Citat:
Uporabnik gretzky pravi:
Ok. Meni tudi ni jasno, zakaj bi pri prestavljanuju navzgor preskakoval prestave. Res pa je, da sem včasih pri prestavljanju navzdol len in iz 4. prestavim direkt v 2.
Uf kak težki argumenti. Grem nekaj lahkega pojest, da kompenziram...Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
To je alter, tukaj je znanost obrnjena na glavo.
ne mislim razlagat
Tu tudi ne mislim razlagat
ne morem trdit, bi pa rekel da to ne drži
Vprašaj kakega drag racerja kaj je boljše, 6 prestav ali 3 prestave.Citat:
- pospeški in hitrost -> tu verjetno ni dileme da več prestav pomeni večjo možnost izkoristka motorne moči in torej tudi boljše pospeške. Izgube med menjanjem so napram možnosti izkoristka "optimalne moči" precej minimalne.
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Jaz velikokrat iz 5 direkt v prvo. Po 100 kkm je menjalnik se v ene,m kosu.
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Chief_Wiggum pravi:
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Pri normalni vožnji se da čist lepo šaltati preko dveh prestav, s tem špraraš s sklopko menjalnikom porabo goriva pridobiš pa na hitrosti in to ob manjši porabi goriva.
Daj mi tole prosim razloži.
To je alter, tukaj je znanost obrnjena na glavo. Ker uporabljaš samo 3 prestave je to ja najbolj ekonomično in odlično za performanse, še manj se pa uničuje avto!
Realno gledano, z mejavo preko dveh prestav:
- uničujemo menjalnik -> ker so sinhroni v H menjalniku postavljeni tako da omogočajo optimalno delovanje pri prestavljanju po eno prestavo. Kako deluje sinhroniziran menjalnik ne mislim razlagat si pa preberite kje. Če imate nesinhroniziran menjalnik oz. menjate z vmesnim gasom (ampak dejansko "tapravim" ne samo malce eksperimentirate z gasom) potem pa tudi prav - tam ni problema.
- uničujemo sklopko in (dvomasni) vztrajnik -> ker ima sklopka pri menjanju iz 1-3 več dela kot pa iz 1-2. Tu tudi ne mislim razlagat osnov, ampak sklopka (skupaj z vztrajnikom) izravnava razliko obratov in tako pri večji razliki postane bolj obremenjena. Ali je obraba sklopke če menjaš 2x normalno enaka kot pa če 1x prestaviš nenormalno ne morem trdit, bi pa rekel da to ne drži in je pri večjih skokih obraba mnogo večja.
- uničujemo motor -> jasno ko se motor enkrat preko sklopke izravna v obratih koles (menjalnika) ni nič bolj obremenjen kot pa drugače. Je pa v fazi prestavljanja potrebno vedet da motor prilagaja obrate kolesom in ne obratno, kar pomeni da večji skok pomeni več obrabe na ventilih in pa več treslaljev, ki se prenesejo do raznih gredi in ležajev. Teoretično je ta razlika minimalna, ampak sodobni motorji imajo tudi elektroniko ki "predpostavlja" obrate motorja glede na druge parametre in verjetno menjava prestav drugače kot po vrsti ni zamišljena
- ekonomija vožnje -> motor deluje optimalno če so nihanja v obratih čimmanjša, torej je bolj ekonomično če se prestavlja tako da so nihanja obratov čimmanjša. Jasno so izgube na sklopki 2x če menjaš 1-2-3 kot pa če menjaš 1-3. Vendar se energija, ki je potrebna za izravnavo obratov porabi popolnoma enako. Sicer pa je tudi potrebno upoštevat, da je čas ko sklopka drsi pri večjih razlikah večji. Tudi menjalniki so tako preračunani da so ob normalnih pospeških najbolj ekonomični v načinu prestavljanja kot je zamišljeno - torej 1-2-3-4-5 ki jih menjaš na vsakih 500 RPM je bolj ekonomično kot pa 1-3-5 ki jih menjaš na 1000RPM.
- pospeški in hitrost -> tu verjetno ni dileme da več prestav pomeni večjo možnost izkoristka motorne moči in torej tudi boljše pospeške. Izgube med menjanjem so napram možnosti izkoristka "optimalne moči" precej minimalne.
Skratka menjalnik je v vozilu z razlogom, vsakršna drugačna uporaba od zamišljene je v večini primerov slaba.
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Citat:
Uporabnik Utisevalec pravi:
Citat:
Uporabnik Chief_Wiggum pravi:
Citat:
Uporabnik gonilnik pravi:
Pri normalni vožnji se da čist lepo šaltati preko dveh prestav, s tem špraraš s sklopko menjalnikom porabo goriva pridobiš pa na hitrosti in to ob manjši porabi goriva.
Daj mi tole prosim razloži.
To je alter, tukaj je znanost obrnjena na glavo. Ker uporabljaš samo 3 prestave je to ja najbolj ekonomično in odlično za performanse, še manj se pa uničuje avto!
Realno gledano, z mejavo preko dveh prestav:
- uničujemo menjalnik -> ker so sinhroni v H menjalniku postavljeni tako da omogočajo optimalno delovanje pri prestavljanju po eno prestavo. Kako deluje sinhroniziran menjalnik ne mislim razlagat si pa preberite kje. Če imate nesinhroniziran menjalnik oz. menjate z vmesnim gasom (ampak dejansko "tapravim" ne samo malce eksperimentirate z gasom) potem pa tudi prav - tam ni problema.
- uničujemo sklopko in (dvomasni) vztrajnik -> ker ima sklopka pri menjanju iz 1-3 več dela kot pa iz 1-2. Tu tudi ne mislim razlagat osnov, ampak sklopka (skupaj z vztrajnikom) izravnava razliko obratov in tako pri večji razliki postane bolj obremenjena. Ali je obraba sklopke če menjaš 2x normalno enaka kot pa če 1x prestaviš nenormalno ne morem trdit, bi pa rekel da to ne drži in je pri večjih skokih obraba mnogo večja.
- uničujemo motor -> jasno ko se motor enkrat preko sklopke izravna v obratih koles (menjalnika) ni nič bolj obremenjen kot pa drugače. Je pa v fazi prestavljanja potrebno vedet da motor prilagaja obrate kolesom in ne obratno, kar pomeni da večji skok pomeni več obrabe na ventilih in pa več treslaljev, ki se prenesejo do raznih gredi in ležajev. Teoretično je ta razlika minimalna, ampak sodobni motorji imajo tudi elektroniko ki "predpostavlja" obrate motorja glede na druge parametre in verjetno menjava prestav drugače kot po vrsti ni zamišljena
- ekonomija vožnje -> motor deluje optimalno če so nihanja v obratih čimmanjša, torej je bolj ekonomično če se prestavlja tako da so nihanja obratov čimmanjša. Jasno so izgube na sklopki 2x če menjaš 1-2-3 kot pa če menjaš 1-3. Vendar se energija, ki je potrebna za izravnavo obratov porabi popolnoma enako. Sicer pa je tudi potrebno upoštevat, da je čas ko sklopka drsi pri večjih razlikah večji. Tudi menjalniki so tako preračunani da so ob normalnih pospeških najbolj ekonomični v načinu prestavljanja kot je zamišljeno - torej 1-2-3-4-5 ki jih menjaš na vsakih 500 RPM je bolj ekonomično kot pa 1-3-5 ki jih menjaš na 1000RPM.
- pospeški in hitrost -> tu verjetno ni dileme da več prestav pomeni večjo možnost izkoristka motorne moči in torej tudi boljše pospeške. Izgube med menjanjem so napram možnosti izkoristka "optimalne moči" precej minimalne.
Skratka menjalnik je v vozilu z razlogom, vsakršna drugačna uporaba od zamišljene je v večini primerov slaba.
Utiševalec to znanost,kot ti praviš si nisem zmislil jaz,ampak so me o njej poučili v Nemčiji v Mercedezovi fabriki,kjer smo imeli njihovega učitelja varne in varčne vožnje.In mislim da inštruktorju ki je v tem že več kot 30 let je plačani s strani mercedesa ter hodi po celi evropi in to predava ter poučuje lahko bolj verjamem kot tebi.
Ah ja, pa zakaj se to splača delat je razložil teoretično in potem pokazal tudi v praksi.
Sicer smo trenirali vožnjo z avtobusi,je pa princip enak tudi pri osebnih avtomobilih.Torej najprej smo določeno relacijo odpeljali po svojem(seveda smo vsi pazili kako peljemo da bo poraba čim manjša),nato pa po njegovih navodilih z preskakovanjem prestav,hitrejšim menjavanjem in rezultat je bil do 20% manjša poraba goriva,sklopko smo stisnili do 35% manj čas vožnje pa je bil v povprečju krajši za slabih 10%. Torej smo z manj dela,in hitrejšo vožnjo porabili manj goriva.
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Zakaj potem avtomatiki spuscajo prestave?
Vsaj moja stara klasika jih je
Citat:
Uporabnik stein pravi:
Verjetno on ne šteka, da obstaja več režimov vožnje, ki rabijo enkrat take, drugič drugačne brzine.
A dam primere? OK:
- drag race: menjavanje prestave je tudi znano kot "puščanje nasprotniku, da zmaga". Zato imaš čim manj prestav. 3 je nek ideal, če se prav spomnim. (400m street legal varianta, ne top alkohol...)
- prehitevanje: v nižji prestavi pospešiš. Potem prestaviš v peto. Ker vse drugo vmes je zapravljanje časa.
- sunkovito zaviranje: voziš v peti, nenadoma zavreš, nadaljuješ v hitrosti primerni brzini. Lahko tudi prvi. Brez da bi za to petkrat prestavil, dovolj je enkrat.