Slovenske železnice

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.765
5.357
113
Močno dvomim, da bo drugi tir vplival na progo v Dobovi ali kje drugje od Divače naprej v Sloveniji.
 

Rekreacija

Guru
7. avg 2019
1.676
974
113
Bo ker bodo hitrejši in z manj ovinki.
Iztirijo ponavadi na ovinkih.
Pa dokler na drugem tiru ne bo vzporedni tir bo stara proga rezervna.
Največji problem SŽ je to da so obnavljati začeli streho in ne temeljev. Novi vlaki so super (z določenimi pomanjkljivostimi), žal so pa proge res zastarele. Več ali manj so še povsod leseni pragovi razen na Štajerskem koncu kjer imaš res občutek da si v EU.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888

jonny77

Guru
16. sep 2007
12.098
2.491
113
Pomurje
Največji problem SŽ je to da so obnavljati začeli streho in ne temeljev. Novi vlaki so super (z določenimi pomanjkljivostimi), žal so pa proge res zastarele. Več ali manj so še povsod leseni pragovi razen na Štajerskem koncu kjer imaš res občutek da si v EU.
kaj manjka lesenim pragovom? Eni so not že 40+ let

Bi raje imel Pomgradove betonske, ki so razpadli po par letih?
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann

hermann

Guru
19. mar 2014
9.851
6.786
113
V nedeljo sem se po mnogih letih peljal z vlakom. Prvič z novim sodobnim, ki me je prav navdušil. Hitrost potovanja me je pa navdušila precej manj. Vlak je bil na 70km trase, ki sem jo v eno smer prekolesaril z biciklom polno naloženim s kamp opremo, komaj 2x hitrejši od mene. Pa vlak ima bližnjico čez tunele jaz sem pa brcal čez hribe.

Treba bo res trdo delat na posodobitvi prog, če se bomo hoteli kam premaknit. Pa razmišljati o ukinitvi postaj po malih vasicah, kjer sta mogoče dva potnika na teden.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.571
4.463
113
V nedeljo sem se po mnogih letih peljal z vlakom. Prvič z novim sodobnim, ki me je prav navdušil. Hitrost potovanja me je pa navdušila precej manj. Vlak je bil na 70km trase, ki sem jo v eno smer prekolesaril z biciklom polno naloženim s kamp opremo, komaj 2x hitrejši od mene. Pa vlak ima bližnjico čez tunele jaz sem pa brcal čez hribe.

Treba bo res trdo delat na posodobitvi prog, če se bomo hoteli kam premaknit. Pa razmišljati o ukinitvi postaj po malih vasicah, kjer sta mogoče dva potnika na teden.
Lahko se vpelje sistem, kot ga imajo Čehi na nekaterih manjših postajah na lokalnih progah. Če želiš sestopiti moraš pritisniti gumb na vlaku, drugače vlak ne ustavi na postaji. Ne vem pa, kako spremljajo ali kdo čaka na postaji, predvidevam, da samo vizuelno, ker nekih gumbov in opreme na postajah ni videti. https://cs.wikipedia.org/wiki/Zastávka_na_znamení
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann

Daniel

Guru
21. dec 2007
6.571
4.463
113
kaj manjka lesenim pragovom? Eni so not že 40+ let

Bi raje imel Pomgradove betonske, ki so razpadli po par letih?
To je bil kriminal prav posebne sorte. Dober betonski prag bo zagotovo nadživel dobrega lesenega. Tudi kar se vzdrževanja in okoljske sprejemljivosti tiče.

Če ti pa nikoli ni dovolj in poskusiš iskati bližnjice tudi pri takih javnih naročilih pa ima na koncu določene posledice.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Rekreacija

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.467
4.363
113
Betonski pragovi potrebujejo ustrezno podlago, kar pa na naših prograh ni nikjer po defaultu ustrezna. Kjer so jih dajali noter so utrjevali celo traso pod njimi, kar je precej večji poseg kot samo menjava vidnega dela proge. Hrastov šveler se prilagaja obliki terena in zdrži posedanja premike ipd., betonski enostavno poči kot nekaj ni več v nulo ...

Skratka iz tega razloga se še vedno daje nove lesene, življenska doba takih je itak 40-50 let (tudi betonskih je nekaj takega) in načeloma ne predstavljajo omejitve na osnih obremenitvah kjer se jih uporablja. In leseni pragovi so dražji, da ne bo kdo mislil da se špara! ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: hermann

jonny77

Guru
16. sep 2007
12.098
2.491
113
Pomurje
En veliki minus še imajo betonski napram lesenim. Hrupnost je veliko večja pri betonskih.
Minus lesenih je dovoljena max. hitrost, kar pa pri nas ne bo težava še vsaj 50 let.

hrastovi se uporabljajo samo na kretnicah in mostovih, ker nad vodo ne sme bit impregniranih.
Za štreko se uporabljajo bukovi impregnirani.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.851
6.786
113
Pred menjavo lesenih švelerjev za betonske so še večji problem nezavarovani prehodi, ki jih je na stotine. Prav pri vsakem mora vlak zmanjšati hitrost. Mislim, da je samo med Metliko in Ljubljano 170 takih prehodov.