiral to z različnimi IPji? Je to ena lokacija ali 5 različnih? V kakšnem časovnem okvirju je bilo testirano? Si probal recimo laufat nekaj časa ping/mtr pa kak iperf test naredit vmes? O kakšnem VPNu je govora oziroma kako se na kamero povezuješ preko VPNja in brez njega? Na kakšen server bi se priklopil in kaj bi počel? Zdaj če je vmes še nek cloud service itak ni nujno da je kaj narobe direktno na relaciji med kamero in odjemalcem, lahko pa vseeno spremljaš povezljivost na eni in drugi strani recimo do gatewaya na drugi strani, pa dalje potem iz ene in druge strani do strežnikov preko katerih se povezujejo kamere....
 

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
Povezava: kameri sta stalno povezani na modem preko Wifi tako kot je narisano, s tem da IP ni vedno enak; npr. trenutno je 77.38.93.225, ker so včeraj iz tehnične podpore naredili nek reset, po katerem je treba čakati 15 minut da se modem nazaj postavi;
testiranje z raznimi IP-ji: doma je domači IP in IP mobilnih podatkov; v trgovinah sta dve javno dostopni omrežji, vsako s svojim IP; v drugem kraju je spet drug IP, torej na voljo imam test preko petih IP-jev na treh različnih lokacijah;
časovni okvir testiranja: od doma do trgovin lahko pridem v nekaj minutah, v drugi kraj v pol ure;
Si probal recimo laufat nekaj časa ping/mtr pa kak iperf test naredit vmes? - ne poznam teh stvari.
O kakšnem VPNu je govora oziroma kako se na kamero povezuješ preko VPNja in brez njega? - VPN, ki je v Windows 10; preko tega lahko pridem do IP-ja v drugem kraju, ali pa lahko grem v drugi kraj osebno; če grem zdaj na fast.com, mi javi da sem na "77.38..."; če se povežem na VPN, pa mi javi da sem na "86.61...";
Na kakšen server bi se priklopil in kaj bi počel? - na nek server, kjer si lahko izbiraš IP-števike, če kaj takega sploh obstaja, da lahko kar od doma preverim s katerimi IP-ji deluje in s katerimi ne, brez da hodim po trgovinah in se vozim v druge kraje iskat neke IP-številke; vem, da IP-številke niso naključno generirane, ampak imajo točno določen pomen ker smo to v šoli do onemoglosti preračunavali, a tega "znanja" že zdavnaj ni več;
Zdaj če je vmes še nek cloud service itak ni nujno da je kaj narobe direktno na relaciji med kamero in odjemalcem, lahko pa vseeno spremljaš povezljivost na eni in drugi strani recimo do gatewaya na drugi strani, pa dalje potem iz ene in druge strani do strežnikov preko katerih se povezujejo kamere.... - premalo znanja za razumevanje napisanega - v glavnem zaenkrat ugotavljam samo to, da Imou-aplikacija za dostop do kamer zadnjih 7 dni ne prebavlja več IP-jev, ki se začnejo na "77.38...", z vsemi ostalimi pa deluje brezhibno.
Se priporočam še za kakšen nasvet. Hvala.
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.152
396
83
::1/128
Ok, da najprej to razščistimo. Če prav razumem, govoriš o povezavanju IZ različnih IP naslovov (oziroma iz različnih omrežij na sploh - fix net, mobilni, trgovina, ..., kjer enkrat dela drugič ne) in ne NA različne IP naslove oziroma spreminjaju naslova kjer so kamere (čeprav tudi to omenjaš).

Za časovni okvir sprašujem zato, ker če ti zdaj dela, čez dve uri (in iz čisto drugega omrežja) pa ne, je lahko drug IP zgolj postranska zadeva in nima veze z razlogom za težave.

Pa če prav razumem, tebi zadeva niti v lokalni mreži ne dela ok (oziroma včasih dela včasih ne?):
- če se z mobijem povežem na "77.38.25.64" ali "77.38.104.95" , je toliko prekinitev "network problem - check internet", da je zadeva praktično neuporabna;
verjetno tukaj misliš iz omrežij, ki ven hodijo s temi IP naslovi, in glede na to, da naj bi bil 77.38.25.64 tvoj domač IP (narisan je sicer na shemi kar znotraj tvojega networka, ampak najbrž se nahaja na WAN vmesniku modema), je to potem tvoja domača mreža kjer so tudi kamere..? Sicer bi pričakoval, da bo v lokalni mreži aplikacija dostopala do kamer direktno in te zunanji IPji sploh nimajo veze, ampak pri katajcih nikoli ne veš pa tudi dokler ne vemo, kako točno dela tvoj app in kamera ter kako je vse skupaj nastavljeno, je težko rečt.

