Razlika med 95 in 100 oktanskim bencinom?

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.499
4.619
113
Zanima me razlaga razlike med 95 in 100 oktanskim bencinom?

Sploh pri močnejših motorjih, kjer se recimo priporoča 100 oktanov, ali bi 95 delal kakšno škodo, višal porabo, itd.?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
41.843
5.627
113
Oktane rabiš če višaš kompresijo (nižaš glavo )....oz če je sam motor tako zasnovan da potrebuje nujno 98 ali 100 oktanski bencin...

Če ti v knjigi piše lahko gre tudi na 95ko...bo šel tudi na 95....ampak ob zmanjšanih performansih....

Če piše MIN 98/100.....potem imaš neko eksotiko od športnega avtomobila ala Ferrari itd in uporabljaj samo 98/100 da ne bo zaradi klenkanja kake luknje v batu...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
14.311
5.600
113
Zanima me razlaga razlike med 95 in 100 oktanskim bencinom?
Oktansko število pove odpornost bencina na samovžig, višja kot je bolj je odporen. V motor, ki je delan za nizjo lahko daš višjo. Ne pridobiš nič. V motor, ki zahteva višjo nesmeš dat nižje. Motor ne bo delal optimalno. Lahko pride tudi do poškodb, ker mešanica prej explodira predrn dobi iskro. Torej prehitro, ko je bat še predaleč pred GMT.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
3.200
1.344
113
Imas tudi motorje, ki delajo na vse kar je 92 ali vec ron. Ampak da ven ene 30 konjev manj kot pri 100 ron.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.499
4.619
113

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.028
4.017
113
Motorji ki imajo senzor klenkanja pa direkten vbrizg bi skoraj morali imeti razliko med 95 in 100, je pa res da danes računalnik prilagodi mapo in 5% oktanov se kaže kot 5% razlike v outputu (poraba, moč). Nek VAG "R" 2.0 TSI motor s 300+ konjički ne postane anemičen če tankaš 95, ne postane pa raketa če tankaš 100 (realno večina uporabnikov ne bo opazila razlike, motorju je pa tudi vseeno na kaj deluje).
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.028
4.017
113
Janez40, motor ki ima senzor klenkanja zazna "pred-detonacije" in prilagodi vžig, torej če daš nižjeoktanski bencin svečka prej kresne kot bi če bi imel 100 oktanca, pri direktnem vbrizgu se (lahko) spremeni tudi čas vbrizga. Realna kompresija motorja se zmanjša, kar ima za posledico nižjo moč oz. večjo porabo. Razen par eksotičnih motorjev, ki so stari sedaj že 20+ let ni nobene potrebe da bi moral tankat 100 oktanca.