Podanih je premalo informacij, da bi lahko podal 100% točen odgovor, ampak v splošnem je pa takole:
Zakon o vodah v splošnem pravi, da je poseganje na poplavna območja dovoljeno v primerih, ko negativni vpliv na vodni režim ni bistven.
Torej avtomatski dvig parcele ni dovoljen, če se predhodno ne dokaže, da ta ukrep drugim v bližini ne bo poslabšal situacije. Nekje to ni problem - npr. Lj barje, drugje pa lahko bistveno spremeni situacijo (ožje doline). Če je vpliv negativen, je poseg dovoljen le v primeru, da se naredijo izravnalni ukrepi, ki izničijo ta vpliv.
Vpliv se določi iskustveno oz. s hidravličnimi modeli. Na koncu pa je ARSO tisti, ki to dokumentacijo pregleda in poseg potrdi ali prepove. Pri tem sta lahko 2 catcha - dokumentacijo lahko izdela skorajda kdorkoli (torej jo zaradi lastnega neznanja ali drugih vzgibov naredi v neskladju z dejanskim stanjem v naravi). ARSO, ki to prejme v pregled, se glede na to ,da so tam uradniki tudi sociologi, arhitekti, ekonomisti,... , odloči na osnovi napisanega in ne na osnovi lastne presoje in znanja. Torej obstaja možnost, da se za takšen poseg pridobi vodno soglasje, četudi se ga ne bi smelo. Torej je poseg lahko legalen.
Kaj narditi v predmetnem primeru? če gre za meteorne vode, poklicati občinskega inšpektorja, če gre za poplavne vode vodotokov pa rečnega nadzornika - koncesionarja, ki upravlja z vodotokom.
Če pa bo potrebno dokazovanje kdo ima prav, pa bo potrebno poiskati podjetje, ki takšno strokovno mnenje tudi izdela. Če je poseg nelegalen (brez GD), potem mora največkrat mnenje o ustreznosti posega pridobiti investitor posega (ker to od njega zahteva ARSO po posredovanju inšpektorja), če je poseg legalen, pa tisti, ki temu nasprotuje - verjetno skozi tožbo...
Pa srečno!