Seat 4Drive

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Pred časom mi je pod roke prišel test / predstavitev nekega novega Seata s štirikolesnim pogonom, kjer se jim je zapisalo, da gre za stalni štirikolesni pogon. Sem mislil, da je napaka, ta vikend pa berem o novem robustnem Leonu in spet se večkrat pojavi pridevnik "stalni".

A ni to zgolj drugo ime za volkswagnov 4motion? In če je - a ta v novi izvedbi deluje v "stalnem" načinu? Ker stari je v običajnih razmerah prenašal navor samo na prednja kolesa.

Oz. a gre v tem primeru za neko drugo vrsto pogona?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.108
4.076
113
Načeloma se loči stalni in pa vklopljivi (ameriški part time in full time), tako da vsi 4x4 pogoni v osebnih vozilih so načeloma stalni.

Pa 4motion (haldex) je dejansko stalni pogon ker vedno prenaša del navora na (zadnjo) os (sicer res minimalno), v določenih konfiguracijah se lahko celo poveča delež rezerviranega prenosa. Tako da "stalni" pogon je pravilna oznaka.
 

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.446
425
83
Tehnično gledano imaš prav, ampak se ne spomnim, da bi v grupi haldex označevali s *stalni*
confused-1.gif
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
37
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Ne.
Quattro ma razmerje 60:40 (al 40:60? ).
4motion pa nekje 90:10. ko pride do zdrsa prednjih koles, prenese moč koles na zadnje kolesa.

4motion v osnovi dela, kar se govori (4x4 po potrebi), ampak bolj je bla to marketinška fora, ker vsi govorijo, da 4x4 več popije
smile-1.gif
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.404
487
83
::1/128
Citat:
Uporabnik ovca pravi:
Ne.
Quattro ma razmerje 60:40 (al 40:60? ).
4motion pa nekje 90:10. ko pride do zdrsa prednjih koles, prenese moč koles na zadnje kolesa.

4motion v osnovi dela, kar se govori (4x4 po potrebi), ampak bolj je bla to marketinška fora, ker vsi govorijo, da 4x4 več popije
smile-1.gif

Kaj nista Quattro in 4Motion samo komercialni oznaki, dejanska tehnologija pa odvisna od modela in letnika? Če se prav spomnim, je imel Passat 4Motion nekoč tudi torsen, po drugi strani pa je lahko tudi Quattro recimo v A3ki haldex, pa tudi razmerja niso povsod ista.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.005
10.755
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Citat:
Uporabnik ovca pravi:
Ne.
Quattro ma razmerje 60:40 (al 40:60? ).
4motion pa nekje 90:10. ko pride do zdrsa prednjih koles, prenese moč koles na zadnje kolesa.

4motion v osnovi dela, kar se govori (4x4 po potrebi), ampak bolj je bla to marketinška fora, ker vsi govorijo, da 4x4 več popije
smile-1.gif

Kaj nista Quattro in 4Motion samo komercialni oznaki, dejanska tehnologija pa odvisna od modela in letnika? Če se prav spomnim, je imel Passat 4Motion nekoč tudi torsen, po drugi strani pa je lahko tudi Quattro recimo v A3ki haldex, pa tudi razmerja niso povsod ista.

Imaš prav. Kateri avto ima kateri sistem, ugotoviš takole: vzdolžno postavljena mašina ima torsen, prečno postavljena pa haldex.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
20.005
10.755
113
kod Džej-Zija
Citat:
Uporabnik tdi pravi:
Stalni pogon je pri Subaruju, kjer je simetrija, 50-50.
cheer.gif

Tudi to ni vsa resnica. Tak je najosnovnejši.
http://www.awdwiki.com/en/subaru/

P.s. Simetrija pri Subaruju ne pomeni delitve 50:50, ampak dejstvo, da so komponente pogona postavljene simetrično glede na sredinsko os (torej levo-desno), kar prinaša boljšo razporeditev teže.
 
Nazadnje urejeno: