Različen asfalt na AC

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Včasih, predvsem ko se po dežju voziš opaziš, da je nekje drugačen asfalt, flike dolge največ 100 metrov. In tam voda bolj odteka, praktično ne stoji na cesti in spredaj vozeči ti v zrak ne dvigne celotnega Blejskega jezera.

Tako na hitro bi rekel, da je verjetno bolj grob in zato bolj porozen, verjetno pa tudi bolj obrablja gume. Kaj je razlog, da je na nekaterih mestih ta asfalt in zakaj ni povsod tak? AC bi bile v dežu namreč bistveno bolj user-friendly.
 

SouthPark

Jas da nea vem?! Ka te je...
5. sep 2007
24.570
5
38
Klobukarjev dol
Če se ne motim je to predvsem na mestih, kjer se nagib AC obrne (iz levega v desni ovinek in obratno), ker tam potem teče voda preko vozišče, če je jarki ne uspejo ''pobrat''.
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.133
96
48
Drenažni asfalt, ena od možnosti za odvodnjavanje (oz. preprečevanej zastajanja vode) na območjih vijačenja.
Tak asfalt je malo dražji od običajnega, običajno se ga vgrajuje v večjih debelinah (5 namesto 4cm), potrebna je neprepustna membrana pod njim, zahteva posebno vzdrževanje (pranje, sesanje) in ima življenjsko dobo 5 do max 8 let.
Drugače pa imaš (kljub prej navedenih pomislekom) v Italiji okoli Benetk kar dolge odseke ki so narejeni izključno z drenažnim. Velik + za tak asfalt je tudi bistveno nižja hrupnost.
 

feler

Fizikalc
21. jan 2008
1.700
12
38
Tako kot si napisal....ta asfalt je zmaga, pri nas povečini jajc od jajca, ob dežju, nič ne vidiš, prav "vodna megla" se dela. V Italiji imajo na kar nekaj odsekih tega grobega, res da se malo več gume trošijo ampak varnost je neprimerno boljša...da ne govorimo koliko manjša je možnost aquaplaninga oz. če se voda nabere že vidiš prej...na naših avtocestah pa vidiš samo "špure" od tistega ki vozi pred tabo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Drenažni asfalt, ena od možnosti za odvodnjavanje (oz. preprečevanej zastajanja vode) na območjih vijačenja.
Tak asfalt je malo dražji od običajnega, običajno se ga vgrajuje v večjih debelinah (5 namesto 4cm), potrebna je neprepustna membrana pod njim, zahteva posebno vzdrževanje (pranje, sesanje) in ima življenjsko dobo 5 do max 8 let.
Drugače pa imaš (kljub prej navedenih pomislekom) v Italiji okoli Benetk kar dolge odseke ki so narejeni izključno z drenažnim. Velik + za tak asfalt je tudi bistveno nižja hrupnost.

Tole zadnje pa ne bo držalo popolnoma. Po lastnih izkušnjah: v suhem je ta asfalt glasnejši. V mokrem je načeloma tišji.
 

mm46

Pripravnik
5. sep 2007
597
7
18
40
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Velik + za tak asfalt je tudi bistveno nižja hrupnost.
Tudi moja izkušnja je taka, da je vožnja po tem asfaltu glasnejša... po francoski ac se je blo precej prijetneje vozit
 

tesfalar

Fizikalc
1. nov 2008
1.133
96
48
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:...Po lastnih izkušnjah: v suhem je ta asfalt glasnejši. V mokrem je načeloma tišji.
Lastne izkušnje varajo: EAPA Traffic Noise . Stran 17: Porous Asphalt.
Znižanje ravni hrupa je eden bistvenih dejavnikov za odločitev o uporabi PA, pa še v dežju se dobro obnese. Rad pa pozimi razpada, to pa res.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Ta asfalt je zdaj vgrajen na večini italijanskih avtocest, ne samo na nekaterih odsekih (je kar po celi severni Italiji od Trsta do Torina ter Brenerja in Bologne), je pa precej občutljiv na mraz. Vsaj glede na izkušnje z udarnimi jamami na novih avtocestah (recimo obvoznica Benetk, osempasovnica Bergamo-Milano). Je pa po mojih izkušnjah tišji od navadnega tako v mokrem kot v suhem, najbrž pa je malo odvisno tudi od gum na avtu. Predvsem dobro zaduši višje tone, kar se sliši bolj navzven kot v avtomobil.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.381
1.247
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik tesfalar pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:...Po lastnih izkušnjah: v suhem je ta asfalt glasnejši. V mokrem je načeloma tišji.
Lastne izkušnje varajo: EAPA Traffic Noise . Stran 17: Porous Asphalt.
Znižanje ravni hrupa je eden bistvenih dejavnikov za odločitev o uporabi PA, pa še v dežju se dobro obnese. Rad pa pozimi razpada, to pa res.

Govorim o hrupu V avtu. Ta je s tem asfaltom visji, pri nekaterih gumah neprijetno visji. Tisji zna biti ori nekaterih zimskih gumah, ki v dezju rade zvizgajo, ko je na cesti vec vode.
Da je zunaj tisji, je logicno.