Sila zategovanja koles

jello

Guru
22. sep 2008
10.136
3.880
113
Vsakič ko je avto med eno in drugo menjavo na servisu so vijaki preveč zategnjeni. Ne glede na to ali je bil pri popoldancu ali na uradnem. Vsi na 150, ziher je ziher, doma pa opletam potem z 80 ključem.

Z macolo smo železne včasih snemali dol in z brenerjem tudi. Tretja, bolj ajeto varianta pa da odviješ vse vijake razen enega, nič zategnjenega, spelješ in zabremzaš.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.260
1.894
113
poznam par vulkanizerjev, ki vijake mažejo z mastjo, zategujejo pa z moment ključem
zatrjujejo, da NIKOLI nimajo težav z odtegovanjem po končani zimski sezoni


Včasih se mi zdi da so bili večji problemi z odtegovanjem, ker niso bile obvezne zimske gume in so se ljudje skozi vozili z letnimi (ali zimskimi ) gumami...po parih letih, je bil pa problem šravfe losat.
Zdaj ko veksalmo 2 x letno (večina) vijak niti ne more zarustat.

Sem pa tudi jaz kmalu obupal nad moment ključem (vidim da sem odpiral temo 2011 :cool:)..zategnem po občutku. Do zdaj (redno menjam na dveh avtih, občasno na treh)...še ni bilo problema.
Imam pa tudi jaz vijake namazane z mastjo..sicer jih ne mažem skozi, na začetku vsekakor, pa morda čez par let ponovim, ko mast otrdi in se zasvinja, jo obrišem in namažem na novo (s prstom potegnem po navoju - potegnem črto :evil:).
 
  • Všeč mi je
Reactions: corsol in Hondi

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.605
3.121
113
Jaz jih zategnem z udarno na stopnji 1 ali 2 (od štirih) in potem pritegnem z moment ključem na 120. Nobenih težav.
 

Janch

GPS guru
Osebje foruma
7. jul 2009
7.447
808
113
v leru
navi-guru.blogspot.com
Jaz imam 18 colske zimske gume na platiščih, v garaži pa novo ročno dvigalko že nekaj let. Glede na to, da nimam moment ključa še ne vem, če bi šel sam menjavat, ker nimam občutka koliko zategnit. Do sedaj sem vedno vozil v menjavo vulkanizerju, ampak me odbija gužva, ki je povsod sedaj v tem času. ..razmišljam da bi premontiral sam. Edino jeba je ker imam dve levi roki in nebi rad, da me na kakšnem križišču prehiti lastna zadnja guma :evil:
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.390
1.404
113
Vsaka baba zna zamenjat kolo. Kar potrudi se malo. Pritegnil že ne boš preveč. Če si gozdar pritegnes s 15cm ročico, če pa ITjevec ali učitelj pa s 60cm...
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: piagolo in Daniel

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.453
3.551
113
ja, in potem greš k lokalnem vulkanizerju, ki ti najprej zategne vijake na ful s pištolo, potem se pa na hitro sprehodi in kao "poklika" okol z moment ključem. Je imel en pred mano glih pravi dan in mu je zatežil, kaj skače okoli in glumi z moment ključem, če jih je že s pištolo premočno zategnil !!
Sta se dajala ene par minut, pol mu je pa tip rekel, naj moment ključ naštima na 150 in proba dodatno privit vijak. FAK, ključ je takoj naredil klik, brez dodatnega zatega.. Je kaj hitro vse odtegoval in pravilno zategnil na 110. Pri meni je potem zategnil pravilno s ključem, ker sem bil tik zraven, ko sta se dajala, naslednji je šel že verjetno spet "po starem receptu" :)
Zaradi takih modrecev, ki radi šolajo druge, čeprav imajo sami dve levi roki, je treba na tehničnih pregledih po novem zapustiti prostor. Ko je avto fertik, ga lahko odpelješ. Vedno znova me fascinirajo "majstri", ko vse vejo, a niso prišli dlje od menjave gume.
 

nemenabijat

bom jaz vas
7. feb 2011
4.453
3.551
113
Z macolo smo železne včasih snemali dol in z brenerjem tudi. Tretja, bolj ajeto varianta pa da odviješ vse vijake razen enega, nič zategnjenega, spelješ in zabremzaš.
Tisti, kateri ne more odšraufat vijakov na feltni, naj vzame nastavek gedore, natakne na vijak in z macolo užge po nastavku. Naprej je šala mala.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.680
113
tu se je zaj najdlo ene par teoretikov ja.
Drugač pa tak je če ne zateguješ na moment ključ je skoraj vedno praviloma preveč zategnjeno. Oziroma pri šraufih na "občutek" se vedno zategne preveč. redki so tisti, ki zategnejo premalo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: krko in Hondi

jello

Guru
22. sep 2008
10.136
3.880
113
Macola in brener omenjena zgoraj sta bila upprabljena za snemanje feltne, ne za vijake. Z notranje strani na feltno nastaviš kos lesa da ne udariš po feltni. Macola če nima 5 kil se je ne splača v roke jemat.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.605
3.121
113
Kolko je to 1 do 2 ? Če je na dvojki zategnjeno 150, potem ti tudi moment ključ klika do 150, kaj šele na 120.
400 nM mašinca iz hofra. Zakaj bi moment ključ nastavljen na 120 klikal na 150? Toliko opravilno sposoben je verjetno vsak, ki se tega loti, da ve, da če vijaka z moment ključem ni niti za mm premaknil, da je preveč zategnjen.
 

luciano

Guru
3. okt 2011
1.855
876
113
MB
Nisi me razumel.... če ti z mašino zategneš na cca 200, ključ pa ti klikne na 120, na koliko je zategnjen vijak.

O tem je pisal tomazpog eno stran nazaj.

Pri vulkanizerju ti zategnejo vijake z mašino, potem pa glumijo z moment ključem. Če je vijak zategnjen z mašino na cca 200, bo z moment ključem preskakovalo na 120, pa tudi na 130, 140, 150.......ker ga je že prej premočno zategnil ( z mašino ).
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.605
3.121
113
Ampak jaz sem pravil za svoj primer, kako se lotim in ne kako se tega loteva vulkanizer. Saj si me vprašal koliko je na 1 ali 2.

Pač nikoli ne pretiravam s tem, ker če pobere navoje notri, je to kar nekaj dodatnih stroškov.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.398
5.680
113
Ne boš ti tak hitro navoja pobral. Razen, če ga mimo navoja na silo not nabijaš.
Drugače pa moreš konkretno pretiravat.
 

Daniel

Guru
21. dec 2007
5.605
3.121
113
Leta uporabe delajo svoje. Seveda pa se da, če paziš, uporabljati iste vijake celo življenjsko dobo avta.