Čeprav glede na napisano, bi rekel, da gre vse skupaj preko njihovega clouda (v nasprotnem primeru bi moral sam nastavljat ustrezna firewal pravila, DNAT, itd. itd.), potem je pa vprašanje ali imaš tukaj (občasni) problem s povezavo med kamero in cloudom, s samim servisom nekje v oblaku ali pa s povezavo med cloudom in tvojim odjemalcem v neki X mreži. S tem, da če gre vse skupaj preko clouda in istočasno iz določenih omrežij dela iz drugih pa ne, potem verjetno ni težava s Telemachovim priključkom, ki ga imaš na strani kamer. Poleg tega bi verjetno imel potem problem tudi z drugimi internetnimi servisi. Opcij kaj gre lahko narobe je pa malo morje (od preobremenjenih serverjev, do lossa v nekem omrežju na poti, kjer mogoče lahko en klient pade na manj zasičeno povezavo, drugi na bolj zasičeno, itd.), sploh če je servis hostan nekje daleč. Jaz osebno se takšnih rešitev za kamere izogibam, in mi dostop do kamer (direktno oz. čez lasten VPN) na telemachovem priključku deluje BP.

Glede
na nek server, kjer si lahko izbiraš IP-števike, če kaj takega sploh obstaja, da lahko kar od doma preverim s katerimi IP-ji deluje in s katerimi ne, brez da hodim po trgovinah in se vozim v druge kraje iskat neke IP-številke; vem, da IP-številke niso naključno generirane, ampak imajo točno določen pomen ker smo to v šoli do onemoglosti preračunavali, a tega "znanja" že zdavnaj ni več;
so pa še najbližje razni public VPN providerji ala Windscribe, NordVPN, HMA, itd., ampak tudi ne boš kar izbiral poljubnih številk temveč zgolj lokacijo pri določenem ponudniku in potem boš lahko dostopal preko enega izmed IP naslova iz ranga naslovov, ki jih tam uproabljajo. Neke posebnega pomena ti naslovi ravno nimajo, je pa addressing heararhičen in tako so tudi dodaljeni (tistemu ki je zanje plačal) ter oglaševani v blokih recimo celoten 77.38.0.0/17 (77.38.0.0 - 77.38.127.255) blok pripada Teleamchu (77.38.128.0/17 pa recimo nekemu latvijskemu ISPju) in ga v globalni routing tabeli oglašujejo iz njihovega avtonomnega sistema AS3212 skupaj s kupom drugih prefixov

Sicer pa naključno iskat neke vzorce po naslovih, ki se značnejo z enakimi nekaj ciframi, nima preveč smisla. Če drugaga ne imaš v globalni routing tabeli kup /24 blokov in lahko IP naslovi iz A.B.X.Y pripadaju različnim providerjem po svetu. Lahko pa na hitro probaš kako dela iz različnih omrežij. Samo bi bilo fino videt, kam se sploh kamere in aplikacija povežete (recimo zajet z wiresharkom, če že proizvajalec ne nudi javne informacije o tem) in potem pogledat kak traceroute/mtr do tja oziroma spremlat kaj se dogoja takrat ko so problemi.
 

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
kamera se poveže na internet preko Wifi "ime_omrežja_1". Nikamor se ne vpisuje kakšen IP ali port. Če pride do kakršnegakoli izpada (napajanje, internet), kamera išče "ime_omrežja_1".

"ime_omrežja_1" in "ime_omrežja_2" ima enak IP, to je od včeraj 77.38.93.225, prej pa je bil kot na skici, torej 77.38.25.64. Ne vem kako pogosto to Telemach spreminja.

Do kamere dostopam tako da se z mobijem (Android) ali prenosnikom (Win 10) preko Wifi povežem na "ime_omrežja_1" ali "ime_omrežja_2".
S prenosnikom se lahko s kablom povežem na "ime_omrežja_2".

Od oktobra 2020 do prejšnjega tedna je to delovalo bolj kot ne brez problemov - tu in tam kakšen izpad. Zadnjih nekaj dni pa aplikacija stalno javlja "network error - check internet"; traja celo večnost da se slika pokaže, če sploh se; na kakšne komande, npr. vklop zvočnika, sploh ne reagira, ali pa jo je treba večkrat ponoviti; prikaz slike za nazaj prikaže samo kakšno uro-dve po polnoči, ostalo je "no record"...

Če pa se z mobijem povežem na mobilne podatke 176.76.241.28, javno Wifi omrežje 31.15.131.202, ali grem v sosednji kraj kjer imam dostop do 86.61.73.179, pa opisanih problemov ni.
Enaki problemi pa so če se z mobijem povežem na javno Wifi omrežje 77.38.104.95.

