servis in 45 dni

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Kako je s tem... samo delavniki? ali tudi prazniki in vikendi? Bi prosil za link do kakega uradnega spisa glede tega.
 
I

Izbrisan uporabnik #488

Citat:

21.b člen
(1) Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom.

(2) Če proizvajalec v roku iz prejšnjega odstavka ne popravi ali ne zamenja blaga z novim, lahko potrošnik razdre pogodbo ali zahteva znižanje kupnine.

(3) Za zamenjano blago ali zamenjan bistveni del blaga z novim mora proizvajalec izdati nov garancijski list.

(4) Pravice potrošnika iz tega člena ugasnejo po dveh letih od dneva, ko je potrošnik zahteval brezplačno odpravo napak ali zamenjavo blaga z novim.

Vsi dnevi.
 

sole

Fizikalc
20. jul 2007
1.452
24
38
Sem imel uro na servisu. Za vsak slučaj počakal 45 delovnih dni in takrat še po novo uro.
cool-1.gif

So mi rekli zakaj novo, če pa je stara popravljena injim omenil 45 dni, pa je bila zadeva v 3 minutah rešena.
So pa m pozabili obvestit, da je popravljena.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Glede na zgoraj napisano:

"21.b člen
(1) Če blago, za katero je izdaja garancije obvezna, ne deluje brezhibno ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Če napake niso odpravljene v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je proizvajalec, prodajalec ali pooblaščeni servis od potrošnika prejel zahtevo za odpravo napak, mora proizvajalec potrošniku brezplačno zamenjati blago z enakim, novim in brezhibnim blagom. "

Potem pomeni od dneva, ko sem zadevo odnesel v trgovino, kjer sem kupil in ne od datuma sprejema v servis. Ali pač ne?
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
Ja, če ti je ljubše, da daš v trgovino, potem od takrat dalje ja.

ampak je boljše iti direktno do servisa, bo prej, edino če hočeš igrati na karto da bo trajalo več kot 45 dni in upaš na nov izdelek
wink-1.gif
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Glede na to, da je sedaj skupaj že več kot 100 dni (prvič nisem dobil papirja od servisa, tako da se nisem mogel zgovarjati na 45 dni...), računam na vračilo denarja
wink-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
Vračilo denarja sploh ni zakonsko določeno v primeru garancije, le pri stvarni napaki je, pa še tam je to šele tretja možnost.

Zaradi tega je boljše, da se na servis stvari pošljejo s pošto, priporočeno seveda, da imaš dokaz, kdaj so oni zadevo prejeli v servis.
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Oprosti, ampak to, da se nisi zgovarjal, ker nisi imel papirja, si si, brez zamere, sam kriv. Vsak servis vodi evidenco in te imajo v sistemu.
Pri novemu serviserju BB-ja so isto pri meni hotl na tako foro it, ker nisem imel papirja, pa sem lepo povedal, da sem ga podpisal, ampak mi ga je gospodična pozabila skopirati, pa smo skupi pregledal, kdaj je bil aparat sprejet v servis, pa kdaj je bil popravljen; za drugi nalog sem pa imel papir, tko da smo se komot zmenili za nov aparat.


Dejansko je dejstvo, da premalo ljudi ve svoje `pravice` pri celotni zadevi (ne leti direkt nate, ampak na splošno).
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
Ampak servis ni obvezan, da poišče servisni nalog, če ga ti nimaš. Isto, kot trgovina ni obvezana poiskati račun, če ga slučajno ti izgubiš.

Lahko pa sicer to uveljavljaš, a le preko sodišča.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Izdelek ima stvarno napako, ki jo zgleda ne znajo odpraviti. Če se ta pojavlja v 90% časa uporabe, jaz zadevo smatram kot stvarna napaka.

