Samo amortizerji ali tudi vzmeti?

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Upam da se ne bo oglasil še kdo, ki mi bo obrazložil, da obstajajo avtomobili s hidravliko, ki se ne znižajo, ko jih obtežiš (ali se pa samo za kratek čas).
 

B81

22. jul 2007
37.617
10.911
113
Ahaaa, pošteno.

Vedno sem sklepal, da se novi ali športni amortizerji manj posedejo ob obtežitvi, kot dotrajani.
Potemtakem se bodo vsaki amortizerji posedli pri teži, en glede na to, če so dotrajani ali trši?

Pa nisem v to čisto prepričan, ker sem vozil poln Escort piva recimo in pri prevoženih 80 k km se ni tako posedel ob polnem prtljažniku in zadnji klopi, kot pri 200 k km. Takrat pa je bil avto že čisto na podu skoraj.
 

smoukar

Majstr
3. avg 2007
4.097
454
83
45
dolenska
200 kg v prtlažniku, bo posedel vsak avto, razen če nima športnih fedrov. Ti so posledično tudi "manjši" (avto nižji). Iz osebne prakse ti poem, da je potrebno menjat fedre pri renoju. Pri 12 let starem mondeo karavanu ni bilo potrebno. So pa že Po defoltu mal trši bili pri fordu. Se je pa dobr posedel, ko sem naložu poln prtlažnik "dekorativne" kugle savca
smile-1.gif
.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Jap, je pa res, da v žargonu marsikdo reče, da ima "športne amortizerje", čeprav ima pravzaprav kompletno športno vzmetenje (fedre in amortizerje in mogoče še kaj).

Čeprav mi je to brezveze gor tlačit, žuljava rit od naših cest se mi ne zdi prav nič športna.
evil.gif


Edit: tudi fedri se s časom in kilometrino "utrudijo" in nekoliko posedejo.
 
2. okt 2007
3.860
2.374
113

Če mi avto visi na eno stran, so tudi vzrok vzmeti? Ni pa videti, da bi bilo
kaj počeno , amortizerji pa so že bili menjani.
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Ahaaa, pošteno.

Vedno sem sklepal, da se novi ali športni amortizerji manj posedejo ob obtežitvi, kot dotrajani.
Potemtakem se bodo vsaki amortizerji posedli pri teži, en glede na to, če so dotrajani ali trši?

Pa nisem v to čisto prepričan, ker sem vozil poln Escort piva recimo in pri prevoženih 80 k km se ni tako posedel ob polnem prtljažniku in zadnji klopi, kot pri 200 k km. Takrat pa je bil avto že čisto na podu skoraj.

Material vzmeti se s časom posede zaradi obremenitev, to pomeni da je togost vzmeti manjša ( togost je sila deljeno poves ) po domače taka vzmet je mehkejša in se bo bolj posedla. Amortizer skrbi samo za zadušitev nihanj vzmeti, to se pravi brez amortizerja bi ti avto poskakoval še 100m potem, ko bi prevozil luknjo. Amortizer kot tak lahko z roko stineš, samo probaj ga po domače drkat, in boš videl da ni tako enostavno
cheer.gif
. In stanje amortizerja nima nobene veze z višino avtomobila..
 

B81

22. jul 2007
37.617
10.911
113
Stari amortizerji so posedeni, to vem iz izkušenj...ko sem menjal vse 4, sem sedel 'višje' in tudi na zunaj se je opazilo, da je avto višji...
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Jaz sem pred leti nižal avto in sem dal samo dosti nižje vzmeti na iste amortizerje...in zakaj ni avto ostal visok za unih 10 centimetrov.....višina avta je odvisna od fedra in ne od amortizerja....in leto nazaj sem pa menjaval amortizerje in je avto popolnoma enak kot pred menjavo...zadnji kraj karavana je pač malo nižji zaradi urporabe....pa je avto 10 let star in ima 200 000 km.

Avtorju teme...jaz sem samo amortizerje menjal in to je to...razlika je bila kar očitna pri vožnji.
 

janko

Pripravnik
12. nov 2007
173
21
18
Citat:
Uporabnik Denis pravi:
Stari amortizerji so posedeni, to vem iz izkušenj...ko sem menjal vse 4, sem sedel 'višje' in tudi na zunaj se je opazilo, da je avto višji...
Po vseh teh komentarjih in odgovorih, ki so se zvrstli, ti še vedno ni jasno, kaj je to amortizer in kakšno funkcijo opravlja na vozilu.
LP Janko
 

lager

Pripravnik
3. dec 2008
383
1
16
Hm mogoče pa je on menjal komplet vzmetenje skupaj, ker maš tudi kite kjer je zgornje vpetje celo z amortizerjem - se ne da ločit - zraven pa potem še dobiš vzmet vse kot komplet. Samo je bolj malo verjetno, bolj verjetno je da so bile menjane tudi gume med fedrom in šalco, to pa bi se znalo potem poznati kak centimeter preden se guma malo posede. Dokler pa ne greš s merilom merit, je tako na 'uč' težko reči ali se je avto kaj zvišal ali ne.....lahko da so bili samo piri že prazni.
 

B81

22. jul 2007
37.617
10.911
113
Ne, mamo doma en robnik, katerega sem po menjavi šel gledat ven iz avta, ker ga nisem več 'počohal'....
@janko: vem, kaj je naloga amortizerjev.
 

kazamurnik

Fizikalc
3. avg 2008
1.604
5
38
Mogoče se ti je pa avto dvignil ,ker si dal amortizerje z večjim hodom in so se fedri bolj stegnili.
 

Naglfar

Fizikalc
7. sep 2007
1.563
1
36
Panonija
Če daš gor amortizerje z večjim hodom, to pomeni, da je rozeta krajša in se avto lahko pribije samo še nižje, ne more pa gor štrlet. Fedri ti določajo kako visok je avto, amortizerji pa kako nizko (in nežno) lahko gre.
Dajte res kako knjigo prebrat.
evil.gif
 

jello

Guru
22. sep 2008
10.261
3.901
113
Ste me že skoraj prepričal da so amortizerji zato da držijo avto gor, fedri pa zato da avto guncajo.
bonk.gif


Se pa spomnim anekdote s Turnškovega dvorišča ko je cigotu na enem starem E-kupeju fedre menjal in je bil avto spredaj dejansko nekoliko višji kot prej. Baje ker je menjal tudi šalice in gumice ali kaj že, malo pa tudi ker so bili stari fedri posedeni.
cheer.gif
 

gretzky

barbarski, nasilni, objestni motoristični norec
6. avg 2007
5.856
0
36
49
evo me
ksz...
Amortizerji dušijo gibanje vzmeti (raztezanje in stiskanje) in ne vplivajo na višino vozila.