Meni se zdi največji manko to, da doma otrok ni sam, to pomeni brez staršev (če se greš doma šolo to ne gre). Pa ne mislim v tem smislu, da določene stvari ne zna sam narest (ravno obratno, doma v topšit okolju bo v vsem prehiteval vrstnike iz klasičnih šol), AMPAK, da sam poskrbi za določene stvari in da se sam odloča, da bodo nekatere stvari popolnoma v njegovi domeni, brez kakršnegakoli vpletanja staršev. Oropati ga za to priložnost, se mi zdi večji manko, kot manko v znanju v primerjavi s klasično šolo. Osnovna šola ni samo predelana snov. Pa naj bo dobra ali slaba. Manko v znanju nadomesti spotoma, vsaj pri stvareh, ki ga zanimajo.
Sicer pa, končni cilj menda ni nek super hiper pameten in sposoben otrok, ampak otrok, ki si bo sam znal postavt cilje in izzive in imel veselje z njimi. Tega pa ne najdeš v hitreje/počasneje predelani snovi. Torej, naučit jih je treba da se bodo znali veseliti stvari, četudi je to samo 5 računov pri matematiki, čeprav jih v resnici zna v tem času sam narest 20.
Cilje in posledice smo nekje na poti malo pomešali. Namreč, cilj starih ne more biti da bo otrok uspešen, lahko pa si to želimo. Mogoče to da bo srečen v stvareh, ki jih počne, uspeh bo potem zelo verjetno posledica. In ker smo to malo pomešali imamo projekte otrok. Sem spada prilagajanje okolja otrokovim, oziroma še bolj starševskim željam in potrebam.
Nikakor ne trdim da je šolski sistem idealen in brez potrebne kritike in da ne omejuje izjemnih posameznikov. Ampak najboljši so tisti, ki ga znajo najbolje izkoristiti v svoj prid (ne nujno na račun drugih).
(Top cvetka letošnjega šolskega leta je bilo vprašanje člana sveta staršev drugega be razreda, kdaj in zakaj še niso izbrali nadarjenih otrok. V drugem razredu, ko jih ima še vsaj tretjina ogromne težave z osnovnim sporazumevanjem in funkcioniranjem.) To je en tak nujni košček sestavljanke projekta otrok. Zrihtati mu nadarjenost.