Kamera je stalno na "ime_omrežja_1". To se ne spreminja. Edino če bi 10 sekund držal tipko reset na kameri in ponovno vse nastavil.

Časovni okvir: na eni lokaciji so "ime_omrežja_1", "ime_omrežja_2" in mobilni podatki; ko preko "ime_omrežja_1" ali "ime_omrežja_2" ne gre in ne gre, preklopim na mobilne podatke.
Javno dostopni Wifi 31.15.131.202 in 77.38.104.95 sta tudi skupaj: preko 31... deluje, preko 77... ne.

Pa če prav razumem, tebi zadeva niti v lokalni mreži ne dela ok - tako je. V lokalni mreži ne dela. Preklopim na mobilne podatke: dela. Ali pa s prenosnikom preko VPN na 86... : dela.

Windscribe nima Slovenije v seznamu držav, ki jih lahko izbereš; bom poskusil še ostala dva.
Bom inštaliral Wireshark. Sem že pred leti nekaj to gledal, a izpisuje malo morje nekih številk, na katere se samo informatiki spoznajo.







 

antonb

Fizikalc
3. nov 2012
452
31
28
okolica MB
če prav razumem imaš težave z telemachovimi ip-ji ki se začnejo na 77.38 ? z ostalimi njihovimi ip-ji, tudi mobilnimi, pa težav ni ?
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.152
396
83
::1/128
Če je vse plug and play, potem je definitivno vmes neka oblačna storitev in bolj kot ne lahko težiš samo ponudniku te storitve. ISP ti bo težko pomagal, če nimaš vsaj neke osnovne informacije, kam se recimo povezuješ in kaj je težava (vsaj nek hint da je problem na njihovi strani v transportu oziroma nek način kako napako ponovit).

Hočem pa povedat, da je malo zmeda tudi zaradi terminologije. Ti se ne povezuješ NA te naslove, ki jih naštevaš, ampak so to javni naslovi IP, za katerimi so običajno (preko NAT) na zunaj vidne vse naprave na nekem omrežj (ker je IPv4 naslovov premalo in vsaka naslova že dolgo več ne more imet svojega javnega naslova). Ko se povežeš v domače omrežje, tvoj telefon dobi nek privatni naslov (npr 192.168.1.100), kamera spet drug privatni naslov (npr 192.168.1.101), itd., ko pa dostopaš do svetovnega spleta, pa tvoj usmerjvalnik vse te naslove preslika na javni naslov, ki mu je dodeljen (ker imaš običajno samo enega) in to je v tvojem primeru recimo 77.38.93.225. Na mobilnem internetu je običajno še huje, in si zaradi pomanjkanja naslovov celo večja množica uporabnikov (preko CG-NATa) deli 1 javni IP naslov. To pa ne pomeni, da se ti povezuješ na ta naslov, ampak da si s tem naslovom viden navzen (na zunanje storitve se povezuješ IZ tega naslova). Kadar se povezuješ na te javne naslove, običajno pomeni da se preko javnega interneta (od nekod drugod) povezuješ na neko storitev, ki je na tem naslovu (recimo tvoj domač VPN, ki si ga omenjal).

Če res hočeš tole malo bolj raziskat, mogoče boljše da daš kakšnemu kolegu, ki se malo bolj spozna, za pivo in skupaj pogledata. Čisto možno je, da iz določenih naslovov padeš recimo na neko povezavo, ki je recimo zasičena, ali pa na strežnik, ki je preobremenjen, ampak to je zgolj ugibanje. Za začetek bo treba ugotovit, kam točno se aplikacija povezuje in potem naprej. Zdaj če imaš tudi kak web vmesnik (ne samo appa na telefonu) bo mogoče malo lažje, ker lahko v brskalniku odpreš razvojna orodja in marsikaj vidiš.

Če hočeš dobit slovenski IP iz 77.38.X.X, ga lahko tako ali tako dobiš edino pri Telemachu, ker celoten blok 77.38.0.0/17 (77.38.0.0 - 77.38.127.255) pripada njim. Težko bo najt VPN providerja, ki ima lokacijo v Slo ravno pri Telemachu in ravno iz tega ranga.
 
  • Všeč mi je
Reactions: javr

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
ne vem, ne poznam teh stvari. Nastavitve morajo biti na nivoju "plug & play" oz. "for dummies".
Dopisoval sem si s tehnično podporo Telemach, Digitklik, Imou: nihče drug ni javil takšnega problema. Torej recimo da je problem na moji strani, in gremo na izločanje:

- kameri sta dve, obe delata enako, torej kameri nista problem;
- enak problem, ali se povežem preko mobija, ali preko prenosnika, torej mobi ni problem;
- izklopljena oba: "domači" router Asus in Telemachov modem/router; ponovno vklopljen samo Telemachov; tehnična podpora naredi "veliki" reset; ob ponovnem poskusu kljub še vedno izklopljenem routerju Asus napaka ni odpravljena, torej router Asus ni problem;
- ostane samo še Telemachov Cisco EPC3928, ki pa ga za namen preizkusa ne morem izločiti ker mi potem nič ne dela.

