Slovenija in zaostalost

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Začetek bi bil morda težak, potem bi se pa začele dogajati pozitivne spremembe, od decentralizacije in spreminjanju navad vozačev. Dokler se pa narod dobiva na pomembnih prometnih hubih in se potem presede v en avto do npr. Ljubljane, nato pa parkira med bloki, ne vidim, zakaj bi ta zadeva za umetno dvigovanje plače sploh ostala.
 
5. apr 2015
1.427
745
113
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
Moraš računat, da dars namenoma povzroča zastoje, zato, da lahko delajo študije ("tapravi" potegnejo €€€€€). Potem delajo projekte ("tapravi" spet potegnejo €€€€€). Na koncu se lotijo izvedbe in "tapravi" spet potegnejo €€€€€.

Primer 1:
LJ vzhodna obvoznica od Bizovika do Rudnika. Nastavijo količke, drugače narišejo polne črte in povzročijo prometni kolaps. Čez eno leto sporočijo, da bojo delali dodatni pas.

Primer 2:
Dolenjska AC od Grosuplja do LJ. Po prenehanju gradnje priključka Šmarje-Sap promet steče skoraj normalno. Darsovci začnejo zapirati tunel in nastavijo utripajoče table 60. Sledi prometni kolaps še hujši kot kdajkoli prej.

Čez 1 leto napovedujem gradnjo dodatnega pasu za pol miljarde €.

467716-post_slo.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

To je "umetno dvigovanje plače", drži. Je pa tudi edini način, da delavec na minimalcu vsaj nekaj konec meseca prinese domov. Pazi, večina (?) zaposlenih pri nas je na minimalcu.

Sem stoprocenten, da to na noben način ne bi vplivalo na količino prometa, na standard pa.

Vidim pa tudi (je Jabe spomnila), da sem zašel.
grin1.gif
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Zagotovo boš te buče podkrepil s kakšnim uradnim podatkom. Dobrih 20.000 ali 40.000 zaposlenih ne more biti večina.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
10.130
3.185
113
O mini malni plači je brezveze govorit. Ker jih je 40k če to dvigneš za 100 € jih imaš pa 200k razlika pa ni velika.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
No, mene je bolj zanimal podatek kaj pomeni večina in od kje ta podatek. Če bereš Alter, potem krize ni
smile-1.gif
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Nisem šel preverjat preden sem napisal, zato sem tam postavil vprašaj. Če nimaš kaj bolj tehtnega odgovorit, bodi raje tiho. Ni Slovenija samo Ljubljana in njeni malce bolje plačani kadri.

Če višina minimalne plače ne bi bila tolikšen problem, bi jo že zdavnaj dvignili, upam da je to jasno! Ker - osnovni problem pri plačah je obdavčenost.

Pa še enkrat, ne razumem kako bi ukinitev nadomestila za potne stroške vplivala na količino prometa.
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Citat:
Uporabnik Demz pravi:
Nisem šel preverjat preden sem napisal, zato sem tam postavil vprašaj. Če nimaš kaj bolj tehtnega odgovorit, bodi raje tiho. Ni Slovenija samo Ljubljana in njeni malce bolje plačani kadri.

Če višina minimalne plače ne bi bila tolikšen problem, bi jo že zdavnaj dvignili, upam da je to jasno! Ker - osnovni problem pri plačah je obdavčenost.

Pa še enkrat, ne razumem kako bi ukinitev nadomestila za potne stroške vplivala na količino prometa.

Seveda nisi preverjal, zato pa pišeš neumnosti in si potem še drzneš napisati, bodi tiho. Seveda, ker v Sloveniji deluje samo Ljubljana, vse ostalo je pa nič od nič.

A je problem v višini minimalne plače, obdavčenosti, dodani vrednosti, produktivnosti, lobiranju, zlorabljanju, umetnem nižanju cene delovne sile midva ne bova ugotovila.

Kaj ti razumeš in kaj ne je še za debato. Lahko si pa tako tolmačiš, prevoz na delo je subvencija. Kaj povzročijo subvencije?
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Prevoz na delo ni subvencija. Prevoz na delo je čisti strošek. In če se nekdo vozi na šiht 30 km daleč, je ta strošek krepko opazen. Zakaj se je nekdo pripravljen voziti tako daleč namesto da bi si iskal kaj bolj spretnega, je pa drugo vprašanje. Ta strošek tudi zelo vpliva na vrednost delovne ure delavca in konkurenčnost našega dela.

Tako kot ti razmišljaš, zopet dokazuje tisti stari rek, da siti ni še nikoli lačnega razumel.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Pozabljaš da večina na minimalcu dobi 60% vrednosti najcenejšega prevoza, to je neke pavšalne mesečne karte. 30EUR, 40? To je baš obogatitev. Edini ki dejansko služijo s prevozom na delo so v JU (policija, vojska).
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ne, ne pozabljam. To vem. Ampak če nekdo dobi ob 600 Ejih neto plače še 100 Ejev za potne stroške, je ogromna razlika proti nekomu z neto plačo 1000 Ejev in prav tako 100 Eji za pot.

Zato zopet - siti ne bo nikoli lačnega razumel.
rolleyes-1.gif
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
10.027
1.477
113
Strošek, ki spodbudi zaposlenega da pride na delo v oddaljen kraj? Se pogovarjava o računovodskih terminih?

Boš kaj več napisal o konkurenčnosti, me zanima. Posledica nadomestila so pa kvečjemu negativne, vendar se nihče ne upa ugrizniti v kislo jabolko, ker lahko pričakuje revolt naroda.

Maš prav, ne razumem, zakaj mora podjetje upoštevati osebno odločitev zaposlenega za selitev na obrobje mesta oz periferijo in mu za takšno odločitev izplačati višje nadomestilo. Kdo je tukaj lačen kdo pa sit pa še ne vem.
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

S tem da tistih 100 Ejev za potne stroške ni obdavčenih, torej so brez prispevkov in dohodnine.Če bi jih ukinili, bi grdo zvišali prag revščine, ker bi delodajalec v resnici moral dvigniti minimalno plačo, ki pa je obdavčena v celoti.

Nayebalo bi gospodarstvo, država bi si pa zopet mela požrešne dlani
tongue-1.gif
.
 

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.974
6.216
113
blizu močvirne prestolnice
Citat:
Uporabnik Davidoff pravi:
Predvsem poskrbeti za učinkovit javni prevoz, potem pa vse "hribovce", 100.000 vozil na dan naj bi bilo, fino udarit po žepu v obliki kakšne mestne vinjete. Aja, pa obvezno ukiniti nadomestilo za prevoz na delo.

No no, kar se tiče učinkovit javni prevoz se strinjam, bistvo bi bilo ukinitev centralizacija. Žal se vse steka v Ljubljano.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Še enkrat, kdo dobi 100EUR nadomestila za prevoz? Večinoma dobijo zakonski zadoščenemu minimumu. To je mesečna karta avtobusnega prevoznika kjer je sedež podjetja. Če imaš 20km do delovnega mesta je to mesečna karta za 20km, 60% vrednosti. Če si v vukojebini in moraš uporabiti 2 ponudnika je nadomestilo še zmeraj enako. Zato ponavadi uporabiš lasten prevoz. Prosim razloži mi še, kako lahko z avtom (bencin, dizel) na mesec prevoziš 800km (20x2x5x4) z 32 litri nafte ali 30 litri supra (4 l/100 dizla oz. 3,75l/100 supra?
Tudi sam (pa delam v firmi v tuji lasti) dobim nadomestilo za mesečno karto. Samo da je cel znesek. Celih 40EUR.
Vem pa da policija in vojska služi (ali vsaj je do nedavnega) na račun fiktivnih potnih stroškov. Tako da ti časi v gospodarstvu so mimo, da bi si izboljšal plačo na račun prevoza na delo...
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Smo zabredli, ker to ni predmet teme, pa vseeno:

Davčno priznan strošek prihoda na delo je 0,18 EUR/km, za službeno potovanje pa 0,37 Eja/km. Toliko davkarija prizna kot neobdavčeno, vse kar je več, pa je obdavčeno, tako s prispevki kot dohodnino. Ta podatek je star že vsaj 15 let in še danes velja. Se ni medtem nič revaloriziral ali popravljal.

Če delaš za "poštenega" delodajalca, ti bo plačal čisto vse kar je v tvoji delovni pogodbi in kolektivni pogodbi, v katero spadaš. Toda v Sloveniji je zelo malo "poštenih" delodajalcev ...
rolleyes-1.gif


Namreč, npr. Splošna kolektivna pogodba o delovnih razmerjih predpisuje, da mora delodajalec izplačevati strošek službenega potovanja z lastnim vozilom v zakonsko določenem znesku (... bla bla bla ...
tongue-1.gif
.

Ta cifra se že od tistih pravljičnih časov ni prav nič spreminjala in nikakor ne drži nek interni dogovor kot je nekdo zgoraj navedel - torej 60% od te cifre. V bistvu moram dopolniti: najprej se išče strošek javnega prevoza (če obstaja) - ker je pač cenejši, šele potem pa kilometrina 0,18 EUR/km.

Tistih 60% od vrednosti je čisto izigravanje. Toda - dokler ni tožnika, ni sodnika. Delodajalec ti pač razloži : "Delaj, ali bom pa drugega poiskal, nismo socialna ustanova!"
tongue-1.gif


Mislim da sem dovolj razložil, pa sorry za offtopic.
 
Nazadnje uredil moderator:
I

Izbrisan uporabnik #9334

Pravzaprav sedaj gledam: bo kar sodilo v temo !
cheer.gif
"Slovenija in zaostalost"