Citat:
Uporabnik MadMitch pravi:
... nikakor nočejo razumeti, da je to pač realnost in da so oni tisti, ki se morajo prilagoditi. Siguren sem, da bi bilo piratiziranja neprimerno manj, če bi se dalo do vsebin priti za spodobno ceno on-line. Vsaj za zabavne vsebine sem siguren, da je tako.
Jaz vlečem nelegalne vsebine z neta, kakopak, le da so to 99% serije, za katere je jasno, da jih pri nas ne bo še zeeeeelo dolgo ali pa sploh ne. Naj mi omogočijo, da jih dobim legalno za spodobno ceno pa sem takoj za to.
Nič novega ne bom povedal, če bom rekel, da so tu hudo trčili interesi uporabnikov (vse dobiti zastonj in šparati le na tem segmentu življenja - ker pač tehnologija to omogoča), in interesi avtorjev (kakorkoli nekaj zaslužiti, spodobno živeti od svojega avtorskega početja in dela).
Je pa dodaten problem, ker ste pred dvema mesecema ravno na tem forumu v podobni temi mnogi "glasovali", da ste pripravljeni (recimo) za vso glasbo, ki je na spletu, dati 1 evro. Nekateri ste mislili 1 evro na mesec, nekateri 1 evro na leto, le redki pa 1 evro za skladbo.
Z "dodatnim problemom" mislim predvsem na filozofijo večine uporabnikov spleta: Kaj bi plačeval, raje ukradem.
Nekaj mesecev nazaj je v neki anketi preko 80% mladih (18-25) povedalo, da v celem svojem življenju ne mislijo dati za kakršnokoli vsebino niti en evro.
Ljudem, ki se bavijo z internetom in z polaganjem vsebin (webmastri, avtorji, založbe in še kdo) je že nekaj let jasno, da tako ne bo šlo več naprej. Zadeva (izdelava portalov, najem strežnikov, osveževanje itd.) enostavno več NE ZNESE.
In ne vidim razloga, da nek webmaster ne bi zaslužil (tudi v Sloveniji) mesečno 3.000 - 10.000 evrov, ali več, še posebej, če ponuja zanimive vsebine.
In ne vidim razloga, da nek avtor, ki producira kvalitetena dela, ne bi zaslužil mesečno 3.000 - 10.000 evrov, ali več.
Zamegljevanje s pisanjem, da so vsega krive založbe, ni na mestu. Založbe nedvomno vzamejo preveč, vendar je relacija založba-avtor le problem teh dveh partnerjev, ne pa problem piratov, oz. ljudi, ki cele noči vlečejo dol.
Vsa razmišljanja, da bi se institut avtorske pravice ukinil, da avtorstvo ne bi bilo več zaščiteno z zakoni, pa so že v izhodišču obsojena na propad, saj je vsakemu normalnemu jasno, da bi bil potem nasednji cilj ulice privatna lastnina, ki bi jo glede na želje nekaterih ukinili, razdelili.
Najbrž pa si nihče na svetu, ki ima vsaj nekaj premoženja, pa magari avtorskega, intelektualnega, ne želi kubanskega sistema enakih želodcev, kjer je vrhunski kirurg plačan le malo bolje, kot nekdo, ki dela v tovarni. Kajti kje je potem stimulacija za dobro delo, za dodatno izbraževanje?
In kje bi bila po kubanskem sistemu stimulacija avtorjev, da sploh še kaj napišejo, odigrajo, zaigrajo, posnamejo?
Naj avtorji položijo svoje produkte na splet, naj se onemogoči neplačljiv download in trg bo sam odločil, kaj je dobra vsebina, kaj je slaba, kaj je (še) sprejemljiva cena, kaj pa je predrago in ni vredno nakupa.