Tehnična podpora Digitklik ima predlog da na routerju izklopim DHCP in vklopim "loopback". Ne poznam teh izrazov. Ima to smisel da pokličem Telemach in rečem naj to naredijo ?
 

hojnikb

Fizikalc
23. avg 2020
492
139
43
Imam enake kamere, tut na telemach omrezj in mam identične tezave. Na telemach internetu ne deluje, preko LTE dela BP. Odd.
 

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
od kdaj naprej ti ne deluje na Telemach ? Meni je normalno delovalo od oktobra 2020 do prejšnjega tedna.
A "Odd." pride od "čudno", ali pomeni kaj drugega ?
 
Nazadnje urejeno:

javr

Majstr
6. dec 2011
984
688
93
sem bil na telefonu s Telemach tehnično podporo od 09:00 do 14:00... tu nekje, s prekinitvami, jaz klical njih, naredili neke resete, oni klicali mene kakšno je stanje, ...

V glavnem: na njihovem modem/routerju v zadnjih 7 dneh ni bilo nobene spremembe - nobene posodobitve. Torej se je dostop do kamer preko "77.38..." kar naenkrat, po 10 mesecih bolj kot ne brezhibnega delovanja, sam od sebe pokvaril. Ok. Super.

Potem so naredili nek "brič", kar naj bi pomenilo da je njihova škatla samo ponudnik interneta, vse nastavitve pa gredo preko mojega routerja. To pa meni nič ne koristi, ker je v tem primeru Wifi na njihovi škatli izključen, kar pomeni da pol hiše, vključno s kamerama, ni pokrito z Wifi.

Trenutno še ne vem kako naprej. Najbrž res tako da bo Telemachova škatla samo "brič", od tu naprej pa dva lastna Wifi-routerja. Me pa jezi ker se ne najde vzroka napake.
 

KarEn

Fizikalc
27. jan 2008
1.886
84
48
"brič" = Bridge (most)... to pomeni, da modem deluje zgolj kot modem, ne kot usmerjevalnik (ne dodeljuje IP naslovov tvojim napravam, ampak je samo most za prenos podatkov naprej). Kar pomeni, da gre "vodovod z internetom" v tvoj router. Tam vključiš dodeljevanje IP napravam in je to to, pa skonfiguriraš še wifi... v bistvu je praviloma ta postavitev precej boljša, saj je navadno tvoj usmerjevalnik bolj pregleden za konfiguracijo. Nastaviš tvoje kamere da dobijo statični IP naslov glede na mac, pa potem port forward-e iz zunanje IP številke na prave statične IP naslove, pa je. Še fiksno IP številko rabiš, da imaš od zunaj vedno isto (verjetno so ti vključili če so ti to naredili in si jim povedal zakaj rabiš, če ne se ponavadi ena zunanja IP številka dobi brezplačno, vsaj na T-2 nisem imel težav). Potem pa vedno kličeš od zunaj to statično IP adreso z ustreznim portom in ti pač forward naredi na pravo notranjo statično IP številko kamere in port, na katerem dela. En mojster ki ve kaj dela ti zna to uredit v ene 20-30 minutah.
 

Mantara

Pripravnik
6. avg 2007
346
0
16
Pozdravljeni,
trenutno sem na telekomu na optiki, paket modri svet in plačujem 73eur.
Dobil sem ponudbo telemach:

  • TV s programsko shemo iz paketa EON PREMIUM polna programska shema 220+ programov ( začetna, osnovna in razširjena shema). Shema se nahaja v priponki.
  • sedem dni zamika za vse programe
  • paketni box EON, ki vam televizijo pretvori v pametno televizijo in vam omogoča tudi ogled YOUTUBE vsebin
  • internetno hitrost 100/20 Mbps
  • EON Smart TV aplikacija, ki je narejena izključno za TV
  • 5 x aplikacija EON (5 naprav- tablice, računalnik ali mobitel)
  • stacionarni telefon in prenos številke
Cena prvih 6 mesecev 21 € in nadalje 42 € na mesec z DDV (e - račun zniža ceno za 1€ na mesec)

+gratis balkan in pink.

Mobilni pri prenesel na hothofer ali bob.
Mislim da bolj ugodne ponudbe ni za to kar se nudi?