Dejansko? Dajmo tole pokomentirati, ker me res zanima.
Evo čisto točni primer: 1.8 tone težak karavan, kupljen nov. Prihaja v štirih konfiguracijah:
Bencin:
- 2.0 z 254KM, 7s do 100, 230 kmh končna. papir poraba 6,8l/100km. Pogon LE na prednja kolesa.
- 2.0 s 320KM, 6.1s do 100, 250kmh končna, poraba papir 7,4l/100km, Pogon na VSA 4 kolesa.
Dizel:
- 2.0 s 190KM, 8.5s do 100, 225kmh končna, poraba papir 4,8l/100km. Pogon LE na prednja kolesa.
- 2.0 z 235KM, 7.2s do 100, 240kmh končna, poraba papir 4,9l/100km. Pogona na VSA 4 kolesa.
Avto je preveč nov, da bi bila na voljo realna poraba, ampak računam, da bi 254KM bencin pil okoli 8 do 9l, medtem ko bi dizel okoli 7l povprečno.
Meni sta zanimiva 254KM bencinar s prednji pogonom in 235KM dizel s pogonom na vsa 4 kolesa. Cenovna razlika med njima je 5100 eur (dizel dražji). Bolj kot cena me zanima uporabnost motorjev in pogonov za moj način vožnje, ki je:
- avto pod nadstreškom, mrzel štart, 5km vožnje do vrtca, nato znova štart in še 10km do službe. Enaka pod v obratno smer popoldan. Povprečno 2x tedensko sledi še pot iz službe naprej po Sloveniji (Ljubljana). Avto se uporablja tudi popoldan za dodatna razvažanja krajših razdalj in seveda tudi za daljše vikend vožnje, itd. Ni pa to "večinska avtocesta" avto, ampak delovni konj za vse živo. Skupno naberem do 25.000 km letno.
Kateri motor in pogon bi izbrali vi? Zakaj? Eni pravijo dizel vedno nad 1.5 tone. Drugi bencin vedno, razen, če si vedno na avtocesti. Tretji pravijo, da bencin požre le liter več od dizla, a se potem izkaže, da je to 6l proti 10l. Četrti pa, da se dizel veliko več kvari od bencina. Aja peti reče, da je štirikolesni pogon brezveze. Šesti pa, da brez tega sploh ne gre.