@ovca: vem, moj problem, samo ker sem rabil (in načeloma še rabim) zadevo, sem pač počakal nekaj dni več z upanjem, da bo potem vse delovalo. Pa je, celih 5 minut
bonk.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
potem pa ne mešat garancije zraven, pri stvarni napaki ni 45 dnevnega roka.
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Jah, nevednost pač. Glede na to, da 45 dni poteče ta vikend, grem v vsakem primeru po kupnino v ponedeljek...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
Še vedno mi ni jasno, kako si ti zadevo njim "predal"? če si jo dal v popravilo pod garancijo potem stvarna napak odpade. Pri stvarni napaki je namreč postopek takšen, da obvestiš prodajalca o stvarni napaki, seveda pisno in mu omogočiti vpogled, oz da zadevo dejansko pregleda. Če napaka ni sporna, mora prodajalec v 8 dneh ugoditi željam kupca. Če slučajno prodajalec zavrne stvarno napako, žal nimaš druge možnosti, kot sodišče, da dosežeš svojo prav.

Torej o čem je zdaj govora, si podal zahtevo glede stvarne napake ali uveljavljaš garancijsko popravilo?
 

sergio

Fizikalc
21. jul 2007
2.564
36
48
41
Ljubljana
Nesel sem na servis v popravilo, ker nisem niti razmišljal takrat o stvarni napaki.

Kdaj točno pa lahko izdelku rečeš, da ima stvarno napako? Karkoli najdem na internetu mi ne da neke točne slike...
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
52.956
6.987
113
Stvarna napaka je fajn zajebana zadeva in dokaj težko dokazljiva, če se ne gre za hudo očitno zdevo. Recimo... kupiš prenosnik, ki ima v specifikacijah napisano da ima zaslon resolucijo 1366x786, v resnisi pa ima 1280x800. Zakon pa pravi sledeče:

Kdaj gre za stvarne napake
459. clen
Napaka je stvarna:
1. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno obicajno rabo ali za promet;
2. ce stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu
znana ali bi mu bila morala biti znana;
3. ce stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molce dogovorjene oziroma predpisane;
4. ce je prodajalec izrocil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen ce je bil vzorec ali model
pokazan le zaradi obvestila.
Napake, za katere prodajalec ne odgovarja
460. clen
(1) Prodajalec ne odgovarja za napake iz 1. in 3. tocke prejšnjega clena, ce so bile ob sklenitvi pogodbe kupcu
znane ali mu niso mogle ostati neznane.
(2) Šteje se, da kupcu niso mogle ostati neznane tiste napake, ki bi jih skrben clovek s poprecnim znanjem in
izkušenostjo cloveka enakega poklica in stroke kot kupec lahko opazil pri obicajnem pregledu stvari.
(3) Vendar odgovarja prodajalec tudi za napake, ki bi jih bil kupec z lahkoto opazil, ce je izjavil, da stvar nima
nobenih napak ali da ima dolocene lastnosti ali odlike.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
zadeve so v praksi še bolj zakomplicirane kot na papirju:)
Vbistvu je skoraj vedno lahko stvarna napaka, če gledaš zgornji post in 1. člen. V praksi je mal drugač. Veliko pa je odvisno od posameznika in onega na drugi strani.

Moj osebni primer:
imel sem naparavo, ki je po enem letu začela zafrkavat (garancijo ima 2 leti). Malo po googlam in vidim, da se to dogaja tudi drugim. Laično sklepam, da je to očitno neka serijska napaka. Ker sem tečen in sem imel druge plane sem dal napravo kot stvarno napako in vračilo kupnine.
Jasno, servis je zavrnil, saj bi napravo lahko popravil v garanciji z zamenjavo njenega glavnega dela. Ker sem še bolj tečen se o napaki in zakonu pozanima pri ustreznih inštitucijah. Vsi potrdijo, da imam prov. Tako sem potem cca 2 meseca vstrajal in dokazoval na servisu, da imam jst prov in da mi morjo dat denar nazaj. In ja na koncu sem ga dobil!


V tvojem primeru bi sedaj ko si jo ali jo boš dobil nazaj in če bo spet crknla vstrajal pri stvarni napaki in vračilu kupnine (imaš pravico do kupnine ali drug izdelek). Ampak to moreš jasno in glasno povedat, ko napravo predaš. Se potem tudi nadaljni postopek začne drugače. Nato imajo oni 8 dni časa, da ti odgovorijo.
Zakaj bi dal kot stvarno napako? Zaradi 1. in 2. člena zgoraj. Naprava ne deluje kot je napisano v navodili in naprava ne deluje, kljub temu, da je že bila na